Toon posts:

Roodlichtcamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ieuzv
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 15:14
Beste lezer

Ik ben in Brussel nipt (vermoed ik) door het rood gereden. Ik reed mee met de stroom en zag, wanneer ik naast het licht stond, dat het op rood stond. Nu vraag ik mij af of er bij dit licht (zie afbeeldingen) roodlichtcamera's hangen en of ik dus geflitst zou zijn. Ik weet het dat ik moet wachten tot de boete thuis binnen is, maar ik weet het liefst op voorhand aangezien ik een student ben en zo toch wat op mijn geld kan letten. Alvast bedankt.
Groetjes

Alle reacties

Acties:
  • +9Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:12
Ik zou sowieso op je geld letten; en op verkeerslichten :)

Los daarvan, dit lijkt een aanwezigheidssensor.

Zie ook: Roodlichtcamera

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ieuzv
@FuaZe

Waar leid je uit af dat dit een aanwezigheidssensor is en geen roodlichtcamera?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:02
Staat hier iig niet tussen -> https://flits.bnet.be/controles/pdl_map.php?prv=12

En op Google Maps zie ik ook geen andere kastjes hangen, want (in NL iig) moet er een foto gemaakt worden waar zowel het voertuig, als het rode licht op zichtbaar is.

✈️ Luchtvaart | 📡 ADS-B / MLAT / ACARS | 📸 Fotografie | 🚨 Hulpverlening

• ieuzv
@Ruben279

Nee, staat daar inderdaad niet tussen. Maar zijn dat niet enkel snelheidscameras/ de klassieke flitspaal?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:55
Ga maar uit van wel.

In het beste geval heb je een bedrag gespaard en kan je daarna eens goed gaan stappen.

In het slechtste geval kan je de boete betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:31

Youk

Volvo For Life

Bij een roodlichtcamera moet het rode licht ook zichtbaar op de foto aanwezig zijn, dat is een deel van de bewijsvoering. Dus tenzij deze camera om het hoekje kan kijken om zo te zien welk licht er aan is kan deze dus niet de nodige info vast leggen.

Voor zover ik weet flitsen de meeste flitsers in België de achterkant van de wagen. Enkel de verplaatsbare superflitspalen die ze wel eens bij wegenwerken of zo inzetten kunnen ook langs voren flitsen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ieuzv schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:14:
... aangezien ik een student ben en zo toch wat op mijn geld kan letten.
Uit het feit dat je dit topic aanmaakt, begrijp ik dat je je zorgen maakt over onverwachte kosten. Is het een optie om je auto weg te doen? Het aanhouden van een auto is namelijk duur. Als je hem weg doet, bespaar je elke maand hetzelfde bedrag als wat deze boete kost.

[Voor 59% gewijzigd door TBTL op 14-05-2023 16:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ieuzv
@FuaZe @jack zomer @Ruben279 @TBTL @Youk
Hoe lang duurt het ongeveer tegen dat zo een boete binnen is? En vanaf wanneer kan ik er vanuit gaan dat hij niet komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:02
ieuzv schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:28:
@FuaZe @jack zomer @Ruben279 @TBTL @Youk
Hoe lang duurt het ongeveer tegen dat zo een boete binnen is? En vanaf wanneer kan ik er vanuit gaan dat hij niet komt?
Knip

[Voor 13% gewijzigd door Notna op 15-05-2023 08:13. Reden: LMGTFY links zijn niet gewenst, hoe simpel een vraag (en antwoord) ook voor je is]

✈️ Luchtvaart | 📡 ADS-B / MLAT / ACARS | 📸 Fotografie | 🚨 Hulpverlening

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dus als iedereen door rood rijdt doe je gewoon mee?

Hier gaat de uitspraak ‘if you can't do the time, don't do the crime’ goed op. En zoals @TBTL al aangeeft, heroverweeg je autobezit. Als je echt ieder dubbeltje moet omdraaien om rond te komen is een auto niet het beste bezit ivm sowieso hoge kosten en wellicht onverwachte kosten..

Succes in ieder geval.

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
TBTL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:58:
[...]

