treiterende jeugd, buurvrouw door het lint.. wat te doen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:59

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Ach het is net als vroeger, degene die met belletje lel reageerde werd interessant om nog een keer langs te gaan.

Zo werkt de jeugd actie <> reactie = interessant. Wil dat zeggen dat mevrouw niet in haar recht staat? Zeker niet, maar om vanuit haar perspectief een gewenste reactie te krijgen is niet om daarop te reageren want dat zorgt er nu juist voor dat het door blijft gaan.

En diegene die direct roeptoeteren dat het niet kan want ASO, zijn jullie zelf nooit jong geweest en kattenkwaad uitgevoerd? Het leven is niet zwart of wit.

[ Voor 25% gewijzigd door Hari-Bo op 01-05-2023 00:18 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 13:36
Wel mooi om te zien dat de consensus is om het te laten escaleren. Dit lijkt me echt niet de bedoeling.

Ik zie een aantal opties.

Probeer activiteiten te organiseren voor de jongeren in de buurt, zoals sportevenementen, workshops of vrijwilligerswerk. Dit kan hen helpen hun energie op een positieve manier te kanaliseren en kan de overlast verminderen.

Neem contact op met de gemeente en vraag of zij mogelijkheden hebben om in te grijpen, zoals het plaatsen van extra verlichting, het aanstellen van een buurtcoach of het organiseren van activiteiten voor de jeugd.

Is er een buurt app? daar kan je je zorgen delen en gezamenlijk oplossingen kan bedenken. Dit kan helpen om het gemeenschapsgevoel te versterken en problemen gezamenlijk aan te pakken.

Het irritante is waarschijnlijk als er eindelijk iets van een buurtcoach is of activiteiten zijn geregeld is er al weer zoveel tijd voorbij dat het probleem zichzelf al heeft opgelost.

Something something

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:15:
En diegene die direct roeptoeteren dat het niet kan want ASO, zijn jullie zelf nooit jong geweest en kattenkwaad uitgevoerd? Het leven is niet zwart of wit.
Ik ben jong geweest ja. Vast ook welees aan belletje lellen gedaan. Maar nee, nooit jarenlang dat gericht op één persoon om die te treiteren. Jong zijn, is geen excuus om een niet opgevoede tokkie te zijn. Zoals TS het beschrijft is het gewoon standaard pestkoppen gedrag. En dat die een reden hebben om het te richten op iemand zal vast. Maar daar kom je echt niet vanaf als buurvrouw door het nu te negeren. Want ze weten dat je gevoelig ervoor ben, dus als je ze negeert gaan ze net zo lang escaleren tot je weer wel reageert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
SeenD schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:08:
Wel mooi om te zien dat de consensus is om het te laten escaleren. Dit lijkt me echt niet de bedoeling.
De bedoeling niet nee, maar andere opties lijken mij niet echt realistisch. Je kan niet verwachten dat TS nu sportevenementen en workshops gaat organiseren om zijn buurvrouw, waar hij verder weinig mee heeft, te helpen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach het is net als vroeger, degene die met belletje lel reageerde werd interessant om nog een keer langs te gaan.
Is dat zo? Vroeger kon ik nog rustig een 'jochie' van z'n fiets trekken en hem waarschuwen dat het de laatste keer is, nu staat het prominent op elke social media welke 'tokkie nu weer kinderen mishandelt'.

Echter andersom, als reljochie, ben ik opgevoegd met regels en consequenties, die bestaan niet meer. Niet vanuit hun ouders, niet vanuit de maatschappij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 39993

greatgonzo schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:16:
Pubers van 13-14 en inderdaad alleen bij haar, omdat ze weten dat ze reageert
Ben je mooi vet mee, zeker als ik de "betrokkenheid" van de ouders lees in je eerdere berichten. Snap best dat de buurvrouw dat tuig voor de deur, waarvan de ouders het echt geen zak kan schelen zolang hun lieverdjes maar niet gefilmd worden op de openbare weg, weg wil hebben.

Escaleren, escaleren, escaleren.... meer helpt niet. En zelfs dat "helpt" niet echt, maar zal het probleem waarschijnlijk verplaatsen.

Waarom de kinderen het daar doen? Waarschijnlijk vind de rest van de straat het wel best en staat buurvrouw er in hun ogen alleen voor en staat de rest van de straat aan hun kant (want die houden zich stil). ?

Maar pro-tip: zorg dat dit niet nog jaren doorgaat, want dat spul wordt steeds groter, steeds luidruchtiger en ze blijven tot steeds later hangen. Gaan ook steeds vervelendere dingen doen over het algemeen, want dat het niet de best opgevoede kinderen zijn weet je al.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-05-2023 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:34
Een ring deurbel installeren?
Een beveiligingscamera installeren?

De kids houden er blijkbaar niet van om gefilmd te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:00

D4NG3R

kiwi

:)

Klinkt als de (letterlijk en figuurlijk) oude overbuurvrouw bij m'n ouderlijk huis, die moest overal wat van vinden en had altijd wat te klagen. Mag je raden voor welk huis we maar wat graag stoeprandje (balspel) speelde.

Goodwill van de (ouders in de) straat om de jeugd daar weg te houden was er ook niet, omdat ze zich dus overal mee moest en zou bemoeien.. Man oh man je zou je auto eens voor haar deur zetten omdat de rest van de straat vol stond of om 10:00 in het weekend je voortuin willen maaien. Stond die muts weer op de stoep om haar gal te spuien. 8)7

Even heel cru ben ik het volledig eens met @jack zomer . Dit is niet jouw probleem, als je je er te veel mee gaat bemoeien wordt het dat wel. Wordt jij het volgende doelwit.

De lol gaat er snel van af als je de jeugd geen reactie geeft, maar dit klinkt niet als het type wat gaat stoppen met reageren. En heel eerlijk, niet reageren/wegkijken vinden die types vaak nog vervelender.

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 01-05-2023 09:03 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit soort buurvrouwen hebben iets om handen nodig. Iets waar ze hun ei in kwijt kunnen.

Of dat nu zeuren over de parkeerplaats van jouw auto is of de lokale hangjeugd. Er zal altijd iets zijn.

Wees dus blij voor haar dat ze iets heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-05 10:36
Eerlijkheidshalve zou ik willen stellen dat het al geëscaleerd is als pubers niets beters te doen hebben dan doelbewust op één adres 'kattenkwaad' uit te halen, en dat voor langere tijd.

@greatgonzo heeft denk ik wel al redelijkerwijs gedaan wat je mag verwachten, inderdaad beetje mee lullen met die gasten om ze toch te bewegen richting andere activiteiten, buurvrouw proberen te bedaren. Ik zou er ook niet vrolijk van worden als er continu jongeren voor ons huis zouden hangen, laat staan hetgeen ze nu doen.

Als we het dan toch over noaberschap hebben, wat doet/zegt de rest van de buurt?

Optie is om op moment dat het weer gebeurt met meerdere buurtbewoners op die groep af te stappen en ze te verzoeken er mee op te houden (niet dreigend uiteraard). Ik weet niet wat het potentieel aan tokkie gehalte is van die pubers, maar als dat niet te hoog is kan dat hopelijk toch een stuk relativering te weeg brengen.

Andere optie, nogmaals afhankelijk van tokkie gehalte, is om hopelijk te achterhalen waar ze wonen, om dan juist met de buurt langs de ouders te gaan. Want zijn de ouders wel al aangesproken over dit gedrag? Anders de eerst volgende stap, dat zelfde gedrag dan bij die ouders doen met de buurt, maar wel met het doel om aan te geven dat dit vervelend is. Want nu is het alleen de buurvrouw, maar als ze ouder zijn en 's nachts blijven hangen met drank wordt het echt wel een probleem voor iedereen.

Is tokkie gehalte hoog? Laat maar. Heel vervelend, maar met het risico dat straks de hele straat geterroriseerd wordt door pubers en volwassenen no way. Politie/wijk bemiddeling ofzo lijkt me dan beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb in het verleden gewoond in een straat met meerdere buren als die buurvrouw. Zou me in m'n handen gewreven hebben als we toen wat hangjeugd gehad zouden hebben om die opvliegende bemoeials (met inderdaad sterk territoriale drang voor openbare parkeerplekken inde buurt van hun deur - eentje meende bovendien plek voor mijn huis geclaimd te hebben voor tweede auto, en zette het op een schreeuwen toen wij een keer een auto hadden en het voor eigen deur parkeerden 8)7 ) bezig te houden. Praat daarmee zeker niet de hangjeugd goed, maar in dit geval zeker als derde het mindere kwaad.
.
Wat met dergelijke tokkies te doen? Geen idee, zolang ze zelf niet inzien dat ze het probleem zijn staan ze niet open voor hulp...

Qua conflict jongeren buurvrouw zou ik niet verder bemoeien dan TS al gedaan heeft: beide partijen tot beetje wijsheid vermanen.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 01-05-2023 09:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:35

Fanta

FordPerformance™️

Toen ik las dat ze moeilijk doet over een voor haar deur geparkeerde auto ben ik gestopt het deze persoon serieus te nemen. Deze persoon heeft een probleem met zichzelf en de pesterige hangjeugd maakt daar dankbaar gebruik van. Lekker laten gaan, hier ga je echt niets bereiken.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:14
Tja als ik die vrouw was had ik het anders aangepakt.
Telkens als je de jeugd ziet uitnodigen voor een kop thee en dan keer op keer de levensverhaal herhalen/vertellen aan de jongeren dan zijn ze er snel klaar mee.

En ieder keer weer als je de jongeren buiten ziet staan uitnodigen voor opnieuw de levensverhaal.
De zaak gaan forceren maak je het alleen maar erger en vinden ze leuk idd.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_evil08 op 01-05-2023 09:33 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-05 23:17

LankHoar

Langharig tuig

@greatgonzo herkenbaar hoor. Mijn opa en oma hebben hier jaren last van gehad toen ik zelf ook nog een kind was. Dat is jarenlang doorgegaan en ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk zijn ze verhuist naar een ander deel van de stad en toen is het gelijk gestopt.

Mijn ouders verelden mijn opa en oma wel 100x dat ze niet moesten reageren, gewoon laten gaan etc. maar dat lukte ze gewoon niet. Reden? Ik hoef dit niet te pikken, die kinderen moet zich gedragen etc. Dus eigenlijk exact hetzelfde als bij je buurvrouw. Uiteindelijk werd het meer dan alleen de tuin in lopen en zwaaien/kloppen. Ze gingen op de ramen spugen, eieren gooien, planten uit de tuin trekken (en mijn opa was gek op tuinieren) etc.

