Voor de echte fan-fan (ventilator-gek) (pic 100kb)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Zo heb ik ook nog wel een fan :) (donkere foto vanwege te weinig belichting)

Mensen die op de dpc lan waren weten wel welke dit is :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cows.demon.nl/fans/bigfan2

Kracht: 5 pk
Stroomaansluiting: 380 V
Cdrom in het midden van de fan geeft de grootte aan.

Hiervan hebben we er 3 :P

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19
picobyte: wij willen pics van die voeding >:)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Hehe die leuke schuurfannetjes :P Je kan er ook goed duivenpastij mee maken :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:09

Jimbolino

troep.com

Op zondag 02 september 2001 12:27 schreef Chakotay het volgende:
Heb je trouwens iets van ICQ ofzo?
edit dan heb je niet zo veel replayes :P

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:35 schreef Dweil het volgende:
[afbeelding]

- Comair - Rotron
- Rond 175 × 50 diep
- 5 bladen
- Temperatuur geregeld, inc. voeler
- 12 V / 2,3 A
- Fuse protected
- met twee fangrills
- Compleet metaal, geen plastic bladen dus
- aansluitterminal
- geluidsarm
- bladen zijn uitgebalanceerd
- gelagerd.

Deze fan komt uit een server kast en heeft classificering "Orkaan". Als jij mij verteld waarvoor je hem zou gebruiken wil ik deze wel opsturen tegen verzendkosten. Alleen voor de echte die-hard tweaker dus ! Als je hem monteert, aan beide kanten de fangrill monteren, dit is echt een ventilator die je vingers er zonder problemen vanaf hakt !!

Oh ja, penlite batterij niet bijgeleverd, deze diende als maat-referentie :)
ik zou hem wel in deze server willen inbouwen
HTTP://213.51.72.76
dus laat maar weten :)
wat moet i kosten BTW.

groetjes Joop

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik wil hem best overkopen voor een zacht prijsje. Ik zou hem dus van voor im nijn kast zetten en met een fanduct regelrecht op mijn hetasink van mijn processor zetten.

Mail maar aje hem kwijt wilt naar dit adres

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 12:14 schreef scorpionv het volgende:
Wat zou dat fan(netje :P ) netjes op mijn radiator passen zeg :9~ (18x18 of iets in die koers). Muchos interestos, drop a line at scorpionv@e-mail.ru.
Eventueel heb ik nog wel eea in ruil, hier ligt sowieso nog een 12cm Papst, een SB-Live!, een 92->60mm fanduct, een paar 92mm fans, een Logitech Trackball, etc.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 17:42 schreef scorpionv het volgende:
Eventueel heb ik nog wel eea in ruil, hier ligt sowieso nog een 12cm Papst, een SB-Live!, een 92->60mm fanduct, een paar 92mm fans, een Logitech Trackball, etc.
Wow ! Iemand is hier desperate ! Ik wil hem tegen niets ruilen, gewoon verzendkosten, maar je hebt in elk geval je reden weer een beetje gemotiveerd.. :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 17:48 schreef Dweil het volgende:

[..]

Wow ! Iemand is hier desperate ! Ik wil hem tegen niets ruilen, gewoon verzendkosten, maar je hebt in elk geval je reden weer een beetje gemotiveerd.. :)
Nou, eigenlijk heb je wel wat gelijk, ik zit al tijden te geilen ;) op die fan van Hooi, ook een 176mm, maar ik kan hem nergens in normale hoeveelheden ( <2 stuks ) krijgen. En om gelijk bij Papst ofzo te bestellen moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel.

edit:

Dit is die van Hooi,
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/hooipc.jpg
ik wil hem zo inzetten:
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/3577.jpg

Met dank aan Hooi en augustus voor de pics.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-05 18:27

Wimmel

Hello

Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/wm.vanegmondwm/modding/800x600/delta.jpg

Voor de liefhebber heb ik er ook nog wel eentje.
Specs weet ik ff niet, ik zit in een verhuizing dus fan ingepakt.
Info bij de fabrikant ?

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm wel relax dat jij er ook een hebt, zo te zien zijn er wel meer mensen die em willen dat dat er fans beschikbaar zijn :)

Doe jij em ook voor alleen verzendkosten weg of wil je er wel wat voor hebben?

Stichting eth0

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Wil natuurlijk geen zeikerd zijn, maar lees ik daar 24VDC ? word dat niet een beetje lastig in een computer, die op de -12V maar iets van 0,5A kan leveren ? Zo te zien alleen te gebruiken voor iemand die een 24V Peltier voeding in zijn PC heeft zitten dus.

• Wimmel

Wimmel

Hello

Ik weet uit ervaring dat hij het op 12 Volt doet en dan lekker stil is en toch een hoop lucht verplaatst.

Verzendkosten + een tweakers.net of DIKKE athlon casebadge

Discogs

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:19
Op zondag 02 september 2001 18:24 schreef Wimmel24 het volgende:
Ik weet uit ervaring dat hij het op 12 Volt doet en dan lekker stil is en toch een hoop lucht verplaatst.

