-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Een 50Hz TV geeft theoretisch een beter beeld (want geen Signaal ->> A/D -> processor -> D/A -> beelbuis), maar is onrustiger. Bij een 50Hz TV gaat het signaal direct naar de buis. Moderne 100Hz tv's hebben er minder last van, en je moet ook wel een echte freak zijn om het te zien. Ik moet toegeven dat ik me er weleens aan stoor enzo.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
1. 100 Hz trilt minder
2. 100 Hz hebben soms "vlekken" door digitaal beeld.
In principe maakt het niet echt uit. Ik vind 100 Hz beter, omdat het veel rustiger beeld geeft.
Het mooiste is gewoon progressive scan TV/Projector. Waarbij het beeld NIET interlaced op het scherm komt en het de oorspronkelijke framerate van de DVD (24 of 25 fps) geprojecteerd word.
Coïtus ergo sum
Anoniem: 8204
Alleen heb je bij 100Hz soms last van motion/nasleep,maar dat is alleen het geval als bv. de camera heel snel van links naar rechts gaat (goed te zien bij voetbalwedstrijden).
Voor de rest is 100Hz gewoon perfect;veel rustiger beeld.
Kost wel wat meer,maar dan heb je wel beter beeld,zeker voor DVD.
Ikzelf zou nu denk ik kiezen voor een 50Hz, omdat ik die digitaliseringseffectjes bij de wat oudere (dus goedkopere) modellen erg lelijk vind. Dat wordt dan een uurtje wennen, maar daarna meer genieten. Dat weet ik zeker (voor mij dus!). En ik vind juist bij DVD 50Hz beter, omdat dat een veel betere bron is, waarmee je "digitaliseringen' en foutjes veel sneller ziet.
Begrijp ik het goed dat de oudere 100Hz TV's wat minder in kwaliteit zijn dan de nieuwere? Ik bedoel dan die technieken om het 100Hz beeld minder storend te krijgen? Dus in principe kun je er dan de mindere kanten van een 100Hz wegwerken?
Gelukkig kun je die optie op de meeste tv's uitschakelen.
Bijwerken... ga maar eens kijken in een winkel. Dan kan je zelf zien of jij die verschillen boeiend vindt. (de verkoper zal het trouwens altijd ontkennen!).Op zondag 02 september 2001 21:50 schreef Smarron het volgende:
Ik wil inderdaad een 100Hz kopen, maar was even in twijfel.
Begrijp ik het goed dat de oudere 100Hz TV's wat minder in kwaliteit zijn dan de nieuwere? Ik bedoel dan die technieken om het 100Hz beeld minder storend te krijgen? Dus in principe kun je er dan de mindere kanten van een 100Hz wegwerken?
Vergeet niet dat hierbij alsnog een refreshrate van 50 Hz wordt gebruikt, niet 25. Maar het is natuurlijk alsnog beter dan interlaced.Het mooiste is gewoon progressive scan TV/Projector. Waarbij het beeld NIET interlaced op het scherm komt en het de oorspronkelijke framerate van de DVD (24 of 25 fps) geprojecteerd word.
Smarron: informeer even bij de betere winkel, er zijn TV's die kunnen switchen tussen 50 en 100 Hz. En dat zijn niet altijd de duurste modellen, ik geloof dat Panasonic deze feature heeft en een paar philips modellen ook.
Wat is dan eigenlijk het grote voordeel van de 100Hz TV's?Op zondag 02 september 2001 21:46 schreef JvS het volgende:
Ikzelf zou nu denk ik kiezen voor een 50Hz, omdat ik die digitaliseringseffectjes bij de wat oudere (dus goedkopere) modellen erg lelijk vind. Dat wordt dan een uurtje wennen, maar daarna meer genieten. Dat weet ik zeker (voor mij dus!). En ik vind juist bij DVD 50Hz beter, omdat dat een veel betere bron is, waarmee je "digitaliseringen' en foutjes veel sneller ziet.
Ga gewoon zelf kijken en oordelen in de winkel.
Ik zei al dat iedereen er een andere mening op nahield...
een rustiger beeldOp zondag 02 september 2001 21:59 schreef Smarron het volgende:
[..]
Wat is dan eigenlijk het grote voordeel van de 100Hz TV's?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Zo, bestaat dat ook? Dat is natuurlijk helemaal beter! Weet iemand zo uit z'n hoofd welke TV's dat precies hebben?Op zondag 02 september 2001 21:58 schreef ShittyOldMan het volgende:
informeer even bij de betere winkel, er zijn TV's die kunnen switchen tussen 50 en 100 Hz. En dat zijn niet altijd de duurste modellen, ik geloof dat Panasonic deze feature heeft en een paar philips modellen ook.
Siditamentis astuentis pactum.
* memphis heeft een 50Hz B&O en is daar zeer tevreden mee.
