FanBastic warmtepomp: zijn er ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.508 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:37

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Ik wil een warmtepomp. Geen enkele installateur in de regio neemt nieuwe aanvragen aan voor een all-electric warmtepomp. Misschien nog een hybride, maar dat is het wel.

Afijn. Ik heb met een you never know gevoel eens zo'n "krijg 4 offertes" website ingevuld en daaruit komt meteen dezelfde middag een aannemer van +/-200km verderop met een paar vragen terug.
Deze lijkt te werken met het merk FanBastic. Een Nederlands merk, waarover ik niks kan terugvinden. Ik ben benieuwd of er ervaringen zijn, want een kleine zoekopdracht levert niks op. In ieder geval lijkt de website een prima machine te beloven.

https://www.fanbastic.nl/
https://www.fanbastic.nl/...-F-series-Datasheet-1.pdf

@Waterbeesje heeft zijn sceptische pet opgezet.

Voor de oplettende lezer/Tweakaddict: ik heb een ander topic, meer globaal over mijn aankomend thuis, waarin ik deze machine ook heb genoemd.

edit:

Er lopen nu een paar vragen voor @Fanbastic.
Voor het gemak heb ik ze opgesomd.
- waar zijn de onafhankelijke reviews buiten de websites van Fanbastic en geliëerden?
- Hoe vinden we de certificaten van TUV SUD op hun eigen website?
- Waarom wijkt het certificaat TUV SUD op de eigen website af van het sample certificate op de website van TUV SUD?
- Hoe vinden we de certificaten van Keymark op hun eigen website? [Reeds Gevonden]
- Komt deze WP al voor op de RVO lijst ISDE [Reeds gevonden]
- Hoe kan het dat er verklaring van DSR en JM installatiebedrijven zijn op de website van Fanbastic, maar in contact deze bedrijven hier weinig van lijken te weten?
- Welke bedrijven zijn reeds aangesloten bij het CBW?
- Welke instantie is ingeschakeld om te accrediteren dat de certificering van CBW waarde heeft? (zeker een aandachtspunt om te voorkomen dat de slager zijn eigen vlees keurt)

[ Voor 34% gewijzigd door Waterbeesje op 07-09-2023 18:14 ]

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:28
Ik heb precies hetzelfde gehad. Zo'n website (waarvan ik niet meer kan vinden welke) waar je 4 offertes kan krijgen, maar uiteindelijk zeggen ze er 0 (of misschien 1) te hebben.
Dan wordt je gecontacteerd door een bedrijf die de FanBastic adviseert. (Lijkt qua naam ook op diegene die de website heeft geregistreerd, dus niet onafhankelijk, maar wel een ander contactadres op zijn installatiebedrijf?)

De website bezocht en onderzocht, gingen er toch veel alarmbellen af. Ze zeiden dat ze van oude naar nieuwe modellen gingen, maar er was geen enkel model opgenomen in de subsidie-lijst van de RVO (nu zijn het alleen nog oude modellen?). Een deel van de website werkte ook niet.

Verder is hun contactadres een woonhuis, zijn de certificeringen allemaal op onbekende modellen (die zij niet noemen) op een Chinees bedrijf en is de website pas geregistreerd op 15-11-2022.

tl;dr: Niet doen, rode vlaggen. :)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Mijn sceptische pet was er niet voor niks :)
Het lijkt op papier en geweldig apparaat dat zich met de top kan meten, maar nergens reviews of betrouwbare verwijzingen te zingen met een zoekmachine.
Ook hier op het forum niet, wat ik bij een goed apparaat zeker wel iets had verwacht.

Het installatiebedrijf dat contact heeft opgenomen komt niet uit Rijswijk trouwens, en heeft een beduidend andere naam dan FanBastic. Zij hebben enkel deze pomp in hun 'geadviseerd' assortiment.
De naam in kvk was ook net anders, maar adres etc matcht wel. En ruim 200km verderop, ook niet echt praktisch/vertrouwd. Ik was alleen al vanwege de afstand al van plan te bedanken :)

Ps. Ik heb het installatiebedrijf bewust niet bij naam genoemd hier, omdat dat geen waarde toevoegt... maar mensen met een vraag/ervaring mogen best een DM sturen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Een review op de site als deze:

FanbastiC Warmtepompen zijn eenvoudig te installeren en hebben een lange levensduur. Onze klanten zijn erg tevreden met deze warmtepompen.

Veroorzaakt bij mij gordelroos in de bilnaad. Levensduur? Als je al blij bent met 3 maanden is een jaar al lang....

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:58

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Geen specs bij -10 : rode vlag want je kunt dan niet dimensioneren.
Met de specs die er wel zijn, voor de F-11:
A7W35, 8.3 kW in vollast en COP5.2 in deellast.
Vergelijk met een andere R290 warmtepomp geeft dan misschien context, het komt ongeveer overeen met de Vaillant VWL55/6 dus je houdt ongeveer 5 kW over bij -10.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StennisG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-03 10:17
Bedrijf is ook bij RTLZ geweest. Zondag 18 juni 2023 om 09:30 uur.

Ik kan verder niks nuttigs melden over het soort warmtepomp.

[ Voor 80% gewijzigd door StennisG op 17-07-2023 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Via een paar bedrijven scrapers heb ik eea van deze serie firma's nagelopen en kom eigenlijk ook niet verder dan dat de genoemde bedrijven nu in Ter Aar zitten en voorheen in Rijswijk. Er is ook een kleine stoelendans geweest m.b.t. bedrijfsnamen en de holding waar ze onder vallen. Ik denk dat er nu voldoende over de bedrijvenconstructie is verteld hier.

Overigens kan ik bevestigen dat het installatiebedrijf dat contact opnam en FanBastic aan elkaar gelieerd zijn.
Ik heb weinig ervaringen met de producten zelf gezien, dus ik ga er niet aan beginnen. Ik ben geen pionier.

---

Het topic hier heeft wel zijn nut gehad: de naam van FanBastic is genoemd, een aantal leden heeft er iets van gevonden (ook in PM nog wat contact gehad hierover) dus mijn conclusie is:
- de specs lijken niet compleet;
- er zijn tot op heden geen ervaringen;
- er zijn signalen dat deze bedrijven mogelijk niet zuiver zijn.

@Waterbeesje stelt zijn drang naar de warmtepomp even uit.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:28

paQ

De specs van die wp zijn een beetje too good to be true imo.
Uiteraard verslaat ie op allerlei punten de gevestigde concurrentie met bewezen track record... right
De post boven jou, sja naar, maar dat wil nog niet zeggen dat het geen bonafide onderneming is natuurlijk.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE68
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik heb ook wat onderzoek gedaan en de heren op bezoek gehad voor advies. De Fanbastic warmtepompen zijn gerelabelde warmtepompen van het Chinese Power World Machinery Equipment. Althans dat is wat beweerd wordt, ze hebben een kort overeenkomstje/verklaring van dit bedrijf (in het Nederlands opgesteld) waarin staat dat de Fanbastic warmtepompen dezelfde technische specificaties hebben als hun TÜV gecertificeerde apparaten. Ik ben ook nog niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FanbastiC
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 16-09-2023

FanbastiC

Bedrijfsaccount FanbastiC

R290 / uitg. watertemp. 75C

Best Waterbeestje als ik u zo mag noemen, hartelijk dank voor uw topic.

Ondanks dat het al even is geleden willen we u graag inhoudelijk van informatie voorzien. Van oorsprong hadden we ook nog een airco-handel in Haarlem en kochten rechtstreeks bij Chinese fabrikanten.

De reden dat we onder 'private label' een Nederlands merk hebben gelanceerd was vrij simpel. De fabrikanten in Azië lopen een stuk voor qua techniek dan wat er in Nederland wordt aangeboden betreft de verschillende Warmtepomp merken. Wij zijn begonnen met de R32 en zodra het mogelijk was direct over gegaan op de Milieuvriendelijke R290 variant.