Ik heb hier nog een t.net casebage liggen en heb ook wel interesse in de fan :). Je kan me contacten op ICQ of mail (zie profiel)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

He dweil, is het slim om even een lijst te maken? (van diegene die hem willen hebben)

En dan lootjes trekken (en over de uitslag kan niet worden gekorrespondeerd (ofzo)), anders krijg je dat er mensen misschien boos worden...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 18:24 schreef Wimmel24 het volgende:

Als het niks wordt met de vorige gegadigde sta ik al te dringen iig. Alleen heb ik geen van beide casebadges, wel een DPC-casebadge.

Verwijderd

Hier kun je de Papst-prijzen ex. btw voor Duitsland opzoeken. Binnen 24 uur bezorgd.
Niet schrikken!

Trouwens: bedrijven vervangen elke paar jaar hun computers en servers.
Dan is de elektronica natuurlijk totaal verouderd, maar de kast/voeding/ventilator nog als nieuw -denk ik.
Waar wordt dat mooie spul dan gedumpt?

Die professionele spullen zijn héél erg mooi en oerdegelijk maar voor de particulier onbetaalbaar -behalve als je hem tweedehands kunt kopen, of gewoon mag meenemen.
Ik zou best zo'n vier jaar oude 19" rackmount pc-kast willen krijgen. :9

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 18:39 schreef laupro het volgende:
He dweil, is het slim om even een lijst te maken? (van diegene die hem willen hebben)

En dan lootjes trekken (en over de uitslag kan niet worden gekorrespondeerd (ofzo)), anders krijg je dat er mensen misschien boos worden...
Huh ? Boos ? Hoe kan dat nou ? Als ik die server vanmorgen niet even onder handen had genomen, had geen enkele poster kans op mijn fan.

Over de uitslag kan uiteraard niet worden gecorrespondeerd, en bij deze dus even een lijstje (chronologisch)

- R4C00N_SL4Y3R (heeft al erg veel mazzel als ie van zijn pa een radiator kreeg.)
- jadjong (Heeft dit echt nodig om zijn Duron op 1150 MHz te krijgen, en een boze moeder wil natuurlijk niemand, toch?)
- blinkymichiel (die hovercraft gaat in elk geval niet lukken met deze fan, want hij is natuurlijk VEEL te zwaar om ook maar iets opgetilt te krijgen)
- Chakotay (Wilt deze fan dubbel zo hard hebben, omdat hij nu een aan de zijkant wilt, en later voor op de radiator van een watercooled TB)
- Schum1 (Videokaart schreeuwt om extra koelingskracht)
- Hielkej (Wilt em ook wel)
- scorpionv (Heeft al een waterkoelings systeem, maar een grote fan is natuurlijk een goede completering)
- Evil_ivanhoe (houdt meer van een goede fan als van zijn vriendin, en is al flink bezig zijn TB op te klokken. Met deze fan krijg je hem op... ??)
- Penaa (ik herken mezelf hierin, ik ben ook ooit eens begonnen als budget-tweaker. Hij is toch wel verplicht een serieus snelle PC neer te zetten voor zijn broertjes en ouders, en daar hoort gewoon een goede fan bij, toch?)
- augustus (een 12 CM fan op een 18 CM radiator staat echt niet, hier moet iets aan gedaan worden)
- ikbenveldmuis (alweer zo iemand die hovercraft praktijken wil gaan uitvoeren?)
- Rene59 (Rene, het feit dat je een radiator wilt gaan koelen maakt je al tot een die-hard tweaker)
- Joboskrillo (voor extreme processorkracht hoort natuurlijk extreme koeling..)
- thedolf (wilt dat iedereen kan zien dat zijn PC gekoelt wordt met een FAN, en zo hoort dat ook !)

• Wimmel

Wimmel

Hello

Op zondag 02 september 2001 18:48 schreef augustus het volgende:
......

Trouwens: bedrijven vervangen elke paar jaar hun computers en servers.
Dan is de elektronica natuurlijk totaal verouderd, maar de kast/voeding/ventilator nog als nieuw -denk ik.
Waar wordt dat mooie spul dan gedumpt?

.....
Bij ons op het bedrijf wordt het ook gedumpt, maar soms ben ik er redelijk op tijd bij >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/wm.vanegmondwm/modding/800x600/fangrond.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/wm.vanegmondwm/modding/800x600/fantafel1.jpg

Server kasten zijn wat moeilijker, maar heb al wel een 5 jaar oude 21" Digital Diamondtron die nog helemaal perfect is geritseld.

Discogs

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 02 september 2001 19:13 schreef Wimmel24 het volgende:

[..]

Bij ons op het bedrijf wordt het ook gedumpt, maar soms ben ik er redelijk op tijd bij >:)
[afbeelding]
[afbeelding]

Server kasten zijn wat moeilijker, maar heb al wel een 5 jaar oude 21" Digital Diamondtron die nog helemaal perfect is geritseld.
Lucky bastard :D

Alle proemn in n drek

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Oké, ik heb even gekeken op de Papst site, en ik denk dat deze ventilator heb best te vergelijken valt met de 6200 vario serie. (vario vanwege de temperatuurregeling dus) Hoewel deze niet in 12V te krijgen is bij Papst, doet mij toch vermoeden dat je nieuw niet voor 250 gulden klaar bent. Leuk bedrag om weg te geven dus.

