PostNL raakt retour kwijt, webwinkel weigert terugbetaling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardedraadje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:55

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik zit tegen het inschakelen van de rechtsbijstandverzekering aan, maar wil hier nog even mijn gedachten spiegelen om te kijken welke andere weg we kunnen bewandelen, voordat we dit doen.

Casus
Bij *knip* webwinkel heeft mijn vriendin op 1 april jl. een product gekocht. Deze werd afgeleverd op 7 april. Beviel niet en is via een retour-aanmelding 11 april weer retour gegaan via PostNL. Deze keuze voor courier was dus aan webwinkel.

In de track&trace kunnen we zien dat het pakket blijft hangen. Op 13 april was de status dat het pakket wegens drukte vertraagd is. Daarna geen updates meer.

webwinkel weigert terugbetaling omdat de goederen niet binnen zijn. Het gaat om ongeveer €100. PostNL zegt; zoek het uit bij webwinkel. webwinkel zegt: we kunnen niks zonder een politie-aangifte (?!). De politie zegt: dit is niet uw probleem, webwinkel is klant van PostNL en zij moeten het onderling oplossen.

Dat laatste klinkt mij logisch in de oren. webwinkel helaas heeft er geen boodschap aan. Afijn, we kunnen nu dus nergens heen. Met webwinkel al meerdere keren gebeld en gemaild, maar nog steeds wordt verwezen naar aangifte doen. Ondertussen hebben ze zelfs het lef hier een deadline aan te hangen (al lijken hier geen consequenties aan verbonden, die ga ik ook niet accepteren als ze daarmee komen).

Vraag
Ik ben er aardig klaar mee en sta dus op het punt de rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Zouden jullie dit ook doen op dit punt, of toch eerst wat anders proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:55 . Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid ]

Beste antwoord (via Yorinn op 05-07-2023 22:54)

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Vandaag is de jurist van de rechtsbijstand tot de conclusie gekomen dat we in ons recht staan, maar ze vanwege de geringe kosten ons liever schadeloos stellen.

Begrijpelijke reactie en fijn om te horen dat we in ons recht staan. Jammer dat het op deze manier moet, maar die rechtsbijstandverzekeraar heeft ons goed geholpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het bij retour naar deze verkoper altijd blijft hangen, volgens mij naar een centrum in Roosendaal oid?

Kan je de T&T geanonimiseeerd delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Wolly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:40:
Mijn ervaring is dat het bij retour naar deze verkoper altijd blijft hangen, volgens mij naar een centrum in Roosendaal oid?

Kan je de T&T geanonimiseeerd delen?
Naar Oss, een retouren-centrum inderdaad. Ik kan de T&T eventueel delen, er staat geen persoonlijke info in. Alleen een RMA-Nummer waarvan ik wat huiverig ben die online te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Aardedraadje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:47:
[...]

Naar Oss, een retouren-centrum inderdaad. Ik kan de T&T eventueel delen, er staat geen persoonlijke info in. Alleen een RMA-Nummer waarvan ik wat huiverig ben die online te delen.
RMA nummer kan je doorstrepen. Ik ben alleen benieuwd wat de stappen exact zijn geweest.

Edit) Even nagezocht, bij mij was het ook Oss. Destijds teruggestuurd met DHL en bleef ook hangen, na contact met de klantenservice (en 16 dagen later) geld teruggekregen en status is nooit meer gewijzigd in T*T.

[ Voor 21% gewijzigd door Wolly op 25-05-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Wolly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:47:
[...]

RMA nummer kan je doorstrepen. Ik ben alleen benieuwd wat de stappen exact zijn geweest.
Ah op die fiets, ik heb een screenshot bijgevoegd :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:56 . Reden: Afbeelding met naam winkel in mo-tags gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
@Aardedraadje hij lijkt niet afgeleverd te zijn bij webwinkel, wie in deze contact moet zoeken met postnl durf ik niet te zeggen.

webwinkel zal in deze geen retour kunnen afwikkelen daar ze geen retour ontvangen hebben.