Uit het feit dat je dit topic aanmaakt, begrijp ik dat je je zorgen maakt over onverwachte kosten. Is het een optie om je auto weg te doen? Het aanhouden van een auto is namelijk duur. Als je hem weg doet, bespaar je elke maand hetzelfde bedrag als wat deze boete kost.
offtopic:
:D Alleen op GoT. TS vraagt zich af of het een roodlichtcamera is/kan zijn, en het advies na een aantal posts is om z'n auto weg te doen. Nog even en er wordt geadviseerd rechtsbijstand of een huisarts te raadplegen.

On topic: Ik denk dat het geen camera is. Gezien de omvang van die dingen in Nederland, betwijfel ik of de belgen in staat zijn alles in zo'n klein kastje te stoppen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Supreme schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:45:
[...]

offtopic:
:D Alleen op GoT. TS vraagt zich af of het een roodlichtcamera is/kan zijn, en het advies na een aantal posts is om z'n auto weg te doen. Nog even en er wordt geadviseerd rechtsbijstand of een huisarts te raadplegen.

On topic: Ik denk dat het geen camera is. Gezien de omvang van die dingen in Nederland, betwijfel ik of de belgen in staat zijn alles in zo'n klein kastje te stoppen ;)
Ach tja, gezien zijn angst niet onlogisch toch dat er ook nog wat andere tips gegeven worden..?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
@ieuzv Het kastje van de eerste foto is een sensor voor voetganger aanwezigheid.
De overige 'ballen' op de palen, op de andere foto's. Zijn gewoon reguliere camera's waar een persoon (achteraf) het kruispunt kan bekijken (bijvoorbeeld in het geval van een ongeval kunnen ze zien wat er aan de hand is of wat er gebeurd is.
Alle camera's op de geplaatste foto's zijn geen roodlichtcamera's.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:34
D-Ed schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:58:
[...]

Ach tja, gezien zijn angst niet onlogisch toch dat er ook nog wat andere tips gegeven worden..?
Heeft het ook maar iets met het topic te maken? Zo nee, houd het dan lekker voor je....

Ontopic, de getoonde camera's zijn geen roodlichtcamera's, die moeten wat verder terug staan omdat ze ook de verkeerslichten op de foto moeten hebben.

[removed]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
redwing schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:04:
[...]

Heeft het ook maar iets met het topic te maken? Zo nee, houd het dan lekker voor je....

Ontopic, de getoonde camera's zijn geen roodlichtcamera's, die moeten wat verder terug staan omdat ze ook de verkeerslichten op de foto moeten hebben.
en zo toch wat op mijn geld kan letten...
Het is maar hoe je er naar kijkt ;)

Afijn, lekker boete betalen en volgende keer beter opletten (of mag ik dat ook niet als tip meegeven?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:14

DataGhost

iPL dev

Supreme schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:45:
[...]

offtopic:

Context, context. Toen ik studeerde ging ik met het OV of met de fiets. Als een mogelijke verkeersboete een dusdanige aanslag op je budget is dat je er actief rekening mee moet gaan houden is de vraag heel legitiem of het aanhouden van een auto met alle daarbij komende kosten als onderhoud, wegenbelasting, verzekering en schreeuwend dure brandstof wel verstandig is als student op een zeer krap budget. En dat is met onvoorziene autokosten nog niet eens meegerekend, want daar is blijkbaar al geen ruimte voor. Of stel je voor dat je studielaptop kapot gaat en je geen geld hebt gespaard voor vervanging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
DataGhost schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Context, context. Toen ik studeerde ging ik met het OV of met de fiets. Als een mogelijke verkeersboete een dusdanige aanslag op je budget is dat je er actief rekening mee moet gaan houden is de vraag heel legitiem of het aanhouden van een auto met alle daarbij komende kosten als onderhoud, wegenbelasting, verzekering en schreeuwend dure brandstof wel verstandig is als student op een zeer krap budget. En dat is met onvoorziene autokosten nog niet eens meegerekend, want daar is blijkbaar al geen ruimte voor. Of stel je voor dat je studielaptop kapot gaat en je geen geld hebt gespaard voor vervanging.
Ik hoop dat je je realiseert dat niet overal in Nederland het OV en fiets-netwerk qua tijd en afstand net zo goed is als in de Randstad, en dat een auto in die gevallen vele efficiënter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Supreme
[...]

