Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Copilot voor Microsoft 365 is bij mij nu actief, maar ik mis nog wel wat intuïtie om het te gebruiken. Ook is het overal nog niet functioneel zo te zien.
Ik had verwacht dat het na 24 uur wel in mijn apps zou zitten.

Ik geef het nog een dag.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:37

Quad

Doof

Goed, het werkt grotendeels lijkt het, dat is fijn. Wat ik alleen niet snap, Copilot zegt agenda items voor je aangemaakt te hebben. maar die zie ik niet terug dus dat werkt dan nog niet. Jammer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56
@Quad los van de agenda's, kan je misschien wat meer vertellen hoe je het gebruikt? En welke manier van input? Speech of text?
Ben zelf wel geneigd om eerder mijn privé laptop te gebruiken icm copilot als mij dit effectief een efficiëntieverbetering als in, gewoon praten en taken ed worden uitgevoerd....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Dynamics gebruiker hier, binnen tickets die we hebben in Dynamics doet Copilot goed werk om een samenvatting te maken van de tickets. Zeker als er veel communicatie is geweest is dat erg handig. Heel soms is het nog niet perfect maar wel geeft wel al heel veel inzicht. Je kan ook altijd nog op refresh drukken en dan maakt hij een nieuwe samenvatting.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
@Gé Brander dat was mijn gedachte ook. Een ticket scannen en al direct weten wat er ontbreekt en een mail terug laten sturen dat we ook nog X nodig hebben.

Nadeel dat ons ticketsysteem erg gesloten is en ik dus een scraper moet schrijven om ze te lezen en vervolgens via een API met GPT moet laten werken. Kan allemaal, niet gemakkelijk. Ook niet echt O365. Ben wel benieuwd in hoeverre O364 mijn werk sneller en efficiënter kan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:44
Weet iemand of het volgende mogelijk is? Ik heb een Copilot for Microsoft 365 apps licentie en wil via Copilot Studio een bot maken die het volgende kan;

Ik heb een Sharepoint Library met templates van brieven, ik wil b.v. tegen deze bot kunnen zeggen; genereer brief A op basis van de volgende persoonsgegevens: Naam, Adres, Geboortedatum en zo nog wat velden.

Je zou zeggen dat het niet al te lastig moet zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar! :? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitBug
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-06 13:17
Ik ga dit topic ook volgen, ben erg benieuwd naar ervaringen met en tips en tricks voor Copilot.
Heb nu net een Copilot licentie in O365 en het duizelt me nog en beetje wat betreft mogelijkheden maar ik zou graag meer van mijn administratieve taken aan Copilot overlaten :-)

Mijn tip en ervaring op dit moment komt niet verder dan de AI-notities voor Teams meetings en daar ben ik echt over te spreken. Copilot zorgt dan na een meeting voor prima notulen inclusief actielijst.
Nu ben ik op zoek naar een manier om die AI-notities ook handig te organiseren zodat het later makkelijk terug te vinden en doorzoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 22:44
Iemand ervaring met het laten vertalen van documenten met CoPilot en deze laten exporteren als PDF of Word document?

Ik probeer: "Vertaal het bijgevoegde document naar het Oekraïens en geef de output als een docx bestand die ik direct kan downloaden."

Vervolgens komt hij alleen met corrupte files... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:16
Danielson schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:27:
Iemand ervaring met het laten vertalen van documenten met CoPilot en deze laten exporteren als PDF of Word document?

Ik probeer: "Vertaal het bijgevoegde document naar het Oekraïens en geef de output als een docx bestand die ik direct kan downloaden."

Vervolgens komt hij alleen met corrupte files... 8)7
Haha. Op zich is corruptie in Oekraïne ook al lang een groot probleem 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Ik ben op zoek naar een game laptop die ook copilot+ ondersteund. Deze combi is nogal lastig te vinden ivm de eis van 40/50TOPS NPU.