Om de eenvoudige reden dat de Techniche Performance (o.a. uitgaande watertemp van 75C) een significant voordeel kan bieden om ook bij minder goed geïsoleerde woningen toch een All-Electric Monoblock te kunnen aanbieden en zo volledig van het gas af te kunnen.

Kijk voor de inmiddels Toegekende ISDE subsidie-meldcodes, Techniche Specs, Test rapporten van de TUV en Keymark rustig op onze website of kom langs in de nieuwe Demo-Store in centrum Leiden op de Breestraat 28

FabastiC, welcome to the Future!

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

ds23man schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:00:
Een review op de site als deze:

FanbastiC Warmtepompen zijn eenvoudig te installeren en hebben een lange levensduur. Onze klanten zijn erg tevreden met deze warmtepompen.

Veroorzaakt bij mij gordelroos in de bilnaad. Levensduur? Als je al blij bent met 3 maanden is een jaar al lang....
Dat begrijpen wij volledig! Wel hopen we dat het bij de bilnaad is gebleven natuurlijk... ;-)

Het is een quote overigens maar leest u op het gemak de volledige testrapporten door met bijbehorende Specs. Wellicht kunnen we een afspraak maken in de showroom om uw leed wat te verzachten, u bent van harte welkom!

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

HE68 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:17:
Ik heb ook wat onderzoek gedaan en de heren op bezoek gehad voor advies. De Fanbastic warmtepompen zijn gerelabelde warmtepompen van het Chinese Power World Machinery Equipment. Althans dat is wat beweerd wordt, ze hebben een kort overeenkomstje/verklaring van dit bedrijf (in het Nederlands opgesteld) waarin staat dat de Fanbastic warmtepompen dezelfde technische specificaties hebben als hun TÜV gecertificeerde apparaten. Ik ben ook nog niet overtuigd.
U heeft helemaal gelijk , dat is onze producent. Dit is ook de reden dat we na de Keuring van het RVO van de testrapporten nu keurig vermeld staan op de ISDE Meldcodelijst. Voor zowel de R32 en ook onlangs de R290 variant.

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als je de eigenaar van het domein opzoekt, even zelf checken bij SIDN, kom je een meneer tegen die dan weer in review op telefoonboek.nl mbt Bouw Op Ons B.V. in Rijswijk genoemd wordt als oplichter. Aangezien Waterbeesje ook een stoelendans zag met bedrijfsnamen met vestiging in Rijswijk, zou ik zelf mijn conclusies trekken.

De meneer die het praatje hield bij NextLevel heeft dezelfde naam als de persoon waar het hierboven om gaat. Googelen op die naam brengt ook een lijkende foto van hem naar boven op de domein houworks.nl, waar ook een 1-ster review over geschreven met een tekst over bedreiging.

Dat NextLevel is trouwens een programma waar je als ondernemen zelf voor betaalt om aan mee te doen, dit is te vinden op de website van RTL zelf.

Doe je eigen onderzoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
FanbastiC schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:25:

Kijk voor de inmiddels Toegekende ISDE subsidie-meldcodes, Techniche Specs, Test rapporten van de TUV en Keymark rustig op onze website of kom langs in de nieuwe Demo-Store in centrum Leiden op de Breestraat 28

Waar ik ook op zoek in de certification check van Tuv Sud of Keymark, ik kom de certificaten niet tegen. Kan je een link plaatsen naar de certificaten in hun database of aangeven waar je op zoekt om ze te vinden?

/edit Keymark heb ik gevonden, zie verder in de berichten. Tuv Sud nog steeds geen certificaat kunnen verifieren.

[ Voor 9% gewijzigd door coop op 08-09-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koevlaas2
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-06 17:43
Ik heb hier een info pakketje van Fanbastic liggen, zal het eens nader bestuderen.
Wat erg belangrijk is dat de maatschappij erachter geen oneday fly is en voldoende ondersteuning bied in de 20 jaar die volgen.

13,1 kWp, Ecodan R32 7,5 , WTW ventilatie, Daikin FTXM35M(R) (5x), Doorstroomverwarmer, Douche WTW, Emco Novette Twin met LFP accu 51.2V 40Ah, Opel Vivaro DC L3H1 75kW (12-2022).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 23:23
FanbastiC schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:25:
Best Waterbeestje als ik u zo mag noemen, hartelijk dank voor uw topic.

Ondanks dat het al even is geleden willen we u graag inhoudelijk van informatie voorzien. Van oorsprong hadden we ook nog een airco-handel in Haarlem en kochten rechtstreeks bij Chinese fabrikanten.

De reden dat we onder 'private label' een Nederlands merk hebben gelanceerd was vrij simpel. De fabrikanten in Azië lopen een stuk voor qua techniek dan wat er in Nederland wordt aangeboden betreft de verschillende Warmtepomp merken. Wij zijn begonnen met de R32 en zodra het mogelijk was direct over gegaan op de Milieuvriendelijke R290 variant.

Om de eenvoudige reden dat de Techniche Performance (o.a. uitgaande watertemp van 75C) een significant voordeel kan bieden om ook bij minder goed geïsoleerde woningen toch een All-Electric Monoblock te kunnen aanbieden en zo volledig van het gas af te kunnen.

ChatGPT heeft weer behoorlijk zijn best gedaan.....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
coop schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 23:34:
Als je de eigenaar van het domein opzoekt, even zelf checken bij SIDN, kom je een meneer tegen die dan weer in review op telefoonboek.nl mbt Bouw Op Ons B.V. in Rijswijk genoemd wordt als oplichter. Aangezien Waterbeesje ook een stoelendans zag met bedrijfsnamen met vestiging in Rijswijk, zou ik zelf mijn conclusies trekken.

De meneer die het praatje hield bij NextLevel heeft dezelfde naam als de persoon waar het hierboven om gaat. Googelen op die naam brengt ook een lijkende foto van hem naar boven op de domein houworks.nl, waar ook een 1-ster review over geschreven met een tekst over bedreiging.

Dat NextLevel is trouwens een programma waar je als ondernemen zelf voor betaalt om aan mee te doen, dit is te vinden op de website van RTL zelf.

Doe je eigen onderzoek.
Waterbeesje en ik hadden destijds ook contact via DM, waar meerdere websites van deze man waren opgezet. Hij is nu nog wel met dezelfde website online, maar die is ook pas sinds 09-03-2023 geregistreerd. Het bedrijf bij de KvK sinds 24-02-2023. Wel bijzonder dat zij dan op de eigen website spreken over '... zijn we sinds begin 2020...'.
Er stonden vroeger ook nog testimonials op de website, kan die niet meer vinden. Ik zou er nog steeds wegblijven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
Xerox schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Waterbeesje en ik hadden destijds ook contact via DM, waar meerdere websites van deze man waren opgezet. Hij is nu nog wel met dezelfde website online, maar die is ook pas sinds 09-03-2023 geregistreerd. Het bedrijf bij de KvK sinds 24-02-2023. Wel bijzonder dat zij dan op de eigen website spreken over '... zijn we sinds begin 2020...'.
Er stonden vroeger ook nog testimonials op de website, kan die niet meer vinden. Ik zou er nog steeds wegblijven..
Er staan nog 2 reviews op de website, in ieder geval op mobiel. Met twee namen van installatiebedrijven erbij. Uit nieuwsgierigheid heb ik er eentje een mail gestuurd met de vraag of ze inderdaad met Fanbastic werken en zo ja, hoe lang al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxhR8GwNaftXGRItlVRWxjfUK3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQGvEd4uZkgmwwQGxLN7J43N.jpg?f=fotoalbum_large

De reactie van DRS. De naam van de medewerker weggehaald.

Naar mijn weten is een handelsnaam uniek, dus kan het niet een ander bedrijf zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerox
coop schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:02:
[Afbeelding]

De reactie van DRS. De naam van de medewerker weggehaald.

