Fiets voor woon-werk, niet elektrisch

Pagina: 1
Acties:

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dit is de batavus dinsdag en de bagagedrager loopt hier iets af naar het slot, bij de Fonck staat ie meer waterpas. Alsnog ontbreekt er vaak het deel in het ronde markering. De druk als je iemand achterop neem licht vaak wat naar achter.(of je moet naar voor glijden) beide is niet stevig meer zoals dit er uit ziet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvkwwhYCz8AkxViFJoD0WD7JBPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUjvw7Gdc2MpjKRuAon1l2Et.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 30-04-2023 12:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:37
Nu de vakantie voorbij is heb ik de realistische opties eens op een rijtje gezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO2WoGrACDh2XFfyHtcje6lTyM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XcPlvwiY0pV1SPrxsTizpFsN.png?f=fotoalbum_large
Ik wil de fiets bij de fietsenwinkel op de hoek kopen, ik gun hun de marge/business, we komen er meermaals per jaar met de andere gezinsfietsen (niet daar gekocht) voor reparaties.
Wat hun scherpste prijs zal zijn weet ik niet, vandaar dat ik uit ben gegaan van adviesprijzen op de fabrikant websites.

Zijn er hier op/aanmerkingen op, dingen die ik vergeet?

Op zich neig ik naar een Gazelle Chamonix S8. De Alfine naaf draait onderhoudsvrij in een oliebad, de riem maakt het ook stil en onderhoudsarm

De Batavus Dinsdag heeft Nexus 7, welke al zwaarder loopt vergeleken met de nexus 8, laat staan de Alfine.
De Dinsdag plus is weer een hap duurder dan de Chamonix S8, zonder zichtbare voordelen.

De Trek District 3 (equipped stagger) is ook interessant als iets meer budgetoptie, al is dan weer het prijsverschil met de S8 "maar" 15%.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Pagina: 1