edit:
Update: Oh nee toch niet, het is vermoedelijk een parkeerboete. Maar wees altijd alert, ik heb dergelijke fraude in mijn gemeente al eerder meegemaakt. Nu ben ik over-alert. Mea culpa 😅Mijn vriendin ontvangt een envelop van "Belastingsamenwerking gemeenten & hoogheemraadschap Utrecht". Er staat dik op gedrukt: "Let op, deze envelop bevat informatie over uw gemeentelijke of waterschapsbelasting". Het ziet er erg echt uit. Maar we wonen niet in de buurt van Utrecht. Ze komt er wel eens, met de auto, op bezoek.
Volgens mij is dit nep, en ik zei dat ze dit moet negeren. Een boete voor de auto zou van het CJIB komen.
Als we straks thuis zijn moeten we de brief nog inzien, dus misschien is dit voorbarig. Maar ik denk dat veel mensen die uit Utrecht komen dit wel zonder te veel nadenken zouden betalen. Dus ik wilde alvast waarschuwen nu iedereen nog op het werk zit. Dergelijke fraude gaat meestal op grote schaal naar één of ander adressenbestand.
edit:
Iemand (Signalgroep) vroeg me hoe ik dit weet als ik de brief nog niet in mijn handen heb gehad. Voor wie dit nog niet weet: Met de PostNL app kan je een scan van de buitenkant van alle aan jou geadresseerde post ontvangen wanneer het nog in het sorteercentrum is. Zo weet je vaak 's ochtends al welke post er op de mat ligt als je thuiskomt.
[ Voor 27% gewijzigd door Sando op 10-05-2023 10:43 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)