Wijkagent is meermalen langs geweest maar ook dat loste dit uiteraard niet op. Die kan gewoon niet elke middag/avond langs komen wanneer die kids er weer waren. Heel triest allemaal, maar uiteindelijk is het dus verhuizen geworden. Ik vrees dat dit voor je buurvrouw hetzelfde is, zij snapt duidelijk niet dat ze niet moet reageren, dus dan is het einde zoek. Ik zie buurtbemiddeling ook niets uithalen, het zijn kids en die vinden dit gewoon leuk, wat ga je daar aan bemiddelen? Dat is bij volwassenen al lastig genoeg.

En voor jou? Gewoon lekker naast je leggen, hoe vervelend ook. Je hebt geprobeerd met je buurvrouw te praten, en gezien je niet tot haar door dringt, kun je niet meer voor haar doen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

_Dune_ schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:18:
[...]

Weet ik niet... als ik het verhaal zo lees dan valt betreffende buurvrouw onder het kopje "zeikwijf" (excuus voor mijn taalgebruik). Als betreffende jongeren in eerste instantie eigenlijk geen overlast veroorzaken, maar jij begint tegen ze te 'zeiken', ja dan snap ik dat je die terug gaat krijgen. Misschien in eerste instantie niet, maar wel als de jonge lui betreffende buurvrouw 'zat' worden.

Niet goed, maar de escalerende factor lijkt toch echt de volwassene te zijn...

[...]

Dit dus...
Je bent toch geen zeikwijf als je je bek opentrekt omdat een stel pubers belletje lopen te lellen of op je ramen tikken?

Vooral niet als ze blijkbaar door hebben dat dit leuk is, en het systematisch gaan doen. Lijkt mij eerlijk gezegd ook rete-irritant.

Oplossingsgericht: kun je buurvrouw en ouders niet in contact brengen? Volwassenen naar volwassene moeten toch een gesprek kunnen voeren dat die ouders de kinderen even normaal sociaal gedrag bijbrengen (vroeger noemden we dat opvoeden), en vertellen dat het niet helemaal wenselijk is om één buurtgenoot continut te treiteren en dat zelfs te filmen voor TikTok/Dumper/whatever?

Dit is toch wel helemaal omgekeerde wereld. Kinderen zijn aan het kloten (belletje lellen/raampje tikken), en als je ze dan aanspreekt ben je een "zeikwijf"? Vroeger was dat gewoon part of the game, en was je als kind dan dus "af", want gesnapt worden tijdens belletje lellen is niet de bedoeling.

Zo werkt de jeugd actie <> reactie = interessant. Wil dat zeggen dat mevrouw niet in haar recht staat? Zeker niet, maar om vanuit haar perspectief een gewenste reactie te krijgen is niet om daarop te reageren want dat zorgt er nu juist voor dat het door blijft gaan.

Wel jong geweest, vroeger ook belletje geleld, maar systematisch iemand treiteren en dit opnemen (!) valt daar niet onder naar mijn mening. Dan ben je gewoon een kutjoch (excuus voor het taalgebruik, maar dat zijn ze). Net als al die schreeuwerds op social media die dingen opnemen en vervolgens met z'n vijven eromheen staan te schreeuwen als opgehitste bavianen.

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroenneman op 01-05-2023 09:37 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 15-05 22:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:27:
@greatgonzo herkenbaar hoor. Mijn opa en oma hebben hier jaren last van gehad toen ik zelf ook nog een kind was. Dat is jarenlang doorgegaan en ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk zijn ze verhuist naar een ander deel van de stad en toen is het gelijk gestopt.

Mijn ouders verelden mijn opa en oma wel 100x dat ze niet moesten reageren, gewoon laten gaan etc. maar dat lukte ze gewoon niet. Reden? Ik hoef dit niet te pikken, die kinderen moet zich gedragen etc. Dus eigenlijk exact hetzelfde als bij je buurvrouw. Uiteindelijk werd het meer dan alleen de tuin in lopen en zwaaien/kloppen. Ze gingen op de ramen spugen, eieren gooien, planten uit de tuin trekken (en mijn opa was gek op tuinieren) etc.

Wijkagent is meermalen langs geweest maar ook dat loste dit uiteraard niet op. Die kan gewoon niet elke middag/avond langs komen wanneer die kids er weer waren. Heel triest allemaal, maar uiteindelijk is het dus verhuizen geworden. Ik vrees dat dit voor je buurvrouw hetzelfde is, zij snapt duidelijk niet dat ze niet moet reageren, dus dan is het einde zoek. Ik zie buurtbemiddeling ook niets uithalen, het zijn kids en die vinden dit gewoon leuk, wat ga je daar aan bemiddelen? Dat is bij volwassenen al lastig genoeg.

En voor jou? Gewoon lekker naast je leggen, hoe vervelend ook. Je hebt geprobeerd met je buurvrouw te praten, en gezien je niet tot haar door dringt, kun je niet meer voor haar doen.
De beschrijving is haast één op één ;)

En noaberschap van de rest?
- directe buurman is bang dat hij de volgende wordt als hij er wat van zegt.
- Andere buren merken het waarschijnlijk niet eens omdat het net te ver van hen af is (belletje trekken horen zij natuurlijk ook niet, het geschreeuw van de buurvrouw wel), maar denken dan ook.. och ja, tis buurvrouw XX, daar gaan we weer.

Ik laat het voor nu maar, en als de buurvrouw komt vragen om hulp (wat ze al eens gedaan heeft) zal ik haar eens tippen voor buurtbemiddeling. Hebben haar al gezegd dat als ze zich echt onveilig voelt, ze altijd kan aanbellen. Ik ben ook niet haar beste vriend, maar vind het wel sneu genoeg dat ik best die kids wil aanspreken op hun gedrag, maar wel als bemiddelaar, niet door partij te kiezen voor de buurvrouw, want dan ben ik idd de volgende.

Maar ja, denk dat buurtbemiddeling ook niet veel uit haalt. De jeugd is van iets verder in de wijk, beetje laagsociaal daar. En je moet vooral ook hun ouders medeverantwoordelijk maken voor het oplossen van het probleem, en daar zie ik de grootste uitdaging. Want ik laat een 13 jarige niet om 23.00 uur s'avonds nog hangen.. Maar goed, ik ben ook anders opgevoed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

greatgonzo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:45:
[...]

totdat ze met zelf die kids gaat bedreigen.. ik zie haar er nog voor aan ook :-(

Tis hier in Twente ook nog een beetje noaberschap he, beetje omzien naar elkaar.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:54

Marc H

- - Is wakker - -

Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:32:
[...]

Je bent toch geen zeikwijf als je je bek opentrekt omdat een stel pubers belletje lopen te lellen of op je ramen tikken?

Vooral niet als ze blijkbaar door hebben dat dit leuk is, en het systematisch gaan doen. Lijkt mij eerlijk gezegd ook rete-irritant.

Oplossingsgericht: kun je buurvrouw en ouders niet in contact brengen? Volwassenen naar volwassene moeten toch een gesprek kunnen voeren dat die ouders de kinderen even normaal sociaal gedrag bijbrengen (vroeger noemden we dat opvoeden), en vertellen dat het niet helemaal wenselijk is om één buurtgenoot continut te treiteren en dat zelfs te filmen voor TikTok/Dumper/whatever?

Dit is toch wel helemaal omgekeerde wereld. Kinderen zijn aan het kloten (belletje lellen/raampje tikken), en als je ze dan aanspreekt ben je een "zeikwijf"? Vroeger was dat gewoon part of the game, en was je als kind dan dus "af", want gesnapt worden tijdens belletje lellen is niet de bedoeling.

[...]

Wel jong geweest, vroeger ook belletje geleld, maar systematisch iemand treiteren en dit opnemen (!) valt daar niet onder naar mijn mening. Dan ben je gewoon een kutjoch (excuus voor het taalgebruik, maar dat zijn ze). Net als al die schreeuwerds op social media die dingen opnemen en vervolgens met z'n vijven eromheen staan te schreeuwen als opgehitste bavianen.
Je slaat even tig escalaties over. Zo begint dat niet. Het begint met, in het oog van de kinderen, totaal onredelijk wegsturen terwijl ze "niets" doen. Daardoor ontdekken ze dat ze "hapt" op iedere vorm van irritatie. Dan komt er een stapje stoerdoenerij bovenop waardoor het escaleert naar wat het nu is.

Met de ouder praten? REALLY?? als dat gebeurt wordt het op de lange duur alleen maar erger, want ze gaan, op een of andere manier, wraak nemen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:18
Toen ik nog jong was woonde er bij ons in de straat ook zo'n buurvrouw. Als wij dan met alle kinderen uit de straat aan het voetballen waren dan kwam de voetbal weleens bij haar in de achtertuin terecht (en ook bij alle andere achtertuinen, dat gebeurt nou eenmaal). Maar die buurvrouw kon daar totaal niet tegen en dat is uiteindelijk ook helemaal uit de hand gelopen. Schreeuwende buurvrouw die met een mes achter ons aan rende om de voetbal lek te steken. Terwijl ALLE andere buren er dus totaal geen moeite mee hadden om af en toe de bal uit de achtertuin te moeten halen.
Ik denk dat die vrouw geluk heeft dat dat in de jaren '90 was want als je nu met een mes zwaaiend achter een groep kinderen aanrent staat dat 3s later op de socials en 5 min later staat de politie aan de deur, en dan ga je mee ook die komen echt niet op visite voor een goed gesprek.

Kijk toen wij eenmaal in de gaten hadden dat dat mens helemaal gestoord was werd het natuurlijk wel een spelletje. Wie durfde de bal nog bij die gek in de achtertuin te schieten en dan over het hek te klimmen om hem terug te halen als ze niet thuis waren. Dat gaat uiteindelijk natuurlijk van kwaad tot erger.

Uiteindelijk hebben onze ouders wel ingegrepen trouwens en mocht niemand de bal daar meer (expres) in de tuin schieten maar de oorzaak was in dit geval toch echt de buurvrouw. Als je niet tegen spelende kinderen kan moet je niet in een woonwijk gaan wonen.

Overigens hoorde belletje lellen enzo bij dat huis er natuurlijk ook gewoon bij. Dat is toch gewoon wat kinderen doen? Zeker als je weet dat je er een reactie mee uitlokt. Het is mijn inziens echt de taak van de volwassenen om daar normaal mee om te gaan.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Marc H schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Je slaat even tig escalaties over. Zo begint dat niet. Het begint met, in het oog van de kinderen, totaal onredelijk wegsturen terwijl ze "niets" doen. Daardoor ontdekken ze dat ze "hapt" op iedere vorm van irritatie. Dan komt er een stapje stoerdoenerij bovenop waardoor het escaleert naar wat het nu is.

Met de ouder praten? REALLY?? als dat gebeurt wordt het op de lange duur alleen maar erger, want ze gaan, op een of andere manier, wraak nemen.
Wraak nemen? Hoe incompetent ben je dan als ouder? Je spreekt je kroost aan, en als ze nog een keer iets horen van de buurvrouw, dan is het klaar met de pret en telefoon inleveren.

