Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

jaaoie17 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:07:
eigenlijk moeten alle karakters er direct in.
Niet helemaal waar, SF2 had 4-5 versies en SF3 had 3 versies waar elke keer ook wat characters bij kwamen en je de game weer voor de volle mep kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-04 22:50
Stylze schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:39:
[...]

Je bent wel heel zuur hoor, zitten genoeg characters in probeer gewoon is met een andere te spelen? De "bazen" die je noemt zullen er later vast nog bij komen. Je mist een onwijs toffe game nu met alleen maar lovende reviews... Zelf weten natuurlijk maar volgens mij heb je alleen maar jezelf ermee door zo negatief te doen.
Negatief nee zuur best wel ja, ik was er bij sinds vanilla SF2. We hebben het hier over een hele lange "history" van pak em beet 26 jaar! Dus de legacy characters inclusief de bazen hebben NU een grote fanbase Crapcom weet dat. Op zn minst stop je niet alleen de lagacy characters er in maar ook de legacy bazen. Het is INCOMPLEET (het zou anders zijn als bijv Ken, Sim, Honda, Chun er niet bij zaten) en ja mischien komen ze als DLC wie weet met Sagat als redelijke kans dat hij in SF6 komt gezien de plaatjes die ik poste. Als je alle vanilla characters er in stop waarom dan geen vanilla bazen...vind ik erg vreemd. Andere characters boeien mij niet echt ik kan nog spelen met Ryu of Gief die neem ik als 3e of 4e. Ik speel characters omdat ik ze cool vind (Sagat, Boxer, Twelve, Rolento, Hugo, Sodom, Gen) geen van hen zit in SF6. Ik denk dat vele zich ook afvragen wel alle legacy char maar geen legacy bazen ON RELEASE. En dan steeds zeggen waarom geen andere character vertel dat aan hardcore tournement spelers die "specialized" zijn in 1 of 2 characters, zon een type ben ik ook. Je kunt niet zomaar vertellen neem dan iemand anders zo werkt het niet je kunt dan wel gaan spelen met een ander maar dr is geen HART begrijp je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Hoe gaat het inmiddels met iedereen?

Zelf nog moeite met de drive rush cancel combo’s.

Als ik midden in een combo zit is het geen probleem, maar bijvoorbeeld LP > Drive Rush Cancel of LK > Drive Rush Cancel krijg ik in de Training ruimte amper voor elkaar 8)7

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:34:
Hoe gaat het inmiddels met iedereen?

Zelf nog moeite met de drive rush cancel combo’s.

Als ik midden in een combo zit is het geen probleem, maar bijvoorbeeld LP > Drive Rush Cancel of LK > Drive Rush Cancel krijg ik in de Training ruimte amper voor elkaar 8)7
Hier alleen moeite met normaal lopen, de combo's invoeren werkt heerlijk op de victrix pro fs-12. Echter het normaal lopen/springen is nog een dingetje.

Waarmee speel jij dat je de drive rush cancel combo's niet red? Te traag met invoeren op controller of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Johnnnygoud schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Waarmee speel jij dat je de drive rush cancel combo's niet red? Te traag met invoeren op controller of?
Ja denk dat ik te traag ben, in de training ruimte lukt het eens in de zoveel pogingen maar dus niet consistent en wil je echt goed worden dan zijn juist dat soort counters echt belangrijk.

Speel met deze controller, joystick is niks voor mij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2CEFaWfUFpzCpux7GhSvVhdzH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGOwYhxltH1J4zEa3ZxnkhdK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LawShadow
Greatsword schreef op zondag 18 juni 2023 @ 02:59:
@LawShadow Niet zo negatief joh, Sagat komt echt wel. Het rooster is juist het grootste launch rooster ooit en ook echt lekker divers.