Ik wil er een 5090 in, maar hoe groot is de kans dat microsoft deze rare eis laat vallen en gewoon ook GPU TOPS laat meewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Niet, maar als je een 5090 erin wenst zit je sowieso op de nieuwste generatie laptops en die gaan volgens mij echt wel komen met CPUs die aan de eisen voldoen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
Blokker_1999 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:57:
Niet, maar als je een 5090 erin wenst zit je sowieso op de nieuwste generatie laptops en die gaan volgens mij echt wel komen met CPUs die aan de eisen voldoen.
Nee helaas niet. Intel heeft helemaal niks en amd alleen de ai cpu’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 12:49
Microsoft voegt Copilot standaard toe aan Microsoft 365: nieuws: Microsoft voegt Copilot toe aan Microsoft 365 en verhoogt prijzen met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Interessanter vind ik: https://www.microsoft.com...crosoft-365-copilot-chat/
Copilot chat o.b.v. agents en pay per use

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisM op 17-01-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:09
Relatief gezien best een forse prijsverhoging. Moet wel bij gezegd worden dat Microsoft 365 Family afgelopen jaren, ondanks inflatie, redelijk stabiel in prijs is geweest.

Maar vind het persoonlijk jammer dat voor deze prijsverhoging, er op dit moment enkel copilot functionaliteit bij komt. Het zou mooi geweest zijn indien er ook op andere vlakken wat bijgekomen was, te denken bijvoorbeeld een stijging in Outlook storage limit, OneDrive storage limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:12
Ik heb wat geëxperimenteerd met CoPilot, maar ik vind het niet erg praktisch, vooral omdat ik al een betaald abonnement op ChatGPT heb. Daarnaast merk ik dat alleen de abonnementhouder toegang heeft tot CoPilot, ze gaan ervan uit dat gezinsleden er geen gebruik van willen maken.

Ik vraag me af of het mogelijk is om het abonnement te downgraden naar een versie zonder CoPilot. Ik kan het niet vinden. Of is dit simpelweg een verkapte prijsverhoging geweest?

edit: Sneaky, de optie om te veranderen krijg je als je de automatische verlenging uit wilt zetten. Je kunt dan kiezen voor Microsoft 365 Family Klassiek voor 99 euro/jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door honey op 24-01-2025 19:26 ]

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getest
honey schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:21:
Ik heb wat geëxperimenteerd met CoPilot, maar ik vind het niet erg praktisch, vooral omdat ik al een betaald abonnement op ChatGPT heb. Daarnaast merk ik dat alleen de abonnementhouder toegang heeft tot CoPilot, ze gaan ervan uit dat gezinsleden er geen gebruik van willen maken.

Ik vraag me af of het mogelijk is om het abonnement te downgraden naar een versie zonder CoPilot. Ik kan het niet vinden. Of is dit simpelweg een verkapte prijsverhoging geweest?
Daar staat wel wat over in het nieuwsbericht waar ik naar verwees:
“Bestaande abonnees kunnen in ieder geval voorlopig wel overstappen naar een nieuw abonnement dat feitelijk hetzelfde is als het oude: Microsoft 365 Personal Classic en Family Classic. Daarin hebben ze nog steeds toegang tot meerdere apparaten en 1TB aan cloudopslag in OneDrive, maar geen Copilot. Het is niet duidelijk hoe lang dat abonnement blijft bestaan. Bovendien is dat alleen beschikbaar voor bestaande abonnees en niet voor nieuwe. Microsoft wijst gebruikers er ook op dat ze een Microsoft 365 Basic-abonnement kunnen afsluiten. Dat kost twee euro per maand en heeft enkele beperkingen, waaronder minder cloudopslag, maar ook dat abonnement bevat geen Copilot.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik heb sinds een aantal weken een copilot licentie en moet zeggen dat ik hem in office maar matig vind.

Gisteren wel voor het eerst copilot gebruikt in Excel met een hele grote CSV en met copilot grafieken etc gemaakt dat werkte dan weer wel heel goed.

Ook het stukje purview integratie is leuk om te bekijken, je kan zo goed zien wie copilot gebruikt en wie niet en hoe veilig je data via copilot is.

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

honey schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 19:21:

edit: Sneaky, de optie om te veranderen krijg je als je de automatische verlenging uit wilt zetten. Je kunt dan kiezen voor Microsoft 365 Family Klassiek voor 99 euro/jaar.
Het zijn een stel verrotte boeven bij Microsoft. Wist ik al, maar is hierdoor nogmaals bevestigd.

Eerder deze week kreeg ik in mijn Microsoft 365 Family-account waar ik al jarenlang € 99 per jaar voor betaal de popup dat ik nu gratis en verplicht Copilot had, voor een upgrade van slechts € 30 (of zo'n 30%) per jaar.