Wat is dat voor softe shit in de huidige maatschappij? Totaal onredelijk wegsturen terwijl ze "niets" doen? Je wordt weggestuurd door iemand die ouder is dan jij, gewoon weggaan dus. Niet dat nuilen over "we doen toch niets". Ga dan maar ergens anders "niets" doen toch?

Wat een houding joh. Alles maar slikken, en vervolgens is iedereen verbaasd dat we steeds meer idioten in Nederland hebben die dingen slopen of buurten terroriseren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:32:
[...]

Lees de topic start eens en de reacties van de TS, ik krijg een totaalbeeld, dat betreffende buurvrouw nogal moeilijk is. Met name door het feit dat zij ook te keer gaat op het moment dat TS zijn auto parkeert op de parkeerplek voor haar huis. Persoonlijk heb ik dergelijke persoon(en) ook wel eens meegemaakt.

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat de jonge lui in eerste instantie helemaal niet zoveel overlast veroorzaakten, maar omdat het voor haar huis gebeurd, er iets is van gaan zeggen (moeilijk doen). Als je dat een groep tieners hebt, dan kan je verwachten dat er reactie volgt.

Zover ik het kan beoordelen, kan dit maar op een manier constructief opgelost worden, de buurvrouw met de jeugd gaan negeren. Dat heb ik ook gedaan met de belletje drukkende jeugd hier. Tenminste dit maak ik op uit de gegeven informatie.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

_Dune_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Lees de topic start eens en de reacties van de TS, ik krijg een totaalbeeld, dat betreffende buurvrouw nogal moeilijk is. Met name door het feit dat zij ook te keer gaat op het moment dat TS zijn auto parkeert op de parkeerplek voor haar huis. Persoonlijk heb ik dergelijke persoon(en) ook wel eens meegemaakt.

Ik kan mij heel goed voorstellen, dat de jonge lui in eerste instantie helemaal niet zoveel overlast veroorzaakten, maar omdat het voor haar huis gebeurd, er iets is van gaan zeggen (moeilijk doen). Als je dat een groep tieners hebt, dan kan je verwachten dat er reactie volgt.

Zover ik het kan beoordelen, kan dit maar op een manier constructief opgelost worden, de buurvrouw met de jeugd gaan negeren. Dat heb ik ook gedaan met de belletje drukkende jeugd hier. Tenminste dit maak ik op uit de gegeven informatie.
Zucht, TS plaatst in de topicstart één anekdote over het parkeerverhaal, en het gehele beeld is alweer duidelijk. Buurvrouw is zo'n zeikerd.

Ongeacht hoe matig de buurvrouw zich gedraagt, gaan we toch niet goedpraten dat een stel tieners continu dezelfde moet hebben, en dit gaat filmen? Echt teleurgesteld hoe makkelijk de meeste Tweakers dit accepteren, want tja, buurvrouw is zo'n zeikerd die over parkeerplaatsen klaagt... 8)7

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 11:33

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ozzie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:46:

Kijk toen wij eenmaal in de gaten hadden dat dat mens helemaal gestoord was werd het natuurlijk wel een spelletje. Wie durfde de bal nog bij die gek in de achtertuin te schieten en dan over het hek te klimmen om hem terug te halen als ze niet thuis waren. Dat gaat uiteindelijk natuurlijk van kwaad tot erger.

Uiteindelijk hebben onze ouders wel ingegrepen trouwens en mocht niemand de bal daar meer (expres) in de tuin schieten maar de oorzaak was in dit geval toch echt de buurvrouw. Als je niet tegen spelende kinderen kan moet je niet in een woonwijk gaan wonen.

Overigens hoorde belletje lellen enzo bij dat huis er natuurlijk ook gewoon bij. Dat is toch gewoon wat kinderen doen? Zeker als je weet dat je er een reactie mee uitlokt. Het is mijn inziens echt de taak van de volwassenen om daar normaal mee om te gaan.
Hahaha. Nee, geloof me, jullie waren het probleem, niet dat mens.

Belletje trekken, nee, dat hoort er niet bij.
Voetballen expres in andersmans tuin trappen, nee, dat hoort er niet bij.
Zomaar andermans tuin inlopen, zeker als je weet dat dat niet gewaardeerd wordt, nee, dat hoort er niet bij.

Natuurlijk is het mooi als mensen er geen problemen van maken, maar in mijn wereldbeeld zorg je ervoor dat die problemen niet ontstaan dus doe je dat soort dingen niet. Jij veroorzaakt overlast dus jij bent het probleem. Ga niet denken dat degenen die over overlast klagen het probleem zijn.

Wat betreft buurvrouw in de TS: ik zou me er ook niet mee bemoeien, maar buurvrouw moet het documenteren, de ouders aanspreken, de politie aanspreken en als dat allemaal niet helpt een keer een van die koters een flinke draai om de oren geven.
Nee, ik ben niet woke en ik heb geen moderne opvoedkunde gestudeerd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:52:
[...]
Zucht, TS plaatst in de topicstart één anekdote over het parkeerverhaal, en het gehele beeld is alweer duidelijk. Buurvrouw is zo'n zeikerd.

Ongeacht hoe matig de buurvrouw zich gedraagt, gaan we toch niet goedpraten dat een stel tieners continu dezelfde moet hebben, en dit gaat filmen? Echt teleurgesteld hoe makkelijk de meeste Tweakers dit accepteren, want tja, buurvrouw is zo'n zeikerd die over parkeerplaatsen klaagt... 8)7
Het noemen van het parkeerplaats voorbeeld, wordt er een beeld geschetst, hoe betreffende vrouw reageert. Daarnaast als betreffende jonge lui zich op de openbare weg bevinden, verder geen echte overlast veroorzaken in welk recht staat de buurvrouw dan om deze jonge lui weg te sturen, zoals zij TS van de parkeerplek wil wegsturen?

We wonen nu eenmaal vaak dicht op elkaar waar niet altijd rekening is gehouden met jonge lui. Dat jonge lui zich nog op straat zich kunnen vermaken vind ik persoonlijk een pluspunt.

Edit: ik lees wel dat er in dit topic sterk verdeling is over hoe er over gedacht wordt, persoonlijk vermoed ik door eigen ervaringen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 01-05-2023 10:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Voor sommige mensen zijn publieke parkeerplaatsen echt the holy grail. Buurvrouw is waarschijnlijk een gewoontedier en die gewoonte werd verstoord door een auto die haar "niet hoort". Dat is altijd nog een stuk milder dan op een bepaald adres dag-in-dag-uit voor de deur gaan staan klieren. Dan ben je natuurlijk gewoon een eersteklas low-life.

Wat ik wel opvallend vind, is dat het verhaal overkomt als een heel ruim opgezette straat met grote huizen, zodat bewoners 2 deuren verderop de hangjeugd niet eens opmerken waarschijnlijk.... maar wel moeten vechten voor een parkeerplaats en daar discussies over ontstaan. Dat laatste geeft weer een totaal ander beeld namelijk.

Maar vanuit de gemeente is het ook niet handig om dit maar door te laten sudderen. Het gaat een keer klappen en dan komt de drek ook op hun bordje. De verantwoordelijkheid voor openbare orde ligt echt nadrukkelijk daar namelijk en daar lijken ze toch wel tekort te schieten als dit bij de politie inderdaad de "not again" reactie triggert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
Maasluip schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:58:
[...]

Hahaha. Nee, geloof me, jullie waren het probleem, niet dat mens.

Belletje trekken, nee, dat hoort er niet bij.
Voetballen expres in andersmans tuin trappen, nee, dat hoort er niet bij.
Zomaar andermans tuin inlopen, zeker als je weet dat dat niet gewaardeerd wordt, nee, dat hoort er niet bij.

Natuurlijk is het mooi als mensen er geen problemen van maken, maar in mijn wereldbeeld zorg je ervoor dat die problemen niet ontstaan dus doe je dat soort dingen niet. Jij veroorzaakt overlast dus jij bent het probleem. Ga niet denken dat degenen die over overlast klagen het probleem zijn.

Wat betreft buurvrouw in de TS: ik zou me er ook niet mee bemoeien, maar buurvrouw moet het documenteren, de ouders aanspreken, de politie aanspreken en als dat allemaal niet helpt een keer een van die koters een flinke draai om de oren geven.
Nee, ik ben niet woke en ik heb geen moderne opvoedkunde gestudeerd.
Ah ja dus met een mes achter een groep kinderen aanrennen is wel normaal, of laat je dat voor het gemak maar even weg in je oordeel? Zoals ik al zei is het volledig geëscaleerd, maar dat kon je echt niet op ons als kinderen afschuiven.

Al een hele straat (eigenlijk 2 straten), 23 huizen, er allemaal geen problemen mee hebben maar 1 wel. Dan is het voor mij toch echt wel duidelijk aan wie het probleem ligt. Als wij echt zulke vervelende hangjeugd waren hadden onze ouders ons er al lang op aangesproken. Was overigens ook gewoon in onze eigen straat waar alle ouders van de kinderen op uitkeken. En dat waren echt niet allemaal tokkies, al bestond dat woord toen nog niet. Als wij iets flikte wat niet kon dan waren we zwaar de pineut.

De 'jeugd' word gewoon lekker makkelijk de schuld in de schoenen geschoven door een deel van de mensen hier.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ozzie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Ah ja dus met een mes achter een groep kinderen aanrennen is wel normaal, of laat je dat voor het gemak maar even weg in je oordeel? Zoals ik al zei is het volledig geëscaleerd, maar dat kon je echt niet op ons als kinderen afschuiven.
Nee, dat moet je leren. En je leert er wel van als iemand zo boos op je wordt.
En als je dat niet leert dan is er iets mis met je leervermogen.

Nee, het is niet normaal als iemand met een mes achter je aan zit. Maar het is ook niet normaal als jij het zover kan escaleren dat iemand met een mes achter je aan zit. Want dat gebeurt ook niet na de eerste keer, daar zijn al een paar leermomenten voorbij gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ozzie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Al een hele straat (eigenlijk 2 straten), 23 huizen, er allemaal geen problemen mee hebben maar 1 wel. Dan is het voor mij toch echt wel duidelijk aan wie het probleem ligt. Als wij echt zulke vervelende hangjeugd waren hadden onze ouders ons er al lang op aangesproken. Was overigens ook gewoon in onze eigen straat waar alle ouders van de kinderen op uitkeken. En dat waren echt niet allemaal tokkies, al bestond dat woord toen nog niet. Als wij iets flikte wat niet kon dan waren we zwaar de pineut.

De 'jeugd' word gewoon lekker makkelijk de schuld in de schoenen geschoven door een deel van de mensen hier.
Of één iemand heeft jullie het probleem duidelijk gemaakt, terwijl de rest zich in stilte ergerde aan dat continue balgetrap.

