Wij hebben een woning gekocht uit 1994 waar destijds een vloerverwarming als bijverwarming in is gelegd. Daarop ligt nu nog een tegelvloer.
We willen sowieso de tegels eruit hebben en voor volledige vloerverwarming gaan ivm evt. een toekomstige warmtepomp. De CV uit 2008 willen we nu ook vervangen, maar nog wel voor een gas CV.
De uiteindelijke afwerking zal met een gelijmde PCV vloer zijn.
Ik heb hier zitten lezen en de nodige offertes opgevraagd.
De adviezen en offertes lopen nogal uiteen in oplossingsrichtingen.
De tegels er zelf uithalen scheelt me € 1.000
Geen nieuwe cementdekvloer scheelt € 1.500
Tegels en vloer eruit laten halen kost me zo'n € 2.000
Wat is nu wijsheid?
Alles opnieuw vanaf de constructievloer klinkt logisch, maar ook het meest kostbaar.
En wat is dat met sleuven frezen, maar niet standaard de sleuven dichten, dat vermelden ze altijd los?! Lijkt mij logisch dat je dat doet en dat dat in de prijs zit (slangen etc worden ook niet apart genoemd.
Oh ja, het valt me tevens op dat nergens (bijvoorbeeld) Anhydriet wordt genoemd om de vloerverwarming in te verwerken, i.p.v. een cementdekvloer, terwijl dat een heel goede oplossing zou moeten zijn?
We willen sowieso de tegels eruit hebben en voor volledige vloerverwarming gaan ivm evt. een toekomstige warmtepomp. De CV uit 2008 willen we nu ook vervangen, maar nog wel voor een gas CV.
De uiteindelijke afwerking zal met een gelijmde PCV vloer zijn.
Ik heb hier zitten lezen en de nodige offertes opgevraagd.
De adviezen en offertes lopen nogal uiteen in oplossingsrichtingen.
- De een geeft aan dat ze de tegels er voor je uit kunnen halen, maar waarschuwen dat als dit niet goed gaat , ook de cement dekvloer eruit moet inclusief de bestaande vloerverwarming. (Daarna eerst weer een nieuwe dekvloer laten leggen, waar ze dan weer in frezen?!)
- De ander freest door de tegels en bestaande vloerverwarming heen.
- Weer een andere partij zegt, die tegels haal je gemakkelijk er zelf uit en wij frezen dan de sleuven boven de bestaande vloerverwarming. Als de bestaande vloerverwarming toch geraakt wordt dan hoeft dat geen probleem te zijn, deze is toch leeggeblazen. Bestaande verwarming laten zitten zou geen nadeling effect op de verwarming hebben.
De tegels er zelf uithalen scheelt me € 1.000
Geen nieuwe cementdekvloer scheelt € 1.500
Tegels en vloer eruit laten halen kost me zo'n € 2.000
Wat is nu wijsheid?
Alles opnieuw vanaf de constructievloer klinkt logisch, maar ook het meest kostbaar.
En wat is dat met sleuven frezen, maar niet standaard de sleuven dichten, dat vermelden ze altijd los?! Lijkt mij logisch dat je dat doet en dat dat in de prijs zit (slangen etc worden ook niet apart genoemd.
Oh ja, het valt me tevens op dat nergens (bijvoorbeeld) Anhydriet wordt genoemd om de vloerverwarming in te verwerken, i.p.v. een cementdekvloer, terwijl dat een heel goede oplossing zou moeten zijn?