Ken het ook niet..Op maandag 03 september 2001 17:23 schreef JvS het volgende:
En ik zit nog steeds te wachten op omschakelbare TV's. Ik heb er echt _nog nooit_ van gehoord. Ik ga wel even de panasonic en philips website afspeuren
Hoe groot moet je diagonaal zijn trouwens? Als ik je vertel dat ik in mijn kleine huiskamertje zo'n 2 a 2,5m bij de tv vandaan zit hoe groot adviseer je dan ? heb nu een gewone Flips 55cm stereo teevee en wil ooit een breedbek teevee kopuh, die dan plat zal zijn en ws 50hz (omdat ik 100hz niet echt mooi vindt
Ik kijk nu tegen een 72cm 4:3 aan, en zit er 3 meter vanaf. Dat schijnt te groot te zijn, maar ik vind het wel relax
Pcies.. dus rond de 70cm zal ik wel doen.. als ik ooit weer $ hebOp maandag 03 september 2001 17:32 schreef JvS het volgende:
Ik zou bij breedbeeld geen 63 cm kopen, omdat dat echt klein is. 72 vind ik een mooie maat. En voor home-cinema doeleinden zou ikzelf een 82cm kopen (en het liefst een 92, maar da's veeeeels te duur).
Ik kijk nu tegen een 72cm 4:3 aan, en zit er 3 meter vanaf. Dat schijnt te groot te zijn, maar ik vind het wel relax(zeker met 2.35:1 films
)
Ik ben iig. op zoek naar een 82cm breedbeeld. Moet ook 100% plat zijn. Zelf zit ik te denken aan Sony of Philips. Ik zit ongeveer 2,5 meter van het scherm vandaan, maar aangezien ik nu een 63cm grootbeeld heb, kan ik natuurlijk niet kleiner gaan kijken!
Anoniem: 34354
DVD is toch digitaal, dus dan word de A/D stap toch overgeslagen, dus je hebt dan toch alleen D/A -> beeldbuis??Correct me if i'm wrongOp zondag 02 september 2001 21:31 schreef JvS het volgende:
100Hz is rustiger voor je ogen, doordat elk frame wordt opgeslagen en twee keer wordt weergegeven in de tijd dat normaal alleen dat ene frame er zou staan. Het nadeel is dat bijna elke 100Hz TV "digitaliserings" effecten heeft. Een nazweem van het beeld enzo. vandaar dat zaken als "digital scan" en "natural motion" en dergelijke in het leven geroepen zijn. Dit zijn in principe allemaal lapmiddelen.
Een 50Hz TV geeft theoretisch een beter beeld (want geen Signaal ->> A/D -> processor -> D/A -> beelbuis), maar is onrustiger. Bij een 50Hz TV gaat het signaal direct naar de buis. Moderne 100Hz tv's hebben er minder last van, en je moet ook wel een echte freak zijn om het te zien. Ik moet toegeven dat ik me er weleens aan stoor enzo.
Ik snap dan dus niet hoe je dan 'digitaliserings' effecten kan zien
Door de 100hz tov conventionele techniek wordt het beeld een keer opgeslagen en daarna pas op het beeld gezet. Dit kan lijken op na-ijlen of blokkerig effect. Dat is dus niet echt d/a effect denk ik, maar gewoon een effect omdat je alles 2x ziet.Op maandag 03 september 2001 18:43 schreef TheRock het volgende:
[..]
DVD is toch digitaal, dus dan word de A/D stap toch overgeslagen, dus je hebt dan toch alleen D/A -> beeldbuis??Correct me if i'm wrong
Omdat het video-signaal uit de DVD analoog is. Er is geen DVD speler of TV met een soort van digitale aansluiting, voor zover ik het weet. Je hebt dus DVD ---> D/A converter ---> kabel ---> A/D -> processor -> D/A -> beelbuis.Op maandag 03 september 2001 18:43 schreef TheRock het volgende:
[..]
DVD is toch digitaal, dus dan word de A/D stap toch overgeslagen, dus je hebt dan toch alleen D/A -> beeldbuis??Correct me if i'm wrong
Op de site's staat veelal niks vermeld, maar ik geloof dat de Panasonic xxPK1 het in ieder geval ondersteunt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een verkoper, eentje die overigens wist waar 'ie over sprak, heeft dit verteld. Het beste wat je kunt doen is naar de afstandbediening vragen. Bij de betere zaak mag je altijd wel even klooien dus zoek het menu goed door.
Over philips TV's:
Veel betere philips modellen hebben '100 Hz digital scan'.
Daarnaast ook nog eens DNR -> Digital Noise Reduction. Als je digital scan uitzet in het menu en DNR ook heb je ook geen last meer van vegen. Maar check het wel nog van tevoren in de winkel, want iedereen, en ook ik, heeft weer andere ideeën bij het fenomeen '100 Hz vegen'.
