PHEV opladen thuis en onderweg, welke pas voor onderweg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-05 14:57
Wij kunnen maandag onze nieuwe KIA Ceed Sportswagon ophalen.

Nu vroeg ik mij af, welke laadpas is het beste om hiervoor aan te vragen? Aangezien het om een PHEV gaat zal het niet verstandig zijn bij een dure laadpaal te laden, benzine is dan meestal goedkoper.
Ik heb al aardig wat vergelijkingen gezien en nu in ieder geval een gratis Shell Recharge aangevraagd.
Ik vind het niet erg een pas aan te vragen en te moeten betalen voor een laadpas, als het maar duidelijk is wat de kosten zijn per KWh.
Dat is echt een onoverzichtelijk iets voor mij, misschien dat ik niet genoeg zoek skills heb, maar hoop dat anderen hier betere ervaringen mee hebben.

Dan de tweede vraag, ik wil het liefst zoveel mogelijk thuis opladen, hebben zonnepanelen met overproductie en is sowieso goedkoper qua tarief. Laden de PHEV bezitters hier gewoon lekker hun auto op via 220? Duurt toch niet zo lang aangezien er een 9KWh accu in zit.
Ik moet wel iets aan kabel eraan hangen, is dat nog negatief? Zal 6m of 10m zijn.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosttweakers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-05 10:40
Ik heb een kia niro PHEV die ik thuis oplaad. Hiervoor heb ik een extra groep laten maken in de meterkast om overbelasting te voorkomen. Stekkertje aan de buitenmuur voor, en dan kabel die bij de auto zat plus een verlengsnoer van 10m (wel een goeie die hiervoor bedoeld is. De auto is met een uur of 2,5 max volgeladen.

Ik heb voor onderweg een eneco pas, daarmee laad ik op mijn werk op. Ik kan elektrisch heen en terug rijden zolang ik hem dus vol kan laden. Om op werk te laden heb ik wel een andere kabel moeten aanschaffen.

Langere afstanden (55+km) ga ik niet tussendoor opladen, dat kost te veel tijd. Ik rijd dan elektrisch de snelweg op en eenmaal op snelheid zet ik de motor aan en rij ik met cc en twee aandrijflijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joosttweakers op 11-06-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023