Verschil in hoogte van stopcontacten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01-2024
Hoi mede-tweakers!

Bij het renoveren van de keuken heb ik gekeken of de stopcontacten links in de keuken en rechts in de keuken even hoog hangen d.m.v. een kruislaser.

Daar zie ik een verschil van ongeveer 3-5mm tussen links en rechts. Tegen de wand komen kasten en een keramieke achterwand daarboven.

Wellicht handig om te vermelden, de linker inbouwdozen hebben een draaibare ring, de inbouwdozen rechts niet.

Mijn vraag is; is deze 3-5mm te compenseren zonder de hele inbouwdoos los te halen uit de muur en te verlagen, kan dit ook met de stelschroeven van de stopcontact modules of is 3-5mm daar te veel voor?

Foto keuken wand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGKrFAU2Hg3cm-1Th58J2uslfok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7X6rkddl0tlEfJ4wJbyu8VLY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Nagasch op 05-05-2023 21:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:54
Dit gaat toch niemand zien op het oog ? Als die stopcontacten maar waterpas hangen, ik loop niet dagelijks met een meetlat door mijn keuken. Maar je zal nog wel 3-4mm kunnen smokkelen met die stopcontact modules, maar dat is nergens voor nodig lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Lollercopter op 05-05-2023 21:50 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

Ik moet er om lachen maar het is ook wel erg dat je hier een topic voor opent, het is dat je ruim een maand te laat bent voor een 1-april grap.
3-5mm ga je echt never nooit zien, zelfs als je aanrechtblad er loodrecht onder zou komen.

Ja, dat kan je inderdaad nog wat aanpassen, maar dat is niet nodig, zeker in een ingerichte keuken en al helemaal niet met nog een achterwand. Die stopcontacten in de hoek komt ook nog wat voor te staan waarschijnlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-07 09:01
Je kan de stopcontacten zelf ook nog een paar mm omhoog of omlaag stellen.

Je hebt dan zeker 6-8mm stelruimte.
Dus 3-5mm is prima weg te stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 05-05-2023 21:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
Als er precies een tegelvoeg langsloopt ga je het wel degelijk goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56
FRANQ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:48:
Je kan de stopcontacten zelf ook nog een paar mm omhoog of omlaag stellen.

Je hebt dan zeker 6-8mm stelruimte.
Dus 3-5mm is prima weg te stellen.
Waarmee dan? Je kan ze wat verdraaien in de lasdoos, maar dan houdt het wel op.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:24
Zoals gezegd.. je kunt prima de aan de ene kant 1 a 2 mm omlaag verstellen en aan de andere kant 1 a 2 mm omhoog. 3 tot 5 mm is echt goed weg te werken. Ik ben echt heel precies en zou mij hier niet druk om maken (dat zegt wat).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 13:26

M14

In de bouw is 3 tot 5 mm gewoon binnen spec :). Soms 3 tot 5 cm ook nog wel 8)7

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De meeste WCD's hebben wel een paar mm stelruimte, de ene kant iets omhoog en de andere iets naar beneden en ze staan perfect waterpas tov elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Is de vloer wel recht, of waar staat die laserwaterpas op?

Vindt het nog best netjes, aangezien de vloer én de stopcontacten dus best netjes oplijnen.

[ Voor 75% gewijzigd door Accretion op 05-05-2023 22:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-07 14:32

Foamy

Fulltime prutser

Als je de laser eens instelt op het midden van de dozen zou het me niks verbazen als die paar mm ineens weg zijn.

blub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Foamy schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:02:
Als je de laser eens instelt op het midden van de dozen zou het me niks verbazen als die paar mm ineens weg zijn.
Vaak zijn ze inderdaad niet eens perfect rond.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FRANQ
pennywiser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:51:
[...]

Waarmee dan? Je kan ze wat verdraaien in de lasdoos, maar dan houdt het wel op.
Stelruimte zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85jd7lnA4_IbcEsoONzeJyQf6Yg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K0u8XPpS4cvp2hyPru64knMf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:55
pennywiser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:50:
Dit. En ook als het aanrechtblad er 10-15 cm lager onder langs loopt ga je 5mm ook écht wel zien.