Maar schijnbaar was het niet mogelijk ergens te voetballen waar je niet die ene buurtbewoner irriteerde, aangezien er meerdere momenten waren in je vorige post waarin je al aangaf dat jullie de bal telkens weer kwijtraakten en stiekem moesten halen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
_Dune_ schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:13:
Ik vraag mij af... wat doen betreffende jongeren precies? Als ik lees dat betreffende buurvrouw al moeilijk gaat doen als je een auto voor haar huis parkeerd (naar ik aanneem openbare parkeerplaats). Dan denk ik eerder dat betreffende buurvrouw het probleem is, niet de jongeren.

Hier in de straat, voor mijn woning, ook weleens kids/jonge lui die op een bankje zitten, waarbij anderen weer tegen een bal aan het trappen zijn. Verder niet super veel geluid produceren, eigenlijk eerder gezellig (levendigheid in de straat).
Lijkt me ergens toch in populistische termen victim blaming. Sure, er zal ergens een uitlokkende factor geweest zijn. En mogelijk is de buurvrouw wat lichtelijk geïrriteerd. Maar is dit een excuus voor herhaaldelijk treiteren? Is een volwassene ineens immuun voor pestgedrag?

En indien dit soort gedrag vanuit kinderen dus ook niet op een serieuze wijze door de ouders wordt aangepakt, kan ik mijzelf er ook helemaal niet over verbazen om over een aantal maanden te lezen in dit topic dat de situatie geëscaleerd is en de betreffende vrouw bijvoorbeeld één van de kinderen met een knuppel heeft geslagen of een agressieve hond er op los heeft gelaten.

Zodra je mensen maar lang genoeg in het nauw drijft, neemt een deel daarvan (voor mij volkomen begrijpelijk) uiteindelijk toch echt gewoon het recht in eigen hand. En deze schuld ligt dan echt niet bij deze volwassene als je het mij vraagt, maar het volkomen falen in opvoeding door de ouders van deze kinderen. Dit is uiteindelijk gewoon het risico dat je als pester en als ouder van een pestkop loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Dat is toch gewoon hoe TS haar omschrijft? We kunnen nu wel doen alsof de reacties dit beeld hebben geschetst, maar TS is degene die de toon heeft gezet. Dat gezegd hebbende..
Ben ik het ook wel mee eens. Wat er nu gebeurt heeft m.i. niet meer het karakter van "kattekwaad" (daar vallen dingen zoals belletje trek en per ongeluk expres een bal in de zeikerd z'n tuin schieten wel onder, imo). Zo'n zeikwijf kan op een gegeven moment ook gewoon gelijk hebben (een kapotte klok staat ook twee keer per dag goed).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Of één iemand heeft jullie het probleem duidelijk gemaakt, terwijl de rest zich in stilte ergerde aan dat continue balgetrap.

Maar schijnbaar was het niet mogelijk ergens te voetballen waar je niet die ene buurtbewoner irriteerde, aangezien er meerdere momenten waren in je vorige post waarin je al aangaf dat jullie de bal telkens weer kwijtraakten en stiekem moesten halen.
Het gaat wel heel off-topic zo, maar wij woonde aan een pleintje met daarom heen dus de bovengenoemde 23 huizen. Geen doorgaande straat waar auto's reden oid maar juist een plein in een woonwijk. Als daar niet meer gevoetbald kan worden door kinderen dan weet ik het ook niet meer.

Even een foto van google streetview afgetrokken zodat je precies kan zien hoe het was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znYd2nLfmYT7F6Yxd5oUeAIdVqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6bQIuebkN7SYQPrGU4enfbTx.png?f=fotoalbum_large

Een van de tuinen links was dus waar de desbetreffende mevrouw woonde.

En in een dorp waar iedereen elkaar kent zou echt elke volwassene er geen enkel probleem mee hebben om de kinderen danwel de ouders daarvan aan te spreken, in die tijd in ieder geval, dus ik geloof echt niet in de theorie dat die vrouw de enige was die dat durfde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:50:
[...]
En dat was mogelijk 2 jaar geleden best de oplossing geweest. Maar pestkoppen negeren klinkt leuk, behalve dat ze weten dat je er gevoelig voor bent. Dus als ze genegeerd worden denken ze niet: "Nou ja, lol is ervanaf", nee dan denken ze: "Goh we moeten beter ons best doen om haar te treiteren".

Dat de buurman niks ervan durft te zeggen omdat hij anders de volgende is, zegt toch ook genoeg? En ik geef die buurman geen ongelijk hoor, maar laten we dan niet net doen alsof de buurvrouw die weleens aan het zeiken was over een auto het grote probleem hier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ozzie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Het gaat wel heel off-topic zo, maar wij woonde aan een pleintje met daarom heen dus de bovengenoemde 23 huizen. Geen doorgaande straat waar auto's reden oid maar juist een plein in een woonwijk. Als daar niet meer gevoetbald kan worden door kinderen dan weet ik het ook niet meer.

Even een foto van google streetview afgetrokken zodat je precies kan zien hoe het was.
[Afbeelding]

Een van de tuinen links was dus waar de desbetreffende mevrouw woonde.

En in een dorp waar iedereen elkaar kent zou echt elke volwassene er geen enkel probleem mee hebben om de kinderen danwel de ouders daarvan aan te spreken, in die tijd in ieder geval, dus ik geloof echt niet in de theorie dat die vrouw de enige was die dat durfde.
To be fair zou ik het al niet relaxed vinden als jullie daar voetbalden vanwege de geparkeerde auto's, en liever zien dat jullie een veldje opzochten, tenzij die er natuurlijk niet zijn.

Maakt me dit gelijk een zeikerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 15-05 22:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Had de toon inderdaad misschien teveel gezet, want ja, tis wel een zeikwijf natuurlijk. Aan de andere kant heb ik ook met haar van doen dat ze dit nu al twee jaar moet ontgelden. Dat gun ik haar ook niet/

Maar waar ik meer bang voor ben is dat het escaleert, dat zij die kinderen aanpakt/vastpakt, en dat die tokkie ouders van die kids verhaal gaan halen bij haar. Want dat gaat uiteindelijk wel gebeuren als iemand niet ingrijpt

(zie ook het voorbeeld dat de ouders wel komen klagen dat de buurvrouw het gedrag van de kinderen filmt, ipv dat ze hun kinderen aanspreken op het gedrag)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:39:
[...]

To be fair zou ik het al niet relaxed vinden als jullie daar voetbalden vanwege de geparkeerde auto's, en liever zien dat jullie een veldje opzochten, tenzij die er natuurlijk niet zijn.

Maakt me dit gelijk een zeikerd?
De eigenaren van al die geparkeerde auto's hadden daar anders geen enkel probleem mee. En alle voortuinen waren vroeger nog echte voortuinen, geen auto parkeerplaatsen.
De auto van de buurvrouw in kwestie stond niet op dit plein maar in de straat aan de voorkant van hun huis.

En ja, als kinderen op zo'n pleintje als dit in een woonwijk niet meer mogen voetballen dan vind ik je een zeikerd. Alsof er in elke woonwijk voetbalveldjes zijn waar kinderen kunnen spelen en dit plein is ook nog eens in het zicht van de ouders van alle kinderen die er speelde. Lijkt mij juist de ideale plek om te voetballen.

Maar het gaat nu echt niet meer over de situatie van de TS (zijn buurvrouw) dus hier laat ik het nu bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
greatgonzo schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:43:
Had de toon inderdaad misschien teveel gezet, want ja, tis wel een zeikwijf natuurlijk. Aan de andere kant heb ik ook met haar van doen dat ze dit nu al twee jaar moet ontgelden. Dat gun ik haar ook niet/

Maar waar ik meer bang voor ben is dat het escaleert, dat zij die kinderen aanpakt/vastpakt, en dat die tokkie ouders van die kids verhaal gaan halen bij haar. Want dat gaat uiteindelijk wel gebeuren als iemand niet ingrijpt

(zie ook het voorbeeld dat de ouders wel komen klagen dat de buurvrouw het gedrag van de kinderen filmt, ipv dat ze hun kinderen aanspreken op het gedrag)
Op het moment dat de ouders verhaal komen halen bij dat soort incidenten. Heb je zelf overwogen om richting deze ouders aan te geven dat niet de buurvrouw, maar de kinderen het probleem zijn met het in stand houden van hun pestgedrag?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 18:10
Bizar dat sommigen de kids hier verdedigen en met een stevig stukje victim blaming aan komen zetten. Neigt wel naar "ja je bent verkracht, maar je had ook wel een kort rokje aan he"...

Kinderen die 2 jaar stelselmatig iemand lastig vallen zitten gewoon 100% fout, ongeacht wat de buurvrouw gedaan heeft. Als je dan niet snapt dat de lol er alang af is, moet je echt naar een psycholoog (en ik ben er een). En ouders die komen zeiken over het filmen van hun kroost maar kennelijk niet weten wat opvoeden is...

In "mijn tijd" had je met de buurt gewoon dat clubje opgewacht en duidelijk gemaakt dat ze moeten oprotten. Maar goed, dat is nu "not done" meer en nu moet het slachtoffer dus maar gewoon verhuizen met alle gedoe en onkosten van dien. Wonderbaarlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 01-05-2023 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Morrar schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:08:
In "mijn tijd" had je met de buurt gewoon dat clubje opgewacht en duidelijk gemaakt dat ze moeten oprotten. Maar goed, dat is nu "not done" meer en nu moet het slachtoffer dus maar gewoon verhuizen met alle gedoe en onkosten van dien. Wonderbaarlijk!
Dan moet de buurt er wel last van hebben, maar schijnbaar is het maar een buurvrouw en niet de hele buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Bizar dat sommigen de kids hier verdedigen en met een stevig stukje victim blaming aan komen zetten. Neigt wel naar "ja je bent verkracht, maar je had ook wel een kort rokje aan he"...
Dat is ook een beetje overdreven, naar mijn idee.
Kinderen die 2 jaar stelselmatig iemand lastig vallen zitten gewoon 100% fout, ongeacht wat de buurvrouw gedaan heeft. Als je dan niet snapt dat de lol er alang af is, moet je echt naar een psycholoog (en ik ben er een). En ouders die komen zeiken over het filmen van hun kroost maar kennelijk niet weten wat opvoeden is...

In "mijn tijd" had je met de buurt gewoon dat clubje opgewacht en een paar flinke trappen in de edele delen verkocht. Maar goed, dat is nu "not done" meer en nu moet het slachtoffer dus maar gewoon verhuizen met alle gedoe en onkosten van dien. Wonderbaarlijk!
Het zullen hoogstwaarschijnlijk ook niet dezelfde tieners zijn, twee jaar lang. Echter als je op een bepaalde manier reageert naar tieners, dit stelselmatig doet, dan krijg je een reactie uit de groep. Wanneer zich nieuwe tieners zich aansluiten nemen deze dit over uit de groep, als je dan als volwassene hier zelf niet boven gaat staan, dan krijg je de situatie zoals in dit topic geschetst. Is dit goed, natuurlijk niet. Echter heb ik dit vaker zien gebeuren in (landelijke) dorpsgemeenschappen. Vaak is er dan inderdaad ook onbegrip vanuit de omgeving.

