Komt politie altijd opnieuw langs na aanbellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.466 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouther20
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-01 18:08
Vandaag zat ik thuis en op een gegeven moment werd er aangebeld. Ik had niemand verwacht maar ging toch kijken. Tot mijn grote verbazing zag ik dat het de politie was die aanbelde. Ik weet dat ik niks verkeerds heb gedaan maar toch, voel ik me er niet goed bij.

Ik deed de deur niet open. Ik woon in een flat dus, de agent zal eerst dan door een portiekdeur moeten en vervolgens de lift moeten nemen om bij mij te komen. Vanuit mijn raam zag ik wel de politiewagen geparkeerd staan.

Wat me opviel is dat er niet nog een keer werd aangebeld maar, het wel echt minstens 10 minuten duurde voordat de politieauto weg ging rijden. Vanuit mijn raam is het alleen niet te zien of de agent ook bij iemand anders heeft aangebeld. Het lijkt me sterk dat de agent 10 minuten blijft wachten terwijl er na de 1e keer niet werd open gedaan.

Ik heb toch een gevoel dat er morgen weer aangebeld gaat worden(uiteraard hoop ik dat niet). Kun je na de eerste keer ook een tweede keer rekenen dat een agent gaat aanbellen?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
Als je er echt zo mee zit, bel het politiebureau en vraag waarvoor ze langskwamen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
jazeker en nee helemaal niet :+ niks over te zeggen natuurlijk. ik zou open doen de volgende keer dan kun je vragen waar het over gaat ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer er 1 of 2 agenten bij je appartementencomplex langs zijn geweest kun je bijna wel nagaan dat het weinig ernstigs is. Wanneer er een stuk of 6-10 langskomen, zwart gekleed met bivakmutsen tegen herkenbaarheid etc. dan is het menens. Helaas bellen die meestal niet netjes aan. Die komen binnen zonder kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 14:15
Hahn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:21:
Als je er echt zo mee zit, bel het politiebureau en vraag waarvoor ze langskwamen.
Misschien hadden ze enkel toegang nodig tot het portiek?

Als je niets op je kerfstok hebt zou ik me niet zorgen maken.

Bellen tegenwoordig levert niets op ivm wet privacy.

**ninja edit.
Als het een agent alleen is zou ik al snel denken aan een wijkagent die kan ook een vragenronde doen als er overlast is.

Niet zozeer dat jij overlast veroorzaakt maar informatie verzameld over een eventuele kwestie.

[ Voor 24% gewijzigd door TRAXION op 18-05-2023 16:28 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mouther20 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:19:

Ik heb toch een gevoel dat er morgen weer aangebeld gaat worden(uiteraard hoop ik dat niet). Kun je na de eerste keer ook een tweede keer rekenen dat een agent gaat aanbellen?
Waarschijnlijk niet. Als het goedschiks niet lukt dan komt het arrestatieteam vannacht wel langs. Of morgennacht. Of die nacht erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 13:36

Dommel

Professioneel Software Sloper

Kun je niet met ze communiceren voordat de deur open gaat? Meestal hebben appartement-complexen een bel waarmee je ook met de aanbeller kunt praten (of zelfs zien). Wie weet zijn ze er helemaal niet voor jou maar voor iemand anders en hopen ze via jou (of een andere buur) binnen te komen om zodoende bij de juiste uit te komen

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09
TRAXION schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Misschien hadden ze enkel toegang nodig tot het portiek?

Als je niets op je kerfstok hebt zou ik me niet zorgen maken.

Bellen tegenwoordig levert niets op ivm wet privacy.
Nadat ik mijn post had geplaatst had ik nog even gekeken naar de postgeschiedenis van TS, en aangezien 'ie ook al een topic over op verhoor moeten komen had geopend (Op basis van welke informatie moet ik op verhoor komen) gok ik dat ze wel specifiek voor hem kwamen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:09

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kan puur toeval zijn. B.v. om een berging te bekijken als men een indicatie van heling oid heeft. Dan heb je alleen even de centrale deur nodig.

Als ze voor jou komen dan komen ze terug of vinden ze je op je werk/school. Geen brief in de bus?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Hahn schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:27:
[...]