Verschil is dat bij Papst de temperatuurvoeler in de fan zit ingebouwd, bij mijn zit deze aan een kabeltje (1 meter). Hiermee dus rekening houden !

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 19:28 schreef Dweil het volgende:
Oké, ik heb even gekeken op de Papst site, en ik denk dat deze ventilator heb best te vergelijken valt met de 6200 vario serie. (vario vanwege de temperatuurregeling dus) Hoewel deze niet in 12V te krijgen is bij Papst, doet mij toch vermoeden dat je nieuw niet voor 250 gulden klaar bent. Leuk bedrag om weg te geven dus.

Verschil is dat bij Papst de temperatuurvoeler in de fan zit ingebouwd, bij mijn zit deze aan een kabeltje (1 meter). Hiermee dus rekening houden !
Ik zei toch al, je hoeft hem niet voor niets weg te doen ;) *D

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 19:33 schreef scorpionv het volgende:
Ik zei toch al, je hoeft hem niet voor niets weg te doen ;) *D
Doe ik lekker toch.. lekker puh :P

Verwijderd

Wanneer wordt de :) winnaar :) eigenlijk bekend gemaakt?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.........

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

marco899

Know's what he wants.

Ik heb even gekeken bij mijn bedrijf, maar daar kosten deze ventilatoren in 230volt tussen de fl.188,- en 2050,- excl.BTW. Dus succes voor de winnaar.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Sine
  • Laatst online: 20:33
Prijsvraagje ??

wat maken we er van ??

Repareren doe je zo.

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
haha grappig idee.. ik zou eigenlijk de fan moeten geven aan diegene die de hoogste score in mijn zelf geflanste tennis memory spel haalt (Laurens en HurrI weten waarover ik het heb), maar omdat iedereen kans moet maken denk ik toch dat ik dit niet doe.

Om alle werkweek-posters ook een kans te geven maak ik dinsdag bekend wie ik de ventilator opstuur. Iedereen is nog in de race, iedereen kan meedoen, en probeer goed te motiveren. Gezien de nieuwprijs van het ding lijkt het me zeker de moeite waard om een goed verhaal te doen. Suc6 en moge de beste winnen ?

Verwijderd

Kijk daar hebben we tenminste wat aan, aan zon reactie
Op zich wel leuk initiatief btw om zo spullen aan te bieden....ik heb alleen niks

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
* jhead22 is nog steeds opzoek naar een 8cm fantilator roostertje.

Hier in de buurt verkopen ze die dingen niet meer :'(

Is er iemand die er 1 voor een zacht prijsje naar me toe wil sturen ?

jhead@hj.hn.org

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op zondag 02 september 2001 23:28 schreef jhead22 het volgende:
* jhead22 is nog steeds opzoek naar een 8cm fantilator roostertje.

Hier in de buurt verkopen ze die dingen niet meer :'(

Is er iemand die er 1 voor een zacht prijsje naar me toe wil sturen ?

jhead@hj.hn.org
Is een 92mm ook goed? Die ligt hier nog te rotten onder de monitor ;)

Verwijderd

Ik wil hem heeeel graag hebben. Momenteel ben ik bezig om d.m.v een pijp lucht van buiten aan te zuigen door een bak met vocht vreter en het vervolgens m'n kast in te leiden. Dit beestje zou me daarbij enorm helpen, want die bak vochtvreter zorgt nogal voor een belemmering van de airflow.......

Ik hou me bij deze aanbevolen.

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
kep hier nog wel wat DIKKE athlon badges liggen, en duron en athlon matjes en posters. iemand intresse, ruilen tegen zo'n fan :)

• Wimmel

Wimmel

Hello

Op maandag 03 september 2001 00:55 schreef johnny.xxx het volgende:
kep hier nog wel wat DIKKE athlon badges liggen, en duron en athlon matjes en posters. iemand intresse, ruilen tegen zo'n fan :)
Zit nu op mijn werk, maar ik neem vanavond ff contact met je op :)

Discogs

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm veel competitie opeens :) Wat ook wel een idee is, is een dikke fan ducht van dat ding naar mn proc te bouwen, zodat alle lucht die die blaast rechtstreeks naar de proc gaat, met eventueel nog iets ertussen dat de lucht nogal erg koud maakt :) Mocht ik de gelukkige zijn ga ik denkik wel zoiets doen...

Stichting eth0

Verwijderd

Zozo wat een gigantische fan. Ik heb daar ook wel belangstelling voor. Niet voor mijzelf, maar voor mijn vader. Zijn pc bestaat uit een dual Celeron 366@450 (standaard coolers), 265mb, alle uitbereidingssloten vol (matrox g400 dh 16mb, geluid, oud capture kaartje, scsi-2 controllertje, netwerk, 28k modem, isdn) En bij die uitbereidings sloten zit het probleem. Dat zootje wordt gigantisch warm (zorgt zelfs voor vastlopers in de zomer), ondank een 12cm ventilator en kan dus nog wel wat extra koelhulp gebruiken.

Verwijderd

Als je 'm nog kwijt wilt kun 'm wel aan mij kwijt. Wat ik er mee ga doen?