Context idd, waar haal je al die informatie vandaan? Je insinueert letterlijk de hele persoonlijke financiele situatie van TS. Nergens staat dat het een dusdanige aanslag is op z'n budget of dat er geen ruimte is.

Het enige wat hij schrijft is dat hij er dan mee kan houden. Sterker nog, het enige wat hij vraagt is of iets een rood licht camera is. En dan kom jij met het ongevraagde en betweterige advies om z'n auto weg te doen. Beetje gek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Supreme schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Context idd, waar haal je al die informatie vandaan? Je insinueert letterlijk de hele persoonlijke financiele situatie van TS. Nergens staat dat het een dusdanige aanslag is op z'n budget of dat er geen ruimte is.

Het enige wat hij schrijft is dat hij er dan mee kan houden. Sterker nog, het enige wat hij vraagt is of iets een rood licht camera is. En dan kom jij met het ongevraagde en betweterige advies om z'n auto weg te doen. Beetje gek.
Nou:
aangezien ik een student ben en zo toch wat op mijn geld kan letten
Tsja dit is natuurlijk compleet overbodige informatie als geld geen enkel probleem was. Heel het topic in dat geval ook want
Ik weet het dat ik moet wachten tot de boete thuis binnen is
Dus het lijkt dat er financieel wel het een en ander speelt aangezien dit topic bestaat in deze vorm. Is het heel raar om uit de geschreven woorden af te leiden wat er aan de hand is?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Maar waarom zou je jezelf bemoeien met TS als dit niet de vraag is. Het is een beetje een trend op Tweakers dat als iemand een topic opent met een vraag men zich meteen overal mee moet bemoeien en allemaal (goed bedoelde, daar twijfel ik niet aan) adviezen moet gaan geven.

De vraag is vrij recht toe recht aan. Zijn dit roodlichtcamera's ja of nee. TS zit niet te wachten op adviezen om zijn of haar auto weg te doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-05 09:50
LOL, TS is bang voor een boete (logisch, hebben we al opgezocht wat dat kost in BE, door rood licht rijden?), en moet daarom zijn auto maar weg doen, zeker omdat hij ook student is?

Wellicht heeft TS zijn auto gewoon NODIG ? Niet iedereen woont in een stad of naast een bushalte.

Wat kost een rood-licht boete in BE? Dan kan TS even wat geld opzij leggen en doorgaan met zijn leven. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

DonJunior schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:03:
[...]

Maar waarom zou je jezelf bemoeien met TS als dit niet de vraag is. Het is een beetje een trend op Tweakers dat als iemand een topic opent met een vraag men zich meteen overal mee moet bemoeien en allemaal (goed bedoelde, daar twijfel ik niet aan) adviezen moet gaan geven.

De vraag is vrij recht toe recht aan. Zijn dit roodlichtcamera's ja of nee. TS zit niet te wachten op adviezen om zijn of haar auto weg te doen.
Dat komt ongetwijfeld doordat Tweakers ramvol staat met XY-problemen waardoor het een beetje een automatisme wordt. Verder is het antwoord allang gegeven dus TS kan kiezen om de rest van de adviezen te lezen of niet. Het blijft een discussieforum, als andere inzichten ongewenst zijn had TS beter de politie/overheid kunnen bellen om het na te vragen en alleen het heel specifieke antwoord te krijgen toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

The_BoKmeester schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:07:
LOL, TS is bang voor een boete (logisch, hebben we al opgezocht wat dat kost in BE, door rood licht rijden?), en moet daarom zijn auto maar weg doen, zeker omdat hij ook student is?

Wellicht heeft TS zijn auto gewoon NODIG ? Niet iedereen woont in een stad of naast een bushalte.

Wat kost een rood-licht boete in BE? Dan kan TS even wat geld opzij leggen en doorgaan met zijn leven. :)
Je zal maar door rood rijden en een andere auto raken met een auto die je "nodig" hebt, op een studentenverzekering (lees WA zonder iets). Dan mag je gaan sparen voor een nieuwe.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Supreme
DataGhost schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:01:
[...]
Is het heel raar om uit de geschreven woorden af te leiden wat er aan de hand is?
Een advies om z'n auto weg te doen ten opzichte van de vraagstelling van de TS, is wel raar.
DataGhost schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:08:
[...]