Naar mijn weten is een handelsnaam uniek, dus kan het niet een ander bedrijf zijn.
Dit is wel bijzonder, een niet bestaande testimonial... Ga je die ander ook mailen? Kan je hier ook melding over maken ergens? Vind het namelijk wel tegen het onzuivere aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
Xerox schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

Dit is wel bijzonder, een niet bestaande testimonial... Ga je die ander ook mailen? Kan je hier ook melding over maken ergens? Vind het namelijk wel tegen het onzuivere aan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8a04xZtDI6FvyvG7LP-FmVzDzk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zBmwHtgsV9FRa8Ru4cg5yRj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho60eYSYXN8hC1PQgCRcazEL598=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0PlliK7fpaMblKb2Pn0bwo1b.jpg?f=fotoalbum_tile

Hier een screenshot van de fanbastic pagina met de reviews. Het 2e bedrijf eens opgezocht, maar die ga ik niet eens lastig vallen. Zoals je kan lezen doen ze toegangspoorten, hekwerken en slagbomen. Een Fanbastic warmtepomp installeren zullen ze dan wel niet doen.

Tja, als je de reviews op zijn vorige bedrijf moet geloven, dan heeft een rechter hem veroordeeld en moet hij slachtoffers terugbetalen. Als dat al niet gebeurd, dan weet ik niet of het zin heeft om achter deze website aan te gaan.

Als Leiden niet zo ver was voor mij, had ik het wel leuk gevonden om naar zijn ‘flagship store’ te gaan. Maar goed.

Ergens hoop ik dat het certificaat van het product dat hij zegt te verkopen niet geldig is, dan zou de ISDE subsidie misschien ingetrokken moeten worden. Maar dat is natuurlijk van zijn zogenaamde leverancier, niet van hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Goed om te zien dat deze discussie nog steeds loopt. Jammer dat de koffie niet helemaal zuiver ruikt. Dit soort reviews waar de ogenschijnlijke schrijvers er niets van af lijken te weten, zijn het volgende vlaggetje. Ik blijf voorlopig bij mijn standpunt dat ik dit merk ga skippen en voor een merk ga dat zijn strepen heeft verdiend op basis van ervaringen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truusje80
  • Laatst online: 28-09-2023
Fanbastic heeft als keurmerk cbw en het mooiste is dat de eigenaar deze zelf gemaakt heeftAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bg5DkY8PaTyUJTvj9HnFPZ2CHfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykrbA7OhruXDAj4FA7g3JoUA.jpg?f=fotoalbum_large

Het adres klopt overigens niet hij woont in ter aar het het bedrijfspand.

• FanbastiC

FanbastiC

coop schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 00:16:
[...]

Waar ik ook op zoek in de certification check van Tuv Sud of Keymark, ik kom de certificaten niet tegen. Kan je een link plaatsen naar de certificaten in hun database of aangeven waar je op zoekt om ze te vinden?
Beste Coop,

Deze staan op de site vermeld en hierbij de link: https://www.fanbastic.nl/certificeringen/ Keymark vermeld het op hun eigen site. Vandaar dat we de gelijkheidsverklaring er altijd al bij hebben staan.

Op de Site van de Overheid RVO zijn ook de subsidie meldcodes toegekend voor zowel de PW als de nieuwe F-Serie.

Hartelijke groeten,

FanbastiC

FanbastiC F-Serie

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
@FanbastiC wil je ook een toelichting geven op de genoemde banden met het keurmerk?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• coop
  • Nu online
FanbastiC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:08:
[...]

Beste Coop,

Deze staan op de site vermeld en hierbij de link: https://www.fanbastic.nl/certificeringen/ Keymark vermeld het op hun eigen site. Vandaar dat we de gelijkheidsverklaring er altijd al bij hebben staan.

Op de Site van de Overheid RVO zijn ook de subsidie meldcodes toegekend voor zowel de PW als de nieuwe F-Serie.

Hartelijke groeten,

FanbastiC
I stand corrected: https://gathering.tweaker...message/76453454#76453454. Keymark heeft heat pumps in een algemene lijst en in een aparte heat pump lijst. Op de laatste staan de warmtepompen van de leverancier van Fanbastic wel.

@Truusje80 Mooie vondst van het 'keurmerk'.

[ Voor 58% gewijzigd door coop op 07-09-2023 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

coop schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:07:
[...]

Dit is dus niet waar. Als ik zoek bij Keymark op de certificate holder van het certificaat, dan zijn er geen resultaten. Ook op het registratienummer komen er geen resultaten.

[Afbeelding]

Zelfs de link uit jullie 'certificaat' geeft aan dat het niet gevonden is:

[Afbeelding][Afbeelding]

In de url van het 2e plaatje zie je het registratienummer terug komen, maar doe de controle maar zelf.

Wellicht waard om eens de mensen bij RVO een mailtje sturen dat de certificaten niet geldig zijn en vragen waarom er dan wel subsidie gegeven wordt op deze apparaten.
Graag meneer Coop! Ik vraag wel met klem wil u dan hier ook de uitkomst delen a.u.b dat zou u sieren!

U kon eerder ook de TUV rapporten niet vinden maar die zijn er ook. Mag ik daar uw bevestiging ook nog van? Of wilt u liever het email adres van dhr. de Groot van het RVO of de toegekende Meldcodes door dhr. de Groot. Ik zal het FanbastiC lijstje keurig bijvoegen vanavond.

En ik zal vanavond nog even tijd voor u vrijmaken om aan u uit te leggen hoe u onze Keymark certificering weldegelijk keurig kan vinden zoals ik vanmorgen omschreven had. Wilt u dan ook zo vriendelijk zijn om dat dan ook te delen op dit inhoudelijk correcte forum? Dank u.

Truusje80 heet trouwens gewoon *knip* maar mooie vondst idd dank, alleen jammer dat het niets met de product certificering te maken heeft maar met een bedrijfscertificering zelfde adres, een hele reeks aan merken wordt vermeld etc.... Die was er simpelweg nog niet, hetzelfde als een leverbare Milieuvriendelijke Warmtepomp met uitgaande watertemperatuur van 75graden waardoor een dure tussenoplossing voor de consument niet nodig is (we zouden het bijna vergeten dat het daar over ging natuurlijk ;-)
En zal ik het keurig toelichten voordat er misverstanden ontstaan, ik had alles al duidelijk vermeld betreft Keymark maar ik ga u voorzichtig aan de hand nemen vanavond (doe uzelf nu geen loze beloften, deze uitspraak is puur platonisch). Wij zijn nu gewoon nog aan het werk dus nu geen tijd voor, helaas met dit weer :-)

Hartelijke groet, Christiaan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dank voor uw interesse in de nieuwe FanbastiC F-Serie , dit kunnen we erg waarderen!

Welcome to the Future!

Heb gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te sturen van de oude en nieuwe serie naast elkaar... Blijkbaar had u daar ook twijfels over dat die überhaupt bestond... We willen u namelijk niet wakker houden s'nachts ;-) vandaar deze optische traktatie speciaal voor U.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_KEfzatRZcfVvaSEX0c_qT41h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP55sqhRSpM5livypWiZ3FRW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBRw5bnuKFc2b25PsuvbIv8KboA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHr7WUHdINTqwTwSZ3FrPWRI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lhf1G8v5ayK1Zg1CJQDjVXi_3FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byfd0p1rvhD3BwcmaUUyYd8h.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Outerspace op 08-09-2023 13:22 ]

FanbastiC F-Serie

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Bij RVO kom ik enkele vermeldingen tegen voor de Fanbastic machines (lijst van 7 augustus)
De keuringen van de machines zelf ben ik nog niet in gedoken.

Toch blijf ik nog steeds bij mijn standpunt: Fanbastic heeft nog geen enkele review buiten zijn eigen website om, er zijn wat bedenkelijke dingen genoemd hier die niet helemaal zijn opgehelderd (de getuigenissen van installateurs en certificering bijvoorbeeld) en ik ben niet genoeg pionier voor deze machines.

(en Christiaan: erg nobel om jezelf volledig te identificeren, dat wekt vertrouwen. Wellicht is het BSN niet helemaal handig omdat de hele wereld kan/mag meelezen en zou je dit tenminste in een members only tag willen zetten)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 18:41
FanbastiC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:53:
[...]

Graag meneer Coop! Ik vraag wel met klem wil u dan hier ook de uitkomst delen a.u.b dat zou u sieren!

