Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Zigbee en Z-Wave zijn verschillende protocollen en werken langs elkaar.Freakaz0id schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Zigbee en in de toekomst ook Matter, dat klinkt handig. Is het moeilijk om naderhand nog een tweede hub bij te prikken mocht ik toch nog Z-wave willen?
Wat je precies bedoelt met Shelly weet ik niet. Ik vind wat WiFi relays als ik daarop zoek. Ik had ook al iets soortgelijks gevonden, maar dan van Sonoff, en die kan op het Zigbee netwerk meeliften. Zou dat ook werken? Ik weet eigenlijk niet goed wat voor schakel signaal er eigenlijk aan de balken zit. Als dat geen AC maar DC is, dan gaat zon relay ook de zeik in denk ik?
Je kunt een Z-wave stick/hub naast je Zigbee-stick gebruiken.
Hoe zet je nu je TL-verlichting aan? Je kunt bijv. een Hue schakelmodule achter een huidige schakelaar zetten en deze toevoegen middels Zigbee en via HomeAssistant schakelen.

Shelly's gaan via Wifi, Sonoff via Zigbee.
Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Pagina: 1