/me gaat concureren met HENRY (de stofzuigen van men ma)

nee maar serieus dit zou een heel mooi fannetje zijn voor op de radiator van mijn toekomstige waterkoeling+peltier experiment.

dus als je 'm kwijt wilt aan een toekomstige DIE-HARD tweaker..........

/me wil wel :9~

Stuur maar een mailtje of icq me ff.

tia

H A W K

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Nog 1 uur en 17 minuten om deze fan te winnen, replies na 0:00 worden niet meer in beschouwing genomen !

Verwijderd

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
ook lol al die fans heb er laatst er 6 80mm fans achter elkaar geknopt lijkt wel of de de boel opstijgt :)

/onntopic
ik vind de topic starter's fan koewl maar die orginele pentium fan van mij doet ut prima komt nooit boven de 50'C (P3866@900) dus maak er iemand ander blij mee :)

Verwijderd

ik wil het ik wil het ik wil het. dit zou echt perfect zijn voor in mijn h2o-doos die er aan zit te komen. dat is een losse kast die ik ga maken om mijn:

radiator
pomp
reservoir
fans, veel fans (en hopelijk grote fans)

in ga bouwen. op die manier kan ik die waterkoeling loskoppelen, meenemen en vervolgens de show stelen op lanparties.

als je dat ding kwijt wilt kun je er zeker van zijn dat ie bij mij in goede handen is, ik zal 'm zeker niet laten verroesten in de kast. hij zal men 1400 proccie over the edge krijgen als jij 'm tenminste aan mij toekent.....

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Maar hoe zit het met de voeding?

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Voeding.. Voor zover ik kan zien ben jij tot nu toe de enigste die in de rij staat voor die voeding. Dit betekend op dit moment dat je 100% kans maakt het ding te winnen. Mocht je dit nog willen versterken, kun je nog meer redenen aandragen waarom ik jou die zou moeten geven. Tot zover voeding.

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik ga dit logo uit me kast zagen: Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/icu13693/warning_tri2.bmpdie ronde fan past dan exact in het middelste gat!

Dan is het zowel een mooie als nuttige [als lawaaige¿] windowmod :o

misschien wil me P3 600 dan eindelijk de 800 halen, hij steekt nu op 757 :(
edit:
[quote]
- geluidsarm
[/quote]

niet zo lawaaig dus ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ik heb zeker interesse in deze kracht patser.
Ik ben absoluut niet zo'n stilte freak.
Lijkt me leuk op een lan party als het warm is...
Mezelf ook wat af koelen...hehehe

mail me...

access

• MGSNK
  • Laatst online: 14-05 14:17
ik wil hem ook, waarom?????? Omdat ie gewoon wreed is en omdat ik van plan ben een 145 watt voeding te gebruiken, alleen om dat ding van vermogen te voorzien... >:) , bovendien heb ik geen airflow in m'n kast :'( dus alle beetjes helpen!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• CV_SmileY
  • Laatst online: 16:35

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

wil deze in mijn kast zetten :) :
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/CV_SmileY/fan.jpg
20cm en vingerverslindend :)
3 minuten om mijn gehele kamer koel te krijgen

• StarLite
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

hehe, kep nu 2 zo-goed-als-dezelfde 235watt voedingkjes in me PC hangen, 1tje voor me PC, 1tje voor CCFL, koelers [nog niet zo veel atm, cd-rom speler] Daar kan die fan wel bij aan lijkt me ;)

Iemand een URL hoe je 2 ATX veodingen kan koppelen, dat ze dus tegelijk aangaan als je op de power button drukt¿

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• jwbagger
  • Laatst online: 11-05 13:59

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik geloof niet echt dat ik kans zal maken op die superfan van je, want de concurrentie is moordend (net zoals je fan zonder fingerguards >:) ) maargoed:
ik wil hem proberen bovenin mijn pc te monteren, om zo alle warme lucht die zich daar heeft verzameld heerlijk te kunnen katapulten naar buiten... heb nu me celeron400 op 500 lopen, maar daar moet toch meer uit te halen zijn? de cussnelheid krijg ik net niet op 100 mhz, dan kaptie ermee, dus wie weet helpt die fan daar reuze bij en kan mijn systeempje er weer eventjes tegen (voorlopig heb ik nogal veel te weinig geld om een nieuwe proc te kopen :( )

en over die zevenhonderdnogiets watt mini-voeding van je: die ging ook weg toch? nu gaat het mij niet zozeer om het feit dat hij 7nogwat watt is, maardat hij er behoorlijk klein uitziet: ik wil proberen om een leuke mod uit te voeren, zit nog te twijfelen tussen een videorecorder-pc (dan is een kleine voeding toch wel een grote pré), of een mod die nog nooit is uitgevoerd: ik heb namelijk een ouwe 286-laptop liggen (zo'n lekker idioot bakbeest dat eigenlijk geen laptop mag heten :P ) en daarin wil ik eigenlijk ook een leuke pc bouwen... Maarja daar moet natuurlijk ook een voeding in, want dat ding op die laptop is geintegreerd op het mobo :( en dan is zo'n kleine voeding toch best wel een must dacht ik zo....

nou mocht ik niet de gelukkige worden dan wens ik de andere 'winnaar' in ieder geval veel plezier met z'n fan/voeding toe :) en iedereen veel tweakplezier :7

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
count me in voor de PSU.
Mn 300W voeding trekt t af en toe niet, dit mega-ding moet t wel halen.
(veel shit: 2 Hdd's, cd-rom, dvd, brander, 4 pci kaarten, geforce, amd cpu etc)
Mn kast wordt ook vet heet, dus die fan zou ook van pas kunnen komen ;)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 03 september 2001 23:29 schreef -=!ME!=- het volgende:
...
Iemand een URL hoe je 2 ATX veodingen kan koppelen, dat ze dus tegelijk aangaan als je op de power button drukt¿
nee, geen url, maar ik zal morgen kijken wat ik er aan kan sleutelen en mn ervaringen proberen te posten ofzo...

