Goedemorgen,
Het zoveelste topic.
Ik wil er geen lang verhaal van maken, maar in het kort de situatie:
- Gebroken kap. Bovenste helft 35 graden dakhelling, onderste helft zo'n 65 graden dakhelling.
Ligging pal op het zuiden, geen invloed van bomen of iets dergelijks ( geen schaduw ).
Woning wordt compleet gerenoveerd door mijzelf.
Volgende week monteren we nieuwe Falk TR3+ isolatiepanelen van 13cm dik.
Inmiddels heb ik montagemateriaal van het merk Esdeq Clickfit evo besteld voor staaldak.
Ik ben van plan om Jinko full-black 430WP panelen te halen (de tiger neo). Twee rijen in portrait orientatie.
Aangezien er in het onderste vlak 2 dakramen komen kunnen er bovenin 13 panelen en onderin 11 panelen. Maakt totaal net iets meer als 10kWp.
Vragen
Het plan is om alle panelen in serie te leggen, maar de bovenste en onderste rij apart in de omvormer terecht te laten komen. Dat zijn dan 2 MPPT's toch ?
Ik kom nog niet uit de keus voor de omvormer; ik zie allerlei merken en soorten voorbijkomen, maar wat is wijsheid? Ik wil wel graag uitlezen, maar dat hoeft niet spectaculair met allerlei grafiekjes.
Mijn huisaansluiting is een 3x 25A.
Als illustratie de huidige status van het dak:
:strip_exif()/f/image/5aV3SXy0PmXGd6WJaxqQzu50.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen zaterdag rond 19u.
Het zoveelste topic.
Ik wil er geen lang verhaal van maken, maar in het kort de situatie:
- Gebroken kap. Bovenste helft 35 graden dakhelling, onderste helft zo'n 65 graden dakhelling.
Ligging pal op het zuiden, geen invloed van bomen of iets dergelijks ( geen schaduw ).
Woning wordt compleet gerenoveerd door mijzelf.
Volgende week monteren we nieuwe Falk TR3+ isolatiepanelen van 13cm dik.
Inmiddels heb ik montagemateriaal van het merk Esdeq Clickfit evo besteld voor staaldak.
Ik ben van plan om Jinko full-black 430WP panelen te halen (de tiger neo). Twee rijen in portrait orientatie.
Aangezien er in het onderste vlak 2 dakramen komen kunnen er bovenin 13 panelen en onderin 11 panelen. Maakt totaal net iets meer als 10kWp.
Vragen
Het plan is om alle panelen in serie te leggen, maar de bovenste en onderste rij apart in de omvormer terecht te laten komen. Dat zijn dan 2 MPPT's toch ?
Ik kom nog niet uit de keus voor de omvormer; ik zie allerlei merken en soorten voorbijkomen, maar wat is wijsheid? Ik wil wel graag uitlezen, maar dat hoeft niet spectaculair met allerlei grafiekjes.
Mijn huisaansluiting is een 3x 25A.
Als illustratie de huidige status van het dak:
:strip_exif()/f/image/5aV3SXy0PmXGd6WJaxqQzu50.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen zaterdag rond 19u.
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl