Wonen met gekke buren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 30-04 23:11
Hallo Allen,

Ik heb eerder een topic gemaakt over buren ruzie. In tussentijd is het nooit beter geworden. *knip*

Mijn vraag is is er een speciaal meldpunt voor zulke mensen? Je word echt niet goed van ze ze denkt dat ze nog *knip* is na mijn idee. Ik heb al de verhuurder en alle andere partijen gesproken maar ze kunnen er niks mee.

Link daar de vorige topic:
Burenruzie loopt uit de hand

Doxing is niet toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door tweakduke op 07-05-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 17:51
Lijkt me niet gepast om mensen hier indirect aan de digitale schandpaal te nagelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09:58
lexuzu schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:24:
Lijkt me niet gepast om mensen hier indirect aan de digitale schandpaal te nagelen.
Heb je het vorige topic gelezen?
Denk dat, als ik een vergelijkbare situatie zou hebben, na 3 jaar emmeren, die optie zeker wel op tafel zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
tcw82 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Denk dat, als ik een vergelijkbare situatie zou hebben, na 3 jaar emmeren, die optie zeker wel op tafel zou komen.
In tussen tijd spelen er meer dingen maar dat plaats ik nu liever niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
tcw82 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Als de tegenpartij ook uitgenodigd is om een reactie te geven misschien wel.
Maar geef 1 rede waarom we ts moeten vertrouwen op zijn blauwe ogen?
Misschien is het wel allemaal bs. Misschien niet. Wij gaan daar nooit achter komen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 23:17
https://www.rijksoverheid...ik-doen-bij-burenoverlast volgens mij bestaat er geen officieel meldpunt. Bij de gemeente kan je melding maken en bij de Politie. Ik zou dat ook zo vaak mogelijk doen ( na je oude topic te hebben gelezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-05 14:04
Politie / wijkagent bellen iedere keer dat ze je tot last zijn? Op een gegeven moment zouden ze de hint wel moeten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hmm, een rijke tokkie met macht en invloed dus. Dat is wel vervelend voor je, ik heb geen oplossing, ik ben bang dat je hier weinig aan kunt doen. Als zo’n mens in een koophuis woont en gewoon ‘irritant’ doet, krijg je die niet zomaar weg.

Ik hoop dat je snel een mooiere plek vindt voor je gezin om te wonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Kurkentrekker schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:02:
Hmm, een rijke tokkie met macht en invloed dus. Dat is wel vervelend voor je, ik heb geen oplossing, ik ben bang dat je hier weinig aan kunt doen. Als zo’n mens in een koophuis woont en gewoon ‘irritant’ doet, krijg je die niet zomaar weg.

Ik hoop dat je snel een mooiere plek vindt voor je gezin om te wonen!
Heey het is allemaal huurhuis ze hebben nog dik schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spektaculair
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-05 07:44
Als ik jou was zou ik hetzelfde doen als de vorige huurders: Een nieuwe woning zoeken met leukere buren.

Een vorige persoon waar ze ruzie mee had is heeft uit wanhoop een zelfmoordpoging gedaan door zijn auto in brand te steken en ze heeft zijn familie laten vervolgen voor stalking.

Als ik de 16(!) artikelen op Geenstijl over deze vrouw doorblader lijkt het me onwaarschijnlijk dat je ooit een normale relatie met deze buren gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Routepr0bleem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:03:
[...]

Heey het is allemaal huurhuis ze hebben nog dik schuld.
Oh, excuus, dan had ik dat verkeerd begrepen. Is het dezelfde verhuurder als van jullie? Die heeft mogelijk geen zin in gezeik, als er elke keer mensen vertrekken vanwege overlast. Je zou het nog via die verhuurder kunnen spelen, daar gewoon blijven klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Spektaculair schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:04:
Als ik jou was zou ik hetzelfde doen als de vorige huurders: Een nieuwe woning zoeken met leukere buren.

Een vorige persoon waar ze ruzie mee had is heeft uit wanhoop een zelfmoordpoging gedaan door zijn auto in brand te steken en ze heeft zijn familie laten vervolgen voor stalking.