Nadat ik mijn post had geplaatst had ik nog even gekeken naar de postgeschiedenis van TS, en aangezien 'ie ook al een topic over op verhoor moeten komen had geopend (Op basis van welke informatie moet ik op verhoor komen) gok ik dat ze wel specifiek voor hem kwamen.
Door zo te proberen de politie te ontwijken wordt je alleen maar een grotere verdachte iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 15:37
[...]

Dan wordt het de volgende post van @Mouther20 zeker, "Mag het arrestatieteam zomaar binnen komen zonder eerst te kloppen" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
[...]

Scherp, misschien zou je moeten solliciteren bij de recherche, maar alle gekheid op een stokje.

Als je niet komt opdagen op verhoor komen ze wel verhaal halen daarnaast is het niet verschijnen op een verhoor niet erg handig.

Als getuige ben je niet verplicht als verdachte wel degelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Politie? Bestaat dit nog in Nederland? Als ik de vrienden van onze politie bel, om hun werk te doen. Dan wordt mij altijd verteld: dat zolang er nog niets gebeurd is, bij een dreigende situatie. Dan komen ze niet langs. Met andere woorden: pas als er ( bijna ) doden vallen, komt de politie eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
Wellicht had je het gewoon kunnen vragen? Aangezien je in een flat woont neem ik aan dat er ook een intercom bij de bel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouther20
@Hahn ik ben al een keer eerder op verhoor geweest(bleek achteraf onterecht te zijn). Toen ik een uitnodiging kreeg voor verhoor ging dat d.m.v. een brief. Er kwamen geen agenten bij mij langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:04
Ligt eraan waarvoor ze komen natuurlijk...

Laatste keer dat hier twee agenten aanbelden was omdat er een melding van een 'verontrustend geluid' was binnengekomen en vandaar liepen ze alle appartementen in de buurt af om te kijken of er iets mis was. In dat geval zou ik niet rekenen op een nieuw bezoek.

Misschien ben ik te simpel, maar voor agenten doe je toch wel even open? Ze bellen niet voor jan-lul aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouther20
@sh4d0wman ik heb geen brief ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
eric.1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:40:
Misschien ben ik te simpel, maar voor agenten doe je toch wel even open? Ze bellen niet voor jan-lul aan.
Ik denk dat ik ook simpel ben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Mouther20 zou gokken op vanavond, of anders morgen.
Beter kan je gewoon open doen, als ze echt willen komen ze toch wel binnen...

Ja n=1. Heb ooit voor 2 agenten de deur dicht gegooid..
Duurde 10 minuten, toen hadden ze zich ver8voudigd. Inclusief een Officier (of een hulp) van justitie...en een bevel.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
Marco-Peters schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:34:
Politie? Bestaat dit nog in Nederland? Als ik de vrienden van onze politie bel, om hun werk te doen. Dan wordt mij altijd verteld: dat zolang er nog niets gebeurd is, bij een dreigende situatie. Dan komen ze niet langs. Met andere woorden: pas als er ( bijna ) doden vallen, komt de politie eens langs.
Ligt ook behoorlijk aan de context, een doodsbedreiging vanuit iemand die eerder in aanraking is geweest ivm geweld zal eerder opgevolgd worden dan een opgelopen ruzie tussen blazende buren wat met een sisser afloopt.

Ook personen die in aanraking zijn geweest met de wapenwet/messenwet zullen sneller op het matje geroepen worden.
Een strafblad kan ervoor zorgen dat je de rest van je leven als mogelijk risico gezien kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Marco-Peters schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:34:
We weten natuurlijk niet waarom TS de belangstelling van de politie heeft.

Edit: gezien andere topic kunnen we een gok doen

[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 18-05-2023 17:03 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