Postnl zal op onderzoek uit moeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
TRAXION schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:52:
@Aardedraadje hij lijkt niet afgeleverd te zijn bij webwinkel, wie in deze contact moet zoeken met postnl durf ik niet te zeggen.

webwinkel zal in deze geen retour kunnen afwikkelen daar ze geen retour ontvangen hebben.

Postnl zal op onderzoek uit moeten.
Of zoals in mijn geval was deze zending niet geupdate bij ontvangst, wellicht niet gescand door de postbezorger oid? webwinkel kon de zending wel terugvinden in hun systeem.

Uit de post van TS leid ik af dat ze nu een stuk minder klantvriendelijk zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb je het verzendbewijs nog? Wel gek, want als je binnen 14 dagen je geld niet terug hebt, regelen ze direct een terugbetaling bij mij als je via de chat contact met ze opneemt.

Heb je ze al via de chat benaderd? Ze zijn via de chat naar mijn ervaring best coulant, de Engelse klantenservice is naar mijn ervaring heel coulant.

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:11
Indien dit via een retour-label gaat welke je verkregen hebt via webwinkel dan kan alleen webwinkel een onderzoek instellen.

Maar goed, rechtsbijstand is mogelijk - alleen gaan die weinig uitzoeken of vorderen bij zo'n schadebedrag. Die zullen je wellicht gewoon schadeloos stellen en gaan weer verder. Maar het komt ook wel eens voor dat zo'n pakketje magisch weer ter beweging komt..wat ze doen in zo'n 'hangende' situatie - geen idee.

Soms wil het nog wel eens helpen om via Social Media (al dan niet publiekelijk) de situatie voor te leggen. Het scheelt vaak erg wie je treft, aan de klantenservice kant. Via een chat zijn ze inderdaad vaak best redelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51
Het is in deze vrij simpel, TS heeft niks met PostNL te maken. webwinkel is klant bij PostNL, heeft de zending aangevraagd en betaald. Wanneer deze zending dan verdwijnt is het aan webwinkel om dit met PostNL te regelen.

Er is natuurlijk een groot verschil tussen je gelijk hebben en je gelijk krijgen. Heb je betaald met een creditcard? Zo ja, dan kan je via je creditcard maatschappij een terugboeking aanvragen wanneer webwinkel weigert mee te werken.

Wanneer dat niet mogelijk is en webwinkel nog steeds niet meewerkt, dan is de enige route die je kunt bewandelen om je gelijk te krijgen de juridische route. En die is vaak de moeite niet waard bij deze kleine bedragen. Je kunt dit altijd voorleggen aan je rechtsbijstand (mits je die hebt). Anders is het je verlies nemen en niet meer winkelen bij webwinkel.

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
Wolly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:54:
[...]

Of zoals in mijn geval was deze zending niet geupdate bij ontvangst, wellicht niet gescand door de postbezorger oid? webwinkel kon de zending wel terugvinden in hun systeem.

Uit de post van TS leid ik af dat ze nu een stuk minder klantvriendelijk zijn.
Zodra het in het systeem van webwinkel zit gaat het volgens mij allemaal redelijk geautomatiseerd.

Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt dus alles is mogelijk.
Het zou me niets verbazen dat het probleem bij postnl ligt in de periode april heb ik ook een aantal pakketten gehad welke verkeerd geüpdate werden waarbij pakketten weken later pas geleverd werden.

In een ander topic waren er toen meer tweakers met dezelfde ervaring met als conclusie dat er een flinke hik zat bij postnl.

Wat ik wel raar vind is dat webwinkel in deze geen actie onderneemt.

@Aardedraadje op welke manier heb je contact gezocht met webwinkel? Het is mij zelf opgevallen dat het er heel erg aan ligt wie je daar als customer care medewerker aan de lijn krijgt.