De situatie in dit topic zal waarschijnlijk alleen verholpen kunnen gaan worden, door bemiddeling of gemeente moet zorgen dat de jonge lui elders plek krijgen waar zij kunnen samenkomen. Persoonlijk blijf ik er bij dat in een woonwijk ook ruimte moet zijn voor tieners om op straat samen te kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
greatgonzo schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:35:
We wonen in een rustig straatje, in een over het algemeen rustig middelgroot dorp in Twente.
Maar ook daar heb je natuurlijk wel eens wat hangjeugd. Vooropgesteld, heb zelf niet veel last ervan. Wonen halverwege onze kleine, straat. Maar de buurvrouw van twee huizen verderop heeft ze dus constant op haar stoep zitten, of op muurtje dat langs haar huis loopt.
Waarschijnlijk is dit de reden waarom ze daar vaak aanwezig zijn. Probeer dat muurtje zo te krijgen dat ze daar niet graag zitten, dan is het aanwezigheidsprobleem waarschijnlijk zo opgelost.

Bij mij achter zaten ze vaak een joint te roken. Er is daar prikkeldraad omheen gewikkeld en sindsdien is het daar heel rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-05 18:17
De buurvrouw is wel zo'n type van: ik bemoei me eens overal mee. Heb het ook al eens met haar aan de stok gehad toen mijn auto voor haar deur stond, omdat iemand anders bij mij stond.
Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
@_Dune_ Je kunt mij niet wijsmaken dat die tieners echt nergens anders terecht kunnen... En ze staan in haar tuin om op haar raam te tikken en bij haar aan te bellen. Dus dan heb je het echt allang niet meer over de openbare ruimte. En het gaat ook niet meer om ergens hangen; ze komen daar (inmiddels) alleen om haar te treiteren als ik het verhaal van TS zo interpreteer.

Natuurlijk is er actie-reactie en prima als je het nog een paar keer voor de lol doet; we zijn allemaal jong en dom geweest. Maar hier is echt wel sprake van langdurige treiterij met opzet; die jongeren weten prima dat ze fout zitten.

Maar ja, lekker stoer onder elkaar en de tiktok / insta likes gaan ook wel lekker he.

[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 01-05-2023 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-03 12:30
Je zou haar als tip kunnen geven een mosquito te proberen. Zo'n apparaat zend een irritante hoge toon uit rond de 17Khz, die vrijwel alleen jongeren tot 25 jaar nog kunnen horen. Het is niet luid of hard, maar vooral irritant voor hun, en kan leiden tot hoofdpijn en misselijkheid. Ze zullen zelf niet snel de link leggen als je het apparaat discreet plaatst, maar na een tijdje zullen ze zelf liever op een andere plek hangen, want op de oude is het niet meer "relaxed" en "chill"

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:01

Roozzz

Plus ultra

TStick schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:30:
Je zou haar als tip kunnen geven een mosquito te proberen. Zo'n apparaat zend een irritante hoge toon uit rond de 17Khz, die vrijwel alleen jongeren tot 25 jaar nog kunnen horen. Het is niet luid of hard, maar vooral irritant voor hun, en kan leiden tot hoofdpijn en misselijkheid. Ze zullen zelf niet snel de link leggen als je het apparaat discreet plaatst, maar na een tijdje zullen ze zelf liever op een andere plek hangen, want op de oude is het niet meer "relaxed" en "chill"
Alsjeblieft niet. Succes gegarandeerd om ruzie met de halve straat te krijgen. Ik zet persoonlijk de ladder tegen je gevel om hem van de muur te halen O-)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 22:33
Ja doe maar niet.. dat soort geluiden hoor ik ook gewoon en ik ben al even geen 25 meer :/
Dat is ook echt geen oplossing wat mij betreft.

@TS Het enige dat je hier kan doen is nogmaals proberen te bemiddelen. Als ze dat niet willen aannemen.. tja dan heb jij je best gedaan en zou ik het richting de wijkagent spelen.
Jeugd moet wel ergens een plek hebben om te hangen dus dat lijkt me een mooie opdracht voor de wijkagend (danwel burgemeest wellicht)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het idee dat geweld een oplossing is voor de situatie (heb je er inmiddels uit ge-edit), is precies wat TS probeert te voorkomen. Het is natuurlijk ook een verschrikkelijke escalatie en compleet losgeslagen, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 13:43

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tja is toch een taak voor de wijkagent (die veelal foetsie is). Die kan ze aanspreken en IDs vorderen. Komen ze vaker voor in hetzelfde verband dan kan er wel een prent geschreven worden en wellicht een samenscholingsverbod.

De buurvrouw kan het muurtje onaantrekkelijk maken. Wat stekels er op, dan gaat men iig niet zitten. Maar als de jeugd geen hangplek heeft dan verplaats je het probleem...

Een pak slaag is ook niet zo veel mis mee. Maar ja, de ouders komen wel verhaal halen tegenwoordig dus hang een camera op bij de woning. Heb vroeger ook wel moeten rennen omdat politie kwam of een boer met een riek. Soms ben je te laat en krijg je een tikje.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Laatst online: 01-03 12:30
Roozzz schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:33:
[...]

Alsjeblieft niet. Succes gegarandeerd om ruzie met de halve straat te krijgen. Ik zet persoonlijk de ladder tegen je gevel om hem van de muur te halen O-)
Jou case is wellicht compleet anders als de beschreven zaak. Je moet zo'n ding niet ophangen bij een studentencomplex, of naast een speeltuin met jonge kinderen. Inregelen is maatwerk. In doorgangslocaties hangen deze apparaten discreet en veroorzaken geen enkele hinder aan voorbijgangers of huisdieren (ook al zo'n myth die je veel hoort.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Patriot schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Het idee dat geweld een oplossing is voor de situatie (heb je er inmiddels uit ge-edit), is precies wat TS probeert te voorkomen. Het is natuurlijk ook een verschrikkelijke escalatie en compleet losgeslagen, maar dat terzijde.
Ik heb het inmiddels netter verwoord inderdaad, want ging misschien wat ver. Blijf wel van mening dat we tegenwoordig wel erg makkelijk blijven toekijken als dit soort zaken uit de hand lopen. Zelf een aantal keer op hangjongeren die ongein uithaalden afgestapt; meestal valt er best mee te praten ook als je eerst niet zo vriendelijk bent.

Doorspelen naar de wijkagent zie ik niet als oplossing; ik heb hier nog nooit politie door de wijk zien rijden. De buurtvereniging heeft ooit een afspraak met de wijkagent proberen te maken; dat duurde toen 6 weken aangezien de man nooit aanwezig was in de stad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:01

Roozzz

Plus ultra

TStick schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Jou case is wellicht compleet anders als de beschreven zaak. Je moet zo'n ding niet ophangen bij een studentencomplex, of naast een speeltuin met jonge kinderen. Inregelen is maatwerk. In doorgangslocaties hangen deze apparaten discreet en veroorzaken geen enkele hinder aan voorbijgangers of huisdieren (ook al zo'n myth die je veel hoort.
Ik heb niet de indruk dat deze buurvrouw instaat is om dit fatsoenlijk te regelen en dat er in een woonwijk verder niemand last heeft van dit ding.

Het kán vast goed werken, maar de praktijk is weerbarstig... De gemeente was hier ook ooit enthousiast. Tegenwoordig zijn er precies nul.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik ben niet zo van de mosquito's. Die dingen zijn bloedirritant. Ik denk dat je je beter af kunt vragen, waarom die jongeren daar voor de deur gaan staan. Die zoeken natuurlijk in principe gewoon een plek om samen te hangen. En dan moet je je afvragen hoe het eigenlijk kan, dat juist dat voor hen de meest aantrekkelijke plek is om te gaan hangen.

Ik weet van vroeger nog wel, dat het vaak gewoon een soort van kat-en-muis-spelletje werd. De jeugd is op zoek naar een chill-plek op een handige en toegankelijke locatie en als "het gezeik" te vervelend wordt, verkassen ze weer naar een andere plek. Als het op die andere plek teveel gezeik wordt, vertrekken ze weer naar een andere plek (mogelijk een "oude" plek). Uiteindelijk moeten ze toch wat en het is gewoon openbare weg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien geen mosquito. Die staat constant aan (gok ik?)
Maar een kattenverjager die werkt op basis van een bewegingssensor binnen een bepaald bereik zou kunnen helpen.

Verder zou ik er niet mijn probleem van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:49:
[...]

Wraak nemen? Hoe incompetent ben je dan als ouder? Je spreekt je kroost aan, en als ze nog een keer iets horen van de buurvrouw, dan is het klaar met de pret en telefoon inleveren.

Wat is dat voor softe shit in de huidige maatschappij? Totaal onredelijk wegsturen terwijl ze "niets" doen? Je wordt weggestuurd door iemand die ouder is dan jij, gewoon weggaan dus. Niet dat nuilen over "we doen toch niets". Ga dan maar ergens anders "niets" doen toch?

Wat een houding joh. Alles maar slikken, en vervolgens is iedereen verbaasd dat we steeds meer idioten in Nederland hebben die dingen slopen of buurten terroriseren.
Dus omdat iemand ouder is dan jij, moet je maar gewoon weggaan? Ook als je gewoon wat zit en praat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mosquito, mooie stadse "oplossing" om in een Twents dorp toe te gaan passen. :F

offtopic:
Als je ruzie wil met de straat moet je vooral dat soort dingen aan je gevel of in je tuin gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:42:
De meest efficiënte straatveger: draai klassieke muziek en zet het raam open.
Vooral doen, heb je snel zat een hoop zooi binnen liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:11:
Maar een kattenverjager die werkt op basis van een bewegingssensor binnen een bepaald bereik zou kunnen helpen.

Verder zou ik er niet mijn probleem van maken.
Is net zo afschuwelijk. Wij hadden een of andere lul die naast de bushalte woonde en dat ding op z'n gevel ophing. Dan sta je dus rustig stil op de bus te wachten en krijg je constant dat grafgeluid in je oren. En mijn ouders hadden buren 2 huizen verder met een "mollenverjager" in de tuin... zelfde grafgeluid. Ik ben allang geen 25 meer maar hoor het nog steeds op standje pijn aan m'n oren. :') Dus doe dit in vredesnaam alsjeblieft niet. Gooi spikes of iets op dat muurtje, of prikkelplanten, maar ga niet iedereen die langsloopt lastigvallen met dat geluid.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justinn1988
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-05 12:37

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, al heb je in essentie een terecht punt aangehaald.

