Genoeg met de gekke bekken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dasprive
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik kijk graag naar de filmpjes op de site/youtube (of via freetube in mijn geval), en ik kan het goed smaken dat ze iets vlotter en losser zijn geworden.

Maar ik heb één verzoek: is het mogelijk om ook thumbnails te gebruiken zonder gekke bekken? Een paar zijn leuk, maar als je ze zo allemaal op een rijtje ziet, mist het z'n effect op den duur. Leuke foto van het device dat gereviewed wordt en wat plusjes en minnetjes en dergelijke is soms toch ook genoeg?

Mogelijk sta ik alleen in deze mening, en dan is het maar zo. Maar toch benieuwd of andere die thumbnails soms ook een beetje beu worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i9mYmPtPfFnasGXby8ka1fYbKtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sqUhaqUq4NYarRsvWqd8yb0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08
Tweakers gaat mee met de hype van Youtube. Daar staat het vol met dit soort clickbait.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Dit is momenteel een Hype. Doe je niks tegen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:06

WCA

De reden waarom die gekke bekken er staan: het werkt. Mensen klikken gemiddeld gewoon sneller op zo'n thumbnail.

Je kan natuurlijk ook gewoon kiezen om het te negeren, zo heel moeilijk is dat niet, en de kwaliteit van de video wordt niet beinvloed door de thumbnail.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:08
Dasprive schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:38:
Ik kijk graag naar de filmpjes op de site/youtube (of via freetube in mijn geval), en ik kan het goed smaken dat ze iets vlotter en losser zijn geworden.

Maar ik heb één verzoek: is het mogelijk om ook thumbnails te gebruiken zonder gekke bekken? Een paar zijn leuk, maar als je ze zo allemaal op een rijtje ziet, mist het z'n effect op den duur. Leuke foto van het device dat gereviewed wordt en wat plusjes en minnetjes en dergelijke is soms toch ook genoeg?

Mogelijk sta ik alleen in deze mening, en dan is het maar zo. Maar toch benieuwd of andere die thumbnails soms ook een beetje beu worden.

[Afbeelding]
Je kijkt graag naar de artikelen op YT, maar je hebt er 2 half gekeken? O-)

Waarom maak je je hier druk over? Dit is nu eenmaal YT op het moment. Thumbnails die een frame uit de video is werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

Deze discussie hebben wel al een paar x gehad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:15
Zal wel bedoeld zijn om een specifieke doelgroep te bereiken. Zelf heb ik er niets mee, maar goed, het staat me ook niet in de weg om zo'n video te bekijken. Ik ben al lang blij dat de video's een normale titel hebben ipv de Youtube-standaard `[capslock] <insert gemaakte verbazing> [optionele vraagtegen]`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:12

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit soort dingen is een soort van massa-evolutie.

Het punt is namelijk dat de video's met een dergelijke thumbnail meer kliks genereerde dan video's zonder dergelijke thumbnails. Het was eerst nog wat absurder, met echt de constante 'verbaasd bek vol tanden'-look, maar wederom: de video's kregen meer kliks. Het gevolg was vanzelf dat er meer video's kwamen die dit deden. Ook qua caps in titels, emoji's, en pakkende eerste woorden. Zelfs een bepaalde zinstelling trekt meer kliks, ik bedoel...

Je gelooft NOOIT wat voor clickbait er soms online kan staan! Klik om 2771 manieren te vinden om daar achter te komen!

zijn ook doorgaans succesvol. Net zoals "top zoveel"-lijstjes met uitdagende stellingen (10+ keer dat Tweakers het woord FOUT gebruikte).

Dit soort dingen werkt. En dat is waarom je het ziet. Totdat iemand met iets mega-creatiefs komt wat opvalt en daardoor meer kliks genereert. Dat is een revolutie. En dan ineens ziet alles er anders uit. De praktijk is echter meer dat er een evolutie plaats vindt. De kleuren zijn wat gedempter, minder zuurstokjes, minder caps... ga zo maar door.

Dit + het algoritme verklaart waarom het succes is. YouTube filtert bovendien in bepaalde doelgroepen (je kunt als adverteerder bepaalde doelgroepen bereiken en tegelijk als creator dat ook, en daar hoort een zeker thema bij). Geef voor de gein je youtube account eens af aan een klein neefje of een kleuter, ik zweer je... je youtube heeft binnen no-time minder gekke bekken, maar voor mijn perspectief horror-achtige CGI-beesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 21:27

TradeMarkNL

Videoproducer
Bedankt voor de feedback! Deze discussie is inderdaad al een paar keer eerder gevoerd, maar ik wil best nog een keer antwoord geven :) Het is inderdaad zou dat hoofden in een holdimage er nu eenmaal voor zorgen dat er vaker op wordt geklikt. Iets wat voor ons uiteraard belangrijk is. Sinds we over zijn gestapt op deze aanpak hebben we ook echt de afbeeldingen al minder overdreven gemaakt, mede dankzij jullie feedback. Dus we proberen er echt wel op te letten dat het niet over-the-top is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Deze post MOET je gelezen hebben!

