Graag een reactie op de zonnpanelen die geplaatst

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.westrienen
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-05-2023
Mijn vraag
Er zijn bij ons zonnepanelen geplaatst op 12 meter hoog. Ik twijfel of het goed gedaan is. Graag ow mening...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zdPvqLMEcUNzV65Rrh3Nv3tNQDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrsluNwdZaoOSyHBH0EVgmIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0pCFEiR2XZS-u5kF6-betZ1BJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/35GV7RQ1Z0kfSSAOv5h8FDd5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:32

Dentheman

Zie signature

Als jij hebt afgesproken dat er zonnepanelen worden geplaatst op 12 meter hoogte dan is dat aardig goed gelukt.

Wat je verder hebt afgesproken met de installateur is voor ons natuurlijk onduidelijk, waar twijfel je zelf aan?

De installatie er op het 1e oog keurig geplaatst uit, het lijkt er wel op dat de 3 'linker' rijen een beetje dicht op elkaar zijn geplaatst.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10 13:46

Fiets

A.K.A. Bambi

Valt er nu net schaduw op de meest linkse panelen? Kan een probleem zijn met serieel. Het is ook horizontaal en verticaal door elkaar, dan zal het niet serieel zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door Fiets op 17-05-2023 11:33 ]

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
en wat haal je aan productie? De stand van de zon maakt natuurlijk veel uit.

En hoe zit de rails vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:37

paQ

sja slagschaduw eventueel en ballast?
geen winddeflectors achterzijde? (is dat niet nou juist belangrijker dan de zijkanten?)
edit: kabels slingeren ook gewoon los...

nee zou er niet tevreden over zijn

[ Voor 78% gewijzigd door paQ op 17-05-2023 11:49 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
Dat achterste paneel ligt zo goed als onder de rij ervoor… dat kunnen we vrij objectief over zijn… dat paneel werkt bijna nooit volledig mee.

De rij daarvoor van 2 panelen is al gepropt om dat een paneel er achter er maar kosten wat niet op te proppen…

Prutswerk dus van de voorbereiding én uitvoerder

Ze hebben denk ik zitten zagen in de koppelstukken… ik mis een lipje op die rij van 2

[ Voor 12% gewijzigd door Ronald op 17-05-2023 12:05 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 15:57
Ik denk dat je met deze opstelling een hoop opbrengst gaat missen, rond de middagen in de zomer zal het geen probleem zijn maar daarvoor en daarna ga je schaduw krijgen.

Welke orrientatie staan ze?
Waarom is hier niet gekozen voor oost-west opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
Voorste 3 panelen liggen portrait. Dat is met dit legsysteem (blubase/Solarstell) 10 Graden

De rest in landscape is 13.

Op welk omvormer systeem zit dit?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:29

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Modbreak:We gaan geen raadspelletjes doen, deze vraag is te vaag en de informatie veel te summier.
Zie de vragen als input voor een topicstart voor een volgende poging.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.