Toon posts:

Juridisch advies bij niet nakomen garantie webwinkel

Pagina: 1
Acties:

• WillemdeB
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 14:48
Ik heb recentelijk bij een webwinkel.nl een moederbord en een cpu gekocht. Het geheugen heb ik elders gekocht.
Na de computer in elkaar te hebben gezet bleek het moederbord slechts te werken met één geinstalleerde geheugenmodule. Ik heb vervolgens de modules vervangen door modules die de fabrikant van het moederbord specifiek ondersteunen maar helaas met hetzelfde resultaat. Vervolgens heb ik het moederbord binnen 14 dagen teruggestuurd naar de webwinkel en heb ik onmiddelijk een nieuw moederbord bij hen aangeschaft. Dit functioneerde wel.

Na enkele dagen kreeg ik van de webwinkeleen mailtje dat de cpupinnen verbogen zouden zijn en dat de fabrikant dit als gebruikerschade ziet en de webwinkel daarom het bedrag niet terug zal boeken. Nadat ik kenbaar maakte dat ik uiterst zorgvuldig te werk ben gegaan en zeker weet dat ik dit niet heb veroorzaakt werd mij bovendien verteld dat doordat ik de cpu aangesloten heb, ik geen garantie meer zou hebben omdat ik dan verzuimd zou hebben om de pinnen eerst te inspecteren. Dit vind ik een totaal absurde stelling aangezien die pinnen niet bepaald met het blote oog te inspecteren zijn, en had ik dan ook de condensatoren en verbindingen op het moederbord onder de loep moeten nemen? Waar ligt de grens. Ik ga ervan uit dat ik een werkend product koop.

Ik heb vervolgens contact gezocht met hun klachtencommissie via Qshops die helaas niets voor mij hebben kunnen betekenen, heb mijn rechtsbijstand benaderd die een minimum bedrag van 1000 euro hanteert igv aankopen. Ze zijn helaas niet aangesloten bij een geschillencommissie. Ik heb contact gehad met consuwijzer en met het juridisch loket. Ze vertellen mij allemaal dat ik in mijn recht sta en dat het eerste jaar na aankoop de bewijslast bij de verkoper ligt. Als volgende stap rest mij, als ik het goed begrijp, slechts nog om zelf een advocaat in te schakelen en die kosten zijn al snel meer dan de kosten van het moederbord.

Is dit verstandig? Sta ik echt gegarandeerd in mijn recht? Zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen? Ik hoop dat ik hier wat advies over kan krijgen.

[Voor 2% gewijzigd door Outerspace op 26-04-2023 12:26]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even de naam van de webwinkel verwijderd, zie ook Shopping Forum Beleid

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Bolderkar
  • Nu online
Voor hwt kantongerecht hoef je geen advocaat te hebben. Vraga is hoeveel moeite je wil doen. Gelik hebben is nog niet gelijk krijgen.

Vaak helpen wat recensies op internet (je schrijft de waarheid) beter.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Je verhaal is sowieso een mooi voorbeeld van in je recht staan versus je recht krijgen.

De eerste periode na aanschaf ligt de bewijslast dat jij iets fout gedaan zou hebben inderdaad bij de verkoper. Zij moeten dus bewijzen dat jij die pinnen krom hebt gemaakt. Dat ze aangeven dat je dat had moeten controleren doet niets af aan het feit dat de bewijslast bij hun ligt.

Bovendien, vraag ik me af, als die pinnen krom zijn, had jij dan uberhaupt nog wel een CPU erin kunnen stoppen, laat staan dat hij daarna opstart (weliswaar met maar één RAM latje)?

Of je echt volledig 100% in je recht staat vind ik lastig te beoordelen. Het kan zijn dat ze een terecht punt maken met hun opmerking over de CPU pinnen. Maar, dat hoeft naar mijn idee niet te betekenen dat jij niet óók gelijk hebt: Je kan maar 1 RAM module gebruiken en dat is niet de bedoeling.

