videograbber met bijgeleverde software geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-11-2024
Mijn vraag
Ik wil vhs videobanden digitaliseren, dus ik heb een USB2.0 videograbber br116 VAN Basetech gekocht. Hierbij is verouderde software geleverd honestech VHS tot DVD 3.0SE . Deze heb ik geinstalleerd met de productcode. Ik heb ook een dure hoogwaardige skytronic audio video kabel gekocht met aan de ene kant een scart aansluiting en aan den andere kant drie stekkers waarvan twee mannelijke links en rechts audio aansluitingen en een svideo aansluiting. Deze sluit ik aan op de videograbber met twee vrouwelijke audioaansluitingen en de svideo aansluiting,

Het probleem is dat de software geen beeld en geen audio geeft.

Ik heb gecheckt of de vhs video speler beeld en geluid geeft op de televisie: Dit gaat wel goed
Hierdoor weet ik dat de scart in de out verbinding zit van de vhs videorecorder.
Ik heb gecheckt of de instellingen bij de software staat op de juiste video en audio device. Dit is te geval
Bij apparaten beheer kan ik zien AV to USB2.0

Mijn besturingsprogramma is Windows 10

Wie weet wat ik nog kan proberen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAIvllM-h7_bUEmGf07_o-_xWlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIY1t4XdbPGkpwh3YdqF3POU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx_t61XebUkXgN4Qh5NGfpoE1KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c3y1hDn35hO5iVDcHQcah8xi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dpVAF-h63TTgY0-t9Fc5mSIn64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZyahbtiiZJbMpC8EYvCU5zB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWQTihIHt-TB3zyBO8BW7XzDx1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFTJKb2E6s8MCUfjgdV6fhhI.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de handleiding van je apparaat gelezen zodat je weet hoe je de boel moet aansluiten? Wat doet die zwarte kabel namelijk? Je zou de gele moeten gebruiken, dat was altijd beeld bij SCART naar tulp stekkers.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
Deze heb ik ook gehad, en deed ook bij mij niets, dus weggegooid.

De zwarte is s-video, dat zou gewoon goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dubbelpost....

PS: Lees mijn laatste reactie daar, het is erg oud spul, of dat nog wil werken onder Win10?

[ Voor 26% gewijzigd door route99 op 03-05-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Is de scart wel een video-out ipv -in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pennywiser schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:58:
Deze heb ik ook gehad, en deed ook bij mij niets, dus weggegooid.

De zwarte is s-video, dat zou gewoon goed moeten zijn.
S-video is volgens mij voor Super VHS. Voor regulier VHS zal het wel de gele connector moeten zijn.
chetbaker schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:54:
Ik heb gecheckt of de vhs video speler beeld en geluid geeft op de televisie: Dit gaat wel goed
Hierdoor weet ik dat de scart in de out verbinding zit van de vhs videorecorder.
Hmm. Als het met dezelfde kabels wel werkt op de TV dan zal die recorder toch wel een S-video signaal geven.

[ Voor 37% gewijzigd door downtime op 03-05-2023 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-10 23:12
downtime schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:23:
[...]

S-video is volgens mij voor Super VHS. Voor regulier VHS zal het wel de gele connector moeten zijn.
S-video is geen super VHS, moet gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 18:11

DeTeraarist

#Boots2Asses

Zou geel niet composite zijn en dus gewoon niet passen?

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker
Bedankt voor alle reacties. Ik heb gecheckt of de video het doet op tv en dat werkt wel. Wat mij opgevallen is , is dat mijn videograbber vier aansluitingen heeft en ik er maar gebruik maak van drie. Ik ga de kabel omruilen voor een scart naar vier aansluitingen met de gele erbij en kijken of het dan wel werkt

[ Voor 45% gewijzigd door chetbaker op 03-05-2023 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker
TRAXION schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:23:
Is de scart wel een video-out ipv -in?
dit heb ik gecheckt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker
volgens mij heb je geen scart to tulp met vier aansluitingen,. Dus ik moet een scart to plug hebben waarbij de zwarte de gele vervangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
Die videograbber zal wel een kloon/variant zijn van de bekende EasyCAP USB hardware.

Visser I/O: EasyCAP drivers for Windows 8, 8.1 and 10

Een S-Video signaal is normaal gesproken alleen beschikbaar op een S-VHS recorder.
(S-Video over SCART is dan ook nog een apart dingetje om goed in te stellen)
Bij een gewone VHS recorder gebruik je alleen het composiet (gele stekker) signaal.
Anders krijg je alleen grijstinten beeld.

Zo te zien heb je nu geen beeld omdat capturedriver niet is geladen/geconfigureerd.

Lees ook hier eens voor (heel) veel informatie:
Informatie over zelf VHS (Video-)banden digitaliseren

Het makkelijkste is om een (nog) goed werkende analoge DVD/HDD recorder te gebruiken en daarmee de opnames te maken en naar de PC te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 13:28
Niet elke scart kabel implementeert alle functies, zoals bijv. S-Video. Het is echt hit ' miss met die troep.
Pagina: 1