HR++ glas offerte, realistische prijs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
In mijn huis (oud, vrijstaand, veel vloeroppervlakte), nu nog gasgestookt met 2400 m3 verbruik) zijn de laatste jaren veel energiebesparen maatregelen genomen. Muren zijn voorzien van voorzetwanden, vloeren zijn vervangen door geisoleerde vloeren met vloerverwarming. De laatste stap zou kunnen zijn het vervangen van de beglazing op de benedenverdieping. Op dit moment zit er 'gewoon' dubbelglas in uit 1998. In de sponning past maximaal HR++ glas. Vervanging van de kozijnen is geen optie. Ik heb (eindelijk) een offerte gekregen waarin de U gaat van U2.8-U3.0 huidig naar U1.1-U1.2 met het nieuwe glas.

Het gaat om in totaal 34 ramen met 20m2 oppervlakte. Van die 34 ramen zijn er 20 met een boog aan de bovenzijde en zijn er 20 met extra geluidsisolerends glas ivm een autoweg. Offerteprijs voor alles (dus verwijderen oude ramen, leveren, plaatsen) is 9500 euro. Bij gebrek aan andere offertes vind ik het lastig om in te schatten of dit een realistische prijs is. Iemand een mening?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:24
Zou je vraag ook even hier stellen: Het grote HR +++ glas en kozijn topic :)

April '22 hebben wij 10 ruiten/8m2 laten vervangen voor net geen €2000. Nu zitten de meeste kosten vooral in de arbeid.

Nu zijn we een jaar en een bak inflatie verder en dan is €9500 niet een ontzettend afwijkend bedrag volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door GermanPivo op 03-06-2023 08:09 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 20:23
Frank Martin schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:56:
In mijn huis (oud, vrijstaand, veel vloeroppervlakte), nu nog gasgestookt met 2400 m3 verbruik) zijn de laatste jaren veel energiebesparen maatregelen genomen. Muren zijn voorzien van voorzetwanden, vloeren zijn vervangen door geisoleerde vloeren met vloerverwarming. De laatste stap zou kunnen zijn het vervangen van de beglazing op de benedenverdieping. Op dit moment zit er 'gewoon' dubbelglas in uit 1998. In de sponning past maximaal HR++ glas. Vervanging van de kozijnen is geen optie. Ik heb (eindelijk) een offerte gekregen waarin de U gaat van U2.8-U3.0 huidig naar U1.1-U1.2 met het nieuwe glas.

Het gaat om in totaal 34 ramen met 20m2 oppervlakte. Van die 34 ramen zijn er 20 met een boog aan de bovenzijde en zijn er 20 met extra geluidsisolerends glas ivm een autoweg. Offerteprijs voor alles (dus verwijderen oude ramen, leveren, plaatsen) is 9500 euro. Bij gebrek aan andere offertes vind ik het lastig om in te schatten of dit een realistische prijs is. Iemand een mening?
Beetje een open deur, maar ik zou nog een aantal offertes aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle2503
  • Laatst online: 26-06 16:53
Overwegen waard om de volledig sponning uit te zagen/frezen en met opdeklatten aan de binnenzijde extra sponningruimte te creëren?

Deze klus heb ik zelf gedaan als beginnend klusser en vond hem erg makkelijk te doen. Zelf glas inmeten en bestellen is ook peace of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:44

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

4/15/4 (standaard formaat voor dubbelglas) heb je ook in 1.0 trouwens.

Edit, had eroverheen gelezen voor het geluidswerend. Dan zit je je waarschijnlijk op 3.3/12/4 en dan kan 1.1 of 1.2 wel kloppen.

[ Voor 48% gewijzigd door Jellabie op 03-06-2023 08:33 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35
Prijzen (oa van mijzelf) zijn paar maanden geleden op het forum langsgekomen.

Blijft staan dat een offerte geen offerte is als je de gangbare prijzen niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De ruiten met boog zijn speciaal, dus daarom kun je niet standaard vergelijken qua m2 prijzen. Enige echte optie is om meerdere offertes op te vragen. Je geeft niet aan waarom je dat niet wil of kunt

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 18:45
Bij gebrek aan andere offertes vind ik het lastig om in te schatten of dit een realistische prijs is.
Is er een reden dat je geen andere offertes aanvraagt?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 03-06-2023 10:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:39

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
soms zijn extra offertes lastig te krijgen omdat er gewoon heel weinig bedrijven actief zijn in een regio, wat ik dan zou doen is op een site zoals dubbelglas.nu alle glasplaten invoeren. Daarna 10-15% boven op de prijs voor inmeten etc en dan weet je wat je voor de arbeid betaald en is het een stuk makkelijker bepalen of het duur is.

wat ik ook altijd zou doen is in de opdracht formuleren dat het glas aan de nen 3569 moet voldoen, niet alle glasbedrijven doen dat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik zie dat ik onduidelijk ben geweest, ik heb wel andere offertes (6 totaal) opgevraagd maar of geen reactie gekregen of men wil geen offerte uitbrengen omdat het te druk is. Ik kies bewust voor leveranciers hier in de regio maar die zitten allemaal ramvol. Dank voor alle tips, ik ga toch nog verder achter andere offertes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_W
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 21:43
Woon je toevallig dicht tegen de Belgische grens aan? Ik vind €9000+ voor 20m2 op 34 ramen vrij fors. Ik heb begin dit jaar 22m2 aan glas laten vervangen (36 ramen) van enkel glas naar HR++ U1.0 (6-20-4) alleen geen bogen erin. Dit was in totaal €3450 en daar gaat nog zo'n €350 van af door subsidies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Als je alle afmetingen hebt, kun je glas ook gewoon online bestellen bij diverse aanbieders en dan zelf plaatsen. Met houten kozijnen is dat volgens mij prima te doen. Afwerking is wel cruciaal, maar er is heel veel informatie te vinden online.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
@Sjoerd_W ik woon idd dicht tegen de Belgische grens aan. Voor adresjes daar hou ik me aanbevolen. Maar het ‘probleem’ zijn de bogen in het glas. Die maken het duur. Inmiddels hebben andere leveranciers ook (eindelijk) gereageerd dus ik wacht nog een aantal offertes af voordat ik een beslissing neem. Zelf zetten ga ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:34
Vorig jaar enkel glas laten vervangen voor dubbel glas, de VvE was al bezig en daarop meegelift met de leverancier van hun: Glaspunt.

Voor 3m2 HR++, 4 ramen waarvan één maatwerk bovenlicht: €800,- incl. Btw. Op de eerste etage

Ik had ze waarschijnlijk zelf nooit uitgenodigd om een offerte uit te brengen, maar over de prijs en het uitgevoerde werk erg tevreden. Kwamen snel langs en installatie was ook vrij vlot.
Pagina: 1