Verwijderd

ik wilde vroeg gaan slapen maar ik blijf toch maar ff op want ik wil wel weten hoe dit afloopt.

/me zit met klamme handjes te wachten hoe dit afloopt...

• CV_SmileY

CV_SmileY

Op maandag 03 september 2001 23:36 schreef Hawk666 het volgende:
ik wilde vroeg gaan slapen maar ik blijf toch maar ff op want ik wil wel weten hoe dit afloopt.

/me zit met clamme handjes te wachten hoe dit afloopt...
offtopic:
Hawk waarom zit je niet op icq?

mijn fan is ook te koop (zie pic een paar posts hoger) :)

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Nog maar een laatste motivatie, ik wil 'em echt wel namelijk :9
Mijn waterkoeling boekt nog steeds mindere resultaten dan dat ik verwacht had. Mede verantwoordelijk is de koelwatertemperatuur; dik 9 graden boven de kamertemperatuur (met een 120mm fan op een Opel-radiator). Met dit schatje op mijn radiator moet het mogelijk zijn om de watertemperatuur heel wat dichter bij de kamertemperatuur te krijgen.

May the die-hardest tweaker win! :Y)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:37 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

offtopic:
Hawk waarom zit je niet op icq?

mijn fan is ook te koop (zie pic een paar posts hoger) :)
mijn icq weigert op dit moment dienst, ik zal het ff proberen

Verwijderd

Spannuuuuund, ik ga nog maar een keer naar de wc denk ik (6e keer na het lezen van dit topic)

/offtoppic

icq doet het weer, kwas vergeten om alleen lezen uit te zetten na het overschrijven |:(

hey wat doet ie nou.....

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
laat dat kleine aan die voeding maar weg, hij is 255×140×70, maar wat wil je van een 770W ? Ongeveer 2 maal een ATX voedingbehuizing naast elkaar dus. Ik denk niet dat deze voeding als vervanging voor een ATX voeding kan dienen, daar een ATX ook 3,3V levert.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:43 schreef Dweil het volgende:
laat dat kleine aan die voeding maar weg, hij is 255×140×70, maar wat wil je van een 770W ? Ongeveer 2 maal een ATX behuizing naast elkaar dus. Ik denk niet dat deze voeding als vervanging voor een ATX voeding kan dienen, daar een ATX ook 3,3V levert.
die voeding zou idd ook wel leuk zijn voor mijn waterkoeling, vooral mijn peltier element zou daar lekker op lopen. maarja ik wil het niet overdrijven.

/me zou al heel erg blij zijn met de fan...

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Ach als laatste dan nog een stukje motivatie voor de voeding. Ik wil proberen dmv 9 peltiers een reservoir te koelen tot -40 graden. Omdat de pelts te licht zijn om rechtstreeks onder de cpu te proppen. Het zijn er 6x65 watt en 3x 80 watt, wat een totaal geeft van 630Watt. Daar lijkt jou voeding dus ideaal voor en kan ik weer een leuk verslag schrijven voor GOT.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:49 schreef marco899 het volgende:
Ach als laatste dan nog een stukje motivatie voor de voeding. Ik wil proberen dmv 9 peltiers een reservoir te koelen tot -40 graden. Omdat de pelts te licht zijn om rechtstreeks onder de cpu te proppen. Het zijn er 6x65 watt en 3x 80 watt, wat een totaal geeft van 630Watt. Daar lijkt jou voeding dus ideaal voor en kan ik weer een leuk verslag schrijven voor GOT.
kijk zo iemand zou die voeding moeten krijgen, tegen de tijd dat ik zo ver ben gevordert is die voeding al lang weg.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

hmmmm jammer dattie beetje groter is dan ik had begrepen...

moet ik toch een andere mod gaan bedenken om een plaats te creeren voor die voeding.... maar ik neem aan dat die fan genoeg slurpt dat mijn 200 watt voeding dat niet zal trekken.. zit nu al met 2 schijven,2 cd's, floppy, nodige extra's van led's/versieringen diestroom vreten, extra fannetjes... en die andere fanerbij trektieniet....

ook leuk voor mn server: kan ik eindelik een grote scsi-raid van lekker veelschijfjes bouwen :) lijkt me ook heel kewl :7 draai nu namelijk al eigen web/ftp servertje en zou leuk zijn als i kdaar wat meer op zoukunnen zetten... ook voor intern gebruik is dat wel lekker: dan heb ik mogelijkheid om al mn mp3's/divx centraal te sharen engeeft het niet als mijn client eens uitstaat of vastloopt (zoals zo vaak :( : veel te slechte koeling blijkbaar voor 100 mhz overclock... :'( )

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 03 september 2001 23:49 schreef marco899 het volgende:
wat stop je dan in dat reservoir... water is dan al lang niet meer bruikbaar..... :? en nemen andere stoffen de warmte wel zo lekker op...

nouja mensen iig ga ik nu ongeveer slapen :z ...ik wacht met spanning af en zie morgen wie de diehardest tweaker bleek te zijn! :)

Verwijderd

ojee ik hou het niet meer nog 6 minuten....

