Goeie vraag, en ook zo van de 'egaliseermeneer'.frennek schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:38:
Egaline is enorm dun is mijn ervaring. Als de tempex elementen niet met mes/groef verbinding zijn uitgevoerd, zal daar geheid egaline tussen weglopen. Hoe is de vloer onder je tempex elementen? Is deze nagenoeg vloeistof dicht?
Het zal niet heel snel gebeuren, maar een groot gevaar kan zijn dat je droogbouw systeem gaat drijven in de egaline en dus omhoog kan komen. Kan je deze nog verankeren aan de ondervloer?
Ik heb een stuk open gezaagd (het is niet dat ik mijn vloer verder kapot kan maken
/f/image/36BaEyhUZGN7iKAdyPwM7CWz.png?f=fotoalbum_large)
Op de beton ligt aan twee zijden alu voorzien PIRplaten. Alle naden zijn dichtgetaped.
De tempex delen zijn van het type "puzzel". Ik verwacht dat het hier en daar heus wel zal doorsijpelen, maar zi de hele vvw niet snel gaan drijven.
De egaliseermeneer maakte zich eerder zorgen om de profielen die naar boven zouden worden gewerkt door de egaliseer. Die zou ik als het moet om de x cm kunnen vastkitten aan de tempex.
Op de foto kun je ook goed zien wat ik met mijn vorige post bedoelde.
Je ziet dat op de plekken waar geen tempex ondersteuning is, het stalen profiel (overdreven) is ingedeukt. Dat kan mijns inziens alleen maar komen omdat de puntbelasting (mensen die lopen, stoelen enz) niet afdoende verspreid wordt. En dan kan alleen maar komen door 7mm MDF wat zich inmiddels gedraagt als bordkarton zowat. Want ook dat blijft maar veren en flexen, wat volgens mij weer een sneeuwbaleffect in beweging zet.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
:strip_exif()/f/image/uH1mtDqS2KEEFKbNMW6BFzO2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JLAmbar1bs6UzxeMb6C4p7dr.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/N6GrnQJnJZ1v7ZyLIfrKHrH1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Cc6fI6EbepJDpmcqqBUm0bF8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ecI4N3gNGBd6GVTbyeNLBwFk.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/cmRbVhoEAHXmSxyUaiELM0Q7.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ayLbGUGSDqfdvOFBC6Il65n0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H0YOvTnjht6VvyQPXE4VEOEM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WEkaqWADAAscHosmMrUUirk9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NLskjLUFbIGECfYN3mCwAXMa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aTx6oDPzxBpZU2zBNDKaBp6G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sw9ZUG6cTjhbJjbnFRSUVL21.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TvBQ4Q9PLYPEqdBUpNkkvMXD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HwBwk8NoFJiXPrZlubRd88vg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hDJmlrJwowCFVjV07XL3nZJX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ElmCIzo1rM6fNYfDC386ZirH.jpg?f=fotoalbum_large)