Als ik de 16(!) artikelen op Geenstijl over deze vrouw doorblader lijkt het me onwaarschijnlijk dat je ooit een normale relatie met deze buren gaat krijgen.
Jij snapt hem maar elke bewoner die op ons adres gaat komen wonen krijgt weer last. Vorige bewoner op ons adres was gewoon een Nederlands bewoner. Als ik weg ga is ook de oplossing niet. Volgende bewoners zullen ongeacht ook last krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Kurkentrekker schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Oh, excuus, dan had ik dat verkeerd begrepen. Is het dezelfde verhuurder als van jullie? Die heeft mogelijk geen zin in gezeik, als er elke keer mensen vertrekken vanwege overlast. Je zou het nog via die verhuurder kunnen spelen, daar gewoon blijven klagen.
Verhuurder heeft reorganisatie gekregen ik heb nu korte lijn met de manager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Grunwold schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:46:
Politie / wijkagent bellen iedere keer dat ze je tot last zijn? Op een gegeven moment zouden ze de hint wel moeten begrijpen.
Dat zou mooi wezen!

In de praktijk echter nooit meegemaakt:
bijv. een buurman waar 50-60x de politie op de stoep stond (soms 2x per nacht...) en die daardoor een flink aantal bekeuringen heeft ontvangen vanwege de geconstateerde overlast, waar spullen in beslag genomen zijn waarmee hij de overlast veroorzaakte, snapte de hint écht niet hoor ;)

En de WBV ook niet, want die greep amper in; ja, ze stuurden iemand om te bemiddelen, maar als 1 van de partijen geen zin heeft om daaraan mee te werken (rara, welke partij zou dat zijn? |:( ), stopt dat traject en verbetert er gewoon niks.
In de juridische rompslomp die uitzetting vanwege overlast met zich meebrengt, hebben ze geen trek.

Een huurder de woning uitzetten doen ze in Nederland alleen als 'ie meerdere maanden huurachterstand heeft, niet de rechtmatige bewoner is en/of een drugslab heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82

A
@jack zomer
Is dat genoeg bs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Nee, niet voor deze casus.

Het geeft een goede indruk over de persoon, en het gedrag tot bv 2017.

Maar het verteld je helmaal niks over de geloofwaardigheid van ts, en eventuele gedragingen en voorvallen eerder.

Nu wil ik best aannemen dat het gedrag van de mevrouw nog het zelfde is. Maar het blijft name and shame zolang je de 2de partij niet hier hebt om commentaar/nuance te leveren.

Gelukkig staat er in beide topic nu heel veel intressants, ts doet dat goed.

[ Voor 26% gewijzigd door jack zomer op 07-05-2023 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 18:31
Grunwold schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:46:
De politie wordt al snel genoemd, maar die zijn niet de eersten die iets voor je moeten kunnen doen. Het ligt veel meer bij de verhuurder/woningbouwvereniging en de gemeente; zij zijn verantwoordelijk voor ieders woongenot. Die kunnen buurtbemiddeling inzetten en de verhuurder zal uiteindelijk iets moeten met de huurder die overlast veroorzaakt.

Dat ze er "niets mee kunnen" is pure onzin. Dus ik zou eerst daar blijven klagen. De wijkagent kan evt ook wel ingeschakeld worden, of de politie kan bij constatering mutaties maken die het klachtendossier spekken, maar uiteindelijk is het de gemeente en verhuurder die een oplossing moeten bieden.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Geronimous schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:03:
[...]

De politie wordt al snel genoemd, maar die zijn niet de eersten die iets voor je moeten kunnen doen. Het ligt veel meer bij de verhuurder/woningbouwvereniging en de gemeente; zij zijn verantwoordelijk voor ieders woongenot. Die kunnen buurtbemiddeling inzetten en de verhuurder zal uiteindelijk iets moeten met de huurder die overlast veroorzaakt.

