Dat hebben ze weleens gevraagd, ja. Dat heb ik niet gedaan.
Naar mijn idee heb je als je niets te verbergen hebt ook niets te vrezen.
Dat is natuurlijk de mooiste drogreden die iemand naar voren kan brengen in dit soort gevallen.
Dit soort opmerkingen kan je achterwege laten
Ten eerste gaat het ervan uit dat verdacht worden van wangedrag hetzelfde is als er daadwerkelijk schuldig aan zijn. Dit is niet het geval. Mensen kunnen om verschillende redenen onterecht worden beschuldigd of verdacht van wangedrag, en het is belangrijk om hun privacy en rechten te beschermen, zelfs als ze niets verkeerds hebben gedaan.
Ten tweede negeert de verklaring het feit dat privacy om vele andere redenen belangrijker is dan het verbergen van wangedrag. Privacy stelt mensen in staat om een ruimte te hebben waar ze zichzelf kunnen zijn, hun gedachten en gevoelens met anderen kunnen delen en persoonlijke of gevoelige activiteiten kunnen ondernemen zonder bang te hoeven zijn om beoordeeld of gecontroleerd te worden. Het is een essentieel onderdeel van het zijn van een vrij en autonoom individu.
Ten slotte impliceert de verklaring dat iedereen
die zich zorgen maakt over zijn privacy iets te verbergen moet hebben, wat niet waar is. Zorg voor privacy is een natuurlijk en gezond instinct dat we allemaal bezitten, en het is niet noodzakelijkerwijs een indicatie van wangedrag.
Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen te noemen maar dit zijn dan ook uitzonderingen. Het verdachtenverhoor is ook de mogelijkheid om je eigen visie op het verhaal te kunnen geven. Het niet antwoord geven op vragen is daarmee dan ook echt niet in alle gevallen handig. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om het verhoor na te lezen, opmerkingen te laten plaatsen etcetera voordat het definitief wordt gemaakt.
Het laten bijstaan door een advocaat kan nooit kwaad behalve dat het geld kost.
Kijk het filmpje eens. Jouw woord tegen dat van een agent die het zich verkeerd herrinnert of iets verkeerd heeft opgeschreven, en zoveel meer voorbeelden. Het punt is dat het je nooit kan helpen, het kan alleen tegen je worden gebruikt.
Sissors schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:28:
Dat filmpje komt altijd langs bij zulk soort topics. En dat kan ja, maar dan moet je niet klagen als misdaden niet worden opgelost en bijvoorbeeld onveiligheid toeneemt als je weigert enige informatie met de politie te delen.
Drogredenering ten top. Je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Waarom vind jij dat onschuldige mensen moeten meewerken aan hun eigen onterechte veroordeling voor misdaden die zij niet hebben gepleegd?
Want dat is de schade van jouw wereldbeeld.
Vooral omdat zoals het er staat het niet enkel gaat over de gevallen wanneer de politie aan het kijken is wie er mogelijk verdachte zijn, maar uberhaupt dat je nooit met de politie moet praten. Hoe doe je dat wanneer er bij je is ingebroken?
We zitten in een topic over waar @
Mouther20 wordt uitgenodigd om bij de politie te komen voor een gesprek. Niet in een topic waar de TS duidelijk slachtoffer is van een misdaad.
Natuurlijk sprak ik ook met de politie toen mijn motor was gestolen. Natuurlijk spreek ik met de politie na het zien gebeuren van een verkeersongeluk.
Maar toen ik de uitnodiging kreeg om te komen praten na een verkeersovertreding (meer dan 50 km/u te hard op de snelweg) negeerde ik de politie volledig. Want praten zou betekenen dat zij mijn rijbewijs zouden innemen, of ik zou moeten liegen. Bij de rechter heb ik uiteindelijk een geldboete + voorwaardelijke rijontzegging gekregen, dus ik kon al die tijd gewoon rond blijven rijden.
Ik heb dus gewoon boete gedaan voor mijn verkeersovertreding, maar ik heb niet maandenlang zonder eigen vervoer gezeten.
Anyway...
Het beschaamt mij een beetje dat jullie zó makkelijk jullie privacy te koop zetten

Je laat een wildvreemde toch ook niet zomaar je bankrekeningen zien, je huis inspecteren, etc.?
Wat nou als ik zeg: "Er zijn kinderen vermist in jouw stad, ik wil jouw huis doorzoeken!"
Ga je d'r dan in mee, want "ik heb niks te verbergen"?
Mag ik dan ook foto's maken en die online zetten, want jij hebt niks te verbergen?
Mag ik een filmpje maken terwijl je sex hebt met je partner, want je hebt niks te verbergen?
Echt
[
Voor 0% gewijzigd door
Outerspace op 04-01-2023 12:29
]