Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

alarm voor schuur (zonder abonnement)

Pagina: 1
Acties:

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:56
We hebben een lostaande schuur, die zou ik graag beveiligen, maar zonder al te veel poespas. Ik wil dus geen abbonement en liefst iets wat een beetje betrouwbaar is (niet te vaak een fals alarm). Dikke plus voor een systeem met een extra speaker voor in het huis zelf.

De schuur heeft 3 deuren, dus in denk dat simpelweg een alarm dat geactiveerd wordt door een bewegingssensor voldoende is/de beste oplossing is.

Het aanbod is enorm, maar niet alles ziet er even degelijk uit. Wat zijn de ervaringen van Tweakers met beveiliging?

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:08
Bedoel je een bewegingssensor buiten?
Want met alleen een bewegingssensor binnen, is er al ingebroken voordat het alarm afgaat.

Ik heb onlangs een AJAX systeem geïnstalleerd voor de vrijstaande werkplaats. Heeft ook een vrij intelligente bewegingssensor voor buiten die mensen van huisdieren kan onderscheiden.
Is wel een vrij duur systeem, want je hebt ook nog een centrale hub en een alarmbel nodig.
Maar het is behoorlijk betrouwbaar, mits je de installatievoorschriften goed volgt en de app leert begrijpen voor de instellingen.
Zie ook dit topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2037282

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 17:38
Wifi camera met motiondetection welke je een foto mailt.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:14
supersoco80 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 17:13:
We hebben een lostaande schuur, die zou ik graag beveiligen, maar zonder al te veel poespas. Ik wil dus geen abbonement en liefst iets wat een beetje betrouwbaar is (niet te vaak een fals alarm). Dikke plus voor een systeem met een extra speaker voor in het huis zelf.

De schuur heeft 3 deuren, dus in denk dat simpelweg een alarm dat geactiveerd wordt door een bewegingssensor voldoende is/de beste oplossing is.

Het aanbod is enorm, maar niet alles ziet er even degelijk uit. Wat zijn de ervaringen van Tweakers met beveiliging?
Wil je dan zoiets als https://nl-nl.ring.com/pr...EneBOsnxK4p33hoCqZEQAvD_B

?

Want je moet het beperken.
Wil je dat het alarm af gaat bij openen van de deur? Wil je dat het af gaat als iemand in de schuur is? Wil je dan dat het direct af gaat of dat er een vertraging in zit voor het geval je zelf of een ander binnen komt (en je dus eerst een code moet intypen zodra je bij de plaats bent van het systeem door 1 van de 3 deuren)
Wil je geluid in je schuur? Of alleen het alarm in huis horen? Of beiden? Of op je telefoon? Heb je internet in je schuur?

En: waarom wil je dit? Een alarm voor in een kleine vrijstaande schuur bij een gewoon huis kan beter erop gemaakt zijn om inbrekers te voorkomen door verlichting, goed deurbeslag en goede cilinders en weinig of ruiten met gaas bijvoorbeeld...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32
WON >>> SH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 19:51

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik ben ook voorstander van AJAX. Prima spul en geen false alarmen gehad in de laatste 4 jaar, zelfs met 2 honden die het huis vrij in en uit kunnen. De motionprotect maakt goed onderscheidt tussen huisdieren en mensen (kruipend het huis inbreken werkt niet :-) )

Als de schuur in wifi bereik is, kan je de wifi gebruiken en anders een goedkopie sim-kaart kopen met 100mb / SMS en dan ben je klaar.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-11 13:08
@supersoco80 Schuur als in boerderij of meer een fietsenschuurtje. Als het boerderij achtig is dan zou ik met deurcontacten gaan werken ivm ongedierte die vals alarm kunnen geven. Is natuurlijk wel afhankelijk van je de gebruikte PIR detector die kan je ook als huisdier vriendelijk krijgen en daarmee genoeg valse meldingen voorkomen.
Het centrale hart van je systeem maakt niet heel veel uit als je voor bekabelde sensoren gaat.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:42

Antonio di

a mi me dijeron que si

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19:56
Daar ga ik eens voor zitten. Dankjewel!