Het lukt mij niet om de winst- en verliesrekening kloppend te krijgen. Als ZZP'er in de kinderopvang ben ik in 2022 gestart. Daarnaast maak ik ook gebruik van de Kleine Ondernemersregeling.
Bij de winst- en verliesrekening heb ik bij opbrengsten 19.998 euro ingevoerd.
Als kosten heb ik 350 ingevoerd, waarbij het saldo winst- en verliesrekening op 19.648 aankomt.
Bij de activa heb ik als vordering omzetbelasting 196 euro ingevoerd, dit is het bedrag aan BTW wat ik in 2023 nog moet betalen over 2022, dit was van voor ik gebruik kon maken van de KOR (die gebruik ik vanaf 1 juli 2022).
Bij passiva heb ik bij kortlopende schulden ook 196 euro ingevoerd (vanwege de tijdelijke 'schuld' aan de belastingdienst).
Bij prive onttrekkingen en -stortingen heb ik niet ingevuld.
Wat de uiteindelijke uitkomst van mijn winstberekening is:
Ondernemingsvermogen einde boekjaarhelp €0
Ondernemingsvermogen begin boekjaarhelp €0
Saldo ondernemingsvermogenhelp €0
Privéonttrekkingenhelp €0
Winstberekening €0
Er zit dus een verschil van 19.648 in de winstberekening boven de streep, maar ik heb geen idee waar ik dit bedrag moet invullen en hoe. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Bij de winst- en verliesrekening heb ik bij opbrengsten 19.998 euro ingevoerd.
Als kosten heb ik 350 ingevoerd, waarbij het saldo winst- en verliesrekening op 19.648 aankomt.
Bij de activa heb ik als vordering omzetbelasting 196 euro ingevoerd, dit is het bedrag aan BTW wat ik in 2023 nog moet betalen over 2022, dit was van voor ik gebruik kon maken van de KOR (die gebruik ik vanaf 1 juli 2022).
Bij passiva heb ik bij kortlopende schulden ook 196 euro ingevoerd (vanwege de tijdelijke 'schuld' aan de belastingdienst).
Bij prive onttrekkingen en -stortingen heb ik niet ingevuld.
Wat de uiteindelijke uitkomst van mijn winstberekening is:
Ondernemingsvermogen einde boekjaarhelp €0
Ondernemingsvermogen begin boekjaarhelp €0
Saldo ondernemingsvermogenhelp €0
Privéonttrekkingenhelp €0
Winstberekening €0
Er zit dus een verschil van 19.648 in de winstberekening boven de streep, maar ik heb geen idee waar ik dit bedrag moet invullen en hoe. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door marieke001 op 27-05-2023 11:24 ]