Word ik wel of niet gehackt ? Of bug in defender?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-09-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQAUddOO3eC726ZbliTGPLJGCMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqnK7Bsfyj8EzclLyU71pUYB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5SV4sfaACTujggl3RRqtft4UwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GOQtXLuUgX0lY764MNmY6tVw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Microsoft Windows
Version 22H2 (0S Build 22621.1635)

Dit probleem met defender had ik al. Toen Windows 11 opnieuw geïnstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Ik ben gewoon zelf de eigenaar van mijn computer dus waarom wordt er gezegd dat de instellingen door de administrator worden beheerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Waarom is mijn Tamper protection uit soms en waarom staat er overal Unknown bij Defender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Dit is gewoon een officiële versie van Windows 11 die geleverd is op een HP OMEN computer

Waarom heb ik al maanden lang dit probleem met Defender? Zit er een hacker in mijn systeem? Een scan met Defender en Malwarebytes vindt 0 bedreigingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net zoals als Paranoïde van wat er gebeurt ?

Maar, even nadenkend: heb je je PC en/of jouw account ook gekoppeld met een andere service van Microsoft zoals (bijvoorbeeld!!!) een Insider-programma? Office 365? GamePass? Anderszins?

Heb je HP al gebeld want mogelijk (aanname) hebben zij in de OEM-installatie iets ooit aangezet en daardoor zie je dit terugkomen in je Settings-panel. Natuurlijk zou je ook iets kunnen bekijken als https://www.makeuseof.com...aged-administrator-error/ maar dat is vaak / vaker met losse hagel schieten op iets wat misschien logisch te verklaren is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Ik had een half jaar geleden een Trojan die admin rechten naar zich toe trok maar als dit door Defender is verwijderd en als mijn registry vers is van een nieuwe herinstallatie zou dat volgens mij geen probleem meer moeten zijn.

Ja MAX3400 inderdaad weer een topic gestart vanwege de paranoia. Ik vind het niet normaal dat mijn tamper protection soms willekeurig wordt uitgezet zonder mijn toestemming en vermoed dus dat er iets aan de hand is.

Ooit heb ik deelgenomen aan het Insider programma maar nu doe ik daar niet meer aan mee. Kan dat dit verklaren?

Ik verwacht niet dat de HP helpdesk het antwoord weet voor dit probleem. De mensen hier op Tweakers weten meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:37
Ga in je instellingen een naar accounts, zie je daar toevallig je werk account bij staan?

Wij hadden vroeger (voor we het dicht zette) wel eens last dat mensen hun werk account koppelede en defender van de zaak dan automatisch uitgerold werd op die pc…

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LieveGeit schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:09:
Ik had een half jaar geleden een Trojan die admin rechten naar zich toe trok maar als dit door Defender is verwijderd en als mijn registry vers is van een nieuwe herinstallatie zou dat volgens mij geen probleem meer moeten zijn.

Ja MAX3400 inderdaad weer een topic gestart vanwege de paranoia. Ik vind het niet normaal dat mijn tamper protection soms willekeurig wordt uitgezet zonder mijn toestemming en vermoed dus dat er iets aan de hand is.
Maar als 2x in een half jaar jouw PC "raar" doet. En je kan het niet verklaren door handelingen die je zelf hebt uitgevoerd of opgelost, dan is er toch mogelijk nog steeds iets met jouw PC of installatie-media aan de hand?

Want, en allicht bedoel je het anders, een herinstallatie met een OEM-versie van HP, houdt dus nog steeds in dat het mogelijk in die media zit / zat? Vandaar dat ik aangaf misschien even met HP te bellen? Maar als je een andere installatie-media gebruikt hebt, bijvoorbeeld een bootable USB gemaakt op een ander netwerk, dan is dat dus al onwaarschijnlijker.
Ooit heb ik deelgenomen aan het Insider programma maar nu doe ik daar niet meer aan mee. Kan dat dit verklaren?
Mij verbaast het niks als Microsoft nog iets op je PC heeft achtergelaten. Zelfs als "IT'er", ben ik een beetje klaar met mix & match van accounts en opties op mijn prive-apparatuur. Microsoft kan me wat; ik verdien er op werk een aardige boterham mee maar prive heb ik geen zin om dit elke keer weer uit te zoeken / uit te zetten / herinstalleren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Werk je met een lokaal account of zit je met een MS account gekoppeld?