Als je PS5 hebt is hij nu ook nog eens in de aanbieding bij Amazon voor slechts 36! Kan je alvast oefenen en aan de slag met de nieuwe mechanics en “in game sparen” om Sagat straks te unlocken ;)
Ik denk Sagat komt wel alleen weet ik al dat het heel lang gaat duren eer ie komt (+1 jaar), net zoals bij SF5. Idd de rooster is groot alleen jammer geen legacy bazen op launch dan was het een dope game on release. Heb geen PS5 wel een dikke PC met RTX 4090. Kan hem halen voor 42 euro. Ik denk dat ik pass niet echt veel animo voor SF6 voor mij helaas pindakaas. Gaat veranderen als Sagat of Boxer uitkomt of heel mischien Sodom, Twelve, Q maar ik acht die kans klein. Ik ben wel benieuwd naar Akuma...

PS waarom geen fight stick? Ik was ook een hardcore pad player totdat ik overstapte op een legit fightstick en deze heb ik ook nog eens "ge-modded" zo veel keuze aan knoppen en lever-sticks. Het duurde mij ongeveer 3 maanden dat ik redelijk goed speelde en 8 maanden dat ik op pad niveau was NU speel ik beter dan op pad omdat je vingers ECHT relaxed op de knoppen rusten. Op pad had last van mn vingers het zat gewoonweg niet echt comfortable voelde raar en vreemd wanneer je je trigger knoppen gebruikt ga nooit meer terug naar pad.

[ Voor 24% gewijzigd door LawShadow op 20-06-2023 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Johnnnygoud schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Hier alleen moeite met normaal lopen, de combo's invoeren werkt heerlijk op de victrix pro fs-12. Echter het normaal lopen/springen is nog een dingetje.

Ik zit er ook over te denken om een hitbox achtige controller te kopen, wat bedoel je precies met dat je moeite hebt met lopen/springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
SD5k schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 08:47:
[...]

Ik zit er ook over te denken om een hitbox achtige controller te kopen, wat bedoel je precies met dat je moeite hebt met lopen/springen?
Met mijn arcade stick merk ik dat ik sneller een forward jump move maak dan met een hitbox. Normaal is het met de knuppel na rechts links om te bewegen nu zit het op een knop, moet er denk ik gewoon aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
LawShadow schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 00:55:

PS waarom geen fight stick? Ik was ook een hardcore pad player totdat ik overstapte op een legit fightstick en deze heb ik ook nog eens "ge-modded" zo veel keuze aan knoppen en lever-sticks. Het duurde mij ongeveer 3 maanden dat ik redelijk goed speelde en 8 maanden dat ik op pad niveau was NU speel ik beter dan op pad omdat je vingers ECHT relaxed op de knoppen rusten. Op pad had last van mn vingers het zat gewoonweg niet echt comfortable voelde raar en vreemd wanneer je je trigger knoppen gebruikt ga nooit meer terug naar pad.
In het SFIV tijdperk ooit geprobeerd maar kreeg het maar niet onder de knie, verder wil ik ook gewoon lekker in de bank hangen tijdens het gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Greatsword schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:34:
[...]

Ja denk dat ik te traag ben, in de training ruimte lukt het eens in de zoveel pogingen maar dus niet consistent en wil je echt goed worden dan zijn juist dat soort counters echt belangrijk.

Speel met deze controller, joystick is niks voor mij.[Afbeelding]
Wat is precies het voordeel hiervan tov ps5 controller bijv?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Stylze schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:15:
[...]

"Betere" d-pad (smaak ding), maar vooral het feit dat je de 6 knoppen die je nodig hebt voor SF op de voorkant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Stylze schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:15:
[...]

Persoonlijke pluspunten:
  • Ligt fijner in de hand
  • Grotere knoppen met een hoorbare klik (net als een muis zeg maar)
  • “Meer” knoppen L3 en R3 zitten op de plaats van L1 en L2 (zo kan je dus meer toewijzen qua lay-out)
Persoonlijke minpunten:
  • Alleen bekabeld te gebruiken en 3M is wat aan de korte kant.
  • D-Pad voelt te scherp aan
Ik had ook de Victrix, die had echt een heerlijke D-Pad, maar nadeel was dat als je de module button layout wijzigde zoals op de onderstaande afbeelding dan zit zowel aan de voorzijde R1 en R2 als op de schouder buttons en dat is dus niet fijn als je juist extra buttons wilt. Ook was de positie van de knoppen minder fijn omdat ze het logo daar zonodig moesten plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCijdSxmkT3J8KALYQGdiyotwDg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YtNACUZ3FM9nLQjw190sCYBf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LawShadow
Greatsword schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:59:
[...]