U kon eerder ook de TUV rapporten niet vinden maar die zijn er ook. Mag ik daar uw bevestiging ook nog van? Of wilt u liever het email adres van dhr. de Groot van het RVO of de toegekende Meldcodes door dhr. de Groot. Ik zal het FanbastiC lijstje keurig bijvoegen vanavond.

En ik zal vanavond nog even tijd voor u vrijmaken om aan u uit te leggen hoe u onze Keymark certificering weldegelijk keurig kan vinden zoals ik vanmorgen omschreven had. Wilt u dan ook zo vriendelijk zijn om dat dan ook te delen op dit inhoudelijk correcte forum? Dank u.

Truusje80 heet trouwens gewoon [mbr]*knip*[/] maar mooie vondst idd dank, alleen jammer dat het niets met de product certificering te maken heeft maar met een bedrijfscertificering zelfde adres, een hele reeks aan merken wordt vermeld etc.... Die was er simpelweg nog niet, hetzelfde als een leverbare Milieuvriendelijke Warmtepomp met uitgaande watertemperatuur van 75graden waardoor een dure tussenoplossing voor de consument niet nodig is (we zouden het bijna vergeten dat het daar over ging natuurlijk ;-)
En zal ik het keurig toelichten voordat er misverstanden ontstaan, ik had alles al duidelijk vermeld betreft Keymark maar ik ga u voorzichtig aan de hand nemen vanavond (doe uzelf nu geen loze beloften, deze uitspraak is puur platonisch). Wij zijn nu gewoon nog aan het werk dus nu geen tijd voor, helaas met dit weer :-)

Hartelijke groet, Christiaan
***members only***

Dank voor uw interesse in de nieuwe FanbastiC F-Serie , dit kunnen we erg waarderen!

Welcome to the Future!

Heb gelijk even van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te sturen van de oude en nieuwe serie naast elkaar... Blijkbaar had u daar ook twijfels over dat die überhaupt bestond... We willen u namelijk niet wakker houden s'nachts ;-) vandaar deze optische traktatie speciaal voor U.[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat een tenenkrommende toon wordt hier over en weer aangeslagen. Er zijn andere manieren om elkaar te overtuigen.

• FanbastiC

FanbastiC

Mee eens.....

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@FanbastiC Als de certificaten niet te vinden zijn bij de certificerende instantie zou ik daar als ondernemer zeker achteraan gaan, niet bij de mensen die je daar op wijzen maar bij degene waar jij de certificaten van gekregen hebt. Iedereen kan immers een PDFje maken.

Jij hebt nu de schijn tegen, doe er wat mee :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

Ik kan u advies oprecht waarderen. Maar we staan keurig op de RVO lijst met de Subsidie Meldcodes. Van de oude modellen en de nieuwe generatie. Ook de volledige Testrapporten van TUV sud. EN keymark. Maar bij Keymark staan ze onder de naam vd producent. Vandaar dat we ook altijd al het originele document vd gelijkheidsverklaring hadden toegevoegd. Met deze verklaring ( daar dient hij juist voor) geef je aan dat je gecertificeerd bent onder de naam vd producent...

Ik licht dit vanavond nog wel toe.

Dank voor uw begrip, dit kan ik erg waarderen.

FanbastiC F-Serie

• coop
  • Nu online
FanbastiC schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:53:
[...]

Geen probleem, hierbij de lege resultaten als ik bij Tuv Sud zoek op de certificate holder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGDCi-klk7vproPnKxDZ7WX6TjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tqUZjD6tGms3LBuy8EeZXXNg.png?f=fotoalbum_large

Tevens komt het recent uitgegeven certificaat van de PW050-DKZLRS-E, PW060-DKZLRS-E zoals deze op je website te vinden is niet overeen met hoe een certificaat er volgens Tuv Sud uit moet zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ReG8Mb4SC9aLq5APDtRGecXou8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0kvnorTRAueJBQxu43QjiYey.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITbxC8laQCzGW4PibJNMYxJ_wJc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5vJUpaMeagSwAXeafRaI5M2r.png?f=fotoalbum_tile

Graag zie ik je uitleg tegemoet hoe we op de officiele sites van de uitgevende partijen, dus niet je eigen site, kunnen vinden dat de certificaten correct zijn.

Goed begin om forumleden hier te doxxen.

[ Voor 27% gewijzigd door coop op 07-09-2023 17:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xerox
Ik vind de toon in het bericht van FanBastic te zot voor woorden. De resultaten kunnen niet gevonden worden op de websites van de certificeringen, zij worden erop gewezen en hetgeen wij als Tweakers terugkrijgen is een grote mond.
Als er tijd is om op Tweakers een uitgebreid bericht te plaatsen, inclusief foto's geupload naar het Tweakers fotoalbum, moet er toch ook wel tijd zijn om te delen waar de certificeringen zijn en/of hoe hierop gezocht moet worden? Nu lijkt het net alsof @coop aan het liegen is, maar bewijst weer het tegendeel met zijn foto.

Ik ben, net zoals @Waterbeesje, nog steeds enorm blij niet voor deze partij te hebben gekozen, want ik ben nog niet overtuigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@FanbastiC Het is nu niet uitgesloten dat jij én RVO door de fabrikant (waar jij de PDFjes van hebt?) bij de neus genomen zijn.
Het kan ook zijn dat er een andere verklaring is (achterlopende administratie, technische databaseproblemen), maar je snapt dat de situatie zoals hij is geen vertrouwen wekt.

Een Keymark certificaat zou je met deze gegevens moeten kunnen vinden: https://api.certificates....ea01b605b6eea129b2a6e.pdf

[ Voor 21% gewijzigd door Proton_ op 07-09-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
coop schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:07:
[...]

[Afbeelding]

Zelfs de link uit jullie 'certificaat' geeft aan dat het niet gevonden is:

[Afbeelding][Afbeelding]

In de url van het 2e plaatje zie je het registratienummer terug komen, maar doe de controle maar zelf.
I stand corrected (en zal de gequote post ook aanpassen zodat de incorrecte informatie er niet meer staat).
KeyMark heeft een aparte heat pump lijst, terwijl er in de hoofdlijst ook heat pumps opgenomen zijn.

In de heatpumps lijst staat de producent wel degelijk vermeld: KeyMark Heatpump lijst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gpl2AELSZa41u4GmUDCBPwzZo9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/luHKVS6Hn6006FlyXXf5AuiW.png?f=fotoalbum_large

Bij TuvSud blijft het certificaat niet vindbaar en ze hebben, voor zover ik kan vinden op de site en Google, ook geen andere lijst. Graag daar van @FanbastiC uitleg hoe het certificaat te vinden is.

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Er lopen inmiddels een aantal vragen waar @FanbastiC alle voordeel kan halen om deze goed te beantwoorden. Dat maakt de eigen positie sterker. Voor het gemak heb ik deze opgesomd in de start topic.

Ook rijst bij mij nog een aanvullende vraag over de rol CBW:
- Welke bedrijven zijn reeds aangesloten?
- Welke instantie is ingeschakeld om te accrediteren dat de certificering waarde heeft?

Ik kom ook de verhuuradvertentie tegen voor het huidige adres, die foto komt aardig overeen met de door Fanbastic geplaatste foto.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• coop
  • Nu online
Proton_ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:12:
Een Keymark certificaat zou je met deze gegevens moeten kunnen vinden: https://api.certificates....ea01b605b6eea129b2a6e.pdf
Deze warmtepomp is dus wel te vinden in de Keymark database en weer niet in de Heat Pump Keymark database. Ik heb dit bij het zoeken in de algemene database gechecked door op Daikin te zoeken, die kwamen wel naar voren, dus ging ik ervan uit dat andere warmtepompen ook in de lijst zouden moeten staan.

