com2,1ghz schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:23:
Ik zie veel reacties van mensen die niet zo n luikje hebben. Degene die het wel hebben weten dat dit een lastig probleem is. Ook hier gaan die 4 AA batterijen nog niet eens 2 maanden mee. Oplaadbare Ladda's met 2450mAh houden het niet eens 2 weken vol.
Leuk al die linkjes naar die adaptertjes, echter levert dat niet genoeg vermogen op om die deur te bedienen. Ik heb dat geprobeerd. Hij klikt 1x en daarna begint dat rode lampje weer te knipperen en deed hij het niet altijd.
Zo n adapter geeft ook 6V 1A.4 batterijen hebben veel meer vermogen.
Nog geen ervaring met het kattenluik (Sureflap) op een adapter maar wel met de Surefeed en dat gaat uitstekend. Ervaring met batterijen in de Sureflap is dat die een heel stuk langer meegaan dan twee maanden en dat met voorheen drie katten die met grote regelmaat door dat ding heen vliegen.
Nu weet ik natuurlijk niet welk merk/type jouw luikje is maar bij de Sureflap hoeft er alleen 1 palletje omlaag om dat ding van slot te halen en dan moet 1A toch wel ruim voldoende zijn. Tegen de tijd dat hier het ledje rood gaat knipperen eens in de X seconden kan ik nog minimaal een week of twee a drie wachten met vervangen van de batterijen.
De Surefeed heeft vier batterijen van het type C of D (weet ik niet uit m'n hoofd) en daar hebben we twee adapters aan per Surefeed omdat die er destijds niet waren met vier stuks. De adapters leveren 3V / 0,4A per stuk en moeten voor mijn gevoel een stukje meer dan doen bij het kattenluik omdat er daadwerkelijk iets geopend en gesloten moet worden.
Heb dan ook eerder het idee dat er iets niet helemaal lekker is met jouw luikje als batterijen zo kort meegaan en een adapter niet voldoende levert.
[
Voor 4% gewijzigd door
ninjazx9r98 op 07-06-2023 13:36
]