Mijn advies zou zijn, neem nog eens contact op met de webshop, en geef aan:
1. Het is aan de verkoper om aan te tonen dat de koper ondeugdelijk omgegaan is met het product. Het bewijs daarvoor ontbreekt vooralsnog. Geef dan!?
2. Als de CPU pinnen krom zijn en daardoor werkt het moederbord niet of niet goed, hoe verklaart dat dan dat het moederbord wel gewoon werkt als je er een CPU instopt?
3. Gegeven het feit dat het moederbord (in dat opzicht) gewoon werkt(e), kun je aangeven dat je het geen probleem vind om jouw ingeleverde exemplaar weer terug te ontvangen, mits ze het RAM-mankement (RAMMankement? RAMkement?) oplossen.
4. Aangezien dat erg lastig is, stel je voor dat de verkoper een RMA indient bij de fabrikant, en dat jij schadeloos gesteld word (mede omdat er nog steeds niet bewezen is dat jij iets kapot hebt gemaakt), en een ander bordje krijgt.
5. Indien je met creditcard betaald hebt is dat een fijn pressiemiddel, je kan dan namelijk nog altijd aangeven dat als de verkoper de wet- en regelgeving klaarblijkelijk anders interpreteert dat jij dan de betaling gaat storneren.
6. Zoals hierboven aangegeven, ('dreigen' met) een recentie schrijven wil ook wel eens helpen.

Edit: Deze webshop is ook niet aangesloten bij ICT-Waarborg of Thuiswinkel-Waarborg o.i.d.? Kan namelijk ook nog wel een interessante route zijn.
(Ik heb ooit een aanvaring gehad met een webshop, ik had een GPU bij ze gekocht, binnen de garantietermijn 2e hands verkocht aan een ander (met bon), kort daarna ging de GPU stuk en wilde de 2e-hands-koper een beroep doen op garantie bij de winkel, maar zij gaven aan dat dat niet ging omdat IK de GPU had gekocht dus alleen IK mocht garantie claimen. Ik heb toen na 7x touwtrekken via Thuiswinkel waarborg eindelijk druk uit kunnen oefenen, en zij hebben de webshop door hun strot kunnen duwen dat garantie niet op een Persoon zit maar op het Product, dus dat ze die 2e hands koper gewoon moesten helpen. Ik heb geen idee of Thuiswinkel Waarborg heeft gedreigd met het intrekken van het waarborg voor die webshop, maar daarna kon de 2e-hands-koper ineens direct langskomen om het op te lossen)

[Voor 18% gewijzigd door Daffie op 26-04-2023 12:56]

• WillemdeB
Bedankt voor jullie reacties. Dat de kantonrechter in dit soort gevallen een optie is wist ik niet. Dat ziet er in mijn ogen uit als een correcte volgende stap. Bedankt voor de tip.

@Daffie,
Ik heb verschillende van de punten die jij aanhaalt met ze besproken, maar helaas heeft dat tot niets geleidt. Ik vond het zelf ook een vreemd verhaal dat de enige storing igv gebogen pinnen een niet functionerend geheugenslot zou zijn waarop zij reageerden dat de pinnen ook tijdens demontage verbogen konden zijn, maar wat mij betreft dus ook bij inspectie.

Via Qshops die voor mij bemiddelden heb ik ze 3 voorstellen gemaakt, 1. Ze voldoen aan hun verplichtingen en boeken het volledige bedrag terug en ik plaats positieve feedback op Tweakers. 2 We delen de kosten van 50 euro voor reparatie door de producent en zij houden het moederbord en ik plaats geen feedback en 3. Ze boeken het volledige bedrag terug min 50 euro kosten reparatie en ze houden het moederbord en ik geef negatieve feedback op Tweakers.

Nadat ik contact heb gehad met Qshops en zij kenbaar hebben gemaakt niet op de voorstellen in te zullen gaan heb ik ze nog één mail gestuurd met het verzoek om tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen maar daar hebben ze niet op gereageerd.

Ik zou ze voor de goede orde nog één mailtje kunnen sturen waarin ik ze wijs op hun bewijslast maar ik vrees dat er niet op zal worden gereageerd.

Edit, nee, ze zijn helaas niet aangesloten bij een geschillencommissie/Thuiswinkel. Alleen bij Qshops.

[Voor 3% gewijzigd door WillemdeB op 26-04-2023 13:10]

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:57
Hier meer info over procedure starten:
https://www.rechtspraak.n...-4cf3-bd8d-4e9cf14eec0164

Als ze in een ander land zitten kan je een Europese Geringe Vordering procedure starten:
https://e-justice.europa....ng=nl&init=true&refresh=1

Je zult goed moeten onderbouwen wat je wilt (koopcontract ontbinden op basis van xxx en yyy, geld terug, rente, procedure kosten, deurwaarders kosten terug betalen, etc..), en waarom (omschrijf de situatie, product kapot, wat is er van toepassing hier volgens jou, precedent, wetgeving, etc).

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06
Daffie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:49:

Bovendien, vraag ik me af, als die pinnen krom zijn, had jij dan uberhaupt nog wel een CPU erin kunnen stoppen, laat staan dat hij daarna opstart (weliswaar met maar één RAM latje)?
Afhankelijk van welke pinnen krom zijn kan dat inderdaad. Een deel van die pinnen is namelijk 'reserved for future use' en doet niets, een ander deel zal nodig zijn voor de geheugen slots, waardoor inderdaad als net een of meer pinnen daarvoor bedoeld krom is je klachten kan krijgen als die van TS.

