Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:59
Ik heb zojuist de Oneplus Pad in gebruik genomen. Helaas lukt het niet om android 14 te installeren, want dat mislukt steeds. Ik kan helaas niet vinden waar ik deze update kan downloaden met de pc. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Rocketman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:56:
Ik heb zojuist de Oneplus Pad in gebruik genomen. Helaas lukt het niet om android 14 te installeren, want dat mislukt steeds. Ik kan helaas niet vinden waar ik deze update kan downloaden met de pc. Hoe los ik dit op?
Je zou het kunnen proberen met oxygen updater https://oxygenupdater.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Groverp08 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Je zou het kunnen proberen met oxygen updater https://oxygenupdater.com/
Helaas gaat dat ook niet goed. Ik heb het upgrade bestand gedownload en uitgepakt, maar daarna !lukt het me niet om dat geïnstalleerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Rocketman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:22:
[...]

Helaas gaat dat ook niet goed. Ik heb het upgrade bestand gedownload en uitgepakt, maar daarna !lukt het me niet om dat geïnstalleerd te krijgen.
Wat meer informatie dan "het lukt niet" en "het gaat fout" zal wel nuttig zijn. ;)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misaelv
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 01-10-2024
Goedeavond, ik vroeg mij af of dit een goede tablet is om bladmuziek vanaf te lezen? Vooral vanwege de beeldverhouding. Of raden jullie dan toch nog een wat grotere tablet aan en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:28:
[...]

Wat meer informatie dan "het lukt niet" en "het gaat fout" zal wel nuttig zijn. ;)
Sorry voor mijn nutteloze tekst :) Via de Oxygen updater heb ik een zipbestand binnen gehaald van 5.2 Gb. Dit bestand heb ik uitgepakt, maar het is mij volstrekt onduidelijk hoe het verder moet. Het uigepakte bestand heet payload.bin en kom niet meer verder. Volgens Oxygen updater moet ik nog een aanvullend programmaatje kiezen uit een lijst waarvan de werking volgens de makers twijfelachtig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
Rocketman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Sorry voor mijn nutteloze tekst :) Via de Oxygen updater heb ik een zipbestand binnen gehaald van 5.2 Gb. Dit bestand heb ik uitgepakt, maar het is mij volstrekt onduidelijk hoe het verder moet. Het uigepakte bestand heet payload.bin en kom niet meer verder. Volgens Oxygen updater moet ik nog een aanvullend programmaatje kiezen uit een lijst waarvan de werking volgens de makers twijfelachtig is.
Ik herken dit ook, al speelt dat weer op de telefoons af, maar het probleem blijft hetzelfde.
Eerder op mijn OP 10 Pro, kon ik de update gewoon installeren, maar op de OP 11 en 12 lukt dit niet meer.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
vuurvreter63 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:10:
[...]

Ik herken dit ook, al speelt dat weer op de telefoons af, maar het probleem blijft hetzelfde.
Eerder op mijn OP 10 Pro, kon ik de update gewoon installeren, maar op de OP 11 en 12 lukt dit niet meer.
En wat vreemd dat ik een nieuwe Pad niet kan upgraden naar Oxygen 14, bij Samsung heb ik nooit een enkel probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Ik heb van de week mijn nieuwe Pad zonder problemen geüpdatet naar Android 14. Gewoon via de settings van de pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Rocketman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:18:
[...]

En wat vreemd dat ik een nieuwe Pad niet kan upgraden naar Oxygen 14, bij Samsung heb ik nooit een enkel probleem gehad.
Ja dat is idd vreemd, heb je hem al eens terug gezet naar de fabrieks instelling? Soms wil dat helpen.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Rocketman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:53:
[...]

Waar in Oxygen Updater zeggen we dat je de ZIP moet uitpakken? Gewoon de stappen volgen die je voorgeschoteld krijgt nadat je hebt gedownload. :) En klopt, dat is de APK om de ZIP mee te installeren. Waar zeggen we dat het twijfelachtig is, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:01:
[...]