Ik gebruik tegenwoordig de terug bel functie bij webwinkel en als ik merk dat de medewerker niet meewerkt of de kennis niet heeft om er iets mee te kunnen zeg ik netjes gedag en bel opnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23
En hier heb je niks aan nu, maar voortaan altijd achteraf betalen, of bij een shop kopen die dat wel toelaat.

Er zijn zoveel van dit soort topics en dan moet je om 100 euro maar een zaak starten, dat doen maar weinig mensen. Loop gewoon het risico niet, de bedrijven weten prima hoe het werkt, ze gokken er alleen simpelweg op dat je geen actie onderneemt. Zelf gaan ze dat ook niet doen voor 100 euro, zeker niet als ze weten dat ze ongelijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51
Thomas18GT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:04:
En hier heb je niks aan nu, maar voortaan altijd achteraf betalen, of bij een shop kopen die dat wel toelaat.

Er zijn zoveel van dit soort topics en dan moet je om 100 euro maar een zaak starten, dat doen maar weinig mensen. Loop gewoon het risico niet, de bedrijven weten prima hoe het werkt, ze gokken er alleen simpelweg op dat je geen actie onderneemt. Zelf gaan ze dat ook niet doen voor 100 euro, zeker niet als ze weten dat ze ongelijk hebben.
Achteraf, of nog beter, met je creditcard. Dan is je aankoop ook automatisch verzekerd en je geld terugkrijgen via je creditcard is niet erg lastig. Bij achteraf betalen platforms heb ik vaak genoeg verhalen gehoord dat bij een geschil het betaaltermijn niet verviel en je dus alsnog moet betalen. En daarna is het nog maar de vraag of je je gelijk krijgt.

Dus, als het een optie is, en de website staat niet bekend om de enorm goede klantenservice, gewoon altijd met creditcard betalen want dat kan zoveel gezeur schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hatsjoe schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:07:
Achteraf, of nog beter, met je creditcard. Dan is je aankoop ook automatisch verzekerd en je geld terugkrijgen via je creditcard is niet erg lastig. Bij achteraf betalen platforms heb ik vaak genoeg verhalen gehoord dat bij een geschil het betaaltermijn niet verviel en je dus alsnog moet betalen. En daarna is het nog maar de vraag of je je gelijk krijgt.
Tegelijk weten ze toch ook dat je dan geen klant meer blijft? :? Als dit zo zou verlopen dan is een webshop mij als klant kwijt en webwinkel is nu ook weer geen nichewebsite waar de gemiddelde klant slechts één keer bestelt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:58 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Thomas18GT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:04:
Dan krijg je wel een incassobureau op je dak: ik vindt dit heel slecht advies, want feitelijk maakt het niet uit of je al betaald hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
MysticX schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:58:
Heb je het verzendbewijs nog? Wel gek, want als je binnen 14 dagen je geld niet terug hebt, regelen ze direct een terugbetaling bij mij als je via de chat contact met ze opneemt.
Topicstarter is niet zo geduldig - 14 dagen zijn nog niet voorbij sinds retour.

En daar hebben we m.i. ook meteen een deel van het probleem. Het is bekend dat PostNL en andere vervoerders wel eens traag zijn. Ook bekend is dat het verwerken van retouren bij de ontvanger soms tijd kost.

In dat soort gevallen werkt het vaak uitstekend door zelf ook geduld te betrachten. De feitelijke (juridische, praktische) situatie verandert toch niet of je nou 3x per dag er achteraan jaagt of om de paar dagen. Je raakt er zelf in elk geval een stuk minder opgefokt van en hoeft er ook minder snel 'klaar mee' te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Rukapul schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:22:
[...]

Topicstarter is niet zo geduldig - 14 dagen zijn nog niet voorbij sinds retour.