Over de grootte van de TV:
Persoonlijk heb ik ze het liefst zo groot mogelijk. Binnenkort ben ik dan ook trotse eigenaar van een 120 cm TV! (CRT rear). Maar je moet maar even goed kijken naar wat je koopt voor je geld. Ik heb liever voor bijv. 3000,- een 82cm 50Hz stereo tv dan een 70cm 100Hz dolby pro-logic tv.
Ik vraag me wel altijd daarzo af, of de verkopers echt precies weten wat ze daar verkopen, of ze er verstand van hebben.
Meestal niet.. (zo'n verkoper was ik ooit ook eens.. alles wat er stond verkocht ik, of die mensne het nodig hadden of niet.., heb ontslag genomen uit schuldgevoel..Op maandag 03 september 2001 21:37 schreef Smarron het volgende:
Thanx, nuttige informatie waar ik zeker wat aan heb. Hoe zit het met de winkels. Zijn er echt goede winkels, of kan ik gewoon een Expert, Harense Smid, Scheer&Foppen, Megapool, Modern Electronics, BCC ofzo binnenstappen? Dit lijken mij de normaalste winkels.
Ik vraag me wel altijd daarzo af, of de verkopers echt precies weten wat ze daar verkopen, of ze er verstand van hebben.
Je moet bij die zaken net mazzel hebben. Bij de expert wil er best weleens een wat betere tussen zitten en bij de BCC schijnt bijvoorbeeld ook weleens wat intelligenters rond te lopen, maarrrrrrrr. Bij veel van dat soort winkels (van de BCC weet ik het zeker) word je gelokt door een advertentie met een goedkoop model, en gaat de verkoper net zolang zeiken totdat je een 'betere' kiest (ik vind die neckerman reclame's wel _erg_ gaafOp maandag 03 september 2001 21:37 schreef Smarron het volgende:
Thanx, nuttige informatie waar ik zeker wat aan heb. Hoe zit het met de winkels. Zijn er echt goede winkels, of kan ik gewoon een Expert, Harense Smid, Scheer&Foppen, Megapool, Modern Electronics, BCC ofzo binnenstappen? Dit lijken mij de normaalste winkels.
Ik heb zelf bij een speciaalzaak gewerkt. Over het algemeen worden dat soort zaken beschouwd als wat 'duurdere' zaken, maar daar wordt over het algemeen niet met van dat soort bonussen gewerkt. Bij 'ons' had je wel een soort bonussen, maar die zaten vaak op groot ingekochte partijen (sterker nog: juist de spullen die in de aanbieding waren, dubbel profiteren dus: klant blij én verkoper blij
Je kan als je zelf weet wat je wil, je TV uiteraard bij een grotere keten als BCC/megapool etc kopen, alleen dan moet je wel zeker weten dat je dat en dat model wil hebben.
Dit vind ik persoonlijk wel tekenend... Je hebt inderdaad verkopers (zoals in dat soort winkels) en mensen die je begeleiden naar een product dat je écht wil hebben. En ja, dat kost meer tijd (dus is misschien de gemiddelde prijs een paar procent hoger), maar daarvoor krijg je dus wel wat je wil hebben... Dan mag je zelf kiezen wat je wil... Voor info over bepaalde dingen kan je hier ook goed terecht (er lopen zeker mensen die er verstand van hebben) en om te kijken welke TV's een goed beeld hebben kan je vragen of ze in de winkel een DVD'tje kunnen aanzetten. Vraag of je even met de AB mag spelen, zodat je kan 'voelen' hoe de bediening en zapsnelheid en dergelijke allemaal is. Dat soort dingen kan je hier beter niet vragen, want dan komen er alleen maar merkvoorkeuren van de tweakers naar boven. Vragen over technieken zijn wel welkom (meer dan dat zelfsOp maandag 03 september 2001 21:42 schreef nigelator het volgende:
(zo'n verkoper was ik ooit ook eens.. alles wat er stond verkocht ik, of die mensne het nodig hadden of niet.., heb ontslag genomen uit schuldgevoel..)
[/propaganda voor de "betere" winkel :P]
Alle Panasonic 28" en 32" 16:9 TV's die nu te koop zijn. Je hoeft daarvoor dus niet eens veel geld mee te brengen. Die waas heb je ook geen last van bij 100Hz als je ruisonderdrukking uitzet.Op zondag 02 september 2001 22:42 schreef Smarron het volgende:
[..]
Zo, bestaat dat ook? Dat is natuurlijk helemaal beter! Weet iemand zo uit z'n hoofd welke TV's dat precies hebben?