Hier een voorbeeld pinout van een AMD AM5 socket gemaakt door Igor van Igors lab, stel dat het dit socket betreft en je weet welke pinnen krom zijn zou je hier direct kunnen na gaan of dit de klachten kan verklaren.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• WillemdeB
@grasmanek94 Bedankt. Het gaat om een Nederlandse webwinkel.

@Dennism Bedankt. Na wat layouts te hebben bekeken zou dat inderdaad goed mogelijk kunnen zijn. Het gaat trouwens om een LGA 1700 socket DDR5 (Asrock Z790 PG Lightning) icm een I5-13600K

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Daffie schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:49:
Mijn advies zou zijn, neem nog eens contact op met de webshop, en geef aan:
1. Het is aan de verkoper om aan te tonen dat de koper ondeugdelijk omgegaan is met het product. Het bewijs daarvoor ontbreekt vooralsnog. Geef dan!?
Als de verkoper dat moet bewijzen, hoeven ze dat dat bewijs pas te geven als er een zaak komt. Stel nu eens dat ze kunnen bewijzen dat het moederbord direct van de fabriek is doorgeleverd, dus dat het geen retour is van een andere bestelling, en dat de fabrikant goede QC-procedures heeft, dan heb je toch een probleem. Je moet dus heel zeker van je zaak zijn.
2. Als de CPU pinnen krom zijn en daardoor werkt het moederbord niet of niet goed, hoe verklaart dat dan dat het moederbord wel gewoon werkt als je er een CPU instopt?
3. Gegeven het feit dat het moederbord (in dat opzicht) gewoon werkt(e), kun je aangeven dat je het geen probleem vind om jouw ingeleverde exemplaar weer terug te ontvangen, mits ze het RAM-mankement (RAMMankement? RAMkement?) oplossen.
We weten niet op welk moment de pinnen zijn verbogen. Als dat is gebeurd bij het verwijderen van de cpu dan gaat het eerste punt niet op.
WillemdeB schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:18:
Na enkele dagen kreeg ik van [mbr]de webwinkel[/]een mailtje dat de cpupinnen verbogen zouden zijn en dat de fabrikant dit als gebruikerschade ziet en [mbr]de webwinkel[/] daarom het bedrag niet terug zal boeken. Nadat ik kenbaar maakte dat ik uiterst zorgvuldig te werk ben gegaan en zeker weet dat ik dit niet heb veroorzaakt werd mij bovendien verteld dat doordat ik de cpu aangesloten heb, ik geen garantie meer zou hebben omdat ik dan verzuimd zou hebben om de pinnen eerst te inspecteren.
Dit is geen garantiekwestie. Je hebt het moederbord teruggestuurd onder de Wet koop op afstand. Onder de wkoa kan de winkel om twee redenen geld achterhouden:
1. Je bent verder gegaan dan noodzakelijk om de aard, kenmerking en werking van het moederbord vast te stellen. In dat geval mag de winkel een waardevermindering in rekening brengen.
2. Je hebt niet als een goed huisvader voor het moederbord gezorgd. In dat geval mag de winkel een schadevergoeding vorderen, en mag zij die verrekenen met de terugbetaling van het aankoopbedrag.
De eerste reden kan de winkel niet inroepen. Je hebt het moederbord kort aangesloten om te zien of hij compatible is met je geheugen. Dat is een belangrijke eigenschap die je niet op een andere manier kon achterhalen.
Om de tweede reden in te roepen moet de winkel bewijzen dat je het moederbord hebt beschadigd, dat een zorgvuldige consument dat niet zou hebben gedaan, en dat het moederbord volledig waardeloos is. Daarnaast moet de winkel expliciet mededelen dat ze schade vorderen en dat ze die verrekenen.

beschermheer van het consumentenrecht

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:15
Paar jaar geleden ook meegemaakt,wacht nu nog op vergoeding.....

• WillemdeB
-del (Ik had hier de correspondentie staan maar achteraf gezien leek me dat van weinig meerwaarde en misschien onverstandig.)

[Voor 98% gewijzigd door WillemdeB op 26-04-2023 18:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemdeB
Na met rechtshulp gesproken te hebben is duidelijk geworden dat ik een expert moet inhuren tbv het aantonen van mijn gelijk. Wie hiervoor als expert wordt erkent is een beetje onduidelijk. Iemand enig idee wie ik hiervoor inschakelen kan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34
Je verlies nemen. Laat ze het moederbord aan je terugleveren en beoordeel zelf of je er nog wat mee kan cq. kan herstellen cq de leverancier vragen een opgaaf te doen voor herstel (en dit als waardemindering te nemen).

