Ik heb sinds een paar maanden een probleem dat steeds erger lijkt te worden. Mijn overstortventiel druppelt, waardoor de druk in mijn CV steeds te laag wordt. Ik vul het systeem bij tot 1.5-2.0bar en na 1-2 weken zit het systeem weer rond de 1.0bar, waardoor de ketel niet meer aanslaat.
Ik lees dat dit wellicht kan komen door een kapot expensievat. Hoe kan ik dit goed controleren? Op het expansievat zit een datum uit 2011, hoe lang gaan deze normaal mee?
Heeft iemand nog andere ideeen waardoor dit zou kunnen komen?
Nog wat aanvullende informatie over het systeem, deze bestaat uit 7 radiatoren met allemaal een thermostatische radiatorknop (Tado) verdeeld over 3 verdiepingen. De pomp draait op 60% en de CV ketel staat op zolder.
Ik lees dat dit wellicht kan komen door een kapot expensievat. Hoe kan ik dit goed controleren? Op het expansievat zit een datum uit 2011, hoe lang gaan deze normaal mee?
Heeft iemand nog andere ideeen waardoor dit zou kunnen komen?
Nog wat aanvullende informatie over het systeem, deze bestaat uit 7 radiatoren met allemaal een thermostatische radiatorknop (Tado) verdeeld over 3 verdiepingen. De pomp draait op 60% en de CV ketel staat op zolder.