In het SFIV tijdperk ooit geprobeerd maar kreeg het maar niet onder de knie, verder wil ik ook gewoon lekker in de bank hangen tijdens het gamen ;)
Ik begrijp je volkomen ff lekker op de bank ploffen en spelen maar.
Weet wel het kan ook met een fight stick MITS je een grote haalt die lekker op je schoot ligt.
Wie weet join je in de toekomst de "true arcade feeling" hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

CEO was gaaf om te zien. Recent begonnen met spelen, en nieuw in het genre, en kan al redelijk volgen wat er gebeurt.

Is er iets van een Nederlandse Discord community waar je kan ouwehoeren en sparren met anderen dat jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
NeilForeal schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 16:24:

Is er iets van een Nederlandse Discord community waar je kan ouwehoeren en sparren met anderen dat jullie weten?
Geen idee, maar je mag er zo een aanmaken als je wilt. Ik join wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeilForeal
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

NeilForeal

Quay

Ramon27 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:40:
[...]
Geen idee, maar je mag er zo een aanmaken als je wilt. Ik join wel.
Ik heb er eentje gevonden die heet "Dutch: FGC", met aardig wat activiteit. Invite link is maar een paar dagen geldig, maar je kunt 'm zo vinden op Google.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmLxdFbIw9fHo3nstYwJSRmY5Ik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lW8lwAqVhLwOBi29zjK6nLTG.jpg?f=fotoalbum_large

Na ruim 10 jaar afwezigheid (SF5 geskipt) duik ik er ook weer terug in, ben wat roestig maar de basis is er nog. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
SD5k schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:13:
[Afbeelding]

Na ruim 10 jaar afwezigheid (SF5 geskipt) duik ik er ook weer terug in, ben wat roestig maar de basis is er nog. 😎
Nice! Al een idee wie je gaat mainen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Greatsword schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:14:
[...]

Nice! Al een idee wie je gaat mainen?
Beetje Ken en Zangief gespeeld om er weer in te komen. Maar JP lijkt me wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Ben hooked als n malle. World Tour kon mij niet pakken. Wel tof dat je je character qua moves helemaal naar smaak kan inrichten, mits je dat wil grinden en het dan tegen andere creaties kan opnemen.

Heb denk ik zo'n 10 characters uitgeprobeerd en ben nu gesetteld op Jamie. Had liever een ouwe drunken master gezien, maar n jonge dude past wel bij de drunken master breakdance stijl. Op dat domme navel truitje/vest/jas na. Wat een lelijk ding.

Wat flowed die char lekker met wat in-game drankjes op, gepaard met toffe animaties. Voor mijn gevoel zouden 3 drankjes een wat betere balans zijn, want zonder drank op is hij wel heel zwak. Aan de andere kant is ie op level 4 wel heel sterk, je levert alleen veel pressie in om te drinken.

Input gaat beetje bij beetje ook steeds beter. Op Street Fighter 2 en Tekken 3 na nooit echt tijd gestoken in een Fighter, dus heb nog genoeg te leren/oefenen. Struikel gelukkig steeds minder over mn vingers.

Vette game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Wat een heerlijk spel. Ben ik er goed in, haha zeker niet!
Maar het is echt leuk om SF in een modern jasje te spelen.

World Tour ben ik mee begonnen, nu mijn eerste potjes in de arcade (offline) mode met Ryu achter de rug.
De 4 potjes online moet ik maar snel vergeten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 09:23
Gebruikt hier iemand een flatbox controller? zo ja welke board gebruik je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Kev7381 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:20:
Gebruikt hier iemand een flatbox controller? zo ja welke board gebruik je? :)
Ik heb er een met Rev4 board en rode switches. :)

Werkt prima op PS5 in combinatie met Wingman FGC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 09:24
Ik heb vroeger wel eens streetfighter gespeeld maar al jaren niet meer.
Dit lijkt mij wel een vette game, maar vraag me af hoe dat zit met online potjes. Ik lees dat er 10 plaatsingpotjes gespeeld moeten worden, en je dan redelijk tegenstanders van je eigen niveau krijgt. Is dat ook een beetje zo, of kom je dan echt gelijk weer tegen pro's? gevraagd door een complete fighting noob.