Verwijderd

hoe laat is het nu GOT-time?

• CV_SmileY

CV_SmileY

Op maandag 03 september 2001 23:59 schreef Hawk666 het volgende:
hoe laat is het nu GOT-time?
tering wat ben jij irritant boyd!!!
je bent 1 min te vroeg!!

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

got time staat boven je post...

(en ja: ik ben dus nog wakker.... veel te nieuwsgierig :) )

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Oké, dat was em dus, het is 0:00, hierna wordt dus niet meer gekeken. Allereerst, ik vind dat jullie allemaal die fan verdienen en als ik er meer had, zou ik jullie allemaal zo'n ding toe willen sturen. Maar het is er maar één, en iemand zal toch de gelukkige moeten wezen. Ik ben in elk geval blij dat de onderdelen uit de server op deze maniet toch nog goed worden gebruikt, beter als dat ik ze op het stort zou moeten gooien. Wat betreft de voeding, op het allerlaatste moment bleek er bij diverse andere mensen toch nog intresse te zijn voor dit ding. Ik persoonlijk had gedacht dat niemand hem wilde hebben, aangezien hij er toch een beetje "angstaanjagend" uitziet, en je moet als tweaker goed ik je schoenen staan om hem überhaupt te durven aanzetten. Ik kan je zeggen dat zowel de fan als de voeding volledig functioneren, ik heb beide uitgeprobeerd. Ik ga nu in beraad, ik zal alles in acht nemen, en jullie zien in dit topic wel wie wint, ik zal hem/haar ook persoonlijk contacteren ivm afhandeling.

Truste !

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Oh jullie dachten dat ik nu al wist wie hem zou krijgen ? LOL :)

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 00:01 schreef Dweil het volgende:
Oké, dat was em dus, het is 0:00, hierna wordt dus niet meer gekeken. Allereerst, ik vind dat jullie allemaal die fan verdienen en als ik er meer had, zou ik jullie allemaal zo'n ding toe willen sturen. Maar het is er maar één, en iemand zal toch de gelukkige moeten wezen. Ik ben in elk geval blij dat de onderdelen uit de server op deze maniet toch nog goed worden gebruikt, beter als dat ik ze op het stort zou moeten gooien. Wat betreft de voeding, op het allerlaatste moment bleek er bij diverse andere mensen toch nog intresse te zijn voor dit ding. Ik persoonlijk had gedacht dat niemand hem wilde hebben, aangezien hij er toch een beetje "angstaanjagend" uitziet, en je moet als tweaker goed ik je schoenen staan om hem überhaupt te durven aanzetten. Ik kan je zeggen dat zowel de fan als de voeding volledig functioneren, ik heb beide uitgeprobeerd. Ik ga nu in beraad, ik zal alles in acht nemen, en jullie zien in dit topic wel wie wint, ik zal hem/haar ook persoonlijk contacteren ivm afhandeling.

Truste !
Dan ga ik ook maar slapen....

/me gaat vast dromen over grote mega-fans die door zijn kamer vliegen :z

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op dinsdag 04 september 2001 00:01 schreef Dweil het volgende:
Ik persoonlijk had gedacht dat niemand hem wilde hebben, aangezien hij er toch een beetje "angstaanjagend" uitziet, en je moet als tweaker goed ik je schoenen staan om hem überhaupt te durven aanzetten.
dit telt kennelijk dus niet meer mee, nee dat weet ik:maar ik wil toch nog ff zeggen: wat dat betreft moet dat wel lukken hoor :) heb wel meer apparaatjes tot leven gebracht als ze dood waren, en die leeft zelfs nog :) beetje gekllooi voor wat draadjes zal't wel worden met die afgeknipte dingen maar datis heel goed te doen...stelt nix voor bij een monitor :( die zuigen,zoingewikkeld :( :(

(sorry, moestik ff kwijt :) )

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

en oja: welterusten evverieboddie: i'm gone for now! :Z :z

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Laten we beginnen bij het gemakkelijkste. Uitslag Tennis memory:

HurrI - 2258
Ronald - 2039
Laurens - 1725

Helaas hebben jullie hiermee niets gewonnen, maar als HurrI zich meld, wil ik hem wel een kaartje "Groetjes uit Maastricht" sturen.

Dan, de voeding. Ik zal hem versturen met wat documentatiemateriaal, zoals hoeveel spanning er op de diverse aansluitingen zitten, dit maakt het iets gemakkelijker voor de winnaar. Ik denk dat iedereen het wel met mij eens zal zijn marco899 deze krachtpatser het meest verdient. Laat ons zeker nog wat horen hoe het af gaat lopen met je 9-peltier-waterkoeling. Uiteraard willen wij ook plaatjes zien.