Dat ze er "niets mee kunnen" is pure onzin. Dus ik zou eerst daar blijven klagen. De wijkagent kan evt ook wel ingeschakeld worden, of de politie kan bij constatering mutaties maken die het klachtendossier spekken, maar uiteindelijk is het de gemeente en verhuurder die een oplossing moeten bieden.
Ik heb letterlijk buurtbemiddeling en alle andere wegen geprobeerd. Ze wouden er niet aan meedoen. Uiteindelijk heb ik een rechtsbijstand ingesckakeld en tijdens die proces hebben ze gezegd dat wij er niet aan wouden meedoen. Ik was de gene die daar heeft aangemeld lol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:46

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als mensen nergens aan mee willen werken dan wordt het een langdurig en vervelend verhaal om er echt iets tegen te kunnen doen. Ik adviseer het niet graag, maar tel je zegeningen en hoeveel tijd en energie je hier nog in wil steken.

Anders wordt het zelf een advocaat inschakelen als je een sterke zaak hebt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
tweakduke schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:16:
Als mensen nergens aan mee willen werken dan wordt het een langdurig en vervelend verhaal om er echt iets tegen te kunnen doen. Ik adviseer het niet graag, maar tel je zegeningen en hoeveel tijd en energie je hier nog in wil steken.

Anders wordt het zelf een advocaat inschakelen als je een sterke zaak hebt.
Dank,

Ik hoop in een korte tijd leuke koopwoning te vinden. Ben gewoon moe heb nu 3 kleine kinderen ik vind het ook niet fijn voornhen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-04 18:31
Routepr0bleem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb letterlijk buurtbemiddeling en alle andere wegen geprobeerd. Ze wouden er niet aan meedoen. Uiteindelijk heb ik een rechtsbijstand ingesckakeld en tijdens die proces hebben ze gezegd dat wij er niet aan wouden meedoen. Ik was de gene die daar heeft aangemeld lol...
Dat is helaas dan weer vaak de praktijk. Ik lees in het andere topic overigens prima oplossingen:
Bas.013 in "Burenruzie loopt uit de hand"

Alles wat je aandacht geeft gaat groeien. M.a.w. probeer de buren te negeren. En richt je op de leuke buren. Verder de grensoverschrijdende incidenten melden bij de verhuurder en wijkagent.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 23:53
De reactie van @jack zomer zelf is natuurlijk op zichzelf niet zo vreemd. wel jammer van de woordkeuze. Stel dat 'de tegenpartij' hier haar verhaal doet, is dan opeens TS de bad guy en leven we mee met de ander?
Routepr0bleem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 11:08:
[...]

Jij snapt hem maar elke bewoner die op ons adres gaat komen wonen krijgt weer last. Vorige bewoner op ons adres was gewoon een Nederlands bewoner. Als ik weg ga is ook de oplossing niet. Volgende bewoners zullen ongeacht ook last krijgen.
Dat is heel meelevend van je om te denken, maar je hoeft geen overlast op je te nemen omdat je dat vervelend vindt voor een andere onbekende.
Stel dat je hierdoor zou verhuizen, dan is het belangrijk dat de verhuurder volledig op de hoogte is (/blijft) van de situatie. Die zou er zelfs voor kunnen kiezen om even geen nieuwe huurders te plaatsen tot er een oplossing is. Of dat realistiisch is; geen idee (en niet relevant).

Lezende dat je inmiddels ruim drie jaar in de situatie zit, zou ik mij proberen voor te stellen wat de investering van een verhuizing aan rust (in je hoofd) op zou kunnen leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
WaterFire schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:19:
[...]

De reactie van @jack zomer zelf is natuurlijk op zichzelf niet zo vreemd. wel jammer van de woordkeuze. Stel dat 'de tegenpartij' hier haar verhaal doet, is dan opeens TS de bad guy en leven we mee met de ander?

[...]

Dat is heel meelevend van je om te denken, maar je hoeft geen overlast op je te nemen omdat je dat vervelend vindt voor een andere onbekende.
Stel dat je hierdoor zou verhuizen, dan is het belangrijk dat de verhuurder volledig op de hoogte is (/blijft) van de situatie. Die zou er zelfs voor kunnen kiezen om even geen nieuwe huurders te plaatsen tot er een oplossing is. Of dat realistiisch is; geen idee (en niet relevant).

