|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
1
| 🫤 is een normaal teken hier |
Er is zelfs een programmeertaal dat met emoji's werkt. Hoe ga je dat dan in code tags zetten als die er niet in mogen?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Alleen emoji's toestaan wanneer [code=emojitaal] geplaatst wordt?Hero of Time schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:19:
Er is zelfs een programmeertaal dat met emoji's werkt. Hoe ga je dat dan in code tags zetten als die er niet in mogen?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, ik heb begrepen dat je zelfs in iets als PHP emoji's kan gebruiken. Bijvoorbeeld om een functie te maken.Raven schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:34:
[...]
Alleen emoji's toestaan wanneer [code=emojitaal] geplaatst wordt?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zoals een code tag een A weergeeft, geeft hij ook 🅱️ weer.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Als ik heel eerlijk ben : Gewoon verbieden!Hero of Time schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:19:
Maar laten we eerlijk zijn : Hoe vaak zal dat nou echt voorkomen
Misschien wel de mooiste oplossing!Raven schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:34:
Alleen emoji's toestaan wanneer [code=emojitaal] geplaatst wordt?
Hmm... interessant :_eLMo_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 18:54:
Emoji’s zijn unicode karakters en hebben dus niks met code tags van doen.
Zoals een code tag een A weergeeft, geeft hij ook 🅱️ weer.
- Pale Moon laat die B zien als wit met zwarte achtergrond.
- Firefox maakt er wit met een rode achtergrond van.
Dat is ook best wel raar en ik kan niet in het hedendaagse Firefox zo gauw zien welke Character Encoding er wordt gebruikt ?!
Pale Moon pakt in ieder geval inderdaad Unicode dus dat zal wel goed zitten dan ?
Hoe dan ook :
Ik vind het niet thuis horen in een CODE blok en hoop op een oplossing!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Intentionally left blank
Het is een karakter, net zoals de letter A een karakter is.nero355 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:25:
[...]
Hmm... interessant :
- Pale Moon laat die B zien als wit met zwarte achtergrond.
- Firefox maakt er wit met een rode achtergrond van.
Dat is ook best wel raar en ik kan niet in het hedendaagse Firefox zo gauw zien welke Character Encoding er wordt gebruikt ?!
Pale Moon pakt in ieder geval inderdaad Unicode dus dat zal wel goed zitten dan ?
Hoe dan ook :
Ik vind het niet thuis horen in een CODE blok en hoop op een oplossing!
Het verschil in uiterlijk ligt puur aan het font dat je gekozen renderer gebruikt.
Gezien deze toegestaan zijn in code lijkt het me onwenselijk deze te verwijderen in code blocks.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Yep._eLMo_ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:49:
[...]
Gezien deze toegestaan zijn in code lijkt het me onwenselijk deze te verwijderen in code blocks.
En daarbij, stel dat je emojies wel wilt weglaten, dan vereist dat je weet welke unicode character ranges dat zijn, dat zal niet zomaar duidelijk zijn. En als je dan een emoji weglaat, wat zet je er dan voor in de plaats? Een spatie? Een vervanger? Welke dan?
Je komt dan in een heel custom gebied terecht waar je unicode ondersteund, maar toch ook weer niet. Dat lijkt mij een hele onwenselijke situatie.
Heel misschien is het dan nog interessant om in een codeblock alleen ANSI te ondersteunen. Maar ook daar zitten dan een hoop vraagtekens aan. Letterlijk en figuurlijk, want een unicode karakter wat wordt omgezet naar ANSI welke geen ANSI vervanger heeft, wordt een
1
| ? |
En dan verschijnt al snel de vraag waarom we naar vraagtekens in een codetag zitten te kijken.
Mijn visie is in ieder geval dat wat TS nu ziet in die codetags, dat dat volgens verwachting is.
Dat het er raar uit ziet, dat wel. Maar daar had de oorspronkelijke poster zelf wat aan kunnen doen.
Alles kan stuk.
Het zij zo dan!crisp schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:31:
Dit is geen bug. Veel programmeertalen staan gewoon unicode toe, vaak zelfs ook in identifiers.
Hier is m.i. dus geen 'fix' voor nodig...
Die heeft het al moeilijk genoeg met zijn probleem/zoektocht naar de juiste oplossingen dus ik gok dat die niet eens op de hoogte is van de verschillende coderingen/encodings op het webremco_k schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 00:38:
Dat het er raar uit ziet, dat wel.
Maar daar had de oorspronkelijke poster zelf wat aan kunnen doen.