GoodWe Wi-Fi/LAN module blijft niet in STA-modus

Pagina: 1
Acties:

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-03 16:45
Nou even een update. Ik heb een hele tijd contact gehad met iemand van GoodWe. Ben wel uiterst vriendelijk geholpen, al was de communicatie niet altijd even duidelijk.

Na eerst de standaard dingen geprobeerd te hebben heb ik gevraagd of ze kunnen controleren of er aan de firmware kant iets mis zit. Zij gaven aan dat de ARM software van de omvormer versie 17 betrof en dat dit voor de WiFi-dongle minimaal versie 19 moest zijn. Op verzoek heb ik toen de omvormer via een UTP-kabel online gekregen waarna ze vanuit GoodWe de ARM software geupdate hebben van v1.51.17 naar v1.51.20.

Hierna nogmaals geprobeerd de stick aan de praat te krijgen maar ik liep tegen dezelfde problemen aan. Via UTP meteen verbinding en via WiFi alleen maar problemen.

Deze bevindingen heb ik naar GoodWe gemaild. Als antwoord kreeg ik het volgende terug:
Volgens onze gegevens is de WiFi Lan stick helaas niet compatible met jou omvormer.
Je kunt dit nagaan op onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq-bzLxzqwmc3tmH9ZG474QBKiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKC72VbHqB4cL9U1MyTUwwEC.png?f=fotoalbum_large

De 4G module is wel toepasbaar op jou GW3600D-NS omvormer.
Dat was een beetje einde communicatie ;(

Zelf heb ik daarna nog e.e.a. geprobeerd maar met die WiFi/LAN-kit lukt het gewoon niet om via Wi-Fi een verbinding te maken waarbij de STA-modus ingeschakeld blijft. Ik krijg het soms wel eventjes aan de praat, maar als de omvormer de volgende dag weer opstart is alles weg.

Ik heb die WiFi/LAN-kit verwijderd en probeer nu de interne WiFi aan de praat te krijgen maar ondanks dat het Power-lampje continu oranje brand zie ik geen omvormer aangemeld op mijn netwerk en heb ik nergens de optie om de WiFi te resetten.

Het punt is ook een beetje dat deze omvormer al mee werd geleverd met het huis en ik dit niet zelf kon kiezen, anders had ik wel een ander merk uitgekozen. Ik heb ook al aan het begin van mijn communicatie het serienummer van mijn omvormer vermeld en verteld welke dongle ik had dus dat dit niet compatibel was hadden ze ook meteen kunnen zeggen.

Ik heb nu wel een mail naar Klimaatgarant gestuurd (die verantwoordelijk is voor het plaatsen van die dingen) en ga nog eens een mailtje naar GoodWe wagen want ik vind het gewoon belangrijk om dit soort data in te kunnen zien.

De WiFi/LAN-kit gaat binnenkort op V&A want met andere modellen schijnt deze wel gewoon te werken.
Pagina: 1