Lezende dat je inmiddels ruim drie jaar in de situatie zit, zou ik mij proberen voor te stellen wat de investering van een verhuizing aan rust (in je hoofd) op zou kunnen leveren..
Wij zitten te denken om te verhuizen. Of je daarvan beter word is de tweede vraag ivm rente en huidige woningmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Routepr0bleem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:04:
Hallo Allen,

Ik heb eerder een topic gemaakt over buren ruzie. In tussentijd is het nooit beter geworden. [mbr]*knip*[/]

Mijn vraag is is er een speciaal meldpunt voor zulke mensen? Je word echt niet goed van ze ze denkt dat ze nog [mbr]*knip*[/] is na mijn idee. Ik heb al de verhuurder en alle andere partijen gesproken maar ze kunnen er niks mee.

Link daar de vorige topic:
Burenruzie loopt uit de hand

[mbr]Doxing is niet toegestaan.[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
WaterFire schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:19:
[...]

De reactie van @jack zomer zelf is natuurlijk op zichzelf niet zo vreemd. wel jammer van de woordkeuze.
Aangepast, tenminste ik vermoed dat je die opmerking bedoelde.
Was idd niet netjes

[ Voor 3% gewijzigd door jack zomer op 07-05-2023 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien de voormalig publieke functie van de buurvrouw zou je kunnen overwegen een één-tweetje proberen te spelen met bijvoorbeeld een lokale krant. Wellicht je hiermee druk kunt zetten op de woningbouwvereniging zodat die zich wat meer genoodzaakt voelen hier wat mee te doen. Zeker als je het voor elkaar krijgt dat er ook een stukje van de vorige bewoner in zo'n artikel komt zodat het niet alleen lijkt alsof jij als enige hier last van ondervindt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Huh? Hoe heb je die link gelegd met deze beperkte info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
42erik schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Er stond eerst meer informatie in de openingspost.
Functie en stad werden genoemd. Das nu verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-05 14:04
42erik schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Wat Vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
tcw82 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 14:10:
[...]

Er stond eerst meer informatie in de openingspost.
Functie en stad werden genoemd. Das nu verwijderd.
Hmmm... Ja, dat leest dan wat lastig als je pas later langskomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Uit je vorige TS:
Sinds anderhalf jaar wonen wij via vrije sector in een huurwoning. Wij wonen in een rijtjes huis waar wij met 1 buren heel goed zijn en de 2de buren gaat het niet lekker. Ze zijn oud en dominant en willen hun eigen wil.
Is jouw verhuurder ook de verhuurder van de buren met wie het niet klikt?

Ik heb uit je vorige TS het volgende verzameld:
wapperende parasol hoes, deze hebben we netjes opgelost doormiddel van praten met de buren.
begint de buurvrouw te schreeuwen je mag niet koken in de tuin!
op de erfgrens takken de takken zijn helemaal bij ons deur komen te hangen.
Ik hoor allemaal dingen wat niet waar zijn dat ik bonk of dat ik loop te bedreigen.
ik pak de schaar en knip de takken ik kon het niet meer inhouden ik heb ook grenzen. De man is gekomen des tijd voor mn neus en verwachte dat ik wat zou doen. Ik bleef coulant en slim geweest wat er allemaal gezegd werdt op te nemen van "ga maar naar je eigen land" en nog meer werd er gezegd.
komen heel vaak met de auto bij mijn auto in de buurt parkeren.
met de licht in de tuin scheinen naar mijn kamer.
Ik kan meer voorbeelden geven maar dit is voldoende i.v.m. privacy.
Ik probeer telkens de geluid van de hakken op te nemen deze hoor je sochtends 7 uur en tot en met avond 00.00 deze was er eerst niet
Wat is nu je voornaamste klacht? Of die van je buren over jou?

Er mist iets aan het verhaal, want er lijkt ineens zonder aanleiding een ruzie te zijn ontstaan over een wapperende parasol, kookluchten en overhangende takken. Maar dat zijn nu ook weer niet zulke grote problemen dat je er meteen ruzie van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Real schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:01:
[...]