Als je veel tijd wil verkwisten:
https://answers.microsoft...b5-4f38-b1ff-02071b2c22d4

Sneller:
Gooi je schijf leeg en zet Windows er opnieuw op (je kunt gewoon een clean image downloaden). Creeer een nieuw lokaal account en wachtwoord. Update tot de laatste update en kijk in je security centre. Dat zou dan allemaal moeten werken.
Daarna applicaties installeren en testen.

Je hebt al eens een trojan opgelopen welke zelfs admin rechten kon krijgen dus alle wachtwoorden van toen moet je als gekraakt beschouwen.

Niet alles is detecteerbaar en gewone software zal geen security zaken gaan blokkeren. Blijft over malware, filesystem corruption of een zakelijke/cloud policy.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Ik heb Windows dus al gereset en het probleem blijft zich voordoen. Dus met een verse registry. Ik moet zeggen dat het correct werkt 99.9% van de tijd alleen soms krijg ik dus te zien wat ik heb gepost met de screenshots. Het is blijkbaar gewoon een bug in Defender maar als ik soms angstig ben dan ga ik er meer achter zoeken.

Als men gaat Googlen blijkt dat veel mensen hetzelfde probleem ervaren en het komt door het volgende wat ik vind in de Windows Event Viewer:

"The Windows Security Service service terminated unexpectedly, It has done this 1 time(s). The followinq corrective action will be taken in 60000 milliseconds: Restart the service."
"Faulting application name: SecurityHealthService.exe"

Zie hier mensen met dezelfde problemen:

https://www.reddit.com/r/...s_security_is_broken_and/
https://www.elevenforum.c...ows-11-22h2-upgrade.9294/
https://answers.microsoft...0a-4336-b1be-52b3bc991322

[ Voor 6% gewijzigd door LieveGeit op 14-05-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Ik zit gewoon op de laatste versie van Windows 11 22H2 (OS Build 22621.1702) en mijn Defender crasht dus dagelijks. Belachelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:39
@LieveGeit zou je ook op de andere (goede) vragen die gesteld zijn willen reageren?

Je geeft nu alsnog te weinig informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Ik ben ingelogd met mijn Microsoft account. Dus geen lokaal account.

Ik heb dit probleem sinds maart 2023 denk ik. Daarvoor geen crashende Defender.

De trojan heeft het niet veroorzaakt maar een update van Windows. Omdat mijn Defender dagelijks soms Unknown liet zien Windows helemaal gereset (Via WIN + I -> System -> Recovery) maar het probleem is er nog steeds.

Ja probleem kan in OEM versie van HP zitten maar ik heb deze PC gekocht in mei 2022 en pas veel later kreeg ik problemen dus ik denk dat Microsoft zelf de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:23
LieveGeit schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:35:
Ik ben ingelogd met mijn Microsoft account. Dus geen lokaal account.
Wat men bedoeld is het volgende:

Settings -> Accounts -> Access work or school

Als daar iets staat dan kan dat een oorzaak zijn van je melding "This setting is managed by your administrator".

Al is de Unknown wel raar.

Je uitgevoerde Recovery zou het theoretisch moeten fixen, maar ik heb er ook wel eens ervaren dat het bij een OEM systeem niet geheel goed gaat. Even je data veilig stellen en daarna een echte herinstallatie uitvoeren vanuit Microsoft installation assistant. En daar dan de schijfpartities verwijderen en opnieuw maken. Als je de registry toch gaat slopen dan kan je beter de hele boel netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveGeit
Via "Settings -> Accounts -> Access work or school" ben ik niet ingelogd / connected

Als je bij die Reddit link kijkt zijn er veel mensen met hetzelfde probleem als ik: een crashende Windows Security

Voorlopig wacht ik op een fix van Microsoft (hopelijk komt die er ooit) voordat ik wéér een herinstallatie ga uitvoeren want ik ben een week lang bezig geweest alle instellingen weer te herstellen bij alle applicaties en dat is erg tijd- en energierovend
Pagina: 1