With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi
PCies.. en das wat ik nu in me bijbaantje doe. En niet eens zoveel duurder, gewoon in een pc zaakje.. en nix geen bonussen.. wil geen mensen meer met een gematigd gevoel naar huis jagen als hun pin in mijn apparaat zit. Mensen hebben in mijn opinie het recht om eerlijk en oprecht geholpen te worden.. je wordt in sommige winkels zo vaak voor gelogen.Op maandag 03 september 2001 22:09 schreef JvS het volgende:
*KnIp*
Dit vind ik persoonlijk wel tekenend... Je hebt inderdaad verkopers (zoals in dat soort winkels) en mensen die je begeleiden naar een product dat je écht wil hebben. En ja, dat kost meer tijd (dus is misschien de gemiddelde prijs een paar procent hoger), maar daarvoor krijg je dus wel wat je wil hebben...
[/propaganda voor de "betere" winkel :P]
[kindertjesbedtijd verhaaltjes modus]
Laatst kocht ik een koelkast in De Block. Was meteen de laatste keer dat ik daar binnen kwam. Die mensen werken met bonussen, dat merk je ook aan de niet aanwijzbare "urge" om bepaalde producten aan je te verkopen. Zelfs onder het motto "jamaar die is eigenliujk niet goed, en deze wel". Daarna belooft ie de ene dag gratis bezorgen en dan andere dag staat er in ene 40,- op de factuur. Ook had ie wel de verwijderings bijdrage kunnen melden. Want dat is niet zijn winst, maar moet ik wel dokken! Zo kan het dus ook anders.. ben blij met me koelkast en die gasten hebbik voor 40,- wel laten zweten. Maar netjes is het niet, en het gaf me een rot gevoel, ondanks dat ik de koelkast toch wel wilde hebben.. eikels..
[/kindertjesbedtijd verhaaltjes modus]
- Is JVC aan te raden?
- De Sony 32FX65?
- Een Philips?
Nou doe je waarvoor ik je waarschuw.Op maandag 03 september 2001 23:05 schreef Smarron het volgende:
Ik heb eens gekeken op wat sites met wat ervaringen van mensen.
- Is JVC aan te raden?
- De Sony 32FX65?
- Een Philips?

Ga dus in de winkel kijken... Je moet 'm zelf kiezen!ik schreef namelijk:
Voor info over bepaalde dingen kan je hier ook goed terecht (er lopen zeker mensen die er verstand van hebben) en om te kijken welke TV's een goed beeld hebben kan je vragen of ze in de winkel een DVD'tje kunnen aanzetten. Vraag of je even met de AB mag spelen, zodat je kan 'voelen' hoe de bediening en zapsnelheid en dergelijke allemaal is. <font color=red>Dat soort dingen kan je hier beter niet vragen, want dan komen er alleen maar merkvoorkeuren van de tweakers naar boven</font>.
Kijk, met jou valt te praten, dat is ook mijn advies altijd. Vooral hier heerst over het algemeen een sfeer van mijn TV is de beste dus die moet je nemen (zie veel voorgaande topics oa. over 100 Hz). Ook het standaard 'Sony zuigtGa dus in de winkel kijken... Je moet 'm zelf kiezen!

Overigens heb ik ook wel eens in verschillende A/V winkels gestaan, maar dan hielp ik als klant andere klanten omdat ik het sneu vond dat de echte verkopers niks zinnigs konden vertellen.
Megapool -> verkoop van DVD speler:
Ja mevrouw, u kunt ook muziek CD's afspelen. En de kwaliteit is ook beter omdat er een 24 bit laser in zit.
Misschien zeggen ze wel dat dat niet bestaat!
Bij progressive scan projectoren is de refreshrate 24 of 25 (hangt van de dvd af) maal een faktor x. Dus als jij een CRT projector hebt en je speelt een DVD af op je PC en je zet de refreshrate op 72 bij een NTSC (Progressive op de DVD) dan heb je perfecht beeld. In de bios is de refreshrate 28 (dus elk beeldje word 2x herhaalt). Dus is 72 nog rustiger voor je ogen.Op zondag 02 september 2001 21:58 schreef ShittyOldMan het volgende:
[..]
Vergeet niet dat hierbij alsnog een refreshrate van 50 Hz wordt gebruikt, niet 25. Maar het is natuurlijk alsnog beter dan interlaced.
50 Hz kan best goed zijn, maar we moeten gewoon af van interlaced. Het opbouwen van het beeld door steeds alleen de even of oneven beeldlijnen te 'tekenen' is achterhaalt. Kijk maar naar je monitor. Alleen zitten we nu eenmaal vast aan de PAL en NTSC standaard.
HDTV brengt daar verandering in. Maar dat is nu alleen in amerika
Coïtus ergo sum
Zal ik dan toch maar voor een 50Hz gaan en mezelf meer dan 1000 piek besparen ??
Wat ik dan haal, wordt ongeveer:
- 50Hz
- 82cm
- Volledig platte beeldbuis
Wie heeft er trouwens een TV met deze waarden en kan zijn ervaring delen t.o.v. 100Hz TV's ?