En daar hebben we m.i. ook meteen een deel van het probleem. Het is bekend dat PostNL en andere vervoerders wel eens traag zijn. Ook bekend is dat het verwerken van retouren bij de ontvanger soms tijd kost.

In dat soort gevallen werkt het vaak uitstekend door zelf ook geduld te betrachten. De feitelijke (juridische, praktische) situatie verandert toch niet of je nou 3x per dag er achteraan jaagt of om de paar dagen. Je raakt er zelf in elk geval een stuk minder opgefokt van en hoeft er ook minder snel 'klaar mee' te zijn.
11 april is wel iets meer dan 14 dagen geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Wolly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:24:
[...]

11 april is wel iets meer dan 14 dagen geleden.
Dan is wat actie gerechtvaardigd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Een verkoper is verplicht een consument binnen 14 dagen terug te betalen als de herroepingsverklaring is ontvangen en nadat verzending is aangetoond.

Zie art. 6:230r lid 1 en 4 BW in relatie tot art. 6:230i lid 1 BW:
1 De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.
4 Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
1 Van het bepaalde bij of krachtens deze afdeling kan niet ten nadele van de consument worden afgeweken.
Je kunt ook nog aanvoeren dat de verkoper heeft aangeboden de zaak zelf af te halen, maar daarover kun je discussiëren.

[ Voor 4% gewijzigd door Real op 25-05-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:55
Antwoordnummers gaan altijd trager, en zijn in de tracking nooit begin tot eind terug te zien. Mijn ervaring is dat het altijd wel boven komt drijven bij webwinkel op gegeven moment ook al kan het even week of wat duren.

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:26
Herken wat Nimrod stelt, antwoordnummers hebben voor mijn gevoel de laagste prioriteit bij PostNL. Vanuit mijn werk moet ik regelmatig retouren en zendingen die binnen 1 dag worden geleverd na bestelling doen er met antwoordnummers makkelijk een week over om weer terug te komen. Daarnaast ook al vaak gehad dat de t&t niet aangaf dat het pakket daadwerkelijk was afgeleverd terwijl dit wel zo was. Je moet hopen dat webwinkel een beetje coulant is, dus zal vooral blijven proberen, ene medewerker is wellicht ook meewerkender dan de andere.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23
Marco-Peters schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Dan krijg je wel een incassobureau op je dak: ik vindt dit heel slecht advies, want feitelijk maakt het niet uit of je al betaald hebt of niet.
Feitelijk heeft TS het pakketje teruggestuurd met de methode van de webwinkel (en heeft daar bewijs van), en heeft hij dus zijn plicht gedaan. Dit meld je aan het incassobureau en ook zij zien er dan geen heil meer in. Een incassobureau blaft ook maar wat maar zullen er ook gewoon een zaak van moeten maken. TS staat hier volledig in zijn recht.

Nu kan je er zelf achteraan gaan en moet je maar hopen op een goede uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:45
pennywiser schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 12:39:
Antwoordnummers gaan altijd trager, en zijn in de tracking nooit begin tot eind terug te zien. Mijn ervaring is dat het altijd wel boven komt drijven bij webwinkel op gegeven moment ook al kan het even week of wat duren.
Hele andere ervaring mee met dan wat jij zegt. Wij verwerken onze retouren met een antwoordnummer en 99 van de 100 zijn de volgende dag bij ons in huis en de status is niet vertraagd. De status is exact te zien vanaf het moment dat de klant deze inlevert bij een PostNL punt tot het moment van afleveren. Na het aftekenen door de chauffeur staan de gescande pakketjes direct op afgeleverd.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 14:59 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Aardedraadje schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:39:
Vraag
Ik ben er aardig klaar mee en sta dus op het punt de rechtsbijstandverzekering in te schakelen. Zouden jullie dit ook doen op dit punt, of toch eerst wat anders proberen?
Dat kun je doen, maar voor ongeveer 100 euro is de kans groot dat die überhaupt niks doen hiermee. Je zou dus even in je polis moeten checken wat het minimumbedrag is, vaak beginnen ze pas bij 150 euro en wordt het tot de 250 ofzo gewoon afgekocht (want dat is goedkoper dan een jurist twee uur met zo'n zaak bezig laten zijn). Maar hoe dan ook is dit wel een mooi punt om even contact te leggen voor advies, daar heb je die verzekering voor :)