Dat komt ongetwijfeld doordat Tweakers ramvol staat met XY-problemen waardoor het een beetje een automatisme wordt. Verder is het antwoord allang gegeven dus TS kan kiezen om de rest van de adviezen te lezen of niet. Het blijft een discussieforum, als andere inzichten ongewenst zijn had TS beter de politie/overheid kunnen bellen om het na te vragen en alleen het heel specifieke antwoord te krijgen toch?
En soms kun je er ook gewoon voor kiezen om je keutel in te trekken :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:34
[...]

Het mag dan een discussieforum zijn, maar dan is het wel de bedoeling dat het ontopic blijft. De vraag is of het een roodlichtcamera is of niet. De vraag is niet of ie zijn auto wel/niet aan moet houden, casco moet verzekeren of wat dan ook. Als jij dus een goede reden hebt waarom het wel/niet een roodlichtcamera zal zijn is dat prima. Al het andere is gewoon offtopic.

Of voer je face to face ook dit soort discussies. Want dat lijkt me heel erg raar. "Is dit een roodlichtcamera?" -> "als je je daar druk om maakt kun je beter je auto wegdoen maat!"

[removed]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ieuzv
Om alles uit de baan te vegen.
De auto is niet van mij, ik gebruik hem van mijn mama.
Logischer wijs geldt bij ons de regel, wie de fout maakt zal ervoor betalen. Vandaar mijn vraag of ik er rekening mee moet houden of dit een roodlichtcamera is en dus beter wat geld aan de kant leg.

Allemaal bedankt om te helpen, als er nog bedenkingen zijn over het topic laat maar gerust weten. Hoe gerustegestelder ik kan zijn hoe beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Zeker is het een discussie forum, maar je moet een discussie wel ontopic voeren. Iemand adviseren om de auto dan maar weg te doen is natuurlijk compleet absurd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
ieuzv schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:29:
Om alles uit de baan te vegen.
De auto is niet van mij, ik gebruik hem van mijn mama.
Logischer wijs geldt bij ons de regel, wie de fout maakt zal ervoor betalen. Vandaar mijn vraag of ik er rekening mee moet houden of dit een roodlichtcamera is en dus beter wat geld aan de kant leg.

Allemaal bedankt om te helpen, als er nog bedenkingen zijn over het topic laat maar gerust weten. Hoe gerustegestelder ik kan zijn hoe beter.
Hoe dan ook komt het erop neer dat je het beste rekening kunt houden met een boete, je bent immers door rood gereden. Of het nou een camera was of een agent die toevallig daar stond.

De officiële termijn voor boetes in België is 14 dagen, maar het komt wel eens voor dat ze er langer voor nodig hebben, en dan blijft het evengoed een geldige boete.

Ik zou het geld opzij zetten (zo te zien €174 voor rood licht) in een potje en verder niet meer over nadenken. Mocht de boete over twee maanden nog niet binnen zijn dan heb je mooi wat geld opzij staan :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit is een typisch GoT draadje: TS heeft iets 'doms' gedaan en vraagt om duiding en in plaats van hem helpen (of niet), komen er allerlei belerende postings over hoe fout de TS wel niet is tot aan ongevraagde adviezen die niets met de vraag van doen hebben.

Misschien een idee om gewoon wat geld apart te leggen en het even af te wachten.

[Voor 14% gewijzigd door Roenie op 15-05-2023 12:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TBTL
  • Niet online
Oh oh, ik had niet verwacht dat mijn reactie het topic zo zou laten ontsporen. Sorry.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
TBTL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:58:
Oh oh, ik had niet verwacht dat mijn reactie het topic zo zou laten ontsporen. Sorry.
Excuses aanvaard ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Oon schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Hoe dan ook komt het erop neer dat je het beste rekening kunt houden met een boete, je bent immers door rood gereden. Of het nou een camera was of een agent die toevallig daar stond.

De officiële termijn voor boetes in België is 14 dagen, maar het komt wel eens voor dat ze er langer voor nodig hebben, en dan blijft het evengoed een geldige boete.

Ik zou het geld opzij zetten (zo te zien €174 voor rood licht) in een potje en verder niet meer over nadenken. Mocht de boete over twee maanden nog niet binnen zijn dan heb je mooi wat geld opzij staan :)
Goed dat de TS het niet in Nederland heeft begaan, hier is de boete het dubbele dacht ik.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee