Elektronische gezinskalender icm Google calendar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
Zoals veel gezinnen hebben wij te maken met een wirwar aan afspraken en deadlines. Om overzicht te krijgen heb je de bekende kalenderborden die je kan ophangen en waarop je wekelijks of maandelijks noteert wat iedereen gepland heeft.

Ik ben op zoek naar een digitale variant die je synchroniseert met de verschillende google agenda's. Ik dacht aan een Nest Hub Max maar voor zover ik kan zien is het niet mogelijk om continu een weekagenda te laten tonen. Hooguit een dagagenda. De skylight calendar lijkt mij ideaal maar wordt volgens mij niet in Nederland geleverd.

Iemand toevallig die soortgelijk een apparaat weet die dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik gebruikte zelf heel kort een extra google account hiervoor waar een ieder zijn afspraken in kon plaatsen.
Maar op den duur is dit toch niet handig om twee agenda's steeds te syncen. Dat is over het algemeen te veel gevraagd van pubers :)

Ik ga dit topic volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

michielvz schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:37:
. De skylight calendar lijkt mij ideaal maar wordt volgens mij niet in Nederland geleverd.
Hoezo niet?
Want als ik 'm via amazon zou bestellen, dan heb ik 'm morgenavond in huis:

149,00€
1-Tages-Lieferung
GRATIS Lieferung Morgen, 23. Mai. Bestellung innerhalb 8 Stdn. 24 Min.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05 19:09
Kun je niet beter een tablet aan de muur hangen op de applicatie of een widget? De app is vast te zetten door begeleide toegang in te stellen.

Daarnaast zou je die dan ook kunnen gebruiken als smart home bediening in de keuken of iets dergelijks. Is wat veelzijdiger dan zo'n kalender display niet?

Of een monitor ergens hangen met een Raspberry Pi eraan gelinked die google agenda open zet op een browser/app wellicht.

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 15:44
ehtweak schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:06:
[...]

Hoezo niet?
Want als ik 'm via amazon zou bestellen, dan heb ik 'm morgenavond in huis:

149,00€
1-Tages-Lieferung
GRATIS Lieferung Morgen, 23. Mai. Bestellung innerhalb 8 Stdn. 24 Min.
De photoframe wel inderdaad maar niet de calendar. Die zijn niet hetzelfde.

Can you tell me the differences between the Skylight Calendar and Photo Frame?

The Skylight frame is a touchscreen display that everyone in the family can send photos to from anywhere and they'll pop right up on the frame instantly. It's designed to be the perfect family-friendly digital photo frame!
The Skylight Calendar syncs all of the events from different calendars that your family uses and shows them all together on one beautiful, touchscreen display. It also hosts organizational tools such as the new Chore Chart feature which displays organized lists of what each person needs to get done, so they can stay on top of household duties! Additional organizational features include: Meal planning, List building of any kind, and weather forecast at the time and location of your event!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 17:36
Ik ben ook naar zoiets op zoek: een mooi groot, verticaal scherm, ongeveer 27" met touchscreen. Mooiste is zelfs een e-ink; lekker mat.

Google Nest Hub kan alleen maar op commando iets tonen. Ik wil permanent scherm, waar Google Calendar, weerbericht, nieuws, recepten, boodschappenlijstjes, afbeeldingen (in favoriete/gedeelde map), etc. op getoond kan worden.

Nu zijn er geïntegreerde oplossingen als Skylight en DAKboard, maar die zijn duur.

Zelf iets inrichten lijkt me dan het beste alternatief. Ik lees goede verhalen over een Raspberry Pi als computertje waar je via de DAKboard OS diverse apps kunt laten draaien. Misschien biedt Homey nog iets?

Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 5% gewijzigd door Handjes op 27-04-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:45
@Handjes Ik denk dat je die vraag beter in het Raspberry Pi topic kan stellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 17:36
Ja, helder. Maar vroeg me af of iemand al een oplossing voor deze typische toepassing had. Het liefst ga ik niet aan de slag met Raspberry Pi, want dan heb je er een hobby bij. Terwijl ik juist zoek naar gemak.

[ Voor 40% gewijzigd door Handjes op 27-04-2024 18:37 ]

Pagina: 1