Kattenluik permanente voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-05 19:36
Hallo allemaal,

Ik heb een sure petcare kattenluik. Deze werk op 4 Duracell D batterijen van 1.5 volt. Deze zijn alleen binnen 2 maanden leeg... Gaan dus nogal wat batterijen doorheen per jaar.

Nu vroeg ik mij af of dit ook om te bouwen is naar een permanente voeding? Ik heb een stopcontact bij de deur.

Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Ruudstertje op 08-06-2023 07:25 . Reden: Juiste type batterij toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

paQ

gewoon een 5V voeding eraan vouwen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Of zoiets, maar dan voor 4 batterijen als het bestaat: https://www.amazon.com/Ba...e-Batteries/dp/B0BNVL113C

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:14

lasharor

7 december 2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:38

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:01

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudstertje
Jeetje..... Hoe simpel kan het zijn... Wist niet dat zoiets bestond. Ik ga eens kijken op de websites.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruudstertje op 07-06-2023 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Ruudstertje Top! Laat je het ook even weten of het wel of niet werkt, dat is ook handig voor anderen :*).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

sapphire

Die-hard pruts0r

Of gewoon 2 setjes van 4 oplaadbare batterijen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
Ik zie veel reacties van mensen die niet zo n luikje hebben. Degene die het wel hebben weten dat dit een lastig probleem is. Ook hier gaan die 4 AA batterijen nog niet eens 2 maanden mee. Oplaadbare Ladda's met 2450mAh houden het niet eens 2 weken vol.

Leuk al die linkjes naar die adaptertjes, echter levert dat niet genoeg vermogen op om die deur te bedienen. Ik heb dat geprobeerd. Hij klikt 1x en daarna begint dat rode lampje weer te knipperen en deed hij het niet altijd.
Zo n adapter geeft ook 6V 1A.4 batterijen hebben veel meer vermogen.

Een optie is om een extra batterijenbak/powerbank te plaatsen waar meer batterijen in kunnen.

Ik zat zelf te denken om oplaadbare batterijen te gebruiken en die permanent te gaan laden met een voeding met een lage stroomsterkte. Staat nog op mn todo lijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:41
com2,1ghz schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:23:

Ik zat zelf te denken om oplaadbare batterijen te gebruiken en die permanent te gaan laden met een voeding met een lage stroomsterkte. Staat nog op mn todo lijstje.
Zou dat geen brandgevaar opleveren?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:58
sdk1985 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:49:
[...]

Zou dat geen brandgevaar opleveren?
Moet dat nog uitzoeken. Denk dat het wel meevalt. Anders een lader met een tijdschakelaar.

Ik heb in 4 jaar tijd wel een paar kilo aan batterijen weggemieterd. Uit luiheid zette ik hem wel eens uit, maarja dan zie je dat de katten van de buurt naar binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:45
Als oplaadbare AA cellen niet voldoen, denk dan aan C of D cellen in een losse batterijhouder er naast. Grotere capaciteit en geen draadje naar de deur hoeven maken lijkt me een grote pre. En 2 setjes zodat je nooit zonder zit. Wel zal je ook een nieuwe lader er bij moeten nemen, want ze passen meestal niet in AA/AAA opladers.

Edit: neem wel echte C of D cellen, soms zit er in goedkope modellen van binnen gewoon een AA cel. Dus let op de capaciteit in mAh, die moet echt veel groter zijn dan die van een AA cel.

[ Voor 22% gewijzigd door Skynett op 07-06-2023 13:23 ]

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:07
Ik zie veel reacties van mensen die niet zo n luikje hebben. Degene die het wel hebben weten dat dit een lastig probleem is. Ook hier gaan die 4 AA batterijen nog niet eens 2 maanden mee. Oplaadbare Ladda's met 2450mAh houden het niet eens 2 weken vol.

Leuk al die linkjes naar die adaptertjes, echter levert dat niet genoeg vermogen op om die deur te bedienen. Ik heb dat geprobeerd. Hij klikt 1x en daarna begint dat rode lampje weer te knipperen en deed hij het niet altijd.