Rest ons de fan. Ik heb lange tijd zitten twijfelen, maar uiteindelijk ben ik toch tot de beslissing gekomen dat scorpionv de winnaar is van de ventilator. Hij heeft de meeste moeite ervoor gedaan in mijn ogen, en ik denk dat hij het goed zal gebruiken voor zijn waterkoeling. Ook zijn bereidheid die 92mm finger guards op te sturen naar iemand anders hebben geholpen mij te overtuigen dat hij de goede spirit heeft om anderen te helpen, waar hij dat kan. Ten slotte zijn we hier toch een community, en een beetje teamgevoel is wel welkom. Laat ons weten wat er gebeurt met je waterkoeling, natuurlijk zouden ook plaatjes welkom zijn.

Quote van winnaar: "May the die-hardest tweaker win!"
Ik hoop dat dat bij deze dus gebeurt is.

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd, en ik wil bij deze iedereen bedanken voor zijn inzet.

*scorpionv, je hebt geen email adres, geen MSN of ICQ, geen nix, dus als je je even wilt melden*

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Op dinsdag 04 september 2001 09:17 schreef Dweil het volgende:
Laten we beginnen bij het gemakkelijkste. Uitslag Tennis memory:

HurrI - 2258
Ronald - 2039
Laurens - 1725

Helaas hebben jullie hiermee niets gewonnen, maar als HurrI zich meld, wil ik hem wel een kaartje "Groetjes uit Maastricht" sturen.

Dan, de voeding. Ik zal hem versturen met wat documentatiemateriaal, zoals hoeveel spanning er op de diverse aansluitingen zitten, dit maakt het iets gemakkelijker voor de winnaar. Ik denk dat iedereen het wel met mij eens zal zijn marco899 deze krachtpatser het meest verdient. Laat ons zeker nog wat horen hoe het af gaat lopen met je 9-peltier-waterkoeling. Uiteraard willen wij ook plaatjes zien.

Rest ons de fan. Ik heb lange tijd zitten twijfelen, maar uiteindelijk ben ik toch tot de beslissing gekomen dat scorpionv de winnaar is van de ventilator. Hij heeft de meeste moeite ervoor gedaan in mijn ogen, en ik denk dat hij het goed zal gebruiken voor zijn waterkoeling. Ook zijn bereidheid die 92mm finger guards op te sturen naar iemand anders hebben geholpen mij te overtuigen dat hij de goede spirit heeft om anderen te helpen, waar hij dat kan. Ten slotte zijn we hier toch een community, en een beetje teamgevoel is wel welkom. Laat ons weten wat er gebeurt met je waterkoeling, natuurlijk zouden ook plaatjes welkom zijn.

Quote van winnaar: "May the die-hardest tweaker win!"
Ik hoop dat dat bij deze dus gebeurt is.

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd, en ik wil bij deze iedereen bedanken voor zijn inzet.

*scorpionv, je hebt geen email adres, geen MSN of ICQ, geen nix, dus als je je even wilt melden*
Hebben we niet een 'heel-erg-blij' smilie? Ik ben het dus wel, hardstikke mooi man! 8-) Ik ga zeker plaatjes maken van de fan + radiator opstelling, en de resultaten post ik er dan bij.

Mijn emailadres heb ik zeker vergeten te vermelden, hier komtie alsnog: scorpionv@e-mail.ru

Marco899, congratz met je voeding. Ik kijk idd uit naar plaatjes van je project, dat wordt erg cool(letterlijk) denk ik.

Dweil, alvast bedankt, en ik hoor wel van je.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Leuk dat ik heb gewonnen. Nu kan ik eindlijk aan mjn project beginnen, nu ik een sterke voeding heb. Zodra ik wat heb opgezet, zal ik het zeker tonen. Mocht ik er niet uitkomen, dan zal ik zo sportief zijn om de voeding weer op dezelfde manier weg te geven.

Thx.

Verwijderd

;(

• mr_niceguy
  • Laatst online: 16-04 07:59
Heeft iemand hier nog dat plaatje dat in het begin van dit topic werd geplatst?
want er is geen plaatje meer :'(

en ik wil hem heel graag zien

Verwijderd

Dit vind ik echt .....jammer
Was er niet nog iemand met zon beest?
Maarja.....iig er kan er maar 1tje winnen...gefeliciteerd

btw echt nergens nog in een hoekje een server liggen dweil?
:P

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Nu je het zegt. Een volledig gestripte.. zelfs de voeding en de fan zijn eruit :)

Verwijderd

Ik zou haast een spreekwoordelijke moord doen voor zon ding...... :Y)

• mr_niceguy
  • Laatst online: 16-04 07:59
HALLOOOOOOO
heeft er niemand een plaatje of een site waar deze fan opstaat?

IK BEN NAMELIJK HEEL ERG NIEUWSGIERIG

Verwijderd

ik zie toch plaatjes op pagina 3 van deze thread...zoets is het ongeveer, alleen gaat het hier om dee 12 V variant

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
nou vooruit dan, omdat jij het bent. Ik moest hem uit de lokale internet cache vissen, want ik had em van de server af gewist.