Juridisch gezien is dit een geschil tussen webwinkel en vervoerder. Webwinkel heeft aangegeven dat vervoerder het heeft mogen ophalen bij jou, jij hebt bewijs dat je het pakket hebt afgegeven bij vervoerder en de rest is voor jou niet relevant. Vervoerder gaat geen onderzoek starten voor jou want jij bent geen klant.

Je kunt aangifte doen, maar dat is dan tegen webwinkel. Heeft geen nut, gaat niks uit komen, maar dat is wel wat je kunt doen, en zelfs waar webwinkel om vraagt. De politie is in dit geval gewoon verplicht je aangifte op te nemen, want webwinkel heeft jouw pakket teruggenomen maar jou niet terugbetaald, terwijl dat wel is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd conform het SF Beleid.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Is het toevallig een brievenbuspakketje? Daar zijn wat problemen mee in Brabant, zie ook: https://www.ad.nl/binnenl...-moederdag-2024~a918550f/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:11
Als ik iets terug stuur naar webwinkel krijg ik mijn geld vaak retour een dag na dat het pakket is ingeleverd voor retour, terwijl pakket nog onderweg is. Vreemd dat ze zo moeilijk doen. Heb je dit vaker aan de hand gehad met webwinkel?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Oon schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:25:
Je kunt aangifte doen, maar dat is dan tegen webwinkel. Heeft geen nut, gaat niks uit komen, maar dat is wel wat je kunt doen, en zelfs waar webwinkel om vraagt. De politie is in dit geval gewoon verplicht je aangifte op te nemen, want webwinkel heeft jouw pakket teruggenomen maar jou niet terugbetaald, terwijl dat wel is afgesproken.
Je doet geen aangifte 'tegen' een partij in zo'n geval. Je laat proces verbaal opmaken van vermissing met beschrijving van de omstandigheden. Met wat mazzel kan het online.

Het slaat nergens op en alleen een hersenloze drone zou zoiets vragen maar aangezien topicstarter er 'klaar mee' is, is het wel een laagdrempelige manier om het proces een schop te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:51
Alfisti schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:40:
Is het toevallig een brievenbuspakketje? Daar zijn wat problemen mee in Brabant, zie ook: https://www.ad.nl/binnenl...-moederdag-2024~a918550f/
Sowieso is het aantal pakketjes wat 'kwijtraakt' bizar hoog momenteel.

https://www.bd.nl/brabant...0-euro-per-week~ada58dfb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
*knip* Feedback op moderaties hoort hier niet thuis.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 06:31
Bij deze partij gewoon even afwachten, bij mij is dit ook al een aantal keren gebeurt en als je dan na 14 dagen even contact opneemt met de klantenservice maken ze de terugbetaling netjes in orde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De algemene discussie over pakketjes en post die in Nederland niet bezorgd wordt mag stoppen hier. Deze dwaalt te ver af om nog nuttig te zijn voor TS.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
RCBL schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:17:
[Mbr] *knip* Feedback op moderaties hoort hier niet thuis. [/]
Waar dan wel? Kan dat topic niet vinden. En ja, als je overal de webwinkel wegknipt en je laat de screenshot met naam en toenaam staan, dan heeft het wegknippen van de webwinkelnaam ook geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
RCBL schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Waar dan wel? Kan dat topic niet vinden. En ja, als je overal de webwinkel wegknipt en je laat de screenshot met naam en toenaam staan, dan heeft het wegknippen van de webwinkelnaam ook geen zin
Shopping Forum - Feedbacktopic

Daar kun je discussiëren over moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Dank allemaal voor jullie input,

In algemene zin maak ik hier uit op dat er, vergeleken met andere Tweakers, wat anders gebeurt dan "normaal" in de zin dat er überhaupt gewacht wordt tot de retouren binnen zijn. Ik lees een aantal van jullie die aangeven dat het bedrag werd teruggestort zodra het pakket retour werd gezonden. Dit zou ook conform de wet zijn.