Waar in Oxygen Updater zeggen we dat je de ZIP moet uitpakken? Gewoon de stappen volgen die je voorgeschoteld krijgt nadat je hebt gedownload. :) En klopt, dat is de APK om de ZIP mee te installeren. Waar zeggen we dat het twijfelachtig is, als ik vragen mag?
Kennelijk is jullie uitleg niet duidelijk (genoeg) 😉

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

vuurvreter63 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:35:
[...]

Kennelijk is jullie uitleg niet duidelijk (genoeg) 😉
Je mag natuurlijk altijd je suggesties sturen naar support@oxygenupdater.com. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:35:
[...]

Je mag natuurlijk altijd je suggesties sturen naar support@oxygenupdater.com. :)
Of jij neemt de opmerking mee 😉

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 20:54

PMT

Na deze discussie gelezen te hebben ook aanwijzingen gevolgd, want ook ik kon niet downloaden op mijn nieuwe OnePlus pad.
Via de genoemde updater het bestand OTA-localUpdate-Oplus_key0522.apk.zip gedownload, veranderd in alleen met de uitgang apk en getracht te installeren. Antwoord:"je kunt de app niet installeren op je apparaat"
Al mijn instellingen staan goed. Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30
Maar hoe zou het dan komen dat de ene persoon wel zonder problemen alle OTA-updates incl. Android 14 gewoon op de Pad kan installeren (via Instellingen - Over apparaat - OxygenOS), en een ander niet? Krijgen jullie een foutmelding? Hoe mislukt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:53
Je moet het ook gewoon een .zip laten en dan via "lokale update“ installeren. Anders werkt het inderdaad niet.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT

PMT

Daar snap ik niets van, wat is dan die lokale update? Bestand staat nu in een mapje downloads.
Als ik op dat bestand ". zip" klik pakt ie 2267 bestanden uit zonder dat daar maar een enkel bestand tussen staat die te installeren valt.
Ik ben geen digibeet en heb dit nog nooit bij de hand gehad. Ook op mijn OnePlus Nord die ik al >3jr heb altijd zonder problemen kunnen updaten.
Bij apps>speciale toegang is ook nergens de keuze voor "Installeer onbekende apps" te vinden. Zou die het euvel kunnen verklaren?

[ Voor 14% gewijzigd door PMT op 20-06-2024 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
@PMT Hier moet je zijn en daar kom je via "Over dit apparaat" en dan "Oxygen OS". Je kiest dan via de stipjes de lokale installatie en zoekt dan de .zip op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8X_vntaQirsK3o9DIHcYPV_rF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/332ozhKzD9ZSCpVjmAXFTb9v.jpg?f=fotoalbum_large

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT

PMT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltpKkBNqXk3AB5yEBkXwO3Ay1-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDZ7riXApM3LOeK4b71BE6zG.jpg?f=fotoalbum_large

Is bij mij dus grijs, niet toegankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Dat is raar. @Anonymoussaurus Heb jij enig idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik wil jullie graag helpen, maar voordat het hele topic hier volstaat met Oxygen Updater-gerelateerde dingen: graag emailen naar eerder vermeldde emailadres. Indien je dat niet wilt, dan kan het in het Oxygen Updater topic.

Je kan dit alvast proberen: je moet ontwikkelaarsopties inschakelen. :) Dat staat ook in onze installatiehandleiding, dus ik snap even niet wat er dan is misgegaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cH31WntOWniROpWwf_4T5qzE49c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qMP7oyv5d5om9KI6DjYgUgYM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Anonymoussaurus op 20-06-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT

PMT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvSWbW3pXsIGMG-A_wBHoItUGoo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2kpUo7IkvtFfaBVdShpwUlg.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is normaal het eerste wat ik doe, maar ik ben blijkbaar al ontwikkelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
PMT schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:59:
[Afbeelding]