Toen kwam dit filmpje in mijn YouTube-feed:

Blijkt dat wat jij zegt de (expres verborgen) oplossing is: je logt in op je Microsoft-account, gaat naar Subscriptions en klikt op cancel: https://account.microsoft...ancel?fref=billing-cancel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_z1nt_-8YaEwtMq-8mLQuwti1E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rxr8milztdgN8NEQk7lua0CA.png?f=fotoalbum_large

Rechtsonder: "Switch plan". *O*

Misschien is twee keer Basic voor € 20 per jaar nog wel een betere keus.

En dat nog los van de absoluut verschrikkelijke implementatie in Outlook. Als ik een bericht wil typen, of als ik een nieuw document start, heb ik in mijn hoofd wat ik "op papier" wil zetten. Dan wil ik niet afgeleid worden door willekeurige suggesties van de grote 1000-zijdige dobbelsteen die met slechte voorstellen komt à la "we finish each other's ... sandwiches".

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 28-01-2025 14:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:54
CodeCaster schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 14:27:
Het zijn een stel verrotte boeven bij Microsoft. Wist ik al, maar is hierdoor nogmaals bevestigd.

Eerder deze week kreeg ik in mijn Microsoft 365 Family-account waar ik al jarenlang € 99 per jaar voor betaal de popup dat ik nu gratis en verplicht Copilot had, voor een upgrade van slechts € 30 (of zo'n 30%) per jaar.
Ach, ze hadden ook de ‘Classic’ optie helemaal niet aan kunnen bieden. Het is maar net hoe je het bekijkt. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
@CodeCaster Bedankt voor de tip!! Ik hoef ook geen copilot want ik gebruik chatgpt via mijn werk.

@Gr4mpyC3t dat klopt dat ze het niet hoeven te doen maar als je nu bewust family zonder copilot neemt da´ is het wel een beetje een streepje als ze zeggen het wordt geupgrade vanaf nu naar met. Zeker als ze achteraf toch wel hetgeen hebben wat we willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 12-06 15:12
Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Ach, ze hadden ook de ‘Classic’ optie helemaal niet aan kunnen bieden. Het is maar net hoe je het bekijkt. ;)
Eens, maar bied dan wel Copilot aan voor alle gezinsleden.

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:42

Felyrion

goodgoan!

[...]

Blijkt dat wat jij zegt de (expres verborgen) oplossing is: je logt in op je Microsoft-account, gaat naar Subscriptions en klikt op cancel: https://account.microsoft...ancel?fref=billing-cancel
...
Thanks, werkt ook voor de personal (die ging van 69 naar 99 per jaar, of van 7 naar 10 per maand). Ik heb zakelijk toegang en dat is prima, maar prive zie ik voor nu nog geen toegevoegde waarde. Althans, nog niet voldoende en daar heb ik wel toegang tot andere LLM's.

Ik heb het abbo eigenlijk met name voor onedrive en mail.

[ Voor 4% gewijzigd door Felyrion op 29-01-2025 19:35 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 13:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Gr4mpyC3t schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 17:03:
[...]

Niet alleen dat, de prijs is al heel lang hetzelfde, en het verbaasd me dat ze deze niet eerder verhoogd hebben onder het mom van algemene kostenstijging zoals met zovele producten gebeurd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Heeft iemand al een checklist hoe je copilot helemaal uit kan zetten in je tenant?

Ik heb de integrated copilot app geblokkeerd welke copilot in Microsoft 365, Teams, Outlook zou moeten blocken maar als ik naar portal.office.com ga is de copilot chat vrolijk beschikbaar…..

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-06 13:55
HKLM_ schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:19:
Heeft iemand al een checklist hoe je copilot helemaal uit kan zetten in je tenant?

Ik heb de integrated copilot app geblokkeerd welke copilot in Microsoft 365, Teams, Outlook zou moeten blocken maar als ik naar portal.office.com ga is de copilot chat vrolijk beschikbaar…..
Copilot chat formerly known as bing chat enterprise krijg je vaak bij tenant. Die kan je wel uitschakelen maar is wat ingewikkelder: https://learn.microsoft.com/en-us/copilot/manage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

Rechtsonder: "Switch plan". *O*

Misschien is twee keer Basic voor € 20 per jaar nog wel een betere keus.

ik heb nu nog een abonnement tot en met november 2027, kan ik dit nu al doen of loopt alles dan direct af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe zijn jullie ervaringen met CoPilot (chat, en MS365) wat betreft alles dat cijfers betreft? Ik heb nog geen vorm gevonden waar het zinnig kan redeneren met leeftijden, datums, etc.