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
daltona schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:03:
Ik heb vroeger wel eens streetfighter gespeeld maar al jaren niet meer.
Dit lijkt mij wel een vette game, maar vraag me af hoe dat zit met online potjes. Ik lees dat er 10 plaatsingpotjes gespeeld moeten worden, en je dan redelijk tegenstanders van je eigen niveau krijgt. Is dat ook een beetje zo, of kom je dan echt gelijk weer tegen pro's? gevraagd door een complete fighting noob.
Ik zou me daar echt niet druk om maken, de tegenstanders zijn random en uiteindelijk krijg jij een rank toegekend op basis van je skills en Wins.

Echter mocht later blijken dat je Rank toch te hoog is ingeschat, zak je natuurlijk gewoon en kan je vanaf daar jezelf opwerken.

Wat je uiteraard ook kan doen is Casual Matches spelen, daar zit geen rank/punten aan verbonden. Ideaal om te oefenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Thanks! Want is het online gedeelte een beetje de mainfocus van de game, of is er offline zat te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
daltona schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:09:
Thanks! Want is het online gedeelte een beetje de mainfocus van de game, of is er offline zat te doen?
Je hebt zelfs een hele offline world tour. Ik heb zelf het merendeel in de offline training mode gespendeerd om eerst wat charachters en combo's onder de knie te krijgen.

Online speel ik eigenlijk ook alleen maar Casual Matches, want ik weet dat ik sowieso geen Master Rank ben/wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Greatsword schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Je hebt zelfs een hele offline world tour. Ik heb zelf het merendeel in de offline training mode gespendeerd om eerst wat charachters en combo's onder de knie te krijgen.

Online speel ik eigenlijk ook alleen maar Casual Matches, want ik weet dat ik sowieso geen Master Rank ben/wordt ;)
haha niet nieuwsgierig hoe hoog je kan komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
daltona schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:31:
[...]

haha niet nieuwsgierig hoe hoog je kan komen?
In SF6, there are eight leagues:
  • Rookie
  • Iron
  • Bronze
  • Silver
  • Gold
  • Platinum
  • Diamond
  • Master
Voor de gein op mijn 2de account die test doorlopen en kwam wel op Platinum uit als startersrank, maar vanaf daar is het echt killing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
Toch maar besteld, ligt vandaag op de deurmat! ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 07:23
Miss iemand die dezelfde probleem vraag heeft. Werkt een ps3 tournament stick op de ps5 versie van deze game? Zo nee is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

M0otje schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:34:
Miss iemand die dezelfde probleem vraag heeft. Werkt een ps3 tournament stick op de ps5 versie van deze game? Zo nee is er een workaround?
Nee, standaard werkt een PS3 arcade stick niet op PS5, maar met deze USB adapter kun je hem werkend krijgen: https://www.brookaccessor...cts/wingmanfgc/index.html

De verkrijgbaarheid is alleen wel een dingetje, of je moet het dubbele op eBay willen betalen. :/

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 04-08-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Lijkt wel een trailer voor een horror game. Had liever een gameplay trailer gezien.

Finale van sf evo was trouwens om te smullen. Wat een heerlijke agressieve Ken speler. Viel me wel op dat er enorm veel Ken en knulliebullie (Jami) spelers waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heel lang geleden dat ik een fight game gespeeld heb (kwam er ook nooit in vanwege de moeilijke controls)

Toch nieuwsgierig geworden weer voor deze game mede vanwege die toegevoegde modern controls, dat gaat idd een stukje beter maar de eigenwijze in mij wil het dan toch proberen op classic omdat je op die modern setting toch wat mist

Ook in de battlehub nog niemand gezien die de modern controls gebruikt dus dan denk ik toch van komop probeer het en ik krijg wederom die super arts gewoonweg niet voor elkaar, ik ben letterlijk niet snel genoeg met mijn vingers om 2x snel achter elkaar dat kwart circeltje voor elkaar te krijgen :+

Nou was ik toch niet van plan om echt ranked online te gaan spelen maar een paar casual potjes is wel leuk.