Victim blaming wordt m.i. te pas en te onpas gebruikt om verantwoordelijkheid té makkelijk even zwart/wit af te schuiven op het gedrag anderen en dat klopt domweg niet altijd. De tegenhanger van victim blaming ('fuck around and find out') is ook toepasbaar op zowel de buurvrouw als deze jeugd. Er zijn niet voor niets tig voorbeelden waar een beroep wordt gedaan op het voorkomen van slachtofferschap, bijv. voorkomen van diefstal van jouw eigendommen. ;)

Feit is dat elk gedrag (en in deze situatie van deze buurvrouw én deze jongeren) reacties en gedragingen van anderen in de hand werkt, en dus ook ongewenst gedrag. Die wisselwerking gaat beide kanten op.

Edit: als TS er iets mee wil doen, dan kan hij met deze buurvrouw en/of de jeugd in gesprek. Als hij van mening is dat een escalatie op handen is, dan is het inschakelen van de wijkagent misschien verstandig. Pas wel op met er teveel persoonlijk bij betrokken willen raken, voor je het weet heeft TS het gedaan en wordt hij zondebok.

[ Voor 10% gewijzigd door Justinn1988 op 01-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:37
Heb dit ook gehad met overbuurman. Kutjeugd komt aanfietsen, stoppen bij ons voor, maken een sneeuwbal en gooien die tegen het raam. Vriendin zwaait vanaf de bank naar ze.
Vervolgens maken ze nog een sneeuwbal en gooien ze die tegen het raam van de overbuurman. Deur gaat open, schreeuwend erachteraan.
Zo'n schreeuwende man van in de 40 achter je aan is natuurlijk prachtig, dus halfuur later stonden ze weer sneeuwballen te gooien.

Later is ie nog diverse malen slachtoffer geweest van diezelfde kutjeugd. Belletje trekken, op de ramen slaan, dat soort dingen. Is pas gestopt toen hij niet meer reageerde. Heeft alleen best lang geduurd voordat het kwartje viel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Laatst online: 11:29

Mad-Matt

TheDoctor#2181

_JGC_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:45:
Heb dit ook gehad met overbuurman. Kutjeugd komt aanfietsen, stoppen bij ons voor, maken een sneeuwbal en gooien die tegen het raam. Vriendin zwaait vanaf de bank naar ze.
Vervolgens maken ze nog een sneeuwbal en gooien ze die tegen het raam van de overbuurman. Deur gaat open, schreeuwend erachteraan.
Zo'n schreeuwende man van in de 40 achter je aan is natuurlijk prachtig, dus halfuur later stonden ze weer sneeuwballen te gooien.

Later is ie nog diverse malen slachtoffer geweest van diezelfde kutjeugd. Belletje trekken, op de ramen slaan, dat soort dingen. Is pas gestopt toen hij niet meer reageerde. Heeft alleen best lang geduurd voordat het kwartje viel.
Ik denk dat dit perfect de realiteit weergeeft. Geen reactie = niet leuk.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Jaaaren geleden ook gezien bij een buurvrouw. Zij werd getreiterd door hangjeugd. Buurvrouw is best verlegen en durfde de jeugd niet goed aan te spreken. Dus ik regelmatig de jeugd aangesproken, maar geen succes.
Kwamen terug, vonden het leuk door te spugen tegen d'r raam, belletje trekken etc.
Totdat ik er maar eens eentje bij d'r arm nam en vroeg waar zij woonde. Meegelopen en zij boos omdat ik haar bij de arm nam. Vader ook boos op mij maar na een paar minuten had hij wel door wat er precies aan de hand was en werd hij meer boos op haar dochter plus bedankje voor mij. Sindsdien was het over voor de buurvrouw, bosje bloemen gehad.

En mocht ik haar bij d'r arm nemen. Nee, zeker in deze tijd denk ik. Maar is het soms nodig? Ja!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
TStick schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Jij hebt mogelijk zelf geen last van zo'n ding. Maar ik ben 36, ik ervaar ook nog altijd gewoon hinder van die dingen. Indien een directe buur zo'n ding zou ophangen, heeft deze een dag om deze te verwijderen, zo niet, doe ik het persoonlijk wel.

Je ontneemt het probleem er overigens ook niet mee. Het probleem is en blijft namelijk gewoon dat deze kinderen niet opgevoed zijn.

"Vroeger", was het simpel.

Was je als kind mensen lastig aan het vallen? Straf.
Had je als kind te maken met een volwassene welk een overtrokken reactie gaf? Kreeg je geen straf, maar doorgaans wel een waarschuwing van je ouders daar niet meer langs te gaan. Deed je het dan toch weer, dan kreeg je straf omdat je de waarschuwing van je ouders had genegeerd.

Maanden lang iemand treiteren, en dan vervolgens als ouder zelfs verhaal gaan halen aan de deur? Dit soort ouders is als je het mij vraagt gewoonweg iets goed mis mee.
Mad-Matt schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat dit perfect de realiteit weergeeft. Geen reactie = niet leuk.
In een positief scenario is dit wat gebeurd. Maar let wel, ook onze maatschappij verhard. Mensen worden ook hier meer individualistisch. En zoals met zoveel onderwerpen, lopen wij zo'n 10 jaar achter op de VS.

En binnen de VS bekoopt een deel van de kinderen welk dit soort activiteiten blijft uithalen het inmiddels gewoon met de dood. Ook in Nederland is het gewoon wachten tot de eerste casus. De vingers zijn dan natuurlijk ook weer makkelijk gewezen. Maar onder de streep is en blijft gebrek aan opvoeding op de eerste plaats natuurlijk gewoon het grootste probleem.

De eerste zetten hiertoe zien we ook in Nederland al gewoon terug:
https://www.omroepbrabant...n-wegens-belletje-trekken
https://www.regioleidsche...s-in-na-belletje-trekken/
https://www.ad.nl/binnenl...a-achtervolging~aa6ecc87/
https://nos.nl/artikel/24...-en-verwondt-man-met-bijl

Van initieel een rake tik, tot meer recentelijk het ziekenhuis inslaan van kinderen of zelfs verwonden van mensen met een bijl.

Nee, de reactie is niet proportioneel. Maar een reactie is wel begrijpelijk.

En men kan dan natuurlijk wel ontzettend zielig gaan doen, een stille tocht houden als hun schatje doodgestoken is wegens belletje lellen. Maar mensen moeten ook gewoon realiseren dat kinderen opgevoed moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Politie moet gewoon komen handhaven: dat vertikken ze weet ik uit ervaring, want ongeacht of die mevrouw een lastig exemplaar is. Die hangjongeren zijn nog lastiger en moeten gewoon een heropvoeding krijgen, of op zijn minst keihard aangepakt worden door de autoriteiten.

Ik zie dit overal: in de supermarkt waar ik een tijd gewerkt hebt, deden de scholieren ook de boel treiteren en een grote mond etc. In de weg lopen op de parkeerplaats, tot een klant ze aanrijdt. Dan is de wereld te klein.... maar het zijn toch echt de scholieren, die midden op de weg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ozzie schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:36:
[...]

Wettelijk gezien mag er niet gespeeld (en dus ook niet gevoetbald) worden op de openbare weg. Alleen indien de desbetreffende plek een formeel woonerf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:11:
Misschien standaard een tuinsproeier aanzetten die iets te ruim afgesteld staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
jeroenkb schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:51:
[...]

Wettelijk gezien mag er niet gespeeld (en dus ook niet gevoetbald) worden op de openbare weg. Alleen indien de desbetreffende plek een formeel woonerf is.
Het was een woonerf. Met bijbehorende verkeersbord aan het begin van de straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
D4NG3R schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:26:
Totaal geen voorstander van die dingen, maar een dorpsgenoot jaren achter elkaar treiteren en pesten is het voorbeeld van “noaberschap” :? 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:26:

offtopic:
Als je ruzie wil met de straat moet je vooral dat soort dingen aan je gevel of in je tuin gaan hangen.
De Mosquito is een geluidsapparaat dat tonen uitzendt van een hoge frequentie die vrijwel alleen jongeren tot ongeveer 25 jaar kunnen horen
Denk je verstandig te doen door je gehoor te beschermen, hoor je die dingen nog in je buurt ook al ben je 30+ :'(

Ja ik heb er een aantal in de buurt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

lateef schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Totaal geen voorstander van die dingen, maar een dorpsgenoot jaren achter elkaar treiteren en pesten is het voorbeeld van “noaberschap” :? 8)7 :F
Andere discussie, de TS heeft zeker gepoogd een goede buur te zijn. Maar buuf lijkt het anderzijds zelf niet te willen de-escaleren.

Vanuit m'n eigen (Twentse) dorp ben ik dit gedrag iig niet gewend, ja bijna elke straat heeft hier ook wel zo'n monsterlijke, veelal oudere, dame- of heer. Maar die wordt dan wat schuin aangekeken en verder met rust gelaten. Hooguit dat de jeugd tot een jaar of 10 juist voor zijn of haar huis gaat spelen en dan de grootste lol heeft als er weer eens naar ze geschreeuwd wordt, maar hangpubers?
Tk55 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:08:
Denk je verstandig te doen door je gehoor te beschermen, hoor je die dingen nog in je buurt ook al ben je 30+ :'(

Ja ik heb er een aantal in de buurt :(
* D4NG3R is halfdoof op de middentoon, en overgevoelig voor lage- en hoge tonen. Met 30 hoor ik die dingen haarscherp. Nog even buiten het feit om dat veel huisdieren er ook kierewiet van worden, je raakt met van die kattenverjagers meer katten welke braaf binnen blijven dan katten welke in de tuin komen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Laatst online: 12:15
We hebben het over kinderen hè. Die staan niet bekend om zuiver rationele besluitvorming. En ook opvoeding heeft ook niet direct wat mee te maken. Ik ben (naar eigen zeggen) keurig opgevoed maar ik heb toch genoeg dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. Zolang m'n ouders het niet wisten ging het goed.

