In mijn huis (oud, vrijstaand, veel vloeroppervlakte), nu nog gasgestookt met 2400 m3 verbruik) zijn de laatste jaren veel energiebesparen maatregelen genomen. Muren zijn voorzien van voorzetwanden, vloeren zijn vervangen door geisoleerde vloeren met vloerverwarming. De laatste stap zou kunnen zijn het vervangen van de beglazing op de benedenverdieping. Op dit moment zit er 'gewoon' dubbelglas in uit 1998. In de sponning past maximaal HR++ glas. Vervanging van de kozijnen is geen optie. Ik heb (eindelijk) een offerte gekregen waarin de U gaat van U2.8-U3.0 huidig naar U1.1-U1.2 met het nieuwe glas.
Het gaat om in totaal 34 ramen met 20m2 oppervlakte. Van die 34 ramen zijn er 20 met een boog aan de bovenzijde en zijn er 20 met extra geluidsisolerends glas ivm een autoweg. Offerteprijs voor alles (dus verwijderen oude ramen, leveren, plaatsen) is 9500 euro. Bij gebrek aan andere offertes vind ik het lastig om in te schatten of dit een realistische prijs is. Iemand een mening?
Het gaat om in totaal 34 ramen met 20m2 oppervlakte. Van die 34 ramen zijn er 20 met een boog aan de bovenzijde en zijn er 20 met extra geluidsisolerends glas ivm een autoweg. Offerteprijs voor alles (dus verwijderen oude ramen, leveren, plaatsen) is 9500 euro. Bij gebrek aan andere offertes vind ik het lastig om in te schatten of dit een realistische prijs is. Iemand een mening?