Dat is normaal het eerste wat ik doe, maar ik ben blijkbaar al ontwikkelaar
Heb je al een fabrieks reset toegepast?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT

PMT

Nee, hij komt sinds eergisteren uit de verpakking. Moet ik weer opnieuw beginnen?
Dat is ook meestal het eerste wat ik hoor om te doen, lees vaak genoeg dat dat ook geen zoden aan de dijk zet.
Mijn OnePlus Nord draait nog op 12 al meer dan 3jr probleemloos. Een maand terug zelf nog een nieuw accu ingezet. Krijg daar geen updates meer, probeer nog een jaartje vol te houden.

@Anonymoussaurus zou je dat email adres nog een keer kunnen vermelden svp

[ Voor 10% gewijzigd door PMT op 20-06-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

PMT schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:28:
Nee, hij komt sinds eergisteren uit de verpakking. Moet ik weer opnieuw beginnen?
Dat is ook meestal het eerste wat ik hoor om te doen, lees vaak genoeg dat dat ook geen zoden aan de dijk zet.
Mijn OnePlus Nord draait nog op 12 al meer dan 3jr probleemloos. Een maand terug zelf nog een nieuw accu ingezet. Krijg daar geen updates meer, probeer nog een jaartje vol te houden.

@Anonymoussaurus zou je dat email adres nog een keer kunnen vermelden svp
Fabrieksinstellingen resetten gaat helemaal niet helpen, en dat is een paardenmiddel. Emailadres is: support@oxygenupdater.com. Vermeld wat je al geprobeerd hebt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PMT

PMT

Update 23-6:
Contact gehad met OnePlus. Die kwamen in eerste instantie met dezelfde oplossingen en toen ik zei dat ik die allemaal al had geprobeerd en dat die niet geholpen hadden, bleef het een tijdje stil. Later op de avond kreeg ik een mail van ze met daarin de mededeling, dat ze inderdaad een probleem hadden en dat ze naar een oplossing zochten.
De dag erop rond het middaguur kreeg ik ineens een melding in mijn scherm dat er een update was. Die kon ik dus nu wel aanklikken en het updaten van OS en Android begon.
Daarna de installatie en voila nieuwe versie 14 van beiden. Alleen bleek de local installatie nog grijs. Later in de middag ging mijn pad automatisch updaten en daarna kon ik weer installeren, een update van de update. Na een harde restart nu wel de local installatie zwart en bruikbaar. Probleem opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door PMT op 24-06-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22
Is er al een OnePlus pad 2 topic? Erg interessante tablet met snapdragon gen 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
WouterL schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 16:17:
Is er al een OnePlus pad 2 topic? Erg interessante tablet met snapdragon gen 3
Volgens mij niet, voel je vrij om het topic aan te maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

On it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Even een korte vraag.
Ik heb bij de aanschaf van de OP Pad een styles pen cadeau gekregen (ik had een verkeerde keus gemaakt).

Maar wat is een goed tekenprogramma, waarmee deze pen kan gebruiken?
En dan het liefst (gratis) waarmee ik dmv een raster kan tekenen of (proberen) te ontwerpen?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

OnePlus heeft OxygenOS 14.0.0.630 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread/1691448615454638083

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Mijn vrouw heeft de OnePlus Pad ook aangeschaft, alleen is de OnePlus Magnetic QWERTY Keyboard niet meer leverbaar. Althans wij kunnen hem niet meer vinden.

Is er onder ons nog iemand die er eentje over heeft en hem aan ons wil overdoen?
Je zou er mijn vrouw heel blij mee maken.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Opgelost

[ Voor 90% gewijzigd door vuurvreter63 op 18-12-2024 21:36 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 03:36

Infinithlon

i was there!