- MS365: Geef me mails over X van max 3 maanden oud -> resultaat is 5 maanden oud
- Chat: Geef me informatie over mensen van 17 jaar oud -> resultaat gaat over 14-jarigen
Etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:54
F_J_K schreef op maandag 3 februari 2025 @ 18:42:
Hoe zijn jullie ervaringen met CoPilot (chat, en MS365) wat betreft alles dat cijfers betreft? Ik heb nog geen vorm gevonden waar het zinnig kan redeneren met leeftijden, datums, etc.

- MS365: Geef me mails over X van max 3 maanden oud -> resultaat is 5 maanden oud
- Chat: Geef me informatie over mensen van 17 jaar oud -> resultaat gaat over 14-jarigen
Etc.
Ben er ook niet echt van onder de indruk. De interface voor Chat zit verstopt in de Microsoft 365 portal en het beheer van chats is ook te veel klikwerk. De Copilot app op Windows is alleen voor ‘niet zakelijke’ gebruikers, enzovoorts, enzovoorts.

Snelle time to market van Microsoft geweest en daarna is de focus op ‘AI Agents’ gegaan.

ChatGPT doet het qua gebruikersgemak beter. Maar ja, dat is ook niet echt aan te raden voor zakelijk gebruik. :’(

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Well...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szBXYX7qVWHbMJaPljtzvu3ipqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dZzwgikLRc7pyTt5Yoedm38L.png?f=fotoalbum_large

Ze hebben me eruit gegooid? Ik heb niet geannuleerd, ik heb gedowngraded...

De enige optie is nu opnieuw abonneren op Family mét Copilot voor € 129 per jaar. OneDrive wil ook meteen niet meer uploaden, ook al heb ik slechts 9 GB van de 1 TB in gebruik. Heerlijk dit.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 18-02-2025 15:22 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
CodeCaster schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:21:
Well...

[Afbeelding]

Ze hebben me eruit gegooid? Ik heb niet geannuleerd, ik heb gedowngraded...

De enige optie is nu opnieuw abonneren op Family mét Copilot voor € 129 per jaar. OneDrive wil ook meteen niet meer uploaden, ook al heb ik slechts 9 GB van de 1 TB in gebruik. Heerlijk dit.
Best bijzonder lijkt het, hoewel de printscreen niet veel informatie geeft over waarom het is stopgezet en lijkt me niet een Copilot specifiek iets maar meer je MS 365. Is het niet zo dat dit abonnement is geëindigd en er een nieuwe is gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Getest schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:28:
[...]

Best bijzonder lijkt het, hoewel de printscreen niet veel informatie geeft over waarom het is stopgezet en lijkt me niet een Copilot specifiek iets maar meer je MS 365. Is het niet zo dat dit abonnement is geëindigd en er een nieuwe is gestart?
Het was een PEBKAC-je. 8)7

Er was geprobeerd af te schrijven van een niet meer bestaande bankrekening, en er is geen mogelijkheid om dat achteraf alsnog te voldoen.

Dus nu zit ik alsnog vast aan Copilot. :+

• HKLM_
Zitten er hier beheerders die Copilot hebben uitgerold in hun organisatie en dit niet quick and dirty hebben gedaan maar ook het Microsoft Purview gedeelte hebben ingericht?

Ik ben opzoek naar ervaringen m.b.t Copilot en Purview DSPM for AI, monitoren jullie bijvoorbeeld AI gebruik in de organisatie met Purview, en passen jullie DLP policies gericht op copilot toe en endpoint DLP toe binnen copilot?

[ Voor 3% gewijzigd door HKLM_ op 27-02-2025 11:40 ]

Cloud ☁️

• Mjelnir
Quick en dirty wil ik het niet noemen, Onze SP omgeving was al redelijk gereguleerd qua toegang dus uitrollen ging soepel.

Verder geen DLP policy's erop losgelaten omdat het door graph al niet verder kan kijken dan de rechten van de specifieke gebruiker. Inmiddels staat het wel weer uit doordat de privacy aspecten niet op orde zijn en de resultaten tegenvielen.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:04
hemiparo schreef op maandag 3 februari 2025 @ 17:02:
[...]

ik heb nu nog een abonnement tot en met november 2027, kan ik dit nu al doen of loopt alles dan direct af?
Nee hij loopt door en switcht op de contractdatum.

• MennoE
Mjelnir schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 16:26:
Quick en dirty wil ik het niet noemen, Onze SP omgeving was al redelijk gereguleerd qua toegang dus uitrollen ging soepel.

