Een aantal maanden geleden ben ik als junior gestart bij een detachering (IT). Op dit moment zit ik echter nog steeds op de bank zonder opdracht. Mijn contactpersoon heeft aangegeven dat er meer vraag is naar seniors ipv juniors en het daardoor dus ook lastig is om een opdracht te vinden. Zelf heb ik ook pas één gesprek gehad met een opdrachtgever en dat is het uiteindelijk niet geworden. Mijn contactpersoon heeft aangegeven het deze maand nog aan te willen kijken. Mocht er daarna nog geen opdracht zijn, willen ze met mij om de tafel om evt de wegen te laten scheiden als “even goede vrienden”.
Vast contract
Ik heb een vast contract met een opzegtermijn van één maand. Stel mijn werkgever besluit om niet verder te willen gaan. Wat zijn dan mijn rechten? Heb ik dan alleen recht op een transitievergoeding of zou ik op één of andere manier wat langer mijn poot stijf kunnen houden? Het was tenslotte hun verantwoordelijkheid om voor mij een opdracht te vinden. Zelf heb ik daarbij ook af en toe een vacature doorgestuurd wat mij interessant leek.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Vast contract
Ik heb een vast contract met een opzegtermijn van één maand. Stel mijn werkgever besluit om niet verder te willen gaan. Wat zijn dan mijn rechten? Heb ik dan alleen recht op een transitievergoeding of zou ik op één of andere manier wat langer mijn poot stijf kunnen houden? Het was tenslotte hun verantwoordelijkheid om voor mij een opdracht te vinden. Zelf heb ik daarbij ook af en toe een vacature doorgestuurd wat mij interessant leek.
Alvast bedankt voor jullie reacties!