Maar dit kan waarschijnlijk nog wel gecorrigeerd worden bij het afmonteren van de elektra. Wel slordig dat het niet meteen goed gedaan is. Is het oog voor detail er niet bij het boren van de dozen, dan is dat er mogelijk ook niet bij het afmonteren indien dat door dezelfde persoon gedaan wordt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:45
Accretion schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:02:
Is de vloer wel recht, of waar staat die laserwaterpas op?
Als die laserwaterpas scheef komt te staan omdat het statief ervan toevallig op een scheve vloer staat, dan is het geen waterpas hè…
Das het hele principe van zo’n ding natuurlijk… :+

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

BrainCrash schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:38:
[...]

Als die laserwaterpas scheef komt te staan omdat het statief ervan toevallig op een scheve vloer staat, dan is het geen waterpas hè…
Das het hele principe van zo’n ding natuurlijk… :+
Maar eh, zitten de stopcontacten dan niet exact op dezelfde hoogte vanaf de grond?

Als je 't waterpas zet, betekent dat niet dat het ook oplijnt met de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:44
Je gaat die 5mm natuurlijk niet eenzijdig compenseren. Links zet je 2.5mm hoger en rechts 2.5mm lager en dan ben je er al ;).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:49

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je kan de stopcontacten enkele millimeters hoger of lager in de inbouwdozen bijstellen.

In de bouw is het binnen specs. Het is geen metaalbewerking.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
En uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het ook prima mogelijk is om die stelgaten nog war uit te vijlen zodat het helemáál perfect wordt :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:35
Ik zou me meer zorgen maken over die rioolafvoer.
40mm houdt niet over als er ook een vaatwasser op moet, en met een knietje van 90 graden de hoek om zou ik zelf nooit doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:42

Managelorian

“This is the workflow.”

@remmuz Volgens mij zitten gootsteen en vaatwasser samen op een kort stukje gecombineerde 40 mm buis, waarna deze met een vulring in een 50 mm bocht uitkomt (als ik het goed zie...). 2x 45 graden is altijd mooier dan een 90 graden bocht maar als de ruimte er niet is en het zit op een stuk wat goed bereikbaar is bij een eventuele verstopping dan zie ik hier niet zoveel problemen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het ziet er trouwens wel strak gestuct uit. Dat zie je hier op het forum ook wel eens anders voorbij komen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 11:35
Managelorian schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:41:
@remmuz Volgens mij zitten gootsteen en vaatwasser samen op een kort stukje gecombineerde 40 mm buis, waarna deze met een vulring in een 50 mm bocht uitkomt (als ik het goed zie...). 2x 45 graden is altijd mooier dan een 90 graden bocht maar als de ruimte er niet is en het zit op een stuk wat goed bereikbaar is bij een eventuele verstopping dan zie ik hier niet zoveel problemen in.
Die vulring kon ik niet zien op mijn iPhone 😊
2 keer 45 graden was inderdaad mooier geweest; op mijn kleine schermpje lijkt er ook weinig afschot in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:30
remmuz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:05:
40mm houdt niet over als er ook een vaatwasser op moet, en met een knietje van 90 graden de hoek om zou ik zelf nooit doen.
Ach, zit hier met 40mm en twee knietjes van 90graden naar de grote buis. Werkt prima. Ideaal? Nee, maar gaat wel goed hoor.
Heb zelfs een bad op 32mm, want dat is wat er nu eenmaal in het beton was gegoten op die plek in de jaren 70.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 06-05-2023 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
remmuz schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:05:
Caelorum schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Ach, zit hier met 40mm en twee knietjes van 90graden naar de grote buis. Werkt prima. Ideaal? Nee, maar gaat wel goed hoor.
Heb zelfs een bad op 32mm, want dat is wat er nu eenmaal in het beton was gegoten op die plek in de jaren 70.
Hier nog een foto ter verduidelijking van de riool situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rf1QNr_RYo4wN2mdgWVv05PBP3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ddjnz2bSiTksAH7i8wa2dZL3.jpg?f=fotoalbum_large