Verder geen DLP policy's erop losgelaten omdat het door graph al niet verder kan kijken dan de rechten van de specifieke gebruiker. Inmiddels staat het wel weer uit doordat de privacy aspecten niet op orde zijn en de resultaten tegenvielen.
Mag ik vragen waarom de resultaten tegenvielen? Copilot lijkt mij namelijk heel handig. Met name om informatie uit mijn SharePoint dossiers en Outlook te vinden en te ordenen.

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:11
MennoE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:40:
[...]

Mag ik vragen waarom de resultaten tegenvielen? Copilot lijkt mij namelijk heel handig. Met name om informatie uit mijn SharePoint dossiers en Outlook te vinden en te ordenen.
Ja, en daar is hij juist helaas niet goed genoeg voor.
Ik zoek liever zelf dan dat ik copilot iets laat zoeken, die komt altijd met de meest bizarre resultaten.

• MennoE
ZeromaNoiS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:47:
[...]

Ja, en daar is hij juist helaas niet goed genoeg voor.
Ik zoek liever zelf dan dat ik copilot iets laat zoeken, die komt altijd met de meest bizarre resultaten.
Ah balen zeg. Ik ga er binnenkort mee aan de slag, en dacht eindelijk dat hiermee de informatie uit mijn archief altijd goed vindbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
MennoE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:40:
[...]

Ik gebruik copilot nu zelf een tijdje en merk dat ik hem in Outlook niet gebruik. Duurt veel te lang, ben zelf sneller met zoeken.

Ik gebruik hem voornamelijk in word om documenten te voorzien van opzet en inleiding etc en heel veel in Teams.

In teams meetings is het geniaal, zeker na afloop, je kan zelfs zien hoe de andere deelnemers hebben bijgedragen aan de meeting (letterlijk zien we het meeste praat en wie stil is) ergens ook wel een privacy dingetje….

Ik ben zelf momenteel bezig copilot te integreren met Teams Phone system voor onze helpdesk en heb een aantal copilot agents gemaakt die ik in specifieke documenten (documentatie) laat zoeken als ik hem iets vraag.

Cloud ☁️

• ZeromaNoiS
HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Ik gebruik copilot nu zelf een tijdje en merk dat ik hem in Outlook niet gebruik. Duurt veel te lang, ben zelf sneller met zoeken.

Ik gebruik hem voornamelijk in word om documenten te voorzien van opzet en inleiding etc en heel veel in Teams.

In teams meetings is het geniaal, zeker na afloop, je kan zelfs zien hoe de andere deelnemers hebben bijgedragen aan de meeting (letterlijk zien we het meeste praat en wie stil is) ergens ook wel een privacy dingetje….

Ik ben zelf momenteel bezig copilot te integreren met Teams Phone system voor onze helpdesk en heb een aantal copilot agents gemaakt die ik in specifieke documenten (documentatie) laat zoeken als ik hem iets vraag.
Voor het starten van een document vind ik persoonlijk chatgpt sneller en beter werken. Ik weet dat copilot op dezelfde technologie gestoeld is, maar lijkt daar toch achter te lopen.

In Teams in combinatie met de transcribe optie vind ik copilot soms nuttig, maar ik merk vaak dat hij juist essentiële zaken dan weer niet meeneemt in de samenvatting of actielijst. Of mis ik daar iets? En hoe prompt je hem voor de bijdrage per deelnemer?

(Heb toen het net uitkwam copilot het een aantal maanden gebruikt, en nu sinds deze week weer een licentie, dus mogelijk zijn er wel zaken verbeterd, maar het voelt voor mij nog steeds niet af)

• ZeromaNoiS
MennoE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:17:
[...]

Ah balen zeg. Ik ga er binnenkort mee aan de slag, en dacht eindelijk dat hiermee de informatie uit mijn archief altijd goed vindbaar was.
Gebruik je al wel de nieuwe Outlook client? Deze zoekt een stuk beter dan de oude Outlook. :)

• MennoE
ZeromaNoiS schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:48:
[...]