Dat nagloei effect vind ik eigenlijk wel relaxed. Bij ons gloeit de witte voetbal altijd na (met zo'n vaag staartje achter hem aan) op het scherm. Echt wel lacheOp zondag 02 september 2001 21:36 schreef Reaper® het volgende:
Tja,iedereen zal hierover een andere mening hebben,maar ik vind 100 Hz absoluut beter dan 50 Hz!
Alleen heb je bij 100Hz soms last van motion/nasleep,maar dat is alleen het geval als bv. de camera heel snel van links naar rechts gaat (goed te zien bij voetbalwedstrijden).
Voor de rest is 100Hz gewoon perfect;veel rustiger beeld.
Kost wel wat meer,maar dan heb je wel beter beeld,zeker voor DVD.
Zolang jij het beeld prettig vindt, en het niet al te onrustig vind, is het voor jou een prima TV.Op dinsdag 11 september 2001 23:43 schreef Smarron het volgende:
Ok, ik heb dus bij een vriend zijn gloednieuwe breedbeeld-TV gezien! Is een JVC, 70cm. Superding. Is 50Hz. Het beeld ziet er supermooi uit!
Zal ik dan toch maar voor een 50Hz gaan en mezelf meer dan 1000 piek besparen ??
Wat ik dan haal, wordt ongeveer:
- 50Hz
- 82cm
- Volledig platte beeldbuis
Wie heeft er trouwens een TV met deze waarden en kan zijn ervaring delen t.o.v. 100Hz TV's ?
Ik weet nog wel een voordeel van 100Hz: Teletekst! mensen, wat kon ik van het weekend genieten van de teletekst snelheid bij m;n ouders, voor mij ongekend gewoon!!
maarja, wie doet er nu nog teletekst, als we adsl etc hebben.
2000 gulden.
Echt mooi beestje, heel tevreden van!
Bij een 100Hz TV zit er een microprocessor en een zwikkie geheugen in de TV (om 't beeldje op te slaan en twee keer te projecteren). TV's met 100Hz hebben bijna altijd ook "1200 pagina's" geheugen voor teletekst, omdat ze al geheugen hebben. 50Hz tv's zijn vaak wat spartaanser. maar dat zal mij niet echt interesseren. Wmb is een TV gewoon alleen een monitor, geluid doe ik zelfs niet met de TVOp woensdag 12 september 2001 13:08 schreef Fire69 het volgende:
[..]
Wat heeft teletekst met 100hz te maken??
Waar heb je die gehaald? En heb je links?Op woensdag 12 september 2001 13:07 schreef Fire69 het volgende:
Heb onlangs een Thompson 32" 100hz flatscreen gekocht.
2000 gulden.
Echt mooi beestje, heel tevreden van!
Anoniem: 35175
In eerste instantie zocht ik die TV's ook. Ik kon ze alleen niet vinden. Ik ben toch tot mijn besluit gekomen. Ik neem een 82cm 50Hz. Ik denk niet dat ik zo versteld zal staan van het verschil. Het verschil zal er inzitten, maar of het ook alleen de positieve richting in is.Op woensdag 12 september 2001 20:44 schreef wussy het volgende:
koop een SONY breedbeeld met DRC, deze televisies zijn schakelbaar tussen 50Hz en 100Hz, dan kun je kiezen voor het ander als het ene je niet aan staat. deze tv's zijn echter wel aan de prijzige kant.
Wat werd gezegd met een voetbaluitzending, de waas achter een bal, dat vind ik persoonlijk niet mooi, want het beeld vervaagt gewoon.
Ik vind het die 1000 piek gewoon niet waard.
ik vind het een fantastische tv met ook nog is kwalitatief goed geluid voor een tv.
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Ik weet niet precies wat je budget is (heb niet alles gelezen), maar ik heb laatst een mooie sony breedbeeld 32" gekocht. 100hz en twee tuners. Je kan met afdingen dat ding mee krijgen voor f3350,- (hij staat in de winkel voor f3500,- (ik heb voor een demo model f3050 betaald). Ik weet niet of ik kan switchen van 100 naar 50, maar het is een zeer mooie televisie. Ik kan hem zeker aanraden...Op woensdag 12 september 2001 22:17 schreef Smarron het volgende:
[..]
In eerste instantie zocht ik die TV's ook. Ik kon ze alleen niet vinden. Ik ben toch tot mijn besluit gekomen. Ik neem een 82cm 50Hz. Ik denk niet dat ik zo versteld zal staan van het verschil. Het verschil zal er inzitten, maar of het ook alleen de positieve richting in is.
Wat werd gezegd met een voetbaluitzending, de waas achter een bal, dat vind ik persoonlijk niet mooi, want het beeld vervaagt gewoon.
