Even een complimentje voor Frankrijk.
Gisteren weer eens boodschappen wezen doen bij de Auchan nabij Tourcoing. Daar heeft de exploitant "Le Plein" (Voor wie geen Frans kent, dat betekent zoveel als "gooi maar vol") sinds een jaar laadstations op de giga-parking daar.
ANWB- en Chargemap-apps noteren dat als 11 kW.:strip_exif()/f/image/7AMyTSXhw9N1WIhKYh5ud2We.png?f=user_large)
Ook bij de laadpalen zelf is dat netjes aangeduid als 11 kW.
:strip_exif()/f/image/e2XcR8grjxyUmNWQqtcvDB0I.png?f=user_large)
Dan sluit je aan, en VERRASSING !!!:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r08cPlIAmD3h0P6eaH9mQ3bb.jpg?f=user_large)
Ik kreeg dus inderdaad de 7 kW die mijn eenfaselader uit een 22 kW paal kan halen.
Ik heb niet kunnen volgen of dat steeds 7 kW bleef want de app van de auto geeft alleen de SoC, niet het laadvermogen. Na ongeveer anderhalf uur had ik er zeker 10 kWh bij, dus dat ging nog goed, daarna niet meer op gelet en toen we terugkwamen zat hij al (enige tijd waarschijnlijk) 100% vol.
Geen ervaring wat er gebeurt als er iemand in het tweede contact van dezelfde paal aansluit, maar dan zal het wel zakken naar de beloofde 11 (en voor mijn autootje dus 3,6 kW)
Hoe dan ook: Applaus voor "Le Plein"
want ze doen (minstens) wat ze beloven en met een beetje geluk veel meer.
In Nederland was dat meestal net andersom de afgelopen twee jaar.
Gisteren weer eens boodschappen wezen doen bij de Auchan nabij Tourcoing. Daar heeft de exploitant "Le Plein" (Voor wie geen Frans kent, dat betekent zoveel als "gooi maar vol") sinds een jaar laadstations op de giga-parking daar.
ANWB- en Chargemap-apps noteren dat als 11 kW.
:strip_exif()/f/image/7AMyTSXhw9N1WIhKYh5ud2We.png?f=user_large)
Ook bij de laadpalen zelf is dat netjes aangeduid als 11 kW.
:strip_exif()/f/image/e2XcR8grjxyUmNWQqtcvDB0I.png?f=user_large)
Dan sluit je aan, en VERRASSING !!!:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r08cPlIAmD3h0P6eaH9mQ3bb.jpg?f=user_large)
Ik kreeg dus inderdaad de 7 kW die mijn eenfaselader uit een 22 kW paal kan halen.
Ik heb niet kunnen volgen of dat steeds 7 kW bleef want de app van de auto geeft alleen de SoC, niet het laadvermogen. Na ongeveer anderhalf uur had ik er zeker 10 kWh bij, dus dat ging nog goed, daarna niet meer op gelet en toen we terugkwamen zat hij al (enige tijd waarschijnlijk) 100% vol.
Geen ervaring wat er gebeurt als er iemand in het tweede contact van dezelfde paal aansluit, maar dan zal het wel zakken naar de beloofde 11 (en voor mijn autootje dus 3,6 kW)
Hoe dan ook: Applaus voor "Le Plein"
In Nederland was dat meestal net andersom de afgelopen twee jaar.