Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
edit:
Update: Oh nee toch niet, het is vermoedelijk een parkeerboete. Maar wees altijd alert, ik heb dergelijke fraude in mijn gemeente al eerder meegemaakt. Nu ben ik over-alert. Mea culpa 😅

Mijn vriendin ontvangt een envelop van "Belastingsamenwerking gemeenten & hoogheemraadschap Utrecht". Er staat dik op gedrukt: "Let op, deze envelop bevat informatie over uw gemeentelijke of waterschapsbelasting". Het ziet er erg echt uit. Maar we wonen niet in de buurt van Utrecht. Ze komt er wel eens, met de auto, op bezoek.

Volgens mij is dit nep, en ik zei dat ze dit moet negeren. Een boete voor de auto zou van het CJIB komen.

Als we straks thuis zijn moeten we de brief nog inzien, dus misschien is dit voorbarig. Maar ik denk dat veel mensen die uit Utrecht komen dit wel zonder te veel nadenken zouden betalen. Dus ik wilde alvast waarschuwen nu iedereen nog op het werk zit. Dergelijke fraude gaat meestal op grote schaal naar één of ander adressenbestand.

edit:
Iemand (Signalgroep) vroeg me hoe ik dit weet als ik de brief nog niet in mijn handen heb gehad. Voor wie dit nog niet weet: Met de PostNL app kan je een scan van de buitenkant van alle aan jou geadresseerde post ontvangen wanneer het nog in het sorteercentrum is. Zo weet je vaak 's ochtends al welke post er op de mat ligt als je thuiskomt.

[ Voor 27% gewijzigd door Sando op 10-05-2023 10:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:26
Lekker voorbarig, de envelop is nog niet eens opengemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jullie wonen niet toevallig in één van de volgende gemeenten?
  • Gemeente Bunnik
  • Gemeente De Bilt
  • Gemeente Houten
  • Gemeente Lopik
  • Gemeente Nieuwegein
  • Gemeente Stichtse Vecht
  • Gemeente Utrecht
  • Gemeente Utrechtse Heuvelrug
  • Gemeente Zeist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:21
Toevallig een keer fout geparkeerd toen ze in Utrecht was?
BGHU int ook parkeerbelasting voor die gemeenten.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
TheOmen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:26:
Toevallig een keer fout geparkeerd toen ze in Utrecht was?
BGHU int ook parkeerbelasting voor die gemeenten.
Ooh, dat zou wel eens kunnen, ik wist niet dat BGHU dat deed! :X

Ik wilde waarschuwen met het idee dat anderen dit nog kunnen lezen voor ze er in trappen, in plaats van dat ik wacht tot iedereen diezelfde brief heeft opengemaakt. Maar nu ben ik zeer waarschijnlijk toch te voorbarig geweest, zoals @XelaRetak al zei. :$

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:16
Lekker voorbarig inderdaad. Parkeerbelasting innen valt onder de gemeentes. CJIB staat hier volledig buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 14:01
Lol open eerst die envelop maar eens voordat er aan namens gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
Wij vallen ook onder BGHU maar dit soort brieven vallen altijd in februari op de mat (en moeten betaald zijn voor eind juni). Dat die brief nu komt zou kunnen, maar is wel rijkelijk laat. Het innen kan je namelijk doen in 10 termijnen (startend vanaf februari) dus hoe wil je dat gaan doen als je pas de brief krijgt in mei?

Bovendien: dit soort post gaat ook via de mijnoverheid berichtenbox, dus al met al klopt er niets van en is het erg voorbarig idd zonder gekeken te hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bobo221 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:30:
Lekker voorbarig inderdaad. Parkeerbelasting innen valt onder de gemeentes. CJIB staat hier volledig buiten.
Klopt, een 'boete' voor fout parkeren heet officieel ook een 'naheffing parkeerbelasting' en wordt door de gemeente (of uitvoeringsdienst van de gemeente) opgelegd - dus ook als je daar niet woont.

Een verkeersovertreding is echt een bekeuring/boete en gaat via het CJIB.
ID-College schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:32:
Wij vallen ook onder BGHU maar dit soort brieven vallen altijd in februari op de mat (en moeten betaald zijn voor eind juni). Dat die brief nu komt zou kunnen, maar is wel rijkelijk laat. Het innen kan je namelijk doen in 10 termijnen (startend vanaf februari) dus hoe wil je dat gaan doen als je pas de brief krijgt in mei?

Bovendien: dit soort post gaat ook via de mijnoverheid berichtenbox, dus al met al klopt er niets van en is het erg voorbarig idd zonder gekeken te hebben ;)
Alleen als die gemeente is aangesloten én de ontvanger in de app akkoord heeft gegeven om die post digitaal te ontvangen. Daarnaast zijn er genoeg instanties die dan alsnog een fysieke brief sturen.

Die brieven die in februari komen, gaan vaak over de onroerend-zaak-belasting (OZB) en de afvalstoffenheffing. Naheffingen kunnen uiteraard het hele jaar door.

[ Voor 50% gewijzigd door Icephase op 10-05-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:54
Icephase schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:32:

Alleen als die gemeente is aangesloten én de ontvanger in de app akkoord heeft gegeven om die post digitaal te ontvangen. Daarnaast zijn er genoeg instanties die dan alsnog een fysieke brief sturen.
Er staat toch "ook" ?

[ Voor 30% gewijzigd door ID-College op 10-05-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sando schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 10:19:
edit:
Update: Oh nee toch niet, het is vermoedelijk een parkeerboete. Maar wees altijd alert, ik heb dergelijke fraude in mijn gemeente al eerder meegemaakt. Nu ben ik over-alert. Mea culpa 😅
Modbreak:volgende keer iets minder snel een topic openen aub :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.