Beste allemaal,
Ik heb een voorlopige arbeidsovereenkomst aangeboden gekregen. Het is een tijdelijk contract voor 1 jaar. Ik twijfel echter het contract direct te tekenen vanwege een aantal clausules in het contract.
Ik ben voornamelijk gestruikeld over het concurrentie- en relatiebeding en de ingebrekestelling die daarmee verbonden is:
Nu zijn er al een aantal topics over concurrentiebedingen op t.net, zo bijvoorbeeld hier
Ik wilde jullie echter vragen hoe normaal de duur van dit concurrentie- en relatiebeding redelijk voor deze positie is. Ik zie al posts, waarin sommigen klagen bij een duur van 12 maanden, hier gaat het om 2 jaar. Is dit beding niet erg streng?? Ik ben een starter/medior op de arbeidsmarkt, ik kom uit de academische wereld en ben daardoor totaal onbekend met dit soort bedingen.
Ik ga binnenkort over dit contract in gesprek, maar wilde alvast wat andere meningen verzamelen.
---
Kan mij verder iemand uitleggen, waarom wordt afgeweken van het burgerlijk wetboek?
Ik heb een voorlopige arbeidsovereenkomst aangeboden gekregen. Het is een tijdelijk contract voor 1 jaar. Ik twijfel echter het contract direct te tekenen vanwege een aantal clausules in het contract.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ben voornamelijk gestruikeld over het concurrentie- en relatiebeding en de ingebrekestelling die daarmee verbonden is:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nu zijn er al een aantal topics over concurrentiebedingen op t.net, zo bijvoorbeeld hier
Ik wilde jullie echter vragen hoe normaal de duur van dit concurrentie- en relatiebeding redelijk voor deze positie is. Ik zie al posts, waarin sommigen klagen bij een duur van 12 maanden, hier gaat het om 2 jaar. Is dit beding niet erg streng?? Ik ben een starter/medior op de arbeidsmarkt, ik kom uit de academische wereld en ben daardoor totaal onbekend met dit soort bedingen.
Ik ga binnenkort over dit contract in gesprek, maar wilde alvast wat andere meningen verzamelen.
---
Kan mij verder iemand uitleggen, waarom wordt afgeweken van het burgerlijk wetboek?
En kennelijk mag hier dan toch van worden afgeweken:5. Binnen een week mag aan de werknemer geen hoger bedrag aan gezamenlijke boetes worden opgelegd dan zijn in geld vastgesteld loon voor een halve dag. Geen afzonderlijke boete mag hoger dan dit bedrag worden gesteld.
6. Elk beding in strijd met enige bepaling van dit artikel is nietig. Echter mag, doch alleen ten aanzien van werknemers wier in geld vastgesteld loon meer bedraagt dan het voor hen geldende minimumloon bij schriftelijk aangegane overeenkomst van de bepalingen van de leden 3, 4 en 5 worden afgeweken. Is zulks geschied, dan zal de rechter steeds bevoegd zijn de boete op een kleinere som te bepalen, indien de opgelegde boete hem bovenmatig voorkomt.
Canon 70D + Canon 50mm f1.8 STM | Sigma 10-20mm f4-5.6 | Canon EF 24-105mm f4L IS USM