AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Vraag
Alle reacties
Gezien het gebrek aan reacties hier zou je het ook nog eens in dit topic kunnen vragen: Het grote sporthorloge met GPS topic.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedankt voor de reactie. Ik had idd ook niet heel veel respons verwacht voor een niche vraag als dit. Ik heb de afgelopen keren met hardlopen er op gelet en het komt waarschijnlijk toch dat ik mijn armen te dicht en hoog tegen me aanhoud waardoor er onvoldoende "zwaai" is om de stap te registreren. Misschien dat de sensor van mijn vorige horloge daar iets soepeler op gecalibreerd stond. Ik merk dat wanneer ik met de kinderwagen wandel (handen stil op het handvat) of de hond uitlaat (lijn relatief strakgetrokken) de stappen ook niet/nauwelijks geteld worden. Op zich logisch. Aan de andere kant kan een douchebeurt met flink shampo-en (voor zover dat een woord is) mij weer ineens een paar honderd stappen opleverenGonadan schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:30:
In mijn ervaring moet dat inderdaad gewoon mee tellen. Updaten en herstarten heb je al geprobeerd neem ik aan?
Gezien het gebrek aan reacties hier zou je het ook nog eens in dit topic kunnen vragen: Het grote sporthorloge met GPS topic.
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Maar dat kan je checken in Garmin Connect (of op je horloge): Gewoon kijken hoeveel stappen er geregistreerd zijn tijdens hardlopen.Jorissie87 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:25:
[...]
Bedankt voor de reactie. Ik had idd ook niet heel veel respons verwacht voor een niche vraag als dit. Ik heb de afgelopen keren met hardlopen er op gelet en het komt waarschijnlijk toch dat ik mijn armen te dicht en hoog tegen me aanhoud waardoor er onvoldoende "zwaai" is om de stap te registreren. Misschien dat de sensor van mijn vorige horloge daar iets soepeler op gecalibreerd stond. Ik merk dat wanneer ik met de kinderwagen wandel (handen stil op het handvat) of de hond uitlaat (lijn relatief strakgetrokken) de stappen ook niet/nauwelijks geteld worden. Op zich logisch. Aan de andere kant kan een douchebeurt met flink shampo-en (voor zover dat een woord is) mij weer ineens een paar honderd stappen opleveren
Even gekeken bij mezelf, waarbij ik alleen wandelingen erin heb, geen hardlopen dus dat kan anders zijn: Garmin connect geeft geen stappen op, wel een cadans, daaruit kan je het al halen. Je kan je stappen grafiek bekijken (maar dat is vooral of hij meetelt bij je totaal), en als ik naar activiteiten op mijn horloge zelf kijk dan staat bij een wandeling iig ook het aantal stappen. En je kan natuurlijk ook (tijdelijk) een stappen veld toevoegen bij hardlopen. Ook Strava laat het zien. Oftewel genoeg opties
Ik moet zeggen dat ik het vreemd zou vinden dat hij stappen niet herkent door niet genoeg zwaaien. Ik heb dat met trappen soms, maar dan echt als je die arm aan de leuning vasthebt. Dus bij je kinderwagen snap ik het ook, maar bij hardlopen?
Hij registreert wel stappen maar aanzienlijk minder dan dat ik er daadwerkelijk gezet heb. Als ik hardloop heb ik mn armen hoog (vuisten ter hoogte van mn borst). Ik beweeg mijn armen wel maar het is een andere beweging dan tijdens het wandelen. Als ik er bewust rekening mee houd (mn armen iets minder krampachtig tegen mijn lijf) dan registreert hij beduidend meer. Mijn laatste hardloopsessie gaf hij nadien een cadans van 154 spm en een gemiddelde stapgrootte van 1,13m. Dit geeft een gemiddelde snelheid van 10,44 km per uur terwijl ik gemiddeld zo'n 12 km/h liep dus hij pakt het nog steeds niet helemaal goed.Sissors schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:19:
[...]
Maar dat kan je checken in Garmin Connect (of op je horloge): Gewoon kijken hoeveel stappen er geregistreerd zijn tijdens hardlopen.
Even gekeken bij mezelf, waarbij ik alleen wandelingen erin heb, geen hardlopen dus dat kan anders zijn: Garmin connect geeft geen stappen op, wel een cadans, daaruit kan je het al halen. Je kan je stappen grafiek bekijken (maar dat is vooral of hij meetelt bij je totaal), en als ik naar activiteiten op mijn horloge zelf kijk dan staat bij een wandeling iig ook het aantal stappen. En je kan natuurlijk ook (tijdelijk) een stappen veld toevoegen bij hardlopen. Ook Strava laat het zien. Oftewel genoeg opties.
Ik moet zeggen dat ik het vreemd zou vinden dat hij stappen niet herkent door niet genoeg zwaaien. Ik heb dat met trappen soms, maar dan echt als je die arm aan de leuning vasthebt. Dus bij je kinderwagen snap ik het ook, maar bij hardlopen?
Overigens tellen de stappen wel mee bij het dagtotaal. Als ik naar mn stappengrafiek kijk (verloop over de gehele dag) zie ik tijdens een hardlopen wel een forste stijging terug.
[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 08-06-2023 15:19 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:15
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic is gesloten.