Ik denk dat met ouders praten best kan helpen, als je ze kunt vinden. Als een van die jongens afhaakt omdat ze thuis straf riskeren dan heb je kans dat de hele groep volgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-05 22:53
O88088 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:42:
We hebben het over kinderen hè. Die staan niet bekend om zuiver rationele besluitvorming. En ook opvoeding heeft ook niet direct wat mee te maken.
Het lijkt mij dat jarenlang pestgedrag wel degelijk een rationele besluitvorming is.
Het valt mij op dat velen het hier opnemen voor dit soort rotblagen die schijnbaar geen grijntje opvoeding ontvangen want anders doe je dit niet.
We leven in een samenleving, samen moeten we er wat van maken en hier lijkt het er op dat die jongeren niet eens weten wat een samenleving is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
D4NG3R schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Andere discussie, de TS heeft zeker gepoogd een goede buur te zijn. Maar buuf lijkt het anderzijds zelf niet te willen de-escaleren.
Mijn kritiek was dan ook niet de TS, maar op (met name de ouders van) die kinderen.
[...]
Vanuit m'n eigen (Twentse) dorp ben ik dit gedrag iig niet gewend, ja bijna elke straat heeft hier ook wel zo'n monsterlijke, veelal oudere, dame- of heer. Maar die wordt dan wat schuin aangekeken en verder met rust gelaten. Hooguit dat de jeugd tot een jaar of 10 juist voor zijn of haar huis gaat spelen en dan de grootste lol heeft als er weer eens naar ze geschreeuwd wordt, maar hangpubers?
Tien of twaalf, beetje same difference nietwaar? Dat “naoberschap” lijkt vooral van toepassing te zijn als je Grolsch drinkt en lid bent van de plaatselijke klootschietvereniging. Wanneer je niet helemaal aan de norm voldoet, word je met een scheef oog aangekeken, uitgesloten en mag je getreiterd worden door tien of twaalf jarigen. Prima concept, dat “naoberschap” (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
sh4d0wman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:50:

Een pak slaag is ook niet zo veel mis mee.
Het is mishandeling, en je kan er voor worden opgepakt. Hoe verzin je het, zelf lijfstraffen willen uitdelen aan kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Yaksa schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:24:
[...]
Het lijkt mij dat jarenlang pestgedrag wel degelijk een rationele besluitvorming is.
Het valt mij op dat velen het hier opnemen voor dit soort rotblagen die schijnbaar geen grijntje opvoeding ontvangen want anders doe je dit niet.
We leven in een samenleving, samen moeten we er wat van maken en hier lijkt het er op dat die jongeren niet eens weten wat een samenleving is.
Exact dit kun je ook omdraaien, want tot nu toe heb ik nergens gelezen dat het daadwerkelijk gaat over overlast jongeren, als alleen deze eene vrouw problemen "heeft". Daarnaast als het al zolang loopt, gaat het ook niet meer om dezelfde jongeren... het zijn niet altijd jongelui die ergens samenkomen die overlast veroorzaken. Zoals ik reeds eerder aangaf, heb ik deze situatie wel vaker gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Exact dit kun je ook omdraaien, want tot nu toe heb ik nergens gelezen dat het daadwerkelijk gaat over overlast jongeren
Constant jarenlang aan bel trekken, tegen je ruiten aan tikken, naar binnen gaan kijken, is geen overlast?

Edit: En de buurman durft er niks van te zeggen uit angst daarna het volgende doelwit te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 01-05-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sissors schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:34:
[...]

Constant jarenlang aan bel trekken, tegen je ruiten aan tikken, naar binnen gaan kijken, is geen overlast?
Tuutlijk is dit overlast, echter zijn dit niet meer de jongeren van 2 jaar geleden. Dit wordt in de groep in stand gehouden door betreffende mevrouw zelf, door hier (zeer) actief op te reageren. Er zijn door mij en nog iemand anders al een voorbeeld gegeven dat dergelijke zaken ophouden, als je er niet meer op in gaat. Mogelijk dat het in dit geval al te lang heeft geduurd en is hier nu bemiddeling nodig. Nogmaals, zoals de situatie is geschetst is het puur een reactie op betreffende vrouw haar eigen gedrag.
Sissors schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:34:
[...]
Edit: En de buurman durft er niks van te zeggen uit angst daarna het volgende doelwit te zijn.
Nu inmiddels na 2 jaar, ja daar kan ik mij iets bij voorstellen, echter lees ik ook uit TS zijn reactie dat andere buren weinig tot geen overlast hebben. Daarom geef ik ook aan, in het geval van deze vrouw bemiddeling van een wijkagent inmiddels op zijn plaats is.

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 01-05-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Tuutlijk is dit overlast, echter zijn dit niet meer de jongeren van 2 jaar geleden. Dit wordt in de groep in stand gehouden door betreffende mevrouw zelf, door hier (zeer) actief op te reageren. Er zijn door mij en nog iemand anders al een voorbeeld gegeven dat dergelijke zaken ophouden, als je er niet meer op in gaat. Mogelijk dat het in dit geval al te lang heeft geduurd en is hier nu bemiddeling nodig. Nogmaals, zoals de situatie is geschetst is het puur een reactie op betreffende vrouw haar eigen gedrag.
En ik kan je rijen voorbeelden geven waarbij pesten door jongeren niet stopt door gewoon ze te "negeren". Ze weten dat het slachtoffer gevoelig ervoor is, dus ze zullen gewoon escaleren totdat het weer wel werkt. Wat als ze straks gaan voetballen tegen haar ruiten of auto bijvoorbeeld, ook negeren?

Dat ze het zeker oorspronkelijk beter anders had kunnen aanpakken, prima. Maar wat mij betreft is het enorm naiief om te denken dat gewoon het even negeren en het is voorbij. Als ze twee weken op vakantie gaat, zijn al haar problemen opgelost?

Ik snap ook niet waarom je wel zegt dat het tuurlijk overlast is, maar geen overlast van jongeren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:42

Dido

heforshe

Yaksa schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:24:
Alleen als je aanneemt dat de daders het zelf ook als "pestgedrag" zien (wat onwaarschijnlijk is, zelfs in dit topic lopen mensen hun eigen getreiter en gepest te vergoeilijken als "kattenkwaad dat er gewoon bij hoort").
En om het als pesten te kunnen zien moet je ook de gevolgen kunnen inschatten.

En waar zijn jeugdige hersentjes nou net niet heel erg goed in? Empathie en oorzaak-gevolgrelaties. Beetje de reden dat we pubers ook niet laten stemmen ;)
Als jij gebeten wordt door een hond, is het dan de fout van de hond of van de baas?
Als je er wat aan wilt doen zul je dus naar de baas moeten.
Leuk om te constateren dat die kids niet of slecht opgevoed zijn (daar wil ik ook niet tegenin gaan) maar dan blijf je met de vraag zitten hoe je de verantwoordelijken (de ouders dus) op een effectieve manier gaat bereiken. Uit de spaarzame informatie die we hebben lijkt het onwaarschijnlijk dat ze ontvankelijk zijn voor opbouwende kritiek aangaande de manier waarop ze hun kroost (niet) opvoeden.
De cynicus in mij concludeert dat dat tuig dan in ieder geval iets oppikt uit de wereld om zich heen, want het "fuck you, ik doe mijn eigen ding" valt angstwekkend mooi binnen de kaders van de zogenaamde "participatiesamenleving" waar "we" met zijn allen al meer dan een decennium zo fijn aan doorbouwen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

lateef schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:29:
[...]
Tien of twaalf, beetje same difference nietwaar?
Vind je?
Dat “naoberschap” lijkt vooral van toepassing te zijn als je Grolsch drinkt en lid bent van de plaatselijke klootschietvereniging. Wanneer je niet helemaal aan de norm voldoet, word je met een scheef oog aangekeken, uitgesloten en mag je getreiterd worden door tien of twaalf jarigen. Prima concept, dat “naoberschap” (y)
Ik spreek nergens over noaberschap, laat staan mensen buiten sluiten of constant treiteren. Jouw woorden, niet de mijne. :')

Maar goed, veel verder dan anekdotes en eigen opvattingen gaan we denk ik niet meer komen op dit punt.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 01-05-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Ja, beetje scheef om bepaald gedrag van een tienjarige wel en een twaalfjarige niet te accepteren, nietwaar.
D4NG3R schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:57:
[...]
Ik spreek nergens over noaberschap, laat staan mensen buiten sluiten of constant treiteren. Jouw woorden, niet de mijne. :')
Klopt, behalve dat ik het niet over constant treiteren heb. Maar dit lijk je allemaal prima te vinden;
[...]
ja bijna elke straat heeft hier ook wel zo'n monsterlijke, veelal oudere, dame- of heer. Maar die wordt dan wat schuin aangekeken en verder met rust gelaten. Hooguit dat de jeugd tot een jaar of 10 juist voor zijn of haar huis gaat spelen en dan de grootste lol heeft als er weer eens naar ze geschreeuwd wordt, maar hangpubers?
Naar mijn mening allemaal evenzeer asociaal gedrag. En wellicht niet exact dezelfde situatie als bij TS, maar allemaal een prima voedingsbodem voor dat gedrag…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:25
Wat hier goed werkte tegen vervelende jochies was camera’s rond om het huis. Of althans, het ze er op attent maken dat ze er hingen.

Ik woon op een hoek, langs een pad waar je heel mooi heen kan rennen en verstoppen etc. Dus vaak belletje lellen, troep over de schutting gooien, voetballen tegen de schuttingen aan etc. Aantal keer aangesproken maar dat werkte inderdaad erg slecht, want hun waren het nooit geweest :z
Uiteindelijk een aantal keer naar ze toegelopen, telefoon erbij, joh.. volgens deze beelden deden jullie net wel troep over de schutting gooien. Maar als jullie het niet waren, alsnog niet meer doen ;).
Er na nooit meer last gehad en zeggen ze altijd netjes hallo als ze langslopen.

Het werkt ook voor aso honden eigenaren die hun hond op de stoep laten poepen zonder het op te ruimen.

Ik zie de camera’s hetzelfde als vroeger de boze buurman die met een pantoffel achter je aan kwam gerend vroeger. Als je weet dat er consequenties kunnen zijn laat je het wel uit je hoofd als kind. Of althans, die pantoffel werkte bij mij vroeger heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

lateef schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:26:
[...]

Ja, beetje scheef om bepaald gedrag van een tienjarige wel en een twaalfjarige niet te accepteren, nietwaar.
Dan zijn we het daar over oneens. Iedereen heeft bepaalde verwachtingen van leeftijd X en Y, van een 12 jarige verwacht ik meer dan van een 10 jarige - zeker op het gebied van wat sociaal wel en niet kan.
Klopt, behalve dat ik het niet over constant treiteren heb. Maar dit lijk je allemaal prima te vinden;
Je haalde mijn eerdere reactie aan alsof daar getreiterd werdt, laat staan dat ik/anderen dat goedkeuren.

Voor de volledigheid; mevrouw was er altijd gezellig bij tijdens buurtfeestjes en verjaardagen. Ze moest altijd 'gewoon' overal even wat van vinden, en ging daarna weer naar binnen. Als ze dat weer eens onnodig naar de kinderen had gedaan gingen die uiteraard in op de provocatie en even op straat voor haar huis klooien. 9/10x stond er na een paar minuten wel een ouder buiten om ze terug naar het grasveld te sturen en te zeggen dat ze haar met rust moesten laten. ;)

Inmiddels heb ik dat ook al een jaar of 10 niet meer zien gebeuren overigens. Heb het idee dat ze inmiddels door heeft veel meer rust te krijgen door de kinderen op het grasveld gewoon hun ding te laten doen.
Naar mijn mening allemaal evenzeer asociaal gedrag. En wellicht niet exact dezelfde situatie als bij TS, maar allemaal een prima voedingsbodem voor dat gedrag…
Er zit nogal een verschil tussen kinderen welke reageren op, en zonder provocatie pesten. Het spelletje op onze blauwe bal komt neer op leef en laat leven. Als je als enige in de straat moeite hebt met het laten leven van anderen, en dat al schreeuwend vanaf de stoep verkondigt, heeft o.a. de jeugd dat maar wat snel door.