Qwerty-273

Meukposter

Wat me opviel is dat er niet nog een keer werd aangebeld maar, het wel echt minstens 10 minuten duurde voordat de politieauto weg ging rijden. Vanuit mijn raam is het alleen niet te zien of de agent ook bij iemand anders heeft aangebeld. Het lijkt me sterk dat de agent 10 minuten blijft wachten terwijl er na de 1e keer niet werd open gedaan.
Even in de brievenbus gluren of die vol zit met post of dat het pas geleegd is. Eventueel nog aantekeningen maken in een aantekeningenboekje etc. Daar kan best nog 10 minuten overheen gaan als er nog een andere vraag tussendoor komt. Of even wachten of de persoon toch niet binnen enkele minuten de deur uit probeert te gaan, dat is natuurlijk alleen als ze weten hoe iemand er uit ziet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik weet dat ik niks verkeerds heb gedaan maar toch, voel ik me er niet goed bij. Ik deed de deur niet open.
Waarom voelde je je er niet goed bij? En wat deed je besluiten de deur niet te openen? Waarom ben je bang dat ze morgen terug komen?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 16:04
Als je weet dat je niks verkeerds hebt gedaan waarom doe je de deur dan niet open? Vanwaar die angst voor de politie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:00

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dieks77 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Dan wordt het de volgende post van @Mouther20 zeker, "Mag het arrestatieteam zomaar binnen komen zonder eerst te kloppen" :+
Die kloppen echt wel, hoor. Al een paar keer mogen aanschouwen bij de flat hier aan de overkant. Ze kloppen alleen wel met "de grote rode sleutel" om binnen te komen :+

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

eehe, waarom deed je niet gewoon open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 22:49
Simpel antwoord: nee.

De meeste keren dat de politie aanbelt is om iets te vragen aan de buurtbewoners. Bijvoorbeeld of mensen op dag x tijdsdtip y iets hebben gezien omdat er ergens is ingebroken. Ze komen niet voor jou.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-08 21:23
Als de politie bij mij zou bellen, dan zou ik denken dat er een familielid overleden is, of om te vragen of ik iets gezien heb op het speeltuin waar ik uitzicht op heb. Kortom je kan je van alles in je hoofd halen. Ik zou de chatfunctie op de politiewebsite gebruiken om het te vragen. Maar ontwijken heeft niet zo veel zin. De rest van je leven om je schouder kijken is ook geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-08 00:19
Ik heb wel eens politie aan de deur gehad om te vragen of we iets gezien hadden i.v.m. een plofkraak in de buurt. Dus zo iets zou het kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-08 23:44

SomerenV

It's something!

superduper schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:15:
eehe, waarom deed je niet gewoon open?
Dit inderdaad. Als je gewoon open had gedaan dan had je direct je antwoord gehad. Blijkbaar had je wel de tijd om 10 minuten uit je raam te staren, dus het is niet zo dat ze ongelegen kwamen lijkt me. Dus waarom niet gewoon open doen en direct te horen krijgen waarom ze langskomen? @Mouther20

Edit: of je bent nooit meer naar dat verhoor geweest en je weet dat ze verhaal komen halen :D

[ Voor 12% gewijzigd door SomerenV op 18-05-2023 18:32 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:45
TheMak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:19:
Als de politie bij mij zou bellen, dan zou ik denken dat er een familielid overleden is, of om te vragen of ik iets gezien heb op het speeltuin waar ik uitzicht op heb. Kortom je kan je van alles in je hoofd halen. Ik zou de chatfunctie op de politiewebsite gebruiken om het te vragen. Maar ontwijken heeft niet zo veel zin. De rest van je leven om je schouder kijken is ook geen pretje.
Dit. Wat ook nog kan: een tijdje terug kwam ik thuis aan en stond er een agent voor de deur, moest bij de bovenburen zijn. Ik heb aangeboden de voordeur voor hem open te doen. Daarna liep hij met getrokken taser naar boven. Er kwamen nog andere collega’s bij en toen hebben ze daar een gast aangehouden in verband met huiselijk geweld. Echt geen seconde is het in me opgekomen op een afstandje te wachten om te zien wanneer de agent af zou druipen bij mijn voordeur. Als de politie aan mijn deur staat doe ik open, punt. :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08 22:28
Prachtig topic. Politie belt aan, je doet niet open, je voelt je er niet goed bij en toch nieuwsgierig waarom. En dan een topic openen op Tweakers en een antwoord verwachten... Nou vooruit:

Komt politie altijd opnieuw langs na aanbellen?
Nee, niet altijd maar soms ook wel.

