Dit lijkt eerder van dat zachte cardboard ondervloer te zijn.
Je kan het proberen met een plamuurmes en zo alles los te steken.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
@rinus121
Een container huren waarin je beton incl MDF in mag afvoeren.
Bespaar je de moeite als je het toch gaat afvoeren.
Mocht je het toch echt willen, koop een komschijf voor op een slijptol. Maar dat gaat zeker een klote klus worden.
Mocht je het toch echt willen, koop een komschijf voor op een slijptol. Maar dat gaat zeker een klote klus worden.
Snap ik, daarom moet je je vooral afvragen hoeveel het je waard is om de vloer schoon te krijgen. Weet niet wat het verschil is qua prijs, maar soms is het het geld waard.rinus121 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:08:
[...]
Container voor schoon beton (45m2) is veel goedkoper
[Voor 41% gewijzigd door chrisborst op 25-05-2023 19:10]
Container voor schoon beton (45m2) is veel goedkoperchrisborst schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:36:
@rinus121

Lijm is veel te sterk. Plamuurmes werk niet. Steekschop helaas niet, ...Tijntje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:24:
Dit lijkt eerder van dat zachte cardboard ondervloer te zijn.

Boels tapijt/tegelstripper.
Een breekhamer met beitel op een karretje
Daar is dan je potje 'onvoorzien' voor. Jouw energie en tijd is ook niet gratis lijkt me.rinus121 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:08:
[...]
Container voor schoon beton (45m2) is veel goedkoper
Hoi!
En een afsteekmes?
https://www.ecotools.nl/afsteekmes-ecotools
Of eventueel op de boorhamer:
https://www.amazon.nl/RAN...PVC-tegels/dp/B09PY7TCHG/
Eventueel een vloerfrees huren? Zelf geen ervaring mee moet ik zeggen..
Dat ding voor op de boorhamer ga ik eens proberen....orf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:12:
En een afsteekmes?
Bijna wel, nog een paar laatste pogingen :-)EWK schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Daar is dan je potje 'onvoorzien' voor. Jouw energie en tijd is ook niet gratis lijkt me.
Kan die Boels tegelstripper er tegen wanneer de plaatjes er niet in zijn geheel afgaan, maar in stukjes?jack zomer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:10:
Hogedrukreiniger? Mdf/papier/zacht board wordt helemaal week door water.
Je zou evt zelf ook een sopje kunnen maken en kunnen proberen of laten weken met een natte doek helpt.
Edit mmm natmaken had je al geprobeerd schijnbaar.
Ook niet met een stoomreiniger?
Die dingen zijn super voor behang met lijm, misschien dat die onderlaag dan ook los komt?
Je zou evt zelf ook een sopje kunnen maken en kunnen proberen of laten weken met een natte doek helpt.
Edit mmm natmaken had je al geprobeerd schijnbaar.
Ook niet met een stoomreiniger?
Die dingen zijn super voor behang met lijm, misschien dat die onderlaag dan ook los komt?
[Voor 33% gewijzigd door mrc4nl op 25-05-2023 19:40]
ora et labora
Gewoon een laag egaline erover?
Die 2-3mm doet hem echt niet hoor.
Die 2-3mm doet hem echt niet hoor.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
In mijn ervaring wel.rinus121 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:31:
[...]
Kan die Boels tegelstripper er tegen wanneer de plaatjes er niet in zijn geheel afgaan, maar in stukjes?
Je hebt, om spaanplaat te verwijderen van betonnen ondervloeren, stripapparaten die hiervoor kunnen worden ingehuurd. Geen idee of ze los bij jou in de buurt worden verhuurd maar ze zijn speciaal gemaakt om verlijmde houtsoorten te verwijderen. Kan een hoop moeite schelen maar kost misschien wel een zakcentje (maar spaart je rug
)

Eens. Ik denk ook dat een tapijtstripper gaat werken. Kost wel een paar tientjes per dag. Het is een soort grote trillende plamuurmes. Ik heb hiermee een kurklaag verwijderd van mijn vloer. Zo'n apparaat kan best wat hebben.jack zomer schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:10:
Zie YouTube: Kurk strippen met een heavy duty tapijtstripper
YouTube: verwijderen verlijmde kurkvloer met tapijtstripper
Als ik het goed begrijp gaat de betonvloer er ook uit? Hoe dik is de betonvloer?
Helemaal schoon ga je het niet krijgen, zou het ook niet proberen, op zich als er her en der wat stukjes gemengd zitten in het beton, gaat niemand moeilijk over doen, er mag 1% aan vreemde bestanddelen in zitten.
Hou er daarnaast rekening mee als je de betonvloer gaat verwijderen dat er dan ook nog stukken los gaan komen, die je dan apart kan weggooien.
Helemaal schoon ga je het niet krijgen, zou het ook niet proberen, op zich als er her en der wat stukjes gemengd zitten in het beton, gaat niemand moeilijk over doen, er mag 1% aan vreemde bestanddelen in zitten.
Hou er daarnaast rekening mee als je de betonvloer gaat verwijderen dat er dan ook nog stukken los gaan komen, die je dan apart kan weggooien.
PS2 SRSM Moon
Is die 1% volume of gewicht? Want als het op gewicht is boeit het al helemaal niet..daniel14 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:23:
Als ik het goed begrijp gaat de betonvloer er ook uit? Hoe dik is de betonvloer?