Helemaal rechts zit een opening voor vaatwasser, en in het midden zitten twee afvoer gaten voor wasbak + cooker. Ik heb gekozen voor een aparte inlaat voor de cooker afvoer i.p.v. met de bijgevoegde boor een gat te maken in bestaande afvoer. De gehele afvoer loopt iets op afschot naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 09:12
Nooit rechte hoeken gebruiken op afvoer maar 45 graden in de stroom richting.
Dit kan in de toekomst alleen maar narigheid geven en geluiden waar je niet op zit te wachten.

https://www.toolstation.n...Ejb-PFkA6LBMaArMpEALw_wcB zoiets dus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TRAXION schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:27:
grappig dat je zo stellig bent, maar er zijn juist situaties dat je 90º hoeken/aansluitingen moet gebruiken zoals bij standleidingen zodat je de ontluchting niet afsluit met het stromende water

plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/afb/topic05611/afvoer.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Leipo op 08-05-2023 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43
Inderdaad, deze stelruimte is meer dan voldoende om het verschil te compenseren. Volgens mij niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:43
pennywiser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:50:
Nee, dat ga je niet zien, want het schakelmateriaal is groter dan het gat. Als je het stopcontact stelt en dan het schakelmateriaal plaatst ziet het er piekfijn uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:48
Wat @Leipo zegt. Op standpijpen gebruik je 90/87°, op verzamelleidingen (=liggend) gebruik je 45° bij voorkeur aan ze zijkant invoeren ipv bovenop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEZxjcahNbtnWOQCTyacA3vPCdY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xL2JPWRKwU0KT0IhHmPFl0dr.png?f=user_large

Daarbij mag gezegd worden dat er vaak wordt afgeweken hiervan vanuit praktische overwegingen, vooral in bestaande bouw. Dat hoeft niet verkeerd te zijn als je de grondbeginselen achter de richtlijnen goed begrijpt en die stand houden in je afwijkende ontwerp.
Je voldoet daar in ieder geval niet aan daar waar de wasbak en de cooker komen. De T-stukken zouden eigenlijk net andersom gebruikt moeten worden.

Maar over je stopcontacten: als je het echt wil meten moet je de laser op de bevestiging schroeven in de dozen uitlijnen. 3-5mm kun je compenseren in het plaatsen van de stopcontacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 09:12
Leipo schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:34:
[...]

grappig dat je zo stellig bent, maar er zijn juist situaties dat je 90º hoeken/aansluitingen moet gebruiken zoals bij standleidingen zodat je de ontluchting niet afsluit met het stromende water

plaatje:
[Afbeelding]
Eens ik had het dan over deze specifieke situatie, maar goed dat is dan ook waarom een goede loodgieter goud waard is vandaag de dag, wat pvc aan elkaar lijmen kan iedereen daadwerkelijk verstand hebben van stroming en ontluchting is twee.

Loodgieters en elektriciens de nieuwe miljonairs over 10 jaar.

Maar bedankt voor uw info wie weet komt het iemand nog van pas in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Nagasch schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:19:

Hier nog een foto ter verduidelijking van de riool situatie:

[Afbeelding]
Ga je de achterste poten van de keuken niet gebruiken?

Ik zou het leidingwerk toch wel een 15cm van de muur leggen.
Dan loopt het tussen de poten door.

Misschien heb je er nog wat aan voordat de keuken komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
FRANQ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Bedankt voor de tip. De keukenboer geeft het volgende aan;

"Waterleidingen en afvoeren strak tegen de muur plaatsen en op aangegeven hoogte naar voren brengen"

Ik denk dat de elektra leidingen misschien wel heel ver naar voor komen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
Pejdref schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:07:
Wat @Leipo zegt. Op standpijpen gebruik je 90/87°, op verzamelleidingen (=liggend) gebruik je 45° bij voorkeur aan ze zijkant invoeren ipv bovenop.