Een optie is om een extra batterijenbak/powerbank te plaatsen waar meer batterijen in kunnen.

Ik heb dus wel zo'n luikje, maar dan van Sureflap. Op een setje Ladda's houd die het 6 maanden vol. (met twee jonge,actieve katten). Is er niet gewoon iets mis met jouw luikje?
Ik heb die van mij weleens open gemaakt en er zit een mini elektro motortje in dat nauwelijks stroom trekt.
Zelfs een CR2032 batterij was genoeg om het luikje van het slot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:54

Nog geen ervaring met het kattenluik (Sureflap) op een adapter maar wel met de Surefeed en dat gaat uitstekend. Ervaring met batterijen in de Sureflap is dat die een heel stuk langer meegaan dan twee maanden en dat met voorheen drie katten die met grote regelmaat door dat ding heen vliegen.
Nu weet ik natuurlijk niet welk merk/type jouw luikje is maar bij de Sureflap hoeft er alleen 1 palletje omlaag om dat ding van slot te halen en dan moet 1A toch wel ruim voldoende zijn. Tegen de tijd dat hier het ledje rood gaat knipperen eens in de X seconden kan ik nog minimaal een week of twee a drie wachten met vervangen van de batterijen.
De Surefeed heeft vier batterijen van het type C of D (weet ik niet uit m'n hoofd) en daar hebben we twee adapters aan per Surefeed omdat die er destijds niet waren met vier stuks. De adapters leveren 3V / 0,4A per stuk en moeten voor mijn gevoel een stukje meer dan doen bij het kattenluik omdat er daadwerkelijk iets geopend en gesloten moet worden.
Heb dan ook eerder het idee dat er iets niet helemaal lekker is met jouw luikje als batterijen zo kort meegaan en een adapter niet voldoende levert.

[ Voor 4% gewijzigd door ninjazx9r98 op 07-06-2023 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:39
Ik heb dit geprobeerd, maar bij mij werkte het niet. Wat het probleem is weet ik niet, maar er kon geen kat meer naar binnen (en ik heb de sensors opnieuw ingeleerd). Alsof het lafjes werkte ofzo. Het werkte niet niet, maar dus ook niet wel.

En ook handig om even rekening mee te houden (als je luik in een deur zit) is dat je snoer langer/korter wordt als je de deur open/dicht doet.

Ik heb gewoon maar de batterijen er helemaal uitgehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door Martijn.C.V op 07-06-2023 14:28 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Martijn.C.V schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar bij mij werkte het niet. Wat het probleem is weet ik niet, maar er kon geen kat meer naar binnen (en ik heb de sensors opnieuw ingeleerd). Alsof het lafjes werkte ofzo. Het werkte niet niet, maar dus ook niet wel.

En ook handig om even rekening mee te houden (als je luik in een deur zit) is dat je snoer langer/korter wordt als je de deur open/dicht doet.

Ik heb gewoon maar de batterijen er helemaal uitgehaald.
Dit probleem had ik ook. Dus zit toch weer op batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04
Ik had ook dus exact hetzelfde.

Ik had de amazon batterij adapter in gebruik.
Verwachtte eerste dat het te maken had met de metalen deur waardoor het luik niet open ging maar na normale batterijen werkte het direct goed...