Uit je vorige TS:

[...]

Is jouw verhuurder ook de verhuurder van de buren met wie het niet klikt?

Ik heb uit je vorige TS het volgende verzameld:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Er mist iets aan het verhaal, want er lijkt ineens zonder aanleiding een ruzie te zijn ontstaan over een wapperende parasol, kookluchten en overhangende takken. Maar dat zijn nu ook weer niet zulke grote problemen dat je er meteen ruzie van verwacht.
Hey hallo welkom bij mijn buren verhaal het gaat om meer dingen ik heb letterlijk geen zin meer om daarover wat te katen. Er is een stukje van mijn begin post verwijderd je kon daarmee best wel wat uit google vinden. Het is gewoon iemand die vroegaaah macht had en nu niet wat nu erg pijn doet. Ik schiet niks op bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:29

Managelorian

“This is the workflow.”

Routepr0bleem schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Wij zitten te denken om te verhuizen. Of je daarvan beter word is de tweede vraag ivm rente en huidige woningmarkt.
Ik heb het eerdere topic niet gelezen, dus ik weet niet of jij zelf hebt bijgedragen aan een eventuele escalatie. Maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Gooi de handdoek in de ring en ga verhuizen. Neem je verlies; van een tokkie kun je niet winnen. Je hebt het goed geprobeerd, maar het lukt niet. Move on. Het. Stopt. Niet.

Been there, done that. Na de verhuizing merkte ik pas echt hoeveel stress de buurman mij bezorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Managelorian schreef op maandag 8 mei 2023 @ 07:23:
[...]

Ik heb het eerdere topic niet gelezen, dus ik weet niet of jij zelf hebt bijgedragen aan een eventuele escalatie. Maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Gooi de handdoek in de ring en ga verhuizen. Neem je verlies; van een tokkie kun je niet winnen. Je hebt het goed geprobeerd, maar het lukt niet. Move on. Het. Stopt. Niet.

Been there, done that. Na de verhuizing merkte ik pas echt hoeveel stress de buurman mij bezorgde.
Thx daar zit ik ook nu aan te denken. Hopelijk komt er binnenkort leuke koop voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1. Probeer er gewoon uit te komen met de buren, dat is altijd de beste oplossing.
2. Kaart het aan bij jouw/hun verhuurder
3. Kaart het aan bij de wijkagent

Kijk in hoeverre je zelf ook debet bent aan de situatie. Want je drukmaken als ze hun auto in de buurt van jouw auto parkeren (jullie zijn buren, dus dat lijkt me logisch?) is ook niet helemaal gezond, denk ik.

En ook belangrijk: Maak een dossier. Alles vastleggen. Tijden, klachten, etc. Als het even kan ook beeld of geluidsmateriaal.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-05 23:53
Real schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:01:
[...]

Dat ben ik niet met je eens.
Een onnozele reden kan het zaadje zijn voor een langere verstoorde relatie.
Zodra je buren iets doen wat je niet zint, kan opeens alles een irritatie worden. Ze zetten een paar keer de auto onnodig voor jouw deur, en vanaf dat moment valt alles wat ze doen gewoon meer op.
Dat is op de een of andere manier human nature (bij velen). Ik betrap mij daar zelf ook wel eens op (al heb ik zeker geen overlast).

Ieder los voorbeeld kan ook hier be-oordeeld en ver-oordeeld worden. Nooit iets terugdoen, dat is ammo voor de ander. Hakken-geluid bij zijburen is vaak te strak gelegd laminaat. Bij normale relatie kom je daar samen achter en kan de buur al dan niet kijken of het verholpen kan worden. In dit verhaal is dat kansloos.
En zo alle andere voorbeelden.

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 08-05-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:02
@Routepr0bleem

Je geeft aan dat je nu een korte lijn hebt met de manager van de verhuurorganisatie.
Ook heb je kleine kinderen en je geeft aan moe te zijn door de situatie.

Je moet nu echt even stoppen met het denken aan volgende bewoners, denk aan jezelf en aan het welzijn van je kinderen.

