Mijn omvormer is er sinds afgelopen vrijdag (een zonnige dag: om 12:40 mee opgehouden met de foutmelding: AC V outrange
Dit was ongeveer op het piekmoment (panelen liggen op het oosten) zo rond de 5600W.
Het gekke is dat de omvormer helemaal niet meer aan gaat, ook niet als er weinig zon is.
Elke ochtend als de zon op komt krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik zie dat deze melding vaker voorkomt bij mensen (op piekmomenten) maar dan gaat de omvormer later weer automatisch aan.
Hier ligt alles al 5 dagen stil.
Het zijn 17 panelen van Trina Solar 390WP
Omvormer is een Growatt 5000TL3-X
Meterkast heeft 3 fasen
De panelen zijn eind Juli 2022 gelegd door ENIE en hebben tot dusver prima gewerkt.
In eerste instantie geprobeerd om de omvormer te herstarten, DC schakelaar uit vervolgens de stoppen in de meterkast uit en na 1 minuut weer aan, DC schakelaar aan maar geen succes..
Ook op een bewolkte dag gaat hij niet aan.
Toen contact opgenomen met ENIE, die verwezen me door naar de netbeheerder.
De netbeheerder gaf aan dat ik een installateur moest laten komen als ik de netspanning wilde laten doormeten.
Ik heb met een multimeter alle stopcontacten in huis gemeten, alles zit tussen de 230 en 235.
Vervolgens weer contact met ENIE, sercvicemelding moet blijkbaar eerst een beoordelingtraject in voordat er een afspraak gemaakt kan worden.
Wacht hier nu al dagen op en volgende week gaan we 2 weken op vakantie.
Ben bang dat dit dus nog wel even kan gaan duren..
Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, alle tips zijn welkom!
Dit was ongeveer op het piekmoment (panelen liggen op het oosten) zo rond de 5600W.
Het gekke is dat de omvormer helemaal niet meer aan gaat, ook niet als er weinig zon is.
Elke ochtend als de zon op komt krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik zie dat deze melding vaker voorkomt bij mensen (op piekmomenten) maar dan gaat de omvormer later weer automatisch aan.
Hier ligt alles al 5 dagen stil.
Het zijn 17 panelen van Trina Solar 390WP
Omvormer is een Growatt 5000TL3-X
Meterkast heeft 3 fasen
De panelen zijn eind Juli 2022 gelegd door ENIE en hebben tot dusver prima gewerkt.
In eerste instantie geprobeerd om de omvormer te herstarten, DC schakelaar uit vervolgens de stoppen in de meterkast uit en na 1 minuut weer aan, DC schakelaar aan maar geen succes..
Ook op een bewolkte dag gaat hij niet aan.
Toen contact opgenomen met ENIE, die verwezen me door naar de netbeheerder.
De netbeheerder gaf aan dat ik een installateur moest laten komen als ik de netspanning wilde laten doormeten.
Ik heb met een multimeter alle stopcontacten in huis gemeten, alles zit tussen de 230 en 235.
Vervolgens weer contact met ENIE, sercvicemelding moet blijkbaar eerst een beoordelingtraject in voordat er een afspraak gemaakt kan worden.
Wacht hier nu al dagen op en volgende week gaan we 2 weken op vakantie.
Ben bang dat dit dus nog wel even kan gaan duren..
Ik hoop dat iemand nog een idee heeft, alle tips zijn welkom!