Ik vind het die 1000 piek gewoon niet waard.
ps als geld inderdaad een probleem is, dan moet je geen 100hz nemen. Echt duidelijk zie ik het verschil niet.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
dat switchen kun jij niet. kan ik ook niet want ik heb dezelfde net 2 weken staan. dat is de KV-32FX65. ik heb hem trouwens na afdingen voor fl 3200,- meegekregen. die tv waarmee je kunt switchen is als 82cm model bijna 5000 piekOp woensdag 12 september 2001 22:42 schreef ViNcE het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je budget is (heb niet alles gelezen), maar ik heb laatst een mooie sony breedbeeld 32" gekocht. 100hz en twee tuners. Je kan met afdingen dat ding mee krijgen voor f3350,- (hij staat in de winkel voor f3500,- (ik heb voor een demo model f3050 betaald). Ik weet niet of ik kan switchen van 100 naar 50, maar het is een zeer mooie televisie. Ik kan hem zeker aanraden...
ps als geld inderdaad een probleem is, dan moet je geen 100hz nemen. Echt duidelijk zie ik het verschil niet.
Je hebt idd niet alles gelezen. Hij kwam niet vragen om types (hoop ikOp woensdag 12 september 2001 22:42 schreef ViNcE het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je budget is (heb niet alles gelezen), maar ik heb laatst een mooie sony breedbeeld 32" gekocht. 100hz en twee tuners. ... het is een zeer mooie televisie. Ik kan hem zeker aanraden...
Ik geloof zo dat je 'm wilt aanraden, je hebt'm tenslotte zelf gekocht en sony is natuurlijk zoooooo'n goed merk (
<font size=1>(hhhm, dit had ik al een keer eerder gezegd, en nog eens in het <font color=red>rood</font> gequote van mezelf
Ga van de week snel even een kijkje nemen in de winkel. Het stomme is dat wij allemaal slechte winkels hebben die amper 82cm TV's hebben staan
Hhhm, dat heb ik nog nooit gehoord. Van wie heb je dat dan gehoord?Op woensdag 12 september 2001 23:21 schreef Smarron het volgende:
Wat ik wel heb gehoord is dat 82cm TV's slechter beeld geven dan 71cm TV's. Wat is daar van waar? Want ik wil wel per se een 82cm hebben.
Toch neem ik een 82cm!!
Juist daarom heb ik dus niet het type erbij gezet, het is namelijk niet de 32fx65(, maar de 32fs60).Op woensdag 12 september 2001 23:10 schreef JvS het volgende:
Nee, we gaan nu na zo'n mooie discussie niet overstappen op het opsommen van welke TV we hebben?zon-de.
[..]
Je hebt idd niet alles gelezen. Hij kwam niet vragen om types (hoop ik) maar om een stukje technisch advies.
Ik geloof zo dat je 'm wilt aanraden, je hebt'm tenslotte zelf gekocht en sony is natuurlijk zoooooo'n goed merk (). Iedereen prijst altijd z'n (haar) eigen spul aan, totdat je wat anders wil. Daarom heeft om types vragen gewoon geen zin. Zelf kijken daarentegen wel.
<font size=1>(hhhm, dit had ik al een keer eerder gezegd, en nog eens in het <font color=red>rood</font> gequote van mezelf)</font>
Zonder een welles/nietes discussie te starten, wilde ik alleen een extra mogelijkheid geven. Daarom heb ik er ook bij gezet, dat als hij f1000,- veel geld vind, hij dat niet moet uitgeven. 100hz is niet ZO bijzonder.
(ik heb deze tv gekocht, omdat ik geilde op de tweetunerfunctie)
Maar idd, zelf kijken is over het algemeen het beste (maar niet altijd een optie):)
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
Wat is die tweetunerfunctie ??Op donderdag 13 september 2001 23:01 schreef ViNcE het volgende:
Zonder een welles/nietes discussie te starten, wilde ik alleen een extra mogelijkheid geven. Daarom heb ik er ook bij gezet, dat als hij f1000,- veel geld vind, hij dat niet moet uitgeven. 100hz is niet ZO bijzonder.
(ik heb deze tv gekocht, omdat ik geilde op de tweetunerfunctie)
een slechte 100 herz geeft slechter beeld als een goede 50herz
verder heeft ieder zo zijn voorkeuren sommige vinden philips tv's prachtig andere zien liever een sony
laat je niet gek maken door verhalen
maar ga zelf gewoon kijken wat jij een mooi beeld vind
in een beetje zaak kun je zelf je dvdtje mee nemen
dop
EPC Debian Gnu Linux
Dat je twee verschillende zenders tegelijkertijd kan kijken. Het beeld wordt dan in tweeen gesplitst, en krijg je het beeld twee keer, en het geluid van een van de twee kanalen.(je kan ook nog de verhoudingen aanpassen)Op zondag 16 september 2001 13:31 schreef Smarron het volgende:
[..]
Wat is die tweetunerfunctie ??
Zo kan je dus voetbal in de gaten houden, en tegelijkertijd videoclips luisteren.
