Ik heb de volgende opstelling:
/f/image/XqsRLImNOPFDA6znz9NQo5Fk.png?f=fotoalbum_large)
Panelen specs:
Type: Denim U M3 460 BW 120H
Vmpp: 35.08V
Impp: 13.13A
Voc: 41.63V
Isc: 14.04A
Omvormers:
Growatt MIN 3600 TL-XE (String 1: 5 oost panelen (PV1), String 2: 5 linker west panelen (PV2))
Growatt MIC 2000 TL-XE (5 rechter west panelen (PAC))
Opbrengst vandaag (strak blauwe lucht):
:strip_exif()/f/image/DR9OLYVmvaZF5ijVOtBeKVRn.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot een uur of 12 lijkt alles redelijk normaal, er zit wat meer verschil tussen de 2 strings op west dan ik had verwacht, maar ze hebben beide iets andere schaduw last dus niet onverklaarbaar.
In de middag gaat de grote omvormer echter een aantal keer naar 0W, en tot iets van 15u is de opbrengst van beide strings exact gelijk, en overwegend een stuk lager dan die van de andere omvormer (die gewoon netjes een continue opbrengst heeft). Ik zou verwachten dat ik met een blauwe lucht gewoon 3 mooie parabool lijntjes krijg...
Heeft iemand enig idee waarom ik de 3600W omvormer zo'n raar profiel heeft?
/f/image/XqsRLImNOPFDA6znz9NQo5Fk.png?f=fotoalbum_large)
Panelen specs:
Type: Denim U M3 460 BW 120H
Vmpp: 35.08V
Impp: 13.13A
Voc: 41.63V
Isc: 14.04A
Omvormers:
Growatt MIN 3600 TL-XE (String 1: 5 oost panelen (PV1), String 2: 5 linker west panelen (PV2))
Growatt MIC 2000 TL-XE (5 rechter west panelen (PAC))
Opbrengst vandaag (strak blauwe lucht):
:strip_exif()/f/image/DR9OLYVmvaZF5ijVOtBeKVRn.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot een uur of 12 lijkt alles redelijk normaal, er zit wat meer verschil tussen de 2 strings op west dan ik had verwacht, maar ze hebben beide iets andere schaduw last dus niet onverklaarbaar.
In de middag gaat de grote omvormer echter een aantal keer naar 0W, en tot iets van 15u is de opbrengst van beide strings exact gelijk, en overwegend een stuk lager dan die van de andere omvormer (die gewoon netjes een continue opbrengst heeft). Ik zou verwachten dat ik met een blauwe lucht gewoon 3 mooie parabool lijntjes krijg...
Heeft iemand enig idee waarom ik de 3600W omvormer zo'n raar profiel heeft?