Maar goed, zoals ik al zei denk dat we in dit topic niet meer dan N=1 anekdotes als deze gaan krijgen. De TS heeft gepoogd wat te doen, en de buurvrouw lijkt de-escalate geen kans te willen geven, dan houd het naar mijn mening op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 14-05 15:30
Leuk die theoretische marketingspraat, zo verkopen ze ook van die anti muggen stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Waarschijnlijk komen die jongeren regelmatig rond dezelfde tijd. Laat buurvrouw vlak daarvoor een sproeier plaatsen die alles zeiknat maakt. Ik ken geen jongere die zin heeft om in de natte bende te hangen. Hopelijk zoeken ze een andere plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:47

Bezulba

Formerly known as Eendje

(jarig!)
[...]

De meeste tweakers (jij incluus) zijn gewoon vergeten hoe zij waren als kind. En dan zijn het opeens tokkie kinderen met ouders die een enkeltje Urk verdienen...

En ja, je verdient het als je gaat zeiken als mensen voor je deur parkeren op een openbare plek. En OVERAL op reageert.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bezulba schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:02:
[...]

De meeste tweakers (jij incluus) zijn gewoon vergeten hoe zij waren als kind. En dan zijn het opeens tokkie kinderen met ouders die een enkeltje Urk verdienen...

En ja, je verdient het als je gaat zeiken als mensen voor je deur parkeren op een openbare plek. En OVERAL op reageert.
Ik denk dat dat toch wel een beetje van je omgeving afhangt hoor. Bij ons had je vroeger ook kinderen die echt van het padje af waren. Maar dat "soort" lag lang niet zo goed bij iedereen. Die vonden elkaar en hoorden niet echt bij "de rest". Vaak zat er wel "iets" achter het gedrag. En vaak kwam dat inderdaad van de thuissituatie af. We hebben dat eeuwenoude spreekwoord over appels niet voor niets.

Mij dochtertje zit nu in de laatste maanden kleuterklas en op die leeftijd pik je ze er qua gedrag al een beetje uit en vaak "is er dan toch wel wat thuis of in de familie". Kan al gewoon iets simpels zijn als "een kapotte rem thuis". Neem 2 of 3 van die figuren en een paar meelopers en je hebt een groepje irritante kutkoters wat zichzelf ophitst.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 02-05-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zal ook de krantenbezorger leuk vinden. En nee, niet alleen jongeren horen dat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Nou sorry maar als kind was ik echt niet buurtbewoners aan het terroriseren. Ja wij speelden ook voetbal tegen een elektrahuisje en daar tripte 1 buurtbewoner over. Dus gingen we voorkomen dat die bal in haar tuin kwam want dan stak ze je bal lek. En de gemeente heeft het probleem opgelost door ons een voetbalveldje te geven. Het zou niet eens in me opgekomen zijn om dat mens bewust te gaan irriteren... laat staan zo terroriseren als dit. Maar oke ik ben dan ook opgevoed met 'wees een ander niet tot last' en als je je niet gedroeg kreeg je straf.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@greatgonzo laat je buurvrouw hier meelezen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ook als kind terroriseerde ik niet de mensen in de buurt. Dus nee, ik ben niet echt vergeten hoe ik als kind was.

En ten aanzien van het tweede, niet volledig mee eens. Ja, de straat is een openbare plek. Maar dat praat natuurlijk nog niet goed om door een stel rotjong verder geterroriseerd te mogen worden. De twee zaken staan volledig los van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:53
[...]

Voormalig terrorjongere hier. Als je wilt dat het stopt moet je in elk geval niet boos worden en hem flippen. Dat is alleen maar leuk. Aggressief worden al helemaal niet, want dan kun je ook niet meer rekenen op steun van de ouders.

Mijn ouders zijn nette mensen, hoe daar ooit zo'n terrorjong uit is gekomen vroegen meerdere mensen zich af. Maar ik weet wel dat als ook maar iemand zich bij mijn ouders zou beklagen over mijn gedrag ik thuis een groot probleem zou hebben. Ik denk zonder pardon een week straf op zijn minst. En dit geldt trouwens voor al mijn vriendjes van vroeger, als je bij hun ouders op een constructieve manier je beklag zou doen zou dit voor ieder terrorvriendje negatieve gevolgen hebben thuis.

Hoe ik een groepje hangjongeren die altijd voor mijn deur aan het chillen waren heb benaderd was door gewoon een praatje met ze te maken. Vragen wat ze doen, wat ze willen bereiken en of ze nog ergens tegenaan lopen. Was een heel leuk gesprek en nadien groette we elkaar altijd. Nooit last van ze gehad nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wellicht gemist maar..
Die buurvrouw weet ongetwijfeld waar die kinderen wonen. Heeft ze uberhaupt al eens een poging gedaan om met 1 van de ouders van die kinderen in gesprek te komen (en dus niet als die ouders langskomen omdat ze filmt) om in een normaal gesprek uit te leggen wat er zoal gebeurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:37

Agent47

I always close my contracts.

Maak een melding bij de wijkagent dat je je zorgen maakt, vaak kan dat via Whatsapp zelfs. Jij hebt je bewijs zwart op wit dat je je zorgen hebt gemaakt en een melding hebt gedaan. Laat het daarna los. Jij hebt je ding gedaan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

jack zomer schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:39:
Ja.

Niet jou probleem. Maak het ook vooral niet jou probleem.
Je hebt je best gedaan, klaar. Laat het los, laat het gaan.
Dit dus. Als je je bang bent dat het escaleert in de wijk: Even babbeltje maken met de wijkagent.
Daarna biertje optrekken omdat je werk erop zit.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Maasluip schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:41:
[...]

Zal ook de krantenbezorger leuk vinden. En nee, niet alleen jongeren horen dat.
Jongeren hangen rond, krantenbezorgers lopen langs en douwen de krant in de bus en lopen weer verder naar de andere huizen. Ik denk dat een musquito pas effect hebt als je er te lang (onbewust) naar luistert. En anders kan je er een timer op zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 02-05-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
RemcoDelft schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Het is mishandeling, en je kan er voor worden opgepakt. Hoe verzin je het, zelf lijfstraffen willen uitdelen aan kinderen.
Dat belletje trek, getik op de ramen is in principe stalking... Kan je ook voor worden opgepakt.

Bottom line, dit groepje hangjongeren vertoont gewoon pestgedrag tov een (mogelijks mental minder stabiel) persoon. Je kan dit gewoon niet goedpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

RemcoDelft schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:30:
[...]

In 1970 ofzo kon het prima. Maar nu is het echt not-done!

Vroeger dachten de ouders: "Gelijk heeft {$naam}! Pak voor de broek en vroeg naar bed, jij!"
Nu denken de ouders: "Wat, heeft {$naam} je geslagen? Dat pik ik niet!" En ja, nog meer herrie in de straat, of een baksteen door de ruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

HenkEisDS schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Mijn ouders zijn nette mensen, hoe daar ooit zo'n terrorjong uit is gekomen vroegen meerdere mensen zich af.
Omdat je karakter gewoon net zo belangrijk is als de opvoeding. Het is natuurlijk leuk om te doen alsof opvoeding alles is dat telt, maar dat is uiteindelijk gewoon niet zo. Je hoeft echt niet zoveel met kinderen om te gaan om te weten dat die prima weten wat ze thuis (vooral niet) moeten laten zien.

EDIT: De vroeger-was-alles-beter-brigade is ook weer lekker op stoom :') Alsof je vroeger niet een enorme slag voor je harses kon krijgen als je iemand anders z'n kind zomaar wat aandeed, en alsof je nu niet zo'n kutjochie een schop onder z'n kont kunt verkopen als ze echt irritant aan het doen zijn. Het gaat allemaal om proportionaliteit, dat is echt niet zo heel anders dan 50 jaar terug.

[ Voor 27% gewijzigd door Patriot op 02-05-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AW_Bos schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Jongeren hangen rond, krantenbezorgers lopen langs en douwen de krant in de bus en lopen weer verder naar de andere huizen. Ik denk dat een musquito pas effect hebt als je er te lang (onbewust) naar luistert. En anders kan je er een timer op zetten.
Ik heb zo'n ding wel eens gehoord. Het is erg vervelend, vooral als je alleen maar foldertjes rondbrengt. Natuurlijk heb je er niet lang last van, maar wat heb ik dan gedaan om daar last van te krijgen.
Daarmee kom ik weer terug op mijn eerdere opmerking: zorg dat anderen geen last van je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:26
Patriot schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:19:

EDIT: De vroeger-was-alles-beter-brigade is ook weer lekker op stoom :') Alsof je vroeger niet een enorme slag voor je harses kon krijgen als je iemand anders z'n kind zomaar wat aandeed, en alsof je nu niet zo'n kutjochie een schop onder z'n kont kunt verkopen als ze echt irritant aan het doen zijn. Het gaat allemaal om proportionaliteit, dat is echt niet zo heel anders dan 50 jaar terug.
Ik denk zelf meer dat het grote verschil is dat vroeger iedereen uit de straat/buurt elkaar kende en men nu vaak niet eens weet hoe de buren er uitzien. Althans ik zie in mijn eigen dorp steeds meer vreemden uit de stad of iig niet uit de regio die zich totaal niet bezighouden met de rest van het dorp. Die mensen zie of spreek je nooit, dus je hebt geen idee wat voor mensen het zijn. Als zo iemand jouw dochter/zoon dan toespreekt of wat dan ook, dan is dat niet direct een partij die je blind vertrouwd. Op z'n minst sta je dan sceptisch in het verhaal en een deel van de mensen kiest dan blind voor hun kroost en gaat er vol tegenin en is niet meer voor rede vatbaar.

Ik denk dat je als ouder het eerder accepteert wanneer een bekende je zoon/dochter tot de orde roept, dan wanneer een volstrekt vreemde dat doet. Ook al woont die volstrekt vreemde 2 deuren verderop.

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 02-05-2023 20:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twdikkert
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Dat is wel schrikken, dat in zoveel reacties het met een groep één persoon pesten wordt goed gepraat. Geeft precies aan wat het probleem met pesten is. Er is altijd wel een reden te verzinnen waarom het slachtoffer het verdient heeft. Nee; pesten is nooit goed, en het slachtoffer is niet de oorzaak van het pesten.
Pagina: 1 2 Laatste