Deze aanvulling plaats ik omdat ik niet het beeld wil geven dat ik puur tegen Fanbastic ben, maar objectief informatie aan het vergaren ben. In mijn eerste reactie vroeg ik dan ook aan Fanbastic om uitleg hoe de certificaten wel te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

Waterbeesje schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:37:
@FanbastiC wil je ook een toelichting geven op de genoemde banden met het keurmerk?
Ja zeker, dank u voor de mogelijkheid om ook uw terechte vraag te mogen beantwoorden, dat kunnen we enorm waarderen. Want een wijs man (niet ik) zei eens dat er 3 verhalen zijn. Die van 'u' van 'FanbastiC' en de Waarheid. Gelukkig hebben we foto's ,rapporten en KVK registers in Nederland.

Het CBW is van ons, WAAROM??? Omdat er simpelweg nog geen keurmerk bestond voor installateurs (alle keurmerken die er toe doen, voor de Warmtepomp hebben we al) CE-keurmerk kregen we met pakje boter moet ik toegeven). Er is ook geen enkele klant of bedrijf door hun (CBW) benaderd met ondersteunende informatie of PR betreft ons merk FanbastiC. Wel is het zo dat wij vinden dat een consument ALTIIJD de mogelijkheid moet hebben om NA een aanbetaling ook verzekerd te zijn van Installatie of ieder geval dat de aanbetaling retour komt. U kunt weer terecht commentaar hebben natuurlijk. Maar 1: heeft u of heeft u iemand gesproken/gezien vernomen etc. die ook maar iets qua misleidende promotie (of een factuur van het CBW) ontvangen heeft??? 2: Als u voldoet aan de checklist EN een installatiebedrijf bent weet u ook dat we de klanten kosteloos doorsturen, de markt is zo groot en er moet nog zoveel qua verduurzaming gedaan worden dat we het elkaar moeten gunnen is onze mening. Ik zal zelf de conclusie maar maken... het verdienmodel = 0 Het is informatief en belangeloos... En in ALLE communicatie (terwijl we hiervoor WEL de mogelijkheid hadden) hebben we de warmtepomp consument volledig objectief geïnformeerd.

U bent zeer slecht geïnformeerd en heeft de mogelijkheid alleen d.m.v. dit gewaardeerde Tweakers forum comments te geven. Wij hebben een All-Electric Milieuvriendelijke Monoblock met uitgaande watertemperatuur van 75graden die we leveren en plaatsen. En achter dit private-label zitten mensen die gewoon heel hard werken, 7dagen per week. Zelf het Adres is het zelfde van het CBW als van FanbastiC. 0 aandelen van mijn BV's zijn ooit van eigenaar veranderd. En JA we zijn van de keukentafel naar een CO2 neutraal bedrijfspand verhuisd, waarvoor ons excuus omdat het als een 'stoelendans' met BV's wordt gezien.

Waar u zich oprecht ongerust over mag maken is het feit dat wij als eigenwijze Hollanders al jaren in Azië komen bij de fabrikanten van Airco's en Warmtepompen. En men daar al veel verder is qua techniek als wat hier door de bekende merken wordt aangeboden. Hybride Warmtepomp installaties zijn 2 vieren en dat is naar de FanbastiC maatstaven geen 8. Als u net zo veel moeite gedaan zou hebben om uzelf in te lezen dan weet u ook dat R290 de nieuwe norm gaat worden. Al is het alleen al dat het (binnenkort ipv 2030) in heel Europa wordt uit-gefaseerd. Dank overigens voor uw terechte vraag.

FanbastiC

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

FanbastiC schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:28:
[...]
Waar u zich oprecht ongerust over mag maken is het feit dat wij als eigenwijze Hollanders al jaren in Azië komen bij de fabrikanten van Airco's en Warmtepompen. En men daar al veel verder is qua techniek als wat hier door de bekende merken wordt aangeboden.
tenzij je met "azie" de mitsubishi's, daikin, panasonic en aanverwante A merken bedoelt gellof ik je wel, als je de chinese B merken bedoelt zoals midea, gree en haier dan moet je schamen voor dit antwoord. her-stickertokos zoals gree of de fabriek die jullie gebruiken die elk merk op hun machines plakken die je maar wilt lopen absoluut niet voor op de japanse A merken.

zit chatgpt trouwens deze lappen tekst te schrijven of zo?

en je eigen zelfverzonnen certificaten aanprijzen is wel bijzonder te noemen....

[ Voor 21% gewijzigd door flippy op 08-09-2023 00:53 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

coop schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:48:
[...]

I stand corrected (en zal de gequote post ook aanpassen zodat de incorrecte informatie er niet meer staat).
KeyMark heeft een aparte heat pump lijst, terwijl er in de hoofdlijst ook heat pumps opgenomen zijn.

In de heatpumps lijst staat de producent wel degelijk vermeld: KeyMark Heatpump lijst
[Afbeelding]

Bij TuvSud blijft het certificaat niet vindbaar en ze hebben, voor zover ik kan vinden op de site en Google, ook geen andere lijst. Graag daar van @FanbastiC uitleg hoe het certificaat te vinden is.
Dus Keymark toch wel bedoeld u????? Ik maak iedere dag nog fouten, dus sorry is niet nodig..

Zodra wij als FanbastiC hier een 'Ja' op krijgen zal ik u de rest ook toelichten.... Waarom met zulke gestrekte benen er in? U had alles ook gewoon kunnen vragen of langskomen. Blijft u er toch van overtuigd dat FanbastiC de TUV niet op orde heeft en er zelfs een 'melding naar het RVO moet' dat laat ik uw ongelijk vanavond nog zien. MAAR ben dan ook zo mans om u fout te herzien en het toe te geven dat u er weer compleet naast zat. Op voorhand excuus aanvaard.... Laten we de Moeder Aarde gezamenlijk een beetje beter maken/achter laten is onze visie.

*knip* werving, zie voorwaarden bedrijfsaccount

[ Voor 21% gewijzigd door Proton_ op 08-09-2023 08:32 ]

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

*knip* reageer dan niet

[ Voor 87% gewijzigd door Proton_ op 08-09-2023 08:37 ]

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

Tot slot.... Onze fabrikant is net wakker geworden en
*knip* op de man
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENwCN-xvIivejU18Ko5EKfAhLOM=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/JEp3RAiX4MxHFJCH7g0l9VwQ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgpkckBRCQfsW7jX7Upq6zuYqNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JSvXMJKamXWJ2ygNF1OkSUt7.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68hm5gZqvyaafpzF0yfxBVmbSpU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/wmGXwkYBjoRl4J7ZUFi7r6nm.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNXuLthaJ7ZJQ6f3Wa5-6XWZrDg=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/2GBG5XzpTnMTm5JA8fJsjTVr.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qoj2xS7Tn0o5JqNpy2ez7moSgs8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C2zFTSLNkGCpcWb6QtI7jluQ.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75dZ_roxDnZirYaM_fgY9ORXBJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iYkd2KLngwzsDhbHVueovTGL.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdmGbNblOcKlKcdu9ShoIMCvTys=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/i4ZCC0RA6EpmIyqq2j11Ubn5.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoE_XP3-0bM1AJ9_yYP4X21Y8dI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/4vCkFGLkOMFlMjvEdpU5VVmp.webp?f=fotoalbum_large

plaatje

[ Voor 3% gewijzigd door Proton_ op 08-09-2023 08:47 ]

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xerox
Ik heb echt het idee dat niet alles gelezen wordt en maar domweg gereageerd wordt op stukjes.
FanbastiC schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 00:55:
Dus Keymark toch wel bedoeld u????? Ik maak iedere dag nog fouten, dus sorry is niet nodig..

Zodra wij als FanbastiC hier een 'Ja' op krijgen zal ik u de rest ook toelichten....
Volgens mij bevestigt @coop dit al, maar lezen is een talent. (De Nederlandse taal soms ook)
Waar het o.a. coop om gaat is dat de rest van de certificaten niet te vinden zijn op de desbetreffende websites. Het is heel leuk dat je hiermee gaat lopen waaien, maar dat zegt niets. Als de certificaten, die jij laat zien, niet te vinden zijn op de website van de uitgever, riekt dit naar fraude en een nep-certificaat.

Volgens mij vroeg hij ook al naar:
coop schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:03:
Geen probleem, hierbij de lege resultaten als ik bij Tuv Sud zoek op de certificate holder:

[...]