Zit nog te twijfelen om eens zo'n fightstick aan te schaffen maar dat zal weer zo wennen zijn dat ik waarschijnlijk alweer klaar ben met de game en weer wat anders ga spelen en dan kan ik die aankoop ook weer niet echt rechtvaardigen.

Ik kloot nog wel een beetje aan maar de game is wel echt vet dat wou ik toch even gezegd hebben, ik vind die battlehub mooi gedaan om alle characters van iedereen te bekijken en vooral te spectaten en te zien wat er allemaal mogelijk is aan combo's en weet ik het allemaal wat ik van anderen zie aan moves _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
De Top 6 van EVO 2023 was echt fantastisch, veel "oud" bekende van SF5 uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik ben er "even" tussenuit geweest dus herkende eigenlijk alleen Tokido, maar blijft een geweldige e-sport om te kijken vind ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
SD5k schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Ik ben er "even" tussenuit geweest dus herkende eigenlijk alleen Tokido, maar blijft een geweldige e-sport om te kijken vind ik. :)
Als je de namen uit de titel niet kent, ben je er wel heel lang uit geweest ;)

Heerlijke sport inderdaad en al helemaal om terug te kijken want dan kan je al die reclame blokken skippen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Greatsword schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:36:
[...]

Als je de namen uit de titel niet kent, ben je er wel heel lang uit geweest ;)

Heerlijke sport inderdaad en al helemaal om terug te kijken want dan kan je al die reclame blokken skippen ;)
Ja ik heb heel het SF5 tijdperk geskipt, zowel wat de game betreft als het kijken van toernooien. Toen was het vooral Japan vs USA, nu lijkt het Japan vs de rest van de wereld. :+

Maakt maakt voor het vermaak verder niet zoveel uit, het niveau is al bizar hoog, gezien hoe kort de game nog maar uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 08-08-2023 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
SD5k schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:41:
het niveau is al bizar hoog, gezien hoe kort de game nog maar uit is.
Ja, echt niet normaal hoe snel de echte pro’s die game onder de knie hebben.

Qua controllers ook echt super divers, dus dat kan ook niet meer als “excuus” worden gebruikt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Wow. Ik heb net gewoon de Collector's Edition van SF6 gewonnen op Gamer.nl! Bizar! Wil hem best spelen, maar voelt zonde om hem open te maken als hij morgen wordt bezorgd. Wat zouden jullie doen? Marktplaats? Of toch gewoon open rukken en spelen maar?

Edit: hij staat ongeopend te koop. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 14-08-2023 15:16 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
Sipio schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 06:53:
Ook in de battlehub nog niemand gezien die de modern controls gebruikt dus dan denk ik toch van komop probeer het en ik krijg wederom die super arts gewoonweg niet voor elkaar, ik ben letterlijk niet snel genoeg met mijn vingers om 2x snel achter elkaar dat kwart circeltje voor elkaar te krijgen :+
Ik kom in casual/ranked best regelmatig mensen tegen die modern spelen. Genoeg pro’s die ook modern gebruiken, al volg ik dat niet echt.

Ik spel zelf ook Modern omdat het gewoon veel makkelijker is met een pad om de timing goed te krijgen; zonder fight stick oid sta je met Classic op achterstand imho. Ik heb er veel lol in en heb vrijwel altijd goeie en eerlijke match ups. Ik zou het gewoon lekker met Modern proberen.

Goed om te weten is dat je dan nog steeds de classic inputs kan doen voor je specials en supers waardoor ze wel gewoon 100% schade doen.