Afbeeldingslocatie: http://dweil.mine.nu/fan.jpg

• Black_Adder
  • Laatst online: 31-08-2025
Als ik um zou krijgen zou ik um waarschijnlijk op me processor monteren >:)

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 14:18 schreef Black_Adder het volgende:
Als ik um zou krijgen zou ik um waarschijnlijk op me processor monteren >:)
Ik wil niet haatdragend klinken, maar je krijgt em dus niet. OF je moet scorpionv eens lief aankijken. :)

Verwijderd

Echt geen correspondentie mogelijk?
:)
Heb er echt de pee in :P

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 14:11 schreef mr_niceguy het volgende:
HALLOOOOOOO
heeft er niemand een plaatje of een site waar deze fan opstaat?

IK BEN NAMELIJK HEEL ERG NIEUWSGIERIG
Ehhhh, Google.com -> search....

http://www.comairrotron.com/dcfans/PatriotDC.htm

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 19:10 schreef Penaa het volgende:
Echt geen correspondentie mogelijk?
Heb er echt de pee in :P
Oke moet je je even voorstellen, jij hebt dat ding gewonnen. Krijg je opeens een mailtje:

"Hai Penaa, even om te zeggen dat je de fan toch niet krijgt omdat ik heb gecorrespondeerd."

Snap je het idee ?

Verwijderd

Sorry...............
Kan niet tegen mijn verlies. |:(
Was btw een beetje grappig bedoeld hoor

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Gefeliciteerd scorpionv en marco889 :)

Ik kan lekker wel tegen mn verlies :P

Stichting eth0

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

* scorpionv schopt dit topic ff omhoog, en geeft ook een schop in de richting van marco899. Hup, betalen jij! Eerder wordt de boel niet verzonden. ;) :Y)

Verwijderd

die 172mm fan is nog niks check deze maar eens:

http://www.comairrotron.com/dcfans/CaravelDC.htm

hebbie terug van een 10inch fan? met 550CFM!!

lolals je die monteerd aan de zijkant van je kast als outtake dan vliegt je kast de lucht in en dan kom je de kast het vasttschroeven! LOL

• Epsilon
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

Op woensdag 19 september 2001 16:35 schreef TWINCAM1600 het volgende:
die 172mm fan is nog niks check deze maar eens:

http://www.comairrotron.com/dcfans/CaravelDC.htm

hebbie terug van een 10inch fan? met 550CFM!!

lolals je die monteerd aan de zijkant van je kast als outtake dan vliegt je kast de lucht in en dan kom je de kast het vasttschroeven! LOL
tjek dezelfde maat maar es van delta, dan schrik je pas

Verwijderd

:9~

Wat voor kracht heeftie op de schaal van Fujita??? F3??? F4??? Dat ding ziet er best wel LEUK uit...

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]

Waar werk jij :), jij gaat een colleca tweakert krijgen en, maar je kunt wel wat missen ;)

• Wimmel

Wimmel

Hello

Op woensdag 19 september 2001 21:17 schreef roedie het volgende:

[..]

Waar werk jij :), jij gaat een colleca tweakert krijgen en, maar je kunt wel wat missen ;)
Ik werk bij een baas :)
Ik heb het sommige mensen al gemeld, er gaan binnenkort nog ongeveer 20 oude servers uit. Ik heb zelfs hoop dat ik dan een paar complete kasten mee krijg. En natuurlijk is dat niet allemaal voor in de schuur.....Wordt vervolgd.

Btw, heb geen plaatje bij de hand maar hier staat de server in kwestie

Discogs

Verwijderd

Als daar je leuter in komt............

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kewl ding!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Poes loopt langs de pc............ rrrrrzzzzzzzzzzzzz
Poes ziet de binnenkant van je case.
Poes zegt wellicht in die tussentijd nog 1x mmmaaaauuuuw !!!
Poes voelt zicht niet zo lekker meer.

En jij zit met een Unieke case die bloed sputtert ( ow en af en toe wat haren ) :)

Voordeel : Je hoeft je kat niet mer te kammen,eten geven, enz enz.

Toch een wijze les uitgehaald :?

Mischien DE ULTIEME KOELING ????

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Topicstarter
Betalingen zijn inmiddels alle twee binnen. Als het wat minder regent haast ik mij naar het postkantoor om de boel op de post te doen. Excuses voor onze twee winnaars, zij zitten al een tijdje ongeduldig te wachten op hun spullen, en staan te trappelen om aan de slag te gaan. Nog even geduld AUB, er wordt aan gewerkt.

Verwijderd

/me meldt zich ook maar weer eens.....
Wel leuke acties dit zo vind ik........

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
wil je soms een windtunnel in je case maken ofzo?! met die 10inch fan?!
:7

Verwijderd

Die 10" ventilator moet 82 dollar kosten (x 3 = 240 piek).
Een 17" versie kost 60 dollar (180 piek).
Valt nog mee... ;)
Only USA

Wimmel: welke serverkasten bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/5051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://picserv.mediamonks.net/5050.jpg
Doe mij maar een 19".
>:)

Ik heb wel eens een tv-programma gezien over een 'recycling-bedrijf' waar oude computers werden gesloopt. Dan zie je bloedmooie oerdegelijke kasten (ook 19") gestript worden, en in de crusher belanden.
snik!
:'(
Pagina: 1 2 Laatste