[Afbeelding]

Je voldoet daar in ieder geval niet aan daar waar de wasbak en de cooker komen. De T-stukken zouden eigenlijk net andersom gebruikt moeten worden.
Zou je dit iets meer toe kunnen lichten? Bedoel je dat de onderste aansluiting 90 graden moet zijn en de bovenste 45 graden?

EDIT:
Of anders; de staande leiding moet met een 45 graden worden aangesloten op de liggende leiding en dan een t stuk voor het eerste gat?

Zoals het nu is, is het situatie A, zou situatie B beter zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R86H1VepWxpayi-4usAoYwHIjCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UQK43HrSNmXgRZADwX6bs46H.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Nagasch op 09-05-2023 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Nagasch schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Bedankt voor de tip. De keukenboer geeft het volgende aan;

"Waterleidingen en afvoeren strak tegen de muur plaatsen en op aangegeven hoogte naar voren brengen"

Ik denk dat de elektra leidingen misschien wel heel ver naar voor komen inderdaad.
Ja strak tegen de muur, niet op de grond een strook van 15cm.

Achter keukenkasten heb je 2cm ruimte voor leidingen.
En achter de achterste poten ongeveer 5cm. (let op dat dat alleen onder de kastjes kan)

De leidingen die voor de rioolbuis op de grond liggen, die zouden boven de rioolbuis tegen de muur aan gemonteerd moeten worden.

Ik zou dit met foto zeker even overleggen met de keukenboer, voordat de keuken geplaatst word.

[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 09-05-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik zou de elektra voor de inbouwapparatuur onder het blad lekker los onder de plint houden, dan hoeft de keukenboer de achterkant van je keukenkastjes niet zo te kannibaliseren en geeft naar mijn mening het mooiste resultaat. Van die elektra opbouwdoosjes met zo'n klap dekseltje die je buiten veel ziet zijn hier uitermate geschikt voor. Mooi rondom dicht met wartel en trekontlasting binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
TRAXION schreef op maandag 8 mei 2023 @ 13:27:
Dit kan in de toekomst alleen maar narigheid geven en geluiden waar je niet op zit te wachten.

https://www.toolstation.n...Ejb-PFkA6LBMaArMpEALw_wcB zoiets dus.
Dan neem ik aan dat je bedoelt dat wanneer een y-stuk een kant heeft met 2 openingen en een kant met 1 opening; dat je dus de kant met maar 1 opening hebt in de richting waar het water naar toe loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
FRANQ schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:49:
[...]

Misschien is het keukenblad 65 diep (wat je tegenwoordig steeds vaker ziet), dan heb je zat ruimte achter de achterste poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:21
..

[ Voor 98% gewijzigd door Rolfie op 09-05-2023 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-07 23:21
Nagasch schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Zou je dit iets meer toe kunnen lichten? Bedoel je dat de onderste aansluiting 90 graden moet zijn en de bovenste 45 graden?

EDIT:
Of anders; de staande leiding moet met een 45 graden worden aangesloten op de liggende leiding en dan een t stuk voor het eerste gat?

[Afbeelding]
B, kan maar ga je dus horen. Je kan ook 2x 45 gr naar voren en je afvoer onder je kasten door leggen. Kan je netjes met een plat Y-stuk op je hoofdafvoer.

Verder zou ik een sifon plaatsen voor je vaatwasser. Kan met de flexibele buis, in het PVC is beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
Nagasch schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:27:
[...]

EDIT:

[Afbeelding]
Situatie B is al veel beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
meenkdrie schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:28:
[...]

B, kan maar ga je dus horen. Je kan ook 2x 45 gr naar voren en je afvoer onder je kasten door leggen. Kan je netjes met een plat Y-stuk op je hoofdafvoer.

