Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALDS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03-2024
Bij welke IT-detacheerder leaseauto zelf uitkiezen?

Ik heb nu een leaseauto (Volkswagen Golf DSG 2021 C segment) Nu ben ik zoek naar een medior functie in de IT. Veel werkgevers bieden een leaseauto aan. Omdat ik als skilled supportdesk medewerker laag zal beginnen is het waarschijnlijk dat ik met een laag leasebudget begin (+/- 600 euro normaal?).

Ik heb eigenlijk, maar 1 eisen:
-vol automaat

Ik rij automaat en vind dit ideaal. Laatst stond ik weer eens in de file, in een andere (schakel)auto, en continu moeten schakelen is zwaar vervelend. En dan besef ik echt hoe relaxed het is om automaat te rijden. Ik ga ervan uit dat de (opleidende) detacheerders vaak een vaste keuze hebben, waar je zelf geen inbreng in hebt. Nu vraag ik me af of er ook detacheerders in deze markt zijn waar je zelf (bijv. bij directlease) je lease-auto mag samenstellen en uitkiezen. Ik ben even aan het zoeken geweest in dit forum, er zijn echter zeer veel detacheerders (de bekende voor mij: Hallo Prof - T2 - Linden-IT Borg-OSC Oranje-IT issys-ict;)

Concreet is dit dus is mijn vraag: Bij welke IT-detacheerder leaseauto zelf uitkiezen?
Met mijn functie maak ik meestal alleen kans op C segment met geluk maar meestal alleen A of B Segment en dat is 9/10 schakel auto's.
Misschien een beetje een rare vraag hoor, maar ik vind een automaat gewoon heel erg fijn!

Btw: Graag alleen antwoord op mijn vraag :)
Leeftijd: 24
Ervaring: 2,5 jaar
Certificaten: MD-100 MD-101 Itil 4 AZ-900 MS-900
Salaris:€ 2600 Bruto Inclusief Golf DSG (Met tankpas prive)

[ Voor 0% gewijzigd door ALDS op 06-06-2023 16:28 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppie1991
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 12:18
Hoi,

Eerder zelf via Linden IT aan de slag geweest en daar zijn alle auto's handgeschakeld. Is inmiddels bijna een jaar geleden dus denk niet dat dit is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

je moet haast wel kijken naar een hybride of full electric aangezien automaatvarianten van auto's waar ook een handbak voor te krijgen is vaak belachelijk hoog liggen qua leaseprijs (omdat het vaak alleen in duurdere uitvoeringen beschikbaar is) terwijl dat bij hybride's nog best meevalt. Ik heb bij meerdere detacheerders gezeten en heb altijd zwelf uit mogen zoeken, alleen die aan de echte onderkant voor de markt hebben vaak vaste autoi's. Wel bestaat er altijd de kans dat ze nog een auto beschikbaar hebben waardoor je alsnog geen eigen keuze hebt. Soms krijg je ook pas bij een vast contract de optie om zelf te kiezen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plucky
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom niet proberen om je huidige auto mee te nemen naar je nieuwe werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Denk dat er wel een mouw aan te passen zal zijn. Immers zijn er ook mensen met een code 78 rijbewijs, dat is wanneer er een praktijkexamen is afgelegd in een automaat.
Een automaat is in de lease meestal niet eens echt heel veel duurder puur omdat een automaat ook een hogere restwaarde heeft, dat is tegenwoordig in de occasionmarkt gewoon echt wel gewild in alle segmenten.
Het nadeel is dat er meestal voor de grootgrutters met veel inderdaad skilled supportdesk medewerker e.d. functies een wagenpark is bedongen bij één of twee leasemaatschappijen welke de auto's leveren volgens bepaalde eisen. Deze poolauto's worden dan ingezet. Kiezen is er meestal dan niet bij.

Aan de andere kant zou je ook gewoon kunnen gaan solliciteren en als harde eis neerleggen dat je een automaat als leaseauto wilt. Die 40 - 100€ aan meerkosten kunnen wel eens niet zo'n groot probleem vormen bij een flexibele detacheerder. Als voorbeeld een Aygo X play handschakel of automaat doet o.b.v. 30k km/jr en 36mnd 447€ of 480€ aan leasing kosten ex brandstof.
Eventueel zou je kunnen onderhandelen dat je de meerprijs van dezelfde auto in automaat zelf betaald d.m.v. het betalen van een eigen bijdrage.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:04
is een rede dat je niet in jouw vorige topic doorgaat maar een nieuw topic open?
Bij welke IT-detacheerder leaseauto zelf uitkiezen?

Of lees in iedergeval nog eens de reacties daarin door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ikzelf in inmiddels 24 jaar detachering heb behalve de eerste paar jaar altijd zelf mijn auto mogen uitzoeken en configureren, binnen het beschikbare budget. Veelal als je net begint of net begint bij een nieuwe werkgever krijg je een auto toegewezen, als deze nog beschikbaar is.

Voor helpdesk functies, als er een auto beschikbaar gesteld wordt, dan is dat vaak het laagste budget en heb je niet heel veel keuze. Daarnaast worden vaak in deze functie een standaard auto toegewezen, als je kijkt naar de grotere detacheerders.

Dat was toen ik begon ook zo, daarom mijn opmerking 'behalve de eerste paar jaar", dit zie ik eigenlijk nogsteeds veel toegepast worden.

Zelf wil ik altijd enigszins wegblijven bij de labels junior, medior en senior, maar op je 24e met 2,5 jaar ervaring in de support hoek moet je kwa lease budget nog niet al te veel verwachten. Ik denk dat je dan vooral bij de kleinere detacheerders moet kijken.

Overigens tegenwoordig werkt men ook steeds meer met een mobiliteitsdbudget, dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn. Dan kan je met dat budget zelf opzoek naar een bijvoorbeeld private lease of iets kopen. Alleen weet wel dat de lease prijzen de laatste paar jaar gigantisch de pan uit gerezen zijn.

P.s. Zojuist ook even jouw oude topic doorgesneld, volgens mij heb je daar ook de nodige informatie gekregen en gaat dit topic alleen maar een herhaling zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 06-06-2023 17:44 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:02

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Voor een update kun je ook naar je oude topic met exact dezelfde vraag terug gaan. Daarom gaat deze op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.