Of tijdens de reclame van een film, ff snel rond zappen...
Mijn BGG profiel
Stom van mij. Had ik natuurlijk kunnen weten. Ik ga binnenkort naar de winkel en even wat TV's bekijken.Op zondag 16 september 2001 18:54 schreef ViNcE het volgende:
Dat je twee verschillende zenders tegelijkertijd kan kijken. Het beeld wordt dan in tweeen gesplitst, en krijg je het beeld twee keer, en het geluid van een van de twee kanalen.(je kan ook nog de verhoudingen aanpassen)
Zo kan je dus voetbal in de gaten houden, en tegelijkertijd videoclips luisteren.
Of tijdens de reclame van een film, ff snel rond zappen...
Ik heb al een TV in mijn hoofd, die volgens andere reacties zeker geen slechte koop zal worden. Het wordt toch een 100Hz, 82cm.
bijvoorbeeld de sony kv-32fx65 nu bij mediamarkt amsterdam te koop voor fl 2999,- en dat is echt spotgoedkoop.Op zondag 16 september 2001 20:56 schreef Smarron het volgende:
[..]
Stom van mij. Had ik natuurlijk kunnen weten. Ik ga binnenkort naar de winkel en even wat TV's bekijken.
Ik heb al een TV in mijn hoofd, die volgens andere reacties zeker geen slechte koop zal worden. Het wordt toch een 100Hz, 82cm.
Sorry, heeft geen digital scan en dat wil ik er wel op hebben!Op zondag 16 september 2001 23:37 schreef wussy het volgende:
bijvoorbeeld de sony kv-32fx65 nu bij mediamarkt amsterdam te koop voor fl 2999,- en dat is echt spotgoedkoop.
kan ook nooit, want digital scan is van philips, de sony kv32fx65 heeft advanced digital plus, dat komt op het zelfde neer.Op maandag 17 september 2001 17:45 schreef Smarron het volgende:
[..]
Sorry, heeft geen digital scan en dat wil ik er wel op hebben!
maar je moet die tv's maar naast elkaar bekijken
Die TV kost daar (de goedkoopste van de stad) fl.3300,-
Nu heb ik dezelfde TV gezien op internet voor fl. 2800,- inclusief vervoerskosten. Dat scheelt nogal in prijs.
Nu wilde ik weten of iemand weleens iets van dit formaat en deze prijs besteld heeft op internet en wat de ervaringen ervan zijn. Ik bedoel levertijd, service, klachtenbehandeling etc.
Of moet ik hem maar gewoon bij mij in de buurt halen ?
Anoniem: 22605
altijd risky met garantie ed als je zo'n duur aparaat op i-net koopt.
En je hebt geen gedonder met wachttijden ed
cock
Anoniem: 21405
dat gepiep dat je hoort is de zogenaamde lijnfrequentie...Op maandag 03 september 2001 09:58 schreef Varienaja het volgende:
Ik vind 't zo irritant dat tv's altijd zo piepen. Heeft niemand daar last van? Ik weet wel dat de nieuwe 100Hz Philips van m'n ouders niet piept. Echt een verademing!!!
ik zal ff uitleggen...
Het beeld van een televisietoestel heeft 625 lijnen. De totale beeldverwisselingsfrequentie is 25Hz (ze hebben het over 50Hz, maar het aantal keren dat het hele beeld per seconde verwisseld wordt is 25 keer), hierdoor krijg je een lijnfrequentie van 625*25=15625Hz, dit is het erg hoge pieptoontje dat je hoort als een 50Hz televisietoestel aan staat. Bij 100Hz-toestellen hoor je deze toon niet, doordat de lijnfrequentie 625*50=31250Hz is. Deze frequentie ligt buiten het bereik van ons gehoor.
If it ain't broke, fix it till it is...
Klinkt mooi, alleen hebben mijn ouders een nieuwe 100 hz Philips tv (weet het type zo ff niet maar het is een 4:3 model met volledig vlakke buis) en die hoor ik toch echt wel piepen. Mijn eigen 100 hz (Loewe Xelos) doet het echter niet maar mijn IIyama monitor dus weer wel (en die staat echt wel op meer dan 50 hz...). Dus je verhaal klopt niet, volgens mij.Op donderdag 04 oktober 2001 23:12 schreef -LoOneY- het volgende:
[..]
dat gepiep dat je hoort is de zogenaamde lijnfrequentie...
ik zal ff uitleggen...
Het beeld van een televisietoestel heeft 625 lijnen. De totale beeldverwisselingsfrequentie is 25Hz (ze hebben het over 50Hz, maar het aantal keren dat het hele beeld per seconde verwisseld wordt is 25 keer), hierdoor krijg je een lijnfrequentie van 625*25=15625Hz, dit is het erg hoge pieptoontje dat je hoort als een 50Hz televisietoestel aan staat. Bij 100Hz-toestellen hoor je deze toon niet, doordat de lijnfrequentie 625*50=31250Hz is. Deze frequentie ligt buiten het bereik van ons gehoor.