Succes! Vergeet niet het beste antwoord nog even te selecteren mocht iemand ooit zich hetzelfde afvragen. Zo helpen we elkaar nietwaar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 19:54
Vroeger ook wel eens bij mij voorgekomen. Belden aan om toegang te krijgen tot de portiek omdat ze bij iemand anders moesten zijn. Gewoon open doen, de politie bijt niet. Zolang je zelf niks op je kerfstok hebt is er niets aan de hand.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:41
Dracoz schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:55:
Vroeger ook wel eens bij mij voorgekomen. Belden aan om toegang te krijgen tot de portiek omdat ze bij iemand anders moesten zijn. Gewoon open doen, de politie bijt niet. Zolang je zelf niks op je kerfstok hebt is er niets aan de hand.
Alleen lijkt dat laatste nu net het probleem te zijn. En zolang TS zo met de politie om blijft gaan zullen ze terug komen en zal ie juist meer verdacht worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:05
Kolere, de politie belt bij je aan en je doet niet open.
Dat ga ik nooit meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:38
De politie wil je graag even spreken. Wat doe je?

A ) Spreek met de politie, zodat zij hun taak kunnen doen. Iets met rechtstaat en zo.
B ) Verstop je en ga het internet op.

Anyway, de ervaring leert dat sommige mensen bij het zien van de politie op de vlucht schieten. Aangezien je op een flat woont zijn er weinig in- en uitgangen. Als de gene die ze willen spreken na een paar minuten naar buiten rent, dan heb je kans dat de poltie even gezellig mee gaat hardlopen.
Bij collectanten voor een goed doel kan je de mensen rustig negeren en dan gaan ze weg. Ik weet niet of dat bij de politie ook zo werkt, ik denk het niet. Maar goed, wanneer de politie voor mijn deur staat doe ik altijd open dus ik weet er het fijne niet van.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouther20
@SomerenV ik was wel op verhoor geweest. Ik las de brief en ben me op de aangegeven datum keurig op tijd komen melden op het bureau. In de brief stond al dat als ik niet zou komen opdagen dat ik risico loop om te worden aangehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-08 19:58
bij mij hebben ze eens aangebeld. kwamen vragen of ik iets gemerkt had van de inbraak bij het huis achter de onze. tuinen grensden aan elkaar...

soms, kan het een storm in een glas water zijn.
soms ook niet, de laatste keer stonden ze met 4 man sterk, op basis van een anonieme tip controleren of ik ook groene vingers had :+

die dag hadden ze een huizoeking bij meerdere adressen. ik was toevallig 1 van de...

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-08 18:56
De enige reden om niet open te doen is, omdat je iets op je kerfstok had of hebt, of omdat je niets om de rechtsstaat of medemens geeft. Zo te lezen zit het in de eerste hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:50

Yucon

*broem*

Ach, je hebt de hele nacht de tijd om erover na te denken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Flavius schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:25:
De enige reden om niet open te doen is, omdat je iets op je kerfstok had of hebt, of omdat je niets om de rechtsstaat of medemens geeft. Zo te lezen zit het in de eerste hoek.
Als je een witte man bent en goed uit je woorden komt, dan klopt dat. Er zijn helaas groepen die iets meer te vrezen hebben van de politie, die veel vaker zonder aanwijsbare reden worden aangehouden, minder snel op hun bruine ogen geloofd worden als ze zeggen ergens niets mee te maken hebben, etc.

Als dat je vaker is overkomen, ook al was je onschuldig, dan snap ik dat je wat minder happig bent om de politie binnen te laten. Is vervelend, maar helaas wel de waarheid in een aantal gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

FreakNL

Well do ya punk?

Mouther20 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:15:
@SomerenV ik was wel op verhoor geweest. Ik las de brief en ben me op de aangegeven datum keurig op tijd komen melden op het bureau. In de brief stond al dat als ik niet zou komen opdagen dat ik risico loop om te worden aangehouden.
Waarom heb je dat andere topic dan nooit meer een update gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zoals je vorige topic is dit alleen maar voer voor speculatie waar jij uiteindelijk ook niks mee opschiet @Mouther20

Regel dit met de politie of als er meer speelt met eventueel bijvoorbeeld het juridisch loket. Ik doe dit topic vooral uit voorzorg op slot. Als je iets wil toevoegen of het topic van informatie kan voorzien dan stuur mij of 1 van de AZ moderatoren even een DM.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.