Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een game systeem voor spellen als Diablo IV, Star Citizen, Elite Dangerous, Hogwarts Legacy
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1440p, 60hz) houdt ik voorlopig. Keyboard, muis gaan ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het belangrijk dat het een efficient systeem is die een paar jaartjes mee kan. Ik lees dat de 4070 en de 78003xd redelijk zuinig zijn. Ik heb veel andere desktop advies topics gelezen en het onderstaande systeem is mijn versie van alle adviezen bij elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer te staan en ik verwacht de komende 5 jaar geen upgrade te doen. Dus stil, zuinig en compleet.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken en verwacht niet veel te 'tweaken' qua fanspeed etc. Dus vanuit de box een zo goed mogelijk systeem.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van processor, fans en behuizing. Past het allemaal wel in de case? Sluit alles goed op elkaar aan? Is de 7800x3d wel een goede keus of is een goedkopere optie wellicht beter?
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een game systeem voor spellen als Diablo IV, Star Citizen, Elite Dangerous, Hogwarts Legacy
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (1440p, 60hz) houdt ik voorlopig. Keyboard, muis gaan ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij is het belangrijk dat het een efficient systeem is die een paar jaartjes mee kan. Ik lees dat de 4070 en de 78003xd redelijk zuinig zijn. Ik heb veel andere desktop advies topics gelezen en het onderstaande systeem is mijn versie van alle adviezen bij elkaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren voor merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt in de woonkamer te staan en ik verwacht de komende 5 jaar geen upgrade te doen. Dus stil, zuinig en compleet.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken en verwacht niet veel te 'tweaken' qua fanspeed etc. Dus vanuit de box een zo goed mogelijk systeem.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen over de keuze van processor, fans en behuizing. Past het allemaal wel in de case? Sluit alles goed op elkaar aan? Is de 7800x3d wel een goede keus of is een goedkopere optie wellicht beter?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 467,95 | € 467,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 196,94 | € 196,94 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 EAGLE OC 12G | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 108,90 | € 108,90 |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 99,- | € 99,- |
| Totaal | € 1.869,59 | |||