Graag zie ik je uitleg tegemoet hoe we op de officiele sites van de uitgevende partijen, dus niet je eigen site, kunnen vinden dat de certificaten correct zijn.
Ik raad je aan om de berichten die hier zijn geplaatst eens goed te lezen en volledig inhoudelijk hierop te reageren, met een uitleg hoe de certificaten gevonden kunnen worden op de originele websites, in plaats van deze hier klakkeloos te plaatsen waarvan de oorsprong dus niet te herleiden is.
Ik spreek normaal niet voor mijn mede-mens, maar nu wel: wij zijn nog steeds niet overtuigd waar wij hier nu mee te maken hebben en wachten nog steeds (met of zonder smart) op deze inhoudelijke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:33
Ik mis nog steeds de officiële geluidsdruk waarde

Zonder deze waarde is voor zover ik het begrijp de geluidsniveau waarde op de erfgrens niet te bepalen volgens https://www.rijksoverheid...warmte--en-koudeopwekking

Aangezien de eigenaar verantwoordelijk is voor het aantonen van het geluidsniveau op de erfgrens zou ik deze machine zelfs gratis niet zonder garantie op juridische hulp kunnen (laten) plaatsen.

De geluidsdruk waarde wordt voor een zeer recent voor het eerst uitgeleverde machine bepaald door Kiwa.

Als geluid geen issue zou zijn had er bij mij al een tijd een model van een of andere concurrent gestaan.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

Op zich interessante dingen in FanbastiC in "FanBastic warmtepomp: zijn er ervaringen?" het TüV certificaat is voor een ander product uit 2012 en waarschijnlijk verlopen.
Het ISO14001 certificaat is ook verlopen.
NB: Waarschijnlijk niets ernstigs en gewoon slordig.

Wel typisch is dat het SG ready certificaat SG-R/H0411 (waar ik op zich ook niet veel waarde aan hecht) volgens https://www.waermepumpe.d...ready/sg-ready-datenbank/ aan een ander product van een andere fabrikant hangt. Ongetwijfeld dezelfde warmtepomp, maar welke is nou het origineel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3D1Zd19VboI32WqhqrwoBDQtsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31lD3wVX1F4PzGzwt7VbrySg.png?f=fotoalbum_large

Oja @FanbastiC hier op Tweakers wordt een beetje handigheid met photoshop verondersteld dus met mooie plaatjes van certificaten overtuig je niemand, vandaar de focus op "terugvinden op de site van de uitgever".
Dat die er vervolgens ook een bende van maken, rekenen we jou niet aan hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Proton_ op 08-09-2023 09:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Proton_ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:03:

(...)
Oja @FanbastiC hier op Tweakers wordt een beetje handigheid met photoshop verondersteld dus met mooie plaatjes van certificaten overtuig je niemand, vandaar de focus op "terugvinden op de site van de uitgever".
Dat die er vervolgens ook een bende van maken, rekenen we jou niet aan hoor :)
Juist deze kleine details maken dat "we" als consumenten kunnen zien dat het merk aantoonbaar 'deugt'. Tweakers (waaronder ikzelf) hebben de nare gewoonte te gaan miereneuken over de kleinste details en vragen bewijs en onderbouwing van de kleinste details.

@FanbastiC bedankt voor het antwoord dat je hebt gegeven. Door op de vragen een goed antwoord te kunnen geven en aantoonbaar te maken waar bepaalde certificering terug te vinden is, kun je de 'mist' rondom het merk laten optrekken.

Daarnaast: dit topic is door heel NL en een straal van 12 500 km te lezen en terug te vinden op Google. Een goede uitleg over het merk, inclusief de gevraagde dingen, maakt de positie van Fanbastic sterker dan deze is en méér consumenten kunnen het merk dan in overweging nemen. Er zijn méér dan genoeg mensen die liever een Daikin of Panasonic neerzetten om de eenvoudige reden dat die merken een lange trackrecord hebben. En dat is enkel gebaseerd op (mogelijk onterecht) onderbuikgevoel, omdat er over deze nieuwe modellen simpelweg niets bekend is hier in NL.

Gisteren heb ik de start topic aangepast om de openstaande vragen toe te voegen. Mag ik jou, @FanbastiC , vragen deze vragen nog eens goed te bekijken en een gedegen antwoord te geven? Om ons, sceptische Tweakers en de rest van de wereld te laten zien dat we jou kunnen vertrouwen.

- waar zijn de onafhankelijke reviews buiten de websites van Fanbastic en geliëerden?
- Hoe vinden we de certificaten van TUV SUD op hun eigen website?
- Hoe kan het dat er verklaring van DSR en JM installatiebedrijven zijn op de website van Fanbastic, maar in contact deze bedrijven hier weinig van lijken te weten?
- Welke bedrijven zijn reeds aangesloten bij het CBW?
- Welke instantie is ingeschakeld om te accrediteren dat de certificering van CBW waarde heeft? (zeker een aandachtspunt om te voorkomen dat de slager zijn eigen vlees keurt)

(ik snap dat er mogelijk tijd nodig is om bij jouw onderleveranciers te rade te gaan, dat is geen schande en mag je gerust zo delen. Integendeel, het bewijst de goede intenties :) )

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-06 17:05
Nvm, was al besproken.

[ Voor 98% gewijzigd door titan1901 op 08-09-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coop
  • Nu online
Ik had moeite met de site van Fanbastic te openen via mijn thuisnetwerk, terwijl andere verbindingen geen probleem zijn. Nu blijkt dat door mijn router te komen die urls checkt bij Trend Micro Site Safety Center. Daar is de site geclassificeerd als: Dangerous en een Scam. Niet mijn woorden, maar die van Trend Micro. Ze geven geen mogelijkheid om een search url te delen, maar checken kan zelf via:

https://global.sitesafety.trendmicro.com/result.php

De uitkomst zoals die vandaag te vinden is via bovenstaande url:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzYvDp1piaXWjR4Ef_xq3GIOC58=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OXQoPkXJ8qZ8rJ3wEG8dCQQX.png?f=fotoalbum_large

Ik weet niet waar het volgens Trend Micro in zit, maar wellicht af te raden om bestanden te downloaden van de website.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:46
Mag hier een slotje op.

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Liever niet, ik vind deze discussie REUZE interessant. Ik ben er ook groot voorstander van dat @FanbastiC de kans krijgt de mist te doen optrekken. Heeft-ie zelf het grootste belang bij lijkt me :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
Waterbeesje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:06:
[...]

Liever niet, ik vind deze discussie REUZE interessant. Ik ben er ook groot voorstander van dat @FanbastiC de kans krijgt de mist te doen optrekken. Heeft-ie zelf het grootste belang bij lijkt me :)
Is hier ruimte voor oplichters

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Knowbody schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:08:
[...]

Is hier ruimte voor oplichters
Ik wind er geen doekjes rond erg sceptisch te zijn (en ben niet alleen), maar vind wel dat hij de kans moet krijgen te bewijzen dat zijn koffie zuiver is. Lukt dat niet, kunnen we onze conclusies trekken. Ik denk dat de vragen die nog open staan, een goede basis zijn om dat te bepalen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
Waterbeesje schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:17:
[...]

Ik wind er geen doekjes rond erg sceptisch te zijn (en ben niet alleen), maar vind wel dat hij de kans moet krijgen te bewijzen dat zijn koffie zuiver is. Lukt dat niet, kunnen we onze conclusies trekken. Ik denk dat de vragen die nog open staan, een goede basis zijn om dat te bepalen.
Ik vind je te goed voor deze wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:17

DropjesLover

Dit dus ->

Dit laatste plaatje is sowieso een fotoshop, de sticker van fanbastic is kaarsrecht en volgt de curve van de heftruck helemaal niet...
Plus nog uit het midden, al helemaal gezien de hoek waar de heftruck in staat.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Knowbody schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:19:
[...]