blup
Helaas dit is wel op volume.Bezulba schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:25:
[...]
Is die 1% volume of gewicht? Want als het op gewicht is boeit het al helemaal niet..
PS2 SRSM Moon
Mijn schoonouders hadden precies dit. Ze wilden oud parket weg halen en dit lag eronder. Het verwijderen was nog eens extra moeilijk door spijkertjes van het parket die er doorheen zaten. Alles hierboven geprobeerd, uiteindelijk een bedrijf ingehuurd die met een vloer stripper het in een uurtje gedaan had.
Als je op google zoekt op vloerstripper rent4all dan zie je voorbeelden van die machines. Een soort mini shovel.
Als je op google zoekt op vloerstripper rent4all dan zie je voorbeelden van die machines. Een soort mini shovel.
Ik heb een verlijmde kurkvloer verwijderd met een betonschraper. Dat is overigens niet zo best voor je arm en schouder, maar het werkte wel.
Anders inderdaad een tapijtstripper overwogen (te huur voor 55€ voor een dag bij de Gamma).
Het laten doen door een man op een karretje was zo'n €1.000 voor 4 kamers.
Anders inderdaad een tapijtstripper overwogen (te huur voor 55€ voor een dag bij de Gamma).
Het laten doen door een man op een karretje was zo'n €1.000 voor 4 kamers.
Enigszins vergelijkbaar topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2190026
Met een bats (stratenmakersschep) steek je het meeste er wel mee weg. Wat dan nog aan de beton blijft kleven zal geen ramp zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2190026
Met een bats (stratenmakersschep) steek je het meeste er wel mee weg. Wat dan nog aan de beton blijft kleven zal geen ramp zijn.
Soms ben ik bijna gelukkig
Maar, het doel is dus om ook de dekvloer eruit te halen?
Das al werk zat... Zou lekker de kosten pakken en de hele bende eruit ketsen in dat geval.
Das al werk zat... Zou lekker de kosten pakken en de hele bende eruit ketsen in dat geval.
[Voor 45% gewijzigd door MikeyMan op 26-05-2023 16:24]
De tegelbeitel gebruikt. Werkte best goedorf schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:12:
En een afsteekmes?
Ben toch benieuwd naar het prijsverschil met de 2 containers ..
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Soms wil cola ook nog wel eens helpen om lijmresten op te laten lossen, pas wel op want het wordt een smurrie als het zijn werk gedaan heeft, en schoonmaken daarna is ook nog een hele klus.
https://www.afvalcontainerbestellen.nl/--HYPER--392 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:34:
Ben je niet in de war met roest?pman63 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:20:
Soms wil cola ook nog wel eens helpen om lijmresten op te laten lossen, pas wel op want het wordt een smurrie als het zijn werk gedaan heeft, en schoonmaken daarna is ook nog een hele klus.
--HYPER--392 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:34:
Dus 272.25 voor "niet schoon" vs 156.09 voor "schoon" ..
Dat is 116.16 verschil .. voor twee dagen werk.
Ik snap dat 116€ voor sommige een hoop geld is, maar dat valt waarschijnlijk in het niets vergeleken met de totale kosten van de verbouwing.
Wees spaarzaam met jezelf tijdens zo'n verbouwing, de meeste gaan het voelen als het einde nadert, en 2 dagen op de knieën bikkelen is die 116€ mijns inziens totaal niet waard voor de geleverde energie.
Maar kuddos voor je harde werk!
Wees spaarzaam met jezelf tijdens zo'n verbouwing, de meeste gaan het voelen als het einde nadert, en 2 dagen op de knieën bikkelen is die 116€ mijns inziens totaal niet waard voor de geleverde energie.
Maar kuddos voor je harde werk!
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
20m3 bouwafval = 1059 incl. BTWduvekot schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:45:
[...]
[...]
Dus 272.25 voor "niet schoon" vs 156.09 voor "schoon" ..
Dat is 116.16 verschil .. voor twee dagen werk.
15m3 schoon puin = 375 incl. BTW
is dus bijna 700 Euro verschil. dat verdien ik niet elke dag....
Nee echt niet, zoek maar op youtube. En die troep die het je oplevert doet je misschien wel besluiten het niet te proberen, ook al werkt het wel.
5 m3 aan gelijmde MDF plaatjes? Dat is bij 2cm dik MDF volgens mij iets van 250m2 aan MDF ...rinus121 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:45:
[...]
20m3 bouwafval = 1059 incl. BTW
15m3 schoon puin = 375 incl. BTW
is dus bijna 700 Euro verschil. dat verdien ik niet elke dag....
er is volgens de site geen 15m3 container voor bouwafval....duvekot schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:36:
[...]
5 m3 aan gelijmde MDF plaatjes? Dat is bij 2cm dik MDF volgens mij iets van 250m2 aan MDF ...
mijn container verhuurder rekent 750 extra wanneer het geen schoon puin is... Ik had een 20m3 container
[Voor 18% gewijzigd door rinus121 op 06-06-2023 11:49]
Okee .. thx voor de uitleg .. 750 extra is idd best veel ..rinus121 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:47:
[...]
er is volgens de site geen 15m3 container voor bouwafval....
mijn container verhuurder rekent 750 extra wanneer het geen schoon puin is... Ik had een 20m3 container
Pagina: 1