Regel via de verhuurmaatschappij een andere woning asap met spoed.
Als hij kleiner is, gewoon accepteren.

Je kan dan weer tot rust komen, en op zoek naar een eigen woning.
Voor je kinderen is dat ook de beste optie, kinderen krijgen veel mee, ze slurpen werkelijk alles op.
Voor hun persoonlijke ontwikkeling is het ook het beste zo snel mogelijk uit deze situatie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
WaterFire schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:18:
[...]
Dat ben ik niet met je eens.
Het gaat niet om de fysieke aanleiding. De buren hebben blijkbaar een ander probleem en haken aan op futiliteiten zoals een wapperende parasol, wat ik al dacht en wat de TS hierboven bevestigde. Het hadden bijvoorbeeld ook mensen kunnen zijn die 'al hun hele leven in het dorp wonen' en op grond daarvan klagen.

Maar goed, het doet er niet toe. De TS is naar ik begrijp ook klaar met het topic, dus volgens mij moeten we het er verder bij laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:09
[...]
Verhuizen, verhuizen en nog eens verhuizen! Ja daar wordt het beter van. Ik zou verhuizen zelfs aanraden als je geen ruzie had met buren. Een koophuis is in mijn ogen sowieso fijner dan een huurhuis omdat het echt van jou is, uiteindelijk bouw je ook wat vermogen op. Het is nu misschien duur, misschien wel duurder dan een huurhuis. Maar je hypotheek gaat in principe niet meer omhoog, terwijl de huur wel langzaam omhoog gaat. Daar zie je zelf niets van terug. Dus ook al is het duur; als het kan koop dan een woning.

Daarnaast geeft het je zo veel rust. Ik zie zonder het te lezen al dat dit jaren heeft geduurd. Blijkbaar staan er zelfs 16 artikelen op Geenstijl over de vrouw in kwestie? Nouja, hoe dan ook is er zoveel energie in gegaan dat dat in mijn ogen veel meer waard is dan die 100, 200, of 500 die je misschien extra kwijt bent per maand in een koopwoning.

Dus zoek iets leuks, zelfs al is het kleiner en maak daar je plekje van. Ga voor een nieuwe start in een eigen woning en kies voor je eigen gezondheid. Dat de situatie dan verder niet veranderd is niet jouw probleem. Dat de verhuurder iemand anders moet zoeken is niet jouw probleem. En dat een volgende huurder zich gaat ergeren en ruzie krijgt is ook niet jouw probleem. Het is echt niet erg om aan jezelf, je gezondheid en je gezin te denken. Dus als je een koopwoning kunt krijgen, ook al is het nu duur, doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien het vorige topic alweer 2 jaar oud is en je dus nog steeds last ervaart, denk ik niet dat dit ooit verbeterd. Dan kun je denk ik beter eieren voor je geld kiezen en verhuizen. Het is de moeite of kosten anders ook niet waard, zeker als zij geen spat veranderd zijn of bereid zijn om mee te werken.

Met een koophuis verdwijnt jouw geld ook niet in een bodemloze put, waar je bij huren jouw geld naar een ander ziet gaan, wat bovendien nooit meer terugkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2023 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-03 09:52
Ik heb een deel gelezen...

Gezien de voorgaande bewoners zoveel ellende hebben meegemaakt, zou ik juridisch even laten toetsen of de verhuurder jou dit niet had moeten melden.
Dit zijn namelijk geen gewone praktijken en dit soort overlast (laat ik het zomaar benoemen) dient gemeld te worden. Het zelfde als er wat aan de woning mankeert..

Hierdoor kun je mogelijk verhuiskosten en welllicht een toegemoedkoming opeisen.
Vanzelf zal dit niet gaan. En bedenk in ieder geval dat je in deze situatie niet gezonder wordt of je moet een enorme dikke olifantenhuid bezitten.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04 16:26
Ik zou een melding uitzetten bij de wijkagent voor overlast van de buren, dit om de dag melden zodat de ambtenaren in beweging komen. Je kan moeilijk een bouwlamp op hun achtergevel richten om een stukje karma te geven (geen tip).
Pagina: 1