Ik vind je te goed voor deze wereld.
Ik zie het als een compliment, dank je wel :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 23:33
@DropjesLover Ik dacht dat het een magneetsticker was, die je op je auto/bus/heftruck kan 'plakken'? :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:17

DropjesLover

Dit dus ->

Puch-Maxi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:24:
@DropjesLover Ik dacht dat het een magneetsticker was, die je op je auto/bus/heftruck kan 'plakken'? :).
Dan nog volgt hij de ronding van de heftruck...
Ook een merk-sticker zit recht op een buitenunit die iets scheef staat, en allemaal dezelfde kleur/hue.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

DropjesLover schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:26:
[...]

Dit laatste plaatje is sowieso een fotoshop, de sticker van fanbastic is kaarsrecht en volgt de curve van de heftruck helemaal niet...
Plus nog uit het midden, al helemaal gezien de hoek waar de heftruck in staat.
Ja u heeft helemaal gelijk! Ik kan wel koken van woede met stoom uit me oren!!!

Vat geen Cowboy...

Xx FanbastiCAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmV5EDQSP6_br2RgulGp97BRkbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVLil6YxAw3oXL6WYyWCiUnf.jpg?f=fotoalbum_large

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xerox
En nog steeds geen inhoudelijke reacties. Ik vind het nog steeds, maar misschien wel steeds meer, ongeloofwaardiger worden. Word er bewust niet inhoudelijk gereageerd...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

Xerox schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:37:
En nog steeds geen inhoudelijke reacties. Ik vind het nog steeds, maar misschien wel steeds meer, ongeloofwaardiger worden. Word er bewust niet inhoudelijk gereageerd...?
Lieve Xerox, je bent vroeg wakker! iets met goede been uit verkeerd bed... Ik heb Waterbeest ;-) al lang geinformeerd. En eerlijk toegegeven dat de lijm moest drogen, van mijn knutselwerk.

Mijn excuus ik zal u voortaan eerst berichten, sorry... De Cowboy viel niet in de smaak dus.

Misschien heeft u iets meer met worstjes (mag tegenwoordig) maar dat bent u nu natuurlijk de eerste Rang voor poging 2... Iets van Rookworst zonder R is ook worst!? Indien het bevalt deel ik het openbaar...

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xerox
FanbastiC schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:46:
[...]

Lieve Xerox, je bent vroeg wakker! iets met goede been uit verkeerd bed... Ik heb Waterbeest ;-) al lang geinformeerd. En eerlijk toegegeven dat de lijm moest drogen, van mijn knutselwerk.

Mijn excuus ik zal u voortaan eerst berichten, sorry... De Cowboy viel niet in de smaak dus.

Misschien heeft u iets meer met worstjes (mag tegenwoordig) maar dat bent u nu natuurlijk de eerste Rang voor poging 2... Iets van Rookworst zonder R is ook worst!? Indien het bevalt deel ik het openbaar...
Bijzonder rare reactie. We hebben in de afgelopen dagen veel geconstateerd wat niet lijkt te kloppen, je geeft aan hier op terug te komen, maar doet dit telkens niet. Wees eens duidelijk en eerlijk en geef eens antwoord op alle vragen die zijn gesteld, daar bereik je veel meer mee.

Dit toont, mijns inziens, wel het niveau van iemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FanbastiC

FanbastiC

Beste meneer Xerox, u bent duidelijk ook een drop liefhebber...

FanbastiC F-Serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@Ronald
Ik vind alleen maar dit (uit het TUV rapport van de PW050, waar hij als R32 te boek staat)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BK_rSvnE7LA_IIAfGRSwOdnKRiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SdJWJVmv4fjrlcXU3mfl9xQw.png?f=fotoalbum_large

Geluidsvermogen van 69dB @ 68Hz dus (min 30Hz zo snel terug te lezen)
Bij A7/W35

daarna wordt het rap hoger
A7/W55, 72Hz, geluidsvermogen 73 dB

Bij de 060 is dat resp 72 en 76dB

edit:
de 1-fase modellen 290
A7/W35 58dB@48Hz
A7/W55 58dB @52Hz

Bij een andere buitentemp is niet gemeten / opgenomen in het rapport.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 10-09-2023 23:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:@FanbastiC you've got mail

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

FanbastiC schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:01:
Beste meneer Xerox, u bent duidelijk ook een drop liefhebber...
ipv mislukte pogingen om grappig te zijn lijkt het me verstandiger om gewoon inhoudelijk te reageren of helemaal niet.

tot zover zet je met je houding, onsamenhangde teksten en ontwijkende antwoorden deze markt niet in een goed daglicht.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
teacher schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:16:
[modbreak]@FanbastiC you've got mail[/modbreak]
Ik geloof dat de discussie toch even is afgekapt.

Er was een PM zoals Fanbastic vermeld heeft. Ik laat de details even voor wat ze zijn, maar ook hier de nodige slordige details die niet meewerken aan een geloofwaardig verhaal.

Een reactie terug kan ik niet meer geven omdat de gebruiker niet meer actief is.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:33
@paQ een warmtepomp tot 6 kW mag niet boven de 65 komen, daarboven niet boven de 70.

Dus ik ga er… met mijn positief gezinde houding… vanuit dat die gegevens niet van een model zijn wat nog aangeboden worden…

En nu ik toch reageer… ook worst is rare worst… maar tenminste worst. Wat is een warmtepomp zonder W?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ronald schreef op zondag 10 september 2023 @ 23:30:
@paQ een warmtepomp tot 6 kW mag niet boven de 65 komen, daarboven niet boven de 70.

Dus ik ga er… met mijn positief gezinde houding… vanuit dat die gegevens niet van een model zijn wat nog aangeboden worden…

En nu ik toch reageer… ook worst is rare worst… maar tenminste worst. Wat is een warmtepomp zonder W?
sja het wordt allemaal knap verwarrend als meneer de aanbieder met 'gevatte' opmerkingen blijft terugkomen ipv vragen te beantwoorden.

Deze aanbieder biedt ook die PW030 aan, en heeft het over 47dB geluidsdruk (maximaal?)
https://www.d-edge-climat...0-dkzlrs-e-s-r290-propaan
Maar die waarden kom ik in het tuv rapport dan iig niet tegen

A7/W35@48Hz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PvcRITl4jhoEc0iL7YcgTT6wDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Qx0xJxB2t9uZo29iPHn2MCkK.png?f=fotoalbum_large

en schijnbaar :S het zelfde dus bij A7/W55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qYnUgA2jvg2QfUVT8UWb9VR-g4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wjIDvQVXhV9CplCrW0ouo8b6.png?f=fotoalbum_large

Het zegt iig in beide gevallen niets over lagere buitentemperaturen.

En 75 graden kom ik bij deze aanbieder, noch bij de fabriaknt tegen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:15
Misschien dat duimpjes gever @Technovlinder22 inhoudelijk kan reageren, die lijkt wel gecharmeerd te zijn van de laatste opmerkingen van @FanbastiC .

Oh wacht, 't zal toch niet een kloon zijn? O-)
Registratie 10 september 2023.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Fanbastic heeft niet de kans aangegrepen hier sluitende antwoorden te geven of aan te gevend at allerlei zaken in navraag lopen... en wilde liever op de "populaire" tour gaan...

Daarom denk ik dat ieder zijn mening wel kan vormen. Ik wel in ieder geval.

Ik hoop oprecht nog steeds dat er iemand is die een goede ervaring met het merk kan delen. En dan niet enkel de slager die zijn eigen vlees keurt.

Laten we dit topic maar in stilte laten voor wat het is tot er iemand met een èchte ervaring en gemeten cijfers komt.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 1814876

Achja, met deze manier van communiceren weet ik in ieder geval dat ik nooit een pomp van hem hoef te hebben. Al kreeg ik geld toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 18:48
FanbastiC schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:34:
[...]

Ja u heeft helemaal gelijk! Ik kan wel koken van woede met stoom uit me oren!!!

Vat geen Cowboy...