We hebben met deze kennis nogmaals gebeld en het zou ditmaal echt uitgezocht worden, maar na een poosje kregen we toch weer het standaard "doe aangifte" verhaal.

Het feit dat de politie de aangifte niet accepteert blijf ik zelf logisch vinden. Webwinkel wil specifiek een aangiftenummer voor aangifte van diefstal. We hebben online dus het aangifteformulier ingevuld, waarop we zijn teruggebeld. Het is volgens de dame van de politie die we spraken in dit geval niet gebruikelijk dat ze enig onderzoek te doen, en dus is de aangifte nooit doorgezet.

Als ik het ze lees achten jullie de kans klein dat hier een principekwestie van maken, succes gaat geven. Op het moment zijn we ziek dus heb ik hier verder ook nog niks mee gedaan, maar ik waardeer jullie input.

offtopic:
Excuses @Yorinn voor de gebroken regel, ik was in de war met de regels van een ander subforum. Prima dat het aangepast is uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Aardedraadje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:07:

In algemene zin maak ik hier uit op dat er, vergeleken met andere Tweakers, wat anders gebeurt dan "normaal" in de zin dat er überhaupt gewacht wordt tot de retouren binnen zijn. Ik lees een aantal van jullie die aangeven dat het bedrag werd teruggestort zodra het pakket retour werd gezonden. Dit zou ook conform de wet zijn.

We hebben met deze kennis nogmaals gebeld en het zou ditmaal echt uitgezocht worden, maar na een poosje kregen we toch weer het standaard "doe aangifte" verhaal.

Het feit dat de politie de aangifte niet accepteert blijf ik zelf logisch vinden. Webwinkel wil specifiek een aangiftenummer voor aangifte van diefstal. We hebben online dus het aangifteformulier ingevuld, waarop we zijn teruggebeld. Het is volgens de dame van de politie die we spraken in dit geval niet gebruikelijk dat ze enig onderzoek te doen, en dus is de aangifte nooit doorgezet.

Als ik het ze lees achten jullie de kans klein dat hier een principekwestie van maken, succes gaat geven. Op het moment zijn we ziek dus heb ik hier verder ook nog niks mee gedaan, maar ik waardeer jullie input.

offtopic:
Excuses @Yorinn voor de gebroken regel, ik was in de war met de regels van een ander subforum. Prima dat het aangepast is uiteraard :)
Je zou kunnen overwegen de mediakanalen van de betrokken partijen te gebruiken.

Hier lijken ze vaak veel gevoeliger voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:23
Aardedraadje schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:07:

offtopic:
Je kunt terugkoppelen naar de webwinkel dat je hebt geprobeerd om de aangifte te doen, echter dat ze weigeren dit op te nemen en dat de bal dus bij hun ligt. Dat ze vragen aan jou om een aangifte te doen ontslaat zij niet van hun wettelijke plicht om terugbetaling.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Aardedraadje

Aardedraadje

Met kabelschoen

Topicstarter
Vandaag is de jurist van de rechtsbijstand tot de conclusie gekomen dat we in ons recht staan, maar ze vanwege de geringe kosten ons liever schadeloos stellen.

Begrijpelijke reactie en fijn om te horen dat we in ons recht staan. Jammer dat het op deze manier moet, maar die rechtsbijstandverzekeraar heeft ons goed geholpen :)
Pagina: 1