Ik ben ook op zoek naar het magnetische toetsenbord, dat nu nergens meer verkocht wordt zo te zien. Iemand die er vanaf wil toevallig?

when i wake up people take up mostly all of my time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
Infinithlon schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 10:46:
Ik ben ook op zoek naar het magnetische toetsenbord, dat nu nergens meer verkocht wordt zo te zien. Iemand die er vanaf wil toevallig?
Ik heb er eentje op Amazon gescoord.

Heb nu alleen degene voor de Pad 2 nog over en in de aanbieding.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

vuurvreter63 schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:53:
[...]

Ik heb er eentje op Amazon gescoord.

Heb nu alleen degene voor de Pad 2 nog over en in de aanbieding.
De officiële ook? Ik zie wel goedkope third-party toetsenbordjes ja. Als ik die officiële niet meer kan vinden ga ik er maar zo een kopen.
Als je zelf ook een third-party hebt: welke en werkt ie goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
Infinithlon schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:04:
[...]

De officiële ook? Ik zie wel goedkope third-party toetsenbordjes ja. Als ik die officiële niet meer kan vinden ga ik er maar zo een kopen.
Als je zelf ook een third-party hebt: welke en werkt ie goed?
Ja dit was een originele toetsenbordje.
En die werkt dus goed.

Zal eens kijken of ik de link nog kan vinden.

P.S.
Je moet ff zoeken op Amazon Amerika en de officiële omschrijving gebruiken, dan moet je hem vinden.
Gevonden:
https://www.amazon.com/On...3&pd_rd_i=B0C4FYBJPW&th=1

[ Voor 36% gewijzigd door vuurvreter63 op 09-01-2025 14:23 ]

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infinithlon

Infinithlon

i was there!

vuurvreter63 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:58:
[...]

Ja dit was een originele toetsenbordje.
En die werkt dus goed.

Zal eens kijken of ik de link nog kan vinden.

P.S.
Je moet ff zoeken op Amazon Amerika en de officiële omschrijving gebruiken, dan moet je hem vinden.
Gevonden:
https://www.amazon.com/On...3&pd_rd_i=B0C4FYBJPW&th=1
Ah top, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik krijg net de update binnen voor Oxygen OS 15. Ik denk dat ik nog maar even afwacht met installeren om te zien of er kinderziektes zijn. Heeft iemand hier het al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
RoD schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:16:
Ik krijg net de update binnen voor Oxygen OS 15. Ik denk dat ik nog maar even afwacht met installeren om te zien of er kinderziektes zijn. Heeft iemand hier het al geprobeerd?
Ik checkte net zonder internet aan de versie en blijk op 15 te zitten. (geen bugs of kinderziektes gemerkt)
Met internet aan, krijg ik nu wel/ook een nieuwe update binnen 15.0.0.401 (EX01). Via de instellingen - Software bijwerken - is deze 764,21mb. En via de Oxygen Updater is het 5,37GB.
Enorm verschil!

*Edit: na de kleinste update gekozen te hebben, zegt de oxygen updater dat de tablet up to date is. Geen idee waarom die dan eerst 5gb aangaf.

[ Voor 10% gewijzigd door Too5 op 20-01-2025 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
OS 15 draait hier al een tijdje probleemloos.

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Too5 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 21:31:
[...]

Ik checkte net zonder internet aan de versie en blijk op 15 te zitten. (geen bugs of kinderziektes gemerkt)
Met internet aan, krijg ik nu wel/ook een nieuwe update binnen 15.0.0.401 (EX01). Via de instellingen - Software bijwerken - is deze 764,21mb. En via de Oxygen Updater is het 5,37GB.
Enorm verschil!

*Edit: na de kleinste update gekozen te hebben, zegt de oxygen updater dat de tablet up to date is. Geen idee waarom die dan eerst 5gb aangaf.
Omdat we (Oxygen Updater) alleen nog maar de volledige ZIP hebben. Jij hebt de incrementele gedownload via de instellingen, wat natuurlijk meer dan prima is. We gaan kijken of we de incrementals kunnen toevoegen.

Pagina: 1 2 Laatste