Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 06:23
Mooie discussies om te lezen een kleine 2 jaar na dato. De leaseregelingen, kosten privé gebruik en de verrekening met de bijtelling maken nogal wat los.

Ik heb de belastingdienst ook gebeld destijds, meerdere personen ook gesproken (simpelweg omdat het gewoon niet helemaal omlijst is wat er nou wel of niet onder valt qua kosten)

Uiteindelijk was de conclusie dat niemand bij de BD aangaf dat dit er niet onder zou mogen vallen, het zijn kosten gemaakt voor de auto en opgevoerd als zijnde privé gebruik buitenland. Wat aangegeven werd is wel dat dit aan de werkgever is om te accepteren en te beoordelen (naar redelijkheid en in overleg) Ook moet dit onderdeel zijn van de leaseregeling en beschreven zijn.

Ik blijf dus gewoon mijn bonnen inleveren voor brandstof/laden en tolkosten in het buitenland. Belasting betaal ik al op het belachelijke af en hier heb ik dan zowaar een keer wel een voordeeltje aan :) verder vallen we werkelijk overal voor buiten de boot. (en ja daar hoort ook een bepaald inkomen bij, belasting betalen en wat er mee gebeurd snap ik etc. we hebben het goed als gezin en klagen verder niet )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

KnuCha schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:22:
Mooie discussies om te lezen een kleine 2 jaar na dato. De leaseregelingen, kosten privé gebruik en de verrekening met de bijtelling maken nogal wat los.

Ik heb de belastingdienst ook gebeld destijds, meerdere personen ook gesproken (simpelweg omdat het gewoon niet helemaal omlijst is wat er nou wel of niet onder valt qua kosten)

Uiteindelijk was de conclusie dat niemand bij de BD aangaf dat dit er niet onder zou mogen vallen, het zijn kosten gemaakt voor de auto en opgevoerd als zijnde privé gebruik buitenland. Wat aangegeven werd is wel dat dit aan de werkgever is om te accepteren en te beoordelen (naar redelijkheid en in overleg) Ook moet dit onderdeel zijn van de leaseregeling en beschreven zijn.
Ik denk dat we eigenlijk een beetje uitgekomen zijn op dat het in de praktijk gewoon toegestaan wordt door de belastingdienst, dat dat eigenlijk niet klopt of logisch in elkaar steekt, maar dat niemand zich daar tegen gaat verweren omdat het je geld oplevert (in de zin dat je het niet hoeft te betalen).

Ik ben gek genoeg om het te bediscussiëren op GoT, niet gek genoeg om een rechtszaak tegen de Nederlandse Staat te beginnen zodat de rechter zich hier over uit kan laten :+
Ik blijf dus gewoon mijn bonnen inleveren voor brandstof/laden en tolkosten in het buitenland. Belasting betaal ik al op het belachelijke af en hier heb ik dan zowaar een keer wel een voordeeltje aan :) verder vallen we werkelijk overal voor buiten de boot. (en ja daar hoort ook een bepaald inkomen bij, belasting betalen en wat er mee gebeurd snap ik etc. we hebben het goed als gezin en klagen verder niet )
Het lijkt me ook aan een ieder om deze beslissing voor zichzelf te maken, ik neem het je in ieder geval niet kwalijk dat als de instanties die de regels handhaven jou te kennen geven dat het mag je dit ook doet. De regels, ongeacht wat ik ervan vind, lijken op zich consequent uitgevoerd te worden dus dat zie ik niet echt als probleem. Of het de manier is waarop het belastingsysteem in elkaar zou moeten zitten is een tweede, maar zo lang het (in de praktijk) zo werkt is het (letterlijk) je goed recht.
Pagina: 1 2 Laatste