Gebruik je al wel de nieuwe Outlook client? Deze zoekt een stuk beter dan de oude Outlook. :)
Jazeker en ben het met je eens. Maar dat werkt niet goed voor mijn usecase. Ik ben jurist en hoop met CoPilot te kunnen vragen om bijvoorbeeld een overzicht van alle adviezen die ik heb gegeven over onderwerp x. Daarmee zou ik zo geholpen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
MennoE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Jazeker en ben het met je eens. Maar dat werkt niet goed voor mijn usecase. Ik ben jurist en hoop met CoPilot te kunnen vragen om bijvoorbeeld een overzicht van alle adviezen die ik heb gegeven over onderwerp x. Daarmee zou ik zo geholpen zijn.
Ik vrees dat je teleurgesteld gaat worden. Op de vraag “geef me een samenvatting van alle adviezen die ik persoon xxx de afgelopen 3 maanden heb gegeven” krijg ik 4 punten terug, maar alle 4 zijn ze niet relevant helaas.

Maar ik zou het sowieso zelf proberen. Altijd leuk, een beetje spelen met technologie. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mjelnir
MennoE schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Oeh vooral als jurist zou ik er mee oppassen. De copilot365 privacy zorgen komen doordat derde toegang hebben tot onversleutelde data voor tech support (tech support in India) dit wil je als advocaat niet. Er lopen ook als het goed is een paar rechtszaken van advocaten met microsoft over het gescheiden houden van client data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Mjelnir schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:52:
[...]

Oeh vooral als jurist zou ik er mee oppassen. De copilot365 privacy zorgen komen doordat derde toegang hebben tot onversleutelde data voor tech support (tech support in India) dit wil je als advocaat niet. Er lopen ook als het goed is een paar rechtszaken van advocaten met microsoft over het gescheiden houden van client data.
Maar daarvoor heb je zaken als customer lockbox welke ook volledig van toepassing is op copilot.

Als je nog een stap verder wilt gaan kan je tevens kan je tenant voorzien van bring your own key en kan support en überhaupt microsoft je data niet zien. Key kwijt is ook echt al je data kwijt.

Het is allemaal prima in te regelen alleen je moet in bepaalde branches wel de juiste licentie en configuratie nemen wil je de cloud veilig gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 28-02-2025 10:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-06 12:42
HKLM_ schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Die agents maak je in Copilot Studio? En heb je dan als bron nederlandstalige pdf/docx etc? Want ik heb daarmee getest maar vind de resultaten nog erg slecht, ben jij wel tevreden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Ik heb nu sinds een week ook Copilot in 365. De meerwaarde ervan valt mij tot nu toe tegen. De samenvattingen van emails in Outlook heb ik niks aan. De kloppen vaak niet. Daarnaast kan ik niet alleen afgaan op samenvattingen. Het opstellen van emails werkt beter, maar is niet effectief. Ik wil bijvoorbeeld gewoon even kort aan een secretaresse vragen dit of dat te doen. Copilot maakt er dan een heel uitgebreid en veel te beleefde email van. Vaak best Amerikaans qua stijl geschreven. Die kan je dan weer korter maken, maar de mails blijven toch steeds afwijken van mijn toon. Naar het lijkt is het daarbij niet mogelijk om Copilot achtergrond info te geven mbt mijn schrijfstijl. Het zoeken naar info in Outlook werkt beter, maar ik weet niet of dit nou veel meerwaarde heeft tov de normale zoekfunctie. Wat ik wel grappig vind is de mogelijkheid om een afspraak te plannen met iemand. Hij vindt dan wel makkelijk een voor ieder beschikbaar moment die week.

Copilot in Word heb ik tot nu toe niks aan gehad. Soms werkt het om een alternatieve formulering te vinden, maar ik vind de alternatieven lang niet altijd beter.

De algemene Copilot zoekfunctie werkt wel redelijk om mijn dossiers door te zoeken. De resultaten zijn vaak echter beperkt en nogal random. Dan zoek ik bijvoorbeeld naar info waarvan ik weet dat het in een bepaald dossier heel uitgebreid aan bod is geweest, maar dan vindt hij een ander dossier waar het alleen zijdelings en heel beperkt aan bod kwam.

Ik heb het gevoel dat er wel meer uit te halen valt, maar hoe precies weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 18-06 11:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

MennoE schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:58:

Ik heb het gevoel dat er wel meer uit te halen valt, maar hoe precies weet ik niet.
Dat gevoel heb ik al vaker bij Microsoft....
"Het is heel intuïtief, maar om alles eruit te halen hebben we meerdaagse trainingen"...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Coach4All schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:09:
[...]

Dat gevoel heb ik al vaker bij Microsoft....
"Het is heel intuïtief, maar om alles eruit te halen hebben we meerdaagse trainingen"...
En meerdere licenties :+

Cloud ☁️

Pagina: 1 2 Laatste