Verder zou ik een sifon plaatsen voor je vaatwasser. Kan met de flexibele buis, in het PVC is beter.
Wat bedoel je precies met "Je kan ook 2x 45 gr naar voren en je afvoer onder je kasten door leggen"? Zou je daar misschien een tekening van kunnen maken in paint of dergelijke?

Sifon komt voor wasbak, cooker, en vaatwasser inderdaad, is nog niet gemonteerd omdat ik straks pas precies weet waar deze moeten komen als de keuken er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
Pejdref schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Situatie B is al veel beter inderdaad.
Dus dit is als zijaanzicht getekend, dus kijkend naar de muur. Moet het y-stuk dan naar links of naar rechts gaan, ervanuitgaande dat het water van rechts naar links weg loopt?

Dus B of C?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8I2eHlb74N-C8QmofqIHd1YIwg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4qpkIO1BBwUHxFG2IYx8K7SI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
Vaatwasser gaat met 40mm naar wasbak, en vanuit wasbak is deze 50mm inderdaad naar de verzamelafvoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
Nagasch schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:38:
[...]

Dus dit is als zijaanzicht getekend, dus kijkend naar de muur. Moet het y-stuk dan naar links of naar rechts gaan, ervanuitgaande dat het water van rechts naar links weg loopt?

Dus B of C?
[Afbeelding]
B, dus met de stroming mee. Zie ook https://www.dyka.nl/media...ek-binnenriolering-nl.pdf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Dus nu is er 397 keer benoemd dat die stopcontacten prima bijgesteld kunnen worden en volgt daarna een enorme discussie over hoe je die afvoer moet aansluiten, maar NIEMAND vraagt zich af waarom in godsnaam die lampen al zijn opgehangen waar je tijdens het klussen 37 keer je hoofd tegen stoot...?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
dreamscape schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:04:
Dus nu is er 397 keer benoemd dat die stopcontacten prima bijgesteld kunnen worden en volgt daarna een enorme discussie over hoe je die afvoer moet aansluiten, maar NIEMAND vraagt zich af waarom in godsnaam die lampen al zijn opgehangen waar je tijdens het klussen 37 keer je hoofd tegen stoot...?
De situatie rond de stopcontacten is inderdaad opgelost nu, echter kreeg ik heel veel behulpzame informatie rond de riolering wat me toch wel erg belangrijk leek dus die kans aangegrepen.
En ja je hebt helemaal gelijk, denk dat 37 nog een understatement is, echt al menig keer tegen aangelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:58
Waarom is de riolering niet rechtstreeks naar de kruipruimte gegaan? En daar verder aan elkaar gekoppeld? Zelfde geldt eigenlijk ook voor het water en elektra. Ik zou hier niet gelukkig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
RonnieKo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:34:
Waarom is de riolering niet rechtstreeks naar de kruipruimte gegaan? En daar verder aan elkaar gekoppeld? Zelfde geldt eigenlijk ook voor het water en elektra. Ik zou hier niet gelukkig van worden.
Er is in dit rijtjeshuis geen kruipruimte aanwezig helaas, dit maak het e.e.a. een stuk lastiger.

[ Voor 6% gewijzigd door Nagasch op 09-05-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:58
Okee. Dan is het een iets ander verhaal. Goed, dan is het nog deels kijken of het net niet anders kan. Iets met infrezen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagasch
RonnieKo schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:50:
Okee. Dan is het een iets ander verhaal. Goed, dan is het nog deels kijken of het net niet anders kan. Iets met infrezen of zo
De binnenmuren zijn niet heel breed, maar cm of 10-15 denk ik, voor de inbouwdozen al het een en ander ingefreesd, en aangezien deze toch onder de plint van de keuken komen leek het me niet zo'n groot probleem op deze manier, maar dit is eigenlijk mijn eerste grote "verbouwing" project dus ik heb nog niet zo veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
muurtjes van 10cm god wat een genot! Doorgaans is het 7.. dan is een 50mm afvoer er in verstoppen best een uitdaging (zonder door de muur te gaan)

404 Signature not found

Pagina: 1