Ik merkte wel dat als ik de kat (zonder te mishandelen) bijna door het luik duwde, hij wel openging...
Dacht dus dat het meer te maken had met bereik dan kracht van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Heeft iemand al eens gemeten aan zo'n ding? Hoeveel stroom er loopt op batterijen v.s. met de adapter. Het is natuurlijk een schakelende voeding, misschien zit er wel een gigantische ripple en/of noise op de uitgang. Of levert de adapter onvoldoende stroom en zakt de spanning in. Paar extra condensatoren eraan om te testen. Schakelende voeding vervangen door een lineaire etc. Hang er een multimeter en scope aan en meten maar :*).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:04
Puch-Maxi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:08:
Heeft iemand al eens gemeten aan zo'n ding? Hoeveel stroom er loopt op batterijen v.s. met de adapter. Het is natuurlijk een schakelende voeding, misschien zit er wel een gigantische ripple en/of noise op de uitgang. Of levert de adapter onvoldoende stroom en zakt de spanning in. Paar extra condensatoren eraan om te testen. Schakelende voeding vervangen door een lineaire etc. Hang er een multimeter en scope aan en meten maar :*).
Stond nog op het lijstje, maar nog niet aan toegekomen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Heb je ook geprobeerd met een zwardere adapter eraan, bijvoorbeeld die van de 4x D Cel? (https://www.123led.nl/Kon...nstsmide-i3690-t3932.html) (ik ga er vanuit dat die meer ampere kan leveren)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:41
Puch-Maxi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:08:
Dan kun je onderhand beter zelf een luikje bouwen :+ .

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudstertje
Puch-Maxi schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:47:
@Ruudstertje Top! Laat je het ook even weten of het wel of niet werkt, dat is ook handig voor anderen :*).
Uiteraard. Ik ga mij even verdiepen in die dummy's. Wat ik al wel zie dat ik dan 2 setjes dummy's moet hebben van elk 2 type D batterijen. In mijn luikje zitten links 2 en rechts 2 batterijen.

En uit de reacties die ik hier lees is dit dus ook niet echt de oplossing, vooral qua spanning..

@sapphire Voorkeur gaat uit naar permanente voeding zodat je er geen omkijken naar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:17

Freakie1NL

Grote Baas

Hier een Sureflap met 2 katten die dagelijks het nota bene leuk vinden om even voor 2 seconden binnen te zijn en dan weer de pret op te zoeken. Zeker 20x per dag als niet meer dat hij open gaat. Toch altijd rond de 4 a 5 maanden met een setje van 4 AA's. Ik vind dat prima.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudstertje
Freakie1NL schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:47:
Hier een Sureflap met 2 katten die dagelijks het nota bene leuk vinden om even voor 2 seconden binnen te zijn en dan weer de pret op te zoeken. Zeker 20x per dag als niet meer dat hij open gaat. Toch altijd rond de 4 a 5 maanden met een setje van 4 AA's. Ik vind dat prima.
Ik heb een de smart versie met hub. Neemt door de draadloze verbinding sowieso meer stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Er zijn precies meerdere threads met dezelfde vraag :-)

Kattenluik Chip van batterijen naar voedingsadapter
Katteluik batterijen vervangen door adapter werkt niet

Ik heb ook zitten testen, ikzelf heb de grote sureflap met de C batterijen

ik heb deze getest
https://nl.aliexpress.com/item/1005006235953837.html met 1 x 6V en 4 in serie
https://nl.aliexpress.com/item/1005007093930042.html , hier 2 adapters getest met 2 x 3V

Het toestel gaat wel, alleen de chipherkenning doet het idd niet

als iemand al een andere adapter weet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafparov
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-04 19:37

Mafparov

Factory Zero Mitsubishi Ecodan

Ik heb deze gisteren geïnstalleerd in mijn sureflap XL dierenluik en alles werkt perfect.

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: €6,88 | 6V LR14 C Batterij C Grootte Batterij Eliminators Kabel Vervang 4 stuks 1,5V C
https://a.aliexpress.com/_EHFtbm8
NoFate schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 16:56:
Er zijn precies meerdere threads met dezelfde vraag :-)

Kattenluik Chip van batterijen naar voedingsadapter
Katteluik batterijen vervangen door adapter werkt niet

Ik heb ook zitten testen, ikzelf heb de grote sureflap met de C batterijen

ik heb deze getest
https://nl.aliexpress.com/item/1005006235953837.html met 1 x 6V en 4 in serie
https://nl.aliexpress.com/item/1005007093930042.html , hier 2 adapters getest met 2 x 3V

Het toestel gaat wel, alleen de chipherkenning doet het idd niet

als iemand al een andere adapter weet werken?
Pagina: 1