Geen signaal via HDMI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Adelaar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2023
Hallo,

Om een HDMI kabel aan de andere kant van de woonkamer (weggewerkt) te krijgen, heb ik heb moeten doorknippen.

Vervolgens heb ik alle draadjes weer verbonden en als ik mijn DVD speler aansluit, werkt deze gewoon. Het lijkt dus te zijn gelukt.

Maar als ik mijn Google Chromecast 4k aansluit (en hier gaat het uiteindelijk om) dan geeft de TV "Geen signaal" aan.

Verschil zit hem in dat ik de hdmi rechstreeks op de DVD speler aansluit en de Chromecast via een HDMI adapter vrouw-vrouw.

Zou het fout kunnen gaan door die adapter?

Bedankt alvast!

Pascal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Adelaar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-08-2023
Goedemorgen,

De HDMI kabel werkt. Ook met connector.
Zowel een DVD speler als een Nintendo Switch doen het.

Alleen de Google Chromecast 4K werkt niet. Geen signaal zegt de TV.

Een andere Google Chromecast (geen 4K) geeft wel beeld, maar met ruis.

Er gaat iets niet goed, maar wat?

Gr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

DVD-speler zal max 1080p zijn over HDMI gok ik zo, Nintendo Switch is wel max 1080p. Grootste verschil met de Chromecast 4K is de resolutie. Te dunne kabel (aders) voor de gekozen lengte?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
Door het doorknippen en aan elkaar verbinden mis je waarschijnlijk een stuk afscherming of komt er meer ruis op het signaal wat een probleem wordt bij hogere bandbreedtes.

Er bestaan ook mini-hdmi kabels met kleine pluggen die makkelijker door een buis kunnen, hier zet je dan een verloopje op naar een normaal formaat hdmi plug, dan hoef je de kabel niet door te knippen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:57
Het is niet mogelijk om de chromecast 4K direct aan te sluiten op de tv/scherm/beamer? Chromecast zijn vrij compact.

De chromecast zelf kan ook het euvel zijn. Als die wegwerk kabel al te lang is (meer dan 5 meter bijv) dan zit je redelijk in "your mileage may vary" territorium met HDMI. Kan zomaar zijn dat de chromecast een zwakker hdmi signaal produceert omdat google niet zag aankomen dat je hem via een kabel wil aansluiten. DVD spelers houden daar wel rekening mee, want die hebben geen interne kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30
Alle draadjes weer verbonden, dat heet met een kroonkei of gesoldeerd?

Sowieso zijn langere kabels (>= 5m) al vaak kritisch, dus dan kan je verwachten dat als je een kabel doorknipt en weer aan elkaar zet dat het niet werkt.

Ik denk dat de beste tip tot nu toe is om een HDMI naar micro HDMI te zoeken die lang genoeg is en daar dan een verloopstekker aan zetten.

En dan hopen dat het wel werkt.

https://www.allekabels.nl...-kabel-professioneel.html

https://www.allekabels.nl...dmi-a-verloopstekker.html

Of een actieve kabel voor iets meer zekerheid?
https://www.onlinekabelsh...0-4k-60hz-zwart-4-5-meter

https://www.onlinekabelsh...ijk-micro-hdmi-vrouwelijk

[ Voor 16% gewijzigd door RobbieT op 23-05-2023 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

4K over HDMI is nogal storingsgevoelig. Niet alleen afscherming is kritiek, ook draadlengtes.

En bij 4K praat je over millimeters of minder nauwkeurig. Met doorknippen en weer vastsolderen is de kans heel groot dat er dus een lengteverschil is ontstaan tussen de aderparen waar je bij lagere resoluties nog vrijwel geen last van hebt (lagere signaalfrequentie, dus grotere tolerantie), maar voor 4K er wel teveel lengteverschil is. Het feit dat je "ruis" hebt op lagere resoluties zegt eigenlijk al genoeg. De signaalintegriteit is te slecht. HDMI mag geen ruis geven.

Daarnaast, wat hier ook al genoemd is, kan het zijn dat de chromecast een relatief zwak signaal genereert, dat domweg niet sterk genoeg is om de gewenste afstand te overbruggen.

Mijn advies, gooi de doorgeknipte kabel weg, die is voorgoed kapot. En kijk naar een kabel die je wel gelegd kan krijgen, of overweeg een HDMI-extender die gebruik maakt van ethernet (netwerk) kabels, zoals deze. Kost (helaas) wel wat meer, maar ethernet kabels zijn aanzienlijk makkelijker op maat te maken en door buizen te trekken.

[ Voor 22% gewijzigd door deepbass909 op 23-05-2023 14:17 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1