Ok, dit is de winkel: http://www.diga4u.nl/Op donderdag 04 oktober 2001 22:33 schreef ShittyOldMan het volgende:
Hangt er een beetje van af waar op internet je 'm hebt gevonden. Een ongure frontpage/golive site, of van een redelijke winkel met de juiste service en garantie.
Het ziet er wel goed uit. Heeft er iemand ervaring met deze shop?
Nee, dan maar op zoek naar andere grote zaken die ook goedkoop zijn. Check bijv. de Correct in rotterdam eens, of andere grote winkels in NL of ergens in de verdere buurt. Maargoed, dat is slechts wat ik zelf zou doen...
ps. <META content="Microsoft FrontPage 4.0" name=GENERATOR> haha!
Thanx. Ik heb zelf nog even goed gekeken. Is inderdaad een ballentent. Ook die Frontpage troep zag ik al ... hehe.Op zaterdag 06 oktober 2001 12:05 schreef ShittyOldMan het volgende:
Persoonlijk zou ik zeggen, laat maar hangen. Ze geven zelf al aan dat ze alleen te bereiken zijn per email of fax (reacties op aanbiedingen). Dus ga er maar van uit dat het geen winkel is met een bezoek adres. Leuk voor je goedkope netwerkkaart of geheugen, maar liever niet voor een TV van 3000,-. Er staat ook niks over extra garantie, iets dat ik zelf toch wel graag zou willen hebben. Natuurlijk heb je wel fabrieksgarantie, maar dat zal betekenen dat je 'm naar hun moet sturen en zij vervolgens naar de producent. Geen eigen technische dienst o.i.d. en de verzendkosten zijn voor jou.
Nee, dan maar op zoek naar andere grote zaken die ook goedkoop zijn. Check bijv. de Correct in rotterdam eens, of andere grote winkels in NL of ergens in de verdere buurt. Maargoed, dat is slechts wat ik zelf zou doen...
ps. <META content="Microsoft FrontPage 4.0" name=GENERATOR> haha!
Ik heb nog een winkel. Iemand ervaringen mee ??
http://www.witenbruingoedwinkel.nl/
Ik heb nu familiedag
Thnx in advance!
dat ken ik en is erg vervelend!
raar genoeg kunnen de wat oudere mensen het nooit horen (35+ ofzo)
je hoort het vooral als een tv op storing staat en tijdens het wisselen van kanaal.
een leraar op school had eens een tv aan tijdens de les met geluid uit die een band zat terug te spoelen (en liet m aan toen ie klaar was).
Iedereen hoorde het behalve de leraar en die geloofde het ook niet.
Pure marteling.
Maare je bent dus niet gek...
Op maandag 03 september 2001 09:58 schreef Varienaja het volgende:
Ik vind 't zo irritant dat tv's altijd zo piepen. Heeft niemand daar last van? Ik weet wel dat de nieuwe 100Hz Philips van m'n ouders niet piept. Echt een verademing!!!
Geen ervaring, maar het ziet er niet fris uit. Ze hebben echter wel extra garantie e.d. Even mijn visie door alleen al naar de site en andere info te kijken:Op zondag 07 oktober 2001 15:33 schreef Smarron het volgende:
Niemand ervaring met deze shop?
http://www.witenbruingoedwinkel.nl/
HTM Electronics V.O.F.
Mantelsweg 9
8085 BN DOORNSPIJK
(Gelderland Nederland)
KvK Nr. 08020916
Telefoonnr.: 06-51648104
Fax: 0525-662343
Email: htm.elektronics@worldonline.nl
Domein is geregistreerd bij freehosting op 19-09-2000.
Telefoonnummer is een gewoon 06 nummer.
Rechtsvorm is V.O.F., dus waarschijnlijk opgezet door twee knapen met een leuk concept, namelijk inkopen en doorverkopen aan de consument. Dit met weinig marge om zo goedkoop te blijven. Om de lage marge rendabel te houden vervallen een boel andere dingen die 'normale' winkels wel bieden. Een belangrijke vind ik de garantie van voortbestaan, dat ze dus niet over twee jaar er mee ophouden. Maar dat is iets waar je voor zal moeten kiezen. Zekerheid en service kost vaak gewoon wat meer. Of je het voor jezelf nodig vindt weet alleen jij.
In computerland zijn er zat van zulke winkels, veel zijn er pas sinds kort (afgelopen paar jaar) bijgekomen en richten zich veelal enkel op internet. Zie de shopsurvey voor voorbeelden, er zijn er zat.
Maargoed, dit is slechts mijn idee wat ik krijg van ze. Ik kan er helemaal naast zitten, maar meestal is dat niet zo