Heb ook een fight stick en ja dat maakt het makkelijker en nog leuker maar dat ding maakt veel herrie en daar is vrouwlief op de bank naast me niet zo van gediend. Dan speel ik overigens nog steeds modern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dorstlesser schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:43:

zonder fight stick oid sta je met Classic op achterstand imho.
Je weet dat o.a MenaRD en Punk op een gewone PS5 controller spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorstlesser
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 12:48
Greatsword schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:22:
[...]
Je weet dat o.a MenaRD en Punk op een gewone PS5 controller spelen?
Ik weet dat er pro’s zijn die classic spelen met een pad, ja. Maar dat is volgens mij eerder uitzondering dan regel. Hoe dan ook lukt het mij niet om zo consistent supers uit te voeren, ondanks toch wel wat uurtjes oefening. Volgens mij geldt dit voor de meesten [edit] zeker beginners; daarom ook ‘imho’.

Ik vind het heel knap van Capcom dat ze classic en modern hebben kunnen balanceren. Das voor iedereen mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Dorstlesser schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Ik vind het heel knap van Capcom dat ze classic en modern hebben kunnen balanceren. Das voor iedereen mooi.
Denk dat het best wel character specifiek is, want ondanks dat je in Modern ook classic combo's kan doen, zitten sommige buttons er gewoon simpelweg niet in, wat je character dan weer kan beperken.

Tegelijkertijd als je kijkt naar bijvoorbeeld Haitani (1 van de 5 Street Fighter Gods) dan is het echt mooi om te zien wat er allemaal mogelijk is, i.c.m. behoorlijk wat timing en skill uiteraard.

[YouTube: Tokido (Ken) vs. Haitani (Chun-Li) Street Fighter 6 #evo2023 TOP 24 Winner]

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 20-08-2023 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Heb nooit echt wat met FANG gehad maar Juri is mijn main en daar heeft A.K.I wel wat van weg en haar Snake Style lijkt me wel wat, dus hier ga ik wel even mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Volgende week mogen we aan de slag met AKI, Kakeru heeft er in ieder geval al mee mogen spelen.

[YouTube: Street Fighter 6 Kakeru Plays AKI At Tokyo Game Show 2023!!]

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Nieuwe Outfits vanaf 1 December

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Deze week is het CAPCOM CUP X

De Winnaar gaat er vandoor met 1 Miljoen!

Het event is gesplitst in meerdere dagen, hier de stream van gisterenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Top 16, benieuwd wie er gaat winnen, al heel wat top spelers zijn gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daradius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 09:48
De afgelopen tijd toch weer flink bezig geweest met SF6, dit keer proberen wat fanatieker op te pakken. Ben nog niet heel goed, maar heb wel mijn 3 eerste characters in silver :), meestal wel met een flinke win streak, dus denk dat gold er ook nog wel in moet zitten.

Iemand hier toevallig enig idee of er een discord is of iets wat een beetje actief is ? lijkt me namelijk wel leuk om af en toe wat tegen wat andere te kunnen spelen voor eventuele tips / tricks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Daradius schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:15:
De afgelopen tijd toch weer flink bezig geweest met SF6, dit keer proberen wat fanatieker op te pakken. Ben nog niet heel goed, maar heb wel mijn 3 eerste characters in silver :), meestal wel met een flinke win streak, dus denk dat gold er ook nog wel in moet zitten.

Iemand hier toevallig enig idee of er een discord is of iets wat een beetje actief is ? lijkt me namelijk wel leuk om af en toe wat tegen wat andere te kunnen spelen voor eventuele tips / tricks.
DutchFGC discord is wel redelijk actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Daar is ie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
22 Mei Release Date voor Akuma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Capcom Cup 11 gaat de komende dagen van start.

Zeer benieuwd wie die Miljoen dit keer gaat pakken.

Door de tijden zal ik het niet live gaan volgen maar voordeel van terug kijken is dat je natuurlijk veel kan skippen inclusief reclames ;)

Hier het schema.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02PNcTFdbIh14IzPGYnQ6f-5P4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkUPVb73Bro7ORXz6vz8RUH5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMOGatCs88d80qAAUH76XIadtik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyeJBEkAAFiBPyHjtGItuIyP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 05-03-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Topicstarter
Nog een kleine 3 weken en dan komt Sagat uit.

Pagina: 1 2 Laatste