Je zegt ergens helemaal in het begin dat je met VLANs werkt?
Even ter verificatie:
- Je hebt in je OVPN config (die op je android staat) het LAN IP van de Synology gezet? (bijvoorbeeld 192.168.1.13) (DIT IS EEN TEST)
- Je zit met je android op hetzelfde netwerk en je hebt dus bijvoorbeeld op je android 192.168.1.15 als IP? (specifiek niet op 4g gaan zitten natuurlijk)
Of zit je WiFi netwerk op een ander VLAN?
Je moet de boel echt gaan afpellen en de troubleshooting daarin zo simpel mogelijk maken.
Zorg er dus eerst voor dat je Synology en telefoon in hetzelfde netwerk zitten! (ik heb namelijk het idee dat dat niet het geval is). Dan heb je getest dat je überhaupt verbinding kan maken. Dit is echt stap 1 het proces.. Pas als dit werkt, ga je naar de volgende stap. De volgende stap is dan om het van buitenaf te proberen.
Zit je WiFi in een apart VLAN? Creeer dan even een WiFi die WEL in hetzelfde netwerk/subnet/vlan zit als je Synology.. Ik ga hier niet voorkauwen hoe je dat doet.. Je kan ook nog een laptop (met UTP) gebruiken als het met WiFi te lastig is om een device in hetzelfde netwerk/subnet/vlan te krijgen.. (op een laptop kun je ook de OVPN client installeren)...
WiFi op een apart vlan is trouwens voor het gemiddelde thuisgebruik overkill. Zeker als je niet weet wat je doet. Dan ben je beter af met WiFi+LAN op hetzelfde vlan/subnet en los daarvan een gasten-wifi (die alleen internet mag)
Ik zie in je logs dat er 40 seconden zit tussen connecting en de time-out.. Daarmee is eigenlijk al duidelijk dat er totaal geen communicatie tussen android telefoon en VPN server is....
Sowieso zou ik het zo doen:
1. OVPN server installeren
2. OVPN client installeren op laptop
3. Beide in zelfde subnet en testen
4. Als bovenstaand werkt laptop op hotspot zetten (of WiFi van de buren)
5. Port forwarding in router aanzetten
6. Testen op laptop
Pas als alles goed werkt naar je Android gaan.. Op een laptop is het veel makkelijker om te troubleshooten en snel je OVPN config aan te passen (me dunkt)
/disclaimer;
In bovenstaand stuk proza ga ik er een paar keer vanuit dat je je WiFi gescheiden hebt van je fysieke LAN (en dus ook je Syno).. Wellicht ten onrechte.. Maar waarom praat je anders over VLANs?
[
Voor 64% gewijzigd door
FreakNL op 08-06-2023 14:54
]