Ik ben vandaag tot de ontdekking gekomen dat de omvormer die bij mij al 10 maanden op zolder hangt bijna was doorgebrand. Zie foto's hieronder. Ben hier best van geschrokken want dit had wellicht heel verkeerd kunnen aflopen.
Het lijkt er op dat de persoon die de aansluiting heeft verzorgd het één en ander verkeerd heeft aangesloten. De kabels lijken te ver gestript, wat volgens mij de oorzaak moet zijn geweest, maar wellicht heeft iemand er een andere kijk op?
Hoe dan ook, behalve de aansluitkabel (die makkelijk kan worden vervangen), ziet de GRID aansluiting op de omvormer zelf er niet helemaal
goed meer uit. Iemand enig idee of dit op één of andere manier kan worden vervangen? Of kan ik de omvormer nu weggooien en een nieuwe aanschaffen?
Het gaat overigens om een Solis 3.6kW 1-fase 2mppt omvormer. Op beide strings zitten 6 panelen van JA Solar 325Wp, totaal heb ik dus 12 panelen.
:strip_exif()/f/image/OtI21jezz7tExe2FwcLTZIeD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3xWdHiFQ0fY1ibNQFUiEByZL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/08apVnxQYKEkPfecme6vtkyc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8AoT8V6vOlucCMWg1xMzM6A3.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat de persoon die de aansluiting heeft verzorgd het één en ander verkeerd heeft aangesloten. De kabels lijken te ver gestript, wat volgens mij de oorzaak moet zijn geweest, maar wellicht heeft iemand er een andere kijk op?
Hoe dan ook, behalve de aansluitkabel (die makkelijk kan worden vervangen), ziet de GRID aansluiting op de omvormer zelf er niet helemaal
goed meer uit. Iemand enig idee of dit op één of andere manier kan worden vervangen? Of kan ik de omvormer nu weggooien en een nieuwe aanschaffen?
Het gaat overigens om een Solis 3.6kW 1-fase 2mppt omvormer. Op beide strings zitten 6 panelen van JA Solar 325Wp, totaal heb ik dus 12 panelen.
:strip_exif()/f/image/OtI21jezz7tExe2FwcLTZIeD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3xWdHiFQ0fY1ibNQFUiEByZL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/08apVnxQYKEkPfecme6vtkyc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8AoT8V6vOlucCMWg1xMzM6A3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P1kJSMojevwFkFQYImZtj36r.jpg?f=fotoalbum_large)