Tja, met dat gedrag zou de gemiddelde Tweaker op Tweakers zelf niet wegkomen. Dus een beetje het verkeerde voorbeeld geven?

Aan de andere kant dat is hoe deze industrie helaas werkt op 'social' media. Je zou kunnen zeggen verlaag je niet tot dergelijk niveau maar dan val je buiten de boot.

Ik kan je deze extensie aanraden.

https://addons.mozilla.or...bait-remover-for-youtube/ (is er ook voor Chrome)

Twee features: CAPS LOCK uit de titel weg, en een willekeurige thumbnail uit de video (zonder gekke bek). Maar dan wel voor alle filmpjes. Gelijke monniken.
Umbrah schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:01:

Dit + het algoritme verklaart waarom het succes is. YouTube filtert bovendien in bepaalde doelgroepen (je kunt als adverteerder bepaalde doelgroepen bereiken en tegelijk als creator dat ook, en daar hoort een zeker thema bij). Geef voor de gein je youtube account eens af aan een klein neefje of een kleuter, ik zweer je... je youtube heeft binnen no-time minder gekke bekken, maar voor mijn perspectief horror-achtige CGI-beesten.
Als je interesse hebt in CGI auto's gemaakt door mensen die waarschijnlijk zelf geen Engels spreken maar wel jouw kind uitleggen wat de kleuren (in het Engels) zijn: https://www.youtube.com/results?search_query=helper+cars je moet wel van Old McDonald houden :>

Als je deze post geweldig vond like deze dan en voeg me toe aan je lijst.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-04 13:18
Ah dit soort videos vermijd ik altijd. Dat geschreeuw om aandacht komt echt mijn neus uit. Ik heb een sterk vermoeden dat door dit soort tactieken de jongere generatie amper nog een normale aandachtsspanne heeft en voordat zij volwassen zijn richting een burn-out gaan. Laatst zag ik nog een leuke video van een lerares die ging stoppen met haar baan omdat het gedrag van kinderen enorm achteruit gaat. Dit soort dingen zie je helaas overal, want als je niet meegaat met die trend mis je wellicht views. Het gevolg is dat iedereen overladen wordt met onnodige prikkels en we als maatschappij allemaal lekker gestresst zijn. Althans, zo denk ik er soms over. Ik doe er gewoon niet meer aan mee en laat het lekker voorbij gaan. Wat ik wel ga doen is in mijn vrije tijd in de tuin zitten. Er zitten wat vogels in onze boom, met een kop koffie erbij kan ik mij prima vermaken.

Ik word een boomer denk ik. Eigenlijk kan ik er weinig over zeggen anders dan: niet meer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Goh, je zou zeggen dat een 'Tweaker' verder kijkt dan het eerste plaatje :P

"never judge a Youtube by its holdimage"

Ik vind het wel leuk, die expressieve gezichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dasprive
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07-2024
TradeMarkNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:26:
Bedankt voor de feedback! Deze discussie is inderdaad al een paar keer eerder gevoerd, maar ik wil best nog een keer antwoord geven :) Het is inderdaad zou dat hoofden in een holdimage er nu eenmaal voor zorgen dat er vaker op wordt geklikt. Iets wat voor ons uiteraard belangrijk is. Sinds we over zijn gestapt op deze aanpak hebben we ook echt de afbeeldingen al minder overdreven gemaakt, mede dankzij jullie feedback. Dus we proberen er echt wel op te letten dat het niet over-the-top is.
Maar wijzen de cijfers uit dat het werkt?
Want zo ja, dan kan ik de boom in, dat snap ik.
Zo nee, dan ben je je vertrouwde userbase aan het vervreemden zonder dat er iets tegenover staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:06

WCA

Dasprive schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:49:
[...]

Zo nee, dan ben je je vertrouwde userbase aan het vervreemden zonder dat er iets tegenover staat.
Zat kanalen die het gemeten hebben. Ja, het werkt. Vaste kijkers kijken toch wel en nieuwe kijkers klikken vaker.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 21:27

TradeMarkNL

Videoproducer
Dasprive schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:49:
[...]

Ja we zien absoluut groei. Anders zouden we het niet doen natuurlijk :) Wij zijn hierin niet de eerste die dit doen, dus hebben zoals @WCA zegt mooi resultaten van andere kanalen kunnen bekijken. We werken hiervoor ook samen met een YouTube Agency voor advies.

[ Voor 4% gewijzigd door TradeMarkNL op 06-05-2023 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Hoe gekker hoe beter. Kan niet gek genoeg zijn! Alles zo serieus, bah.
Pagina: 1