Xx FanbastiC[Afbeelding]
Dit moet toch wel de meest idiote reactie zijn op basis van verdenkingen van fraude.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ

paQ

Man hoe verder je gaat graven, hoe meer BV's je tegen komt. :S
Allemaal gelinkt aan elkaar.
Die website van centraalbureauwarmtepomp is echt een lege huls. Kapotte links, en een zelfverzonnen 'keurmerk'.
houworks, bouw op ons, Horsman & de Ruiter, centaurpower (die doet alsof ze energieleverancier zijn) met adres:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PEyNFdy3kuOyQfcjf6DUTMHm5Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LAR88kXtvSWKIL70ZadFsBiE.png?f=fotoalbum_large
wat ook de fanbastic flagship store is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpWEkIoUx5F2GollzXepZ9YHLQ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WP55sqhRSpM5livypWiZ3FRW.jpg?f=user_large

edit:
Ah... ook de link gevonden met de posters van olympos ink

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 12-09-2023 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 23:56

Pazo

Mroaw?

Zat nog wat te zoeken, kwam ik een website tegen die gratis(?) artikelen schrijft voor bedrijven om ze meer bekendheid te geven.

22-8: FanbastiC BV - voorop in duurzame verwarmingstechnologie/

9-9: (halve copy-past zo te zien) Fanbastic: De Toekomst van Duurzame Verwarming

Binnen 2 weken 2 artikelen over hetzelfde.

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het gaat allemaal om het creëren van clout. En een goed verhaal hoeft niet waar te zijn.

@Waterbeesje Ik ben overigens wel benieuwd naar het offertebedrag eigenlijk.
Als die 8 kW wp (zonder CBW keurmerk :') ) voor 3795 incl BTW en verzending bij je op de stoep staat, ben ik benieuwd waar die 7245 euro installatiekosten in zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/csJ2AtNdjJgcQkHROsgkwL2U_lA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6xkcRsfObFEUg8ef2ucJSY32.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 23:56

Pazo

Mroaw?

De Google reviews zeggen ook niet veel goeds. Wordt gesproken over oplichters.
Dat andere bedrijf van hem (meneer C.H.) Bouw op Ons, is helemaal erg. Als je daar de reviews van leest.. bedreigingen, rechtzaken, intimidatie etc 8)7
Conclusie is dat we hier ver van weg moeten blijven.

[ Voor 37% gewijzigd door Pazo op 12-09-2023 13:23 ]

Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Er blijkt nogal wat onduidelijkheid te zijn over bedrijven. En ze zijn inmiddels allemaal wel de revu gepasseerd.
Vóór we met zijn allen tegelijk het KVK raadplegen en bijna een DDOS starten, kunnen we deze vrij beschikbare informatie wel neerzetten denk ik.

Deze bedrijven kan ik bij het KVK vinden in Ter Aar:
Horsman Premium Products
HouWorks
Fanbastic
Horsman en de Ruiter installatie (rechtspersoon Horsman & Vlaar)
H-worth Holding
Bouw op ons
Volgens mij zijn hier geen vreemde eenden meer in de bijt.

Deze bedrijven kan ik bij het KVK vinden in Rijswijk:
CBW
Olympos ink
Vini-tresor.
HouWorks (uitgeschreven, ander KVK nummer dan Ter Aar?)
Ildacor (uitgeschreven)
(2x een VVE)

Vini lijkt niet in verband te staan met Google hit no 1. Ildacor vind ik hier opmerkelijk, mogelijk ook niet gelieerd. Olympos kunnen we met bovenstaande info makkelijk terugleiden als gelieerd. Houworks heeft blijkbaar een tweede KVK registratie. Geen idee hoe dat werkt; komt dat vanzelf met een verhuizing?

Deze hr installatie
kan ik vinden in Leiden:
Centaur Power
Blijkbaar de nieuwste onderneming? Zit deze ook in hetzelfde imperium?
Uitgeschreven bedrijven in dit huurpand laat ik hier achterwege, evenals adressen met een suffix.

@paQ
Geen wonder dus dat deze even de posters kunnen wisselen in het pand in Leiden van bedrijven die in Rijswijk of Ter Aar zijn gevestigd ;)

Voor de offerte deel ik hier even niets publiek; ik weet niet of met een dergelijk kleine databast als zij hebben dingen ook herleidbaar zijn. Ik ga je wel even een DM sturen.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Horsman > horseman > centaur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 18:41
En dan ook Horsman en De Ruiter. Schitterend topic dit.

Maar het heeft m.i. al veel te veel webspace ingenomen.

#blijfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gramser schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:51:
En dan ook Horsman en De Ruiter. Schitterend topic dit.

Maar het heeft m.i. al veel te veel webspace ingenomen.

#blijfweg
Naja, de warmtepomp kan het best heel goed doen :)
Ze worden uitgerust met een controller dus da's wel nice iig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Truusje80

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_

Proton_

Team Welles

@Truusje80 het is een goede gewoonte relevante delen uit je link te quoten (al is het maar om te zien dat je niet spamt):
Opheffen en weer doorgaan
In juni van dit jaar stapt Tilborg naar de rechtbank, omdat hij zijn geld terug wil. De kantonrechter stelt hem in het gelijk en veroordeelt Bouw op Ons op 15 augustus tot het betalen van ruim 13.000 euro, maar daarvan is nog altijd geen cent betaald. Hetzelfde is het geval bij een andere gedupeerde die naar de rechter stapte en gelijk kreeg. De eigenaar bevestigt dat hij nog niet terugbetaald heeft: 'Omdat we simpelweg het geld niet hebben.'
Bouw op Ons bestaat inmiddels niet meer als actief bedrijf, maar de eigenaar heeft op het adres van het bouwbedrijf wel een aantal andere bedrijven gevestigd. Hij verplaatst zijn werkterrein naar warmtepompen uit China die hij onder een eigen merknaam verkoopt; Fanbastic. Dat bedrijf, waarvoor hij volgens zijn website ook een winkel in de Breestraat in Leiden wil openen, schrijft uitsluitend met installatiebedrijf Horsman en De Ruiter installatietechniek te werken.
Gevestigd dus op hetzelfde adres als Fanbastic in Ter Aar en met dezelfde eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje80
@Proton_ ik heb deze link geplaatst omdat meneer horsman een oplichter is. Hij bedreigt en valt ons lastig heeft 15k van ons gestolen. Gelukkig heeft de man uit het bericht dit naar de media gebracht. Ik zet liever niet te veel hier neer aangezien hij overal mijn persoonsgegevens achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truusje80
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH3tAsvasGB77GdSBm5uGLd_4ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NGfE6u5EnpdUVE7ZZdAiL7R.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is ook christiaan van fanbastic. Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@Truusje80 Hij handelde 'vroeger' (?) (2001) in dergelijke tafels.
Bambermooi

edit:
https://archive.ph/WoOMa

oh en hottubs en sauna's
In dat artikel komt ook Litouwen weer voor.

offtopic:
groeien er wel walnootbomen in Siberie eigenlijk :?

dus in 2 jaar tijd:
- kozijnen
- tafels
- hottubs
- sauna's
- uitzendbureau
- installatiebedrijf
- warmtepompen
- energie
- 'keurmerk'
- tattoo

[ Voor 92% gewijzigd door paQ op 26-09-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Topicstarter
Interessant speurwerk! Het bevestigt het onderbuikgevoel. Nu is het jammer dat Christiaan "FantasticBombastic" niet meer kan reageren, ik zou graag zijn "uitweg" hier zien terugkomen.

Langs de andere kant is hij er uit gegooid door de moderators. Ik ken niet de precieze redenen maar van wat ik heb meegekregen in dit topic en de DM was het gedrag op zijn minst opmerkelijk: draaien en draaien zonder de vragen te beantwoorden. Dat past bij het beeld van de oplichter zoals in de link van @Truusje80 en diens ervaring wordt geschetst.

Ik hoop nog steeds voor @FanbastiC dat hij zijn leven betert na alle commotie (en mogelijk vervolging die er aan lijkt te gaan komen) en daadwerkelijk zorgt voor schadeloosstellingen. Voorlopig zou ik er geen warmtepomp/airco/dienst/product afnemen...

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En ondertussen is alles wel gezegd en gedaan. Moving on!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.