Ik ben op zoek naar advies over m'n huidige setup en of mijn voeding een probleem kan zijn.
Ik draai nu enkele dagen met een geüpgraded CPU en gisteren is voor het eerst de PC uitgevallen tijdens het gamen. Tijdens het laden van het level viel de PC in één klap uit en begon daarna direct weer te starten. Het starten wou echter niet lukken. Er bleef op het moederbord een rood lampje branden voor de memory check. Na het handmatig uitschakelen duurde de volgende boot wat langer en bleef hij een paar keer door de self-check lopen voordat de PC weer bootte.
Zou mijn voeding nog voldoende zijn? Voorheen zat er een i7 8700k in met een kleine overklok en daarbij had ik geen problemen.
Zijn er tools welke ik kan gebruiken om maximale load op zowel de CPU als GPU te genereren? Een Prime95 test gaf in ieder geval geen problemen en de temps bleven rond de 70 graden. Alleen daar test ik natuurlijk niet de GPU ook tegelijkertijd mee.
En als m'n huidige PSU undersized is, wat zou dan een goed alternatief zijn gezien m'n huidige hardware?
Hardware:
Ik draai nu enkele dagen met een geüpgraded CPU en gisteren is voor het eerst de PC uitgevallen tijdens het gamen. Tijdens het laden van het level viel de PC in één klap uit en begon daarna direct weer te starten. Het starten wou echter niet lukken. Er bleef op het moederbord een rood lampje branden voor de memory check. Na het handmatig uitschakelen duurde de volgende boot wat langer en bleef hij een paar keer door de self-check lopen voordat de PC weer bootte.
Zou mijn voeding nog voldoende zijn? Voorheen zat er een i7 8700k in met een kleine overklok en daarbij had ik geen problemen.
Zijn er tools welke ik kan gebruiken om maximale load op zowel de CPU als GPU te genereren? Een Prime95 test gaf in ieder geval geen problemen en de temps bleven rond de 70 graden. Alleen daar test ik natuurlijk niet de GPU ook tegelijkertijd mee.
En als m'n huidige PSU undersized is, wat zou dan een goed alternatief zijn gezien m'n huidige hardware?
Hardware:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 475,- | € 475,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 212,65 | € 212,65 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (CMR, 64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 132,50 | € 132,50 |
1 | Behuizingen | NZXT S340 Elite Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Casemodding | NZXT Hue+ Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 0,- | € 0,- |
2 | Ventilators | NZXT Aer RGB120 Single Pack | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 115,- | € 115,- |
1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 179,99 | € 179,99 |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 79,- | € 79,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.194,14 |