[Voor 9% gewijzigd door Montaner op 01-05-2023 16:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-05 14:34

garriej

Ik las ondertieten.

WillemdeB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:09:
Na met rechtshulp gesproken te hebben is duidelijk geworden dat ik een expert moet inhuren tbv het aantonen van mijn gelijk. Wie hiervoor als expert wordt erkent is een beetje onduidelijk. Iemand enig idee wie ik hiervoor inschakelen kan?
Volgens mij ligt de bewijslast de eerste 6 maanden bij de winkel. Laat hun het maar uitzoeken. De kans bestaat natuurlijk gewoon dat door de verbogen pinnen jouw ram niet werkte en ze dus al verbogen waren toen je het product ontving, of je hebt ze zelf verbogen heb tijdens de installatie.

Daarnaast, toevallig met een Creditcard betaald? Dan even contact opnemen met de bank, die hebben vaak ook aankoop verzekeringen.

[Voor 14% gewijzigd door garriej op 01-05-2023 16:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemdeB
Dat ben ik pas bereid te gaan nemen op het moment dat mijn gelijk behalen uitgesloten is. Het mag dan wel om een relatief klein bedrag gaan en de procedurekosten zullen hoger zijn, maar ik beleef dit als worden opgelicht, en daar werk ik niet vrijwillig aan mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemdeB
garriej schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Volgens mij ligt de bewijslast de eerste 6 maanden bij de winkel. Laat hun het maar uitzoeken. De kans bestaat natuurlijk gewoon dat door de verbogen pinnen jouw ram niet werkte en ze dus al verbogen waren toen je het product ontving, of ze zelf verbogen heb tijdens de installatie.

Daarnaast, toevallig met een Creditcard betaald? Dan even contact opnemen met de bank, die hebben vaak ook aankoop verzekeringen.
Dat klopt, echter ziet de fabrikant (Asrock) gebogen cpu pinnen dus per definitie als een gebruikersprobleem dat buiten de garantie valt. Zij zullen voor de webwinkel dus de expert zijn op wiens mening de webwinkel zich zal beroepen. Op de algemene voorwaarden van hun pagina staat tevens dat schade door verkeerd gebruik niet onder garantie valt. Daar zal ik mij dus tegen moeten verweren met een expert die dat anders beargumenteert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

WillemdeB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:09:
Na met rechtshulp gesproken te hebben is duidelijk geworden dat ik een expert moet inhuren tbv het aantonen van mijn gelijk.
Heeft de rechtshulp aangegeven waarover de expert moet verklaren? Dat de pinnetjes al bij levering verbogen kunnen zijn? Dat de schade eenvoudig hersteld kan worden?

beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemdeB
Zoals ik het heb begrepen gaat het om of gebogen pinnen wel of geen gebruikersfout zijn, en de webshop heeft een onderlinge regel met de fabrikant dat dit altijd een gebruikersfout betreft en zij zullen dan ook de expert zijn op wiens oordeel de webshop zich beroept. Ik zal dus met een expert moeten aankomen die dat anders uitlegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
WillemdeB schreef op woensdag 26 april 2023 @ 12:18:
Na enkele dagen kreeg ik van [mbr]de webwinkel[/]een mailtje dat de cpupinnen verbogen zouden zijn en dat de fabrikant dit als gebruikerschade ziet en [mbr]de webwinkel[/] daarom het bedrag niet terug zal boeken.
1) Het is een wijdverbreide misvatting dat een retour met beschadigen (ook als een consument dat kan worden aangerekend) na een koop op afstand ertoe kan leiden dat de verkoper geen geld hoeft te betalen, tenzij wellicht de zaak volledig waardeloos is geworden.

Ik kan me eigenlijk (los of er überhaupt een reden is om een schadevergoeding verrekend kan worden) niet voorstellen dat het moederbord en/of de CPU volledig waardeloos is geworden, zelfs al zou jou dat kunnen worden aangerekend. Maar het blijft high tech, dus wellicht is dat het geval. Kun je daar iets over zeggen?

2) Wist je dat de geheugenmodule niet kon werken? Want daar begint het hele euvel en de verkoper moet in het aanbod op de website ook duidelijk maken dat er specifieke beperkingen zijn ('gebruik alleen geheugen XYZ') als een gemiddelde consument dat niet hoeft te verwachten. Was dat het geval? Heb je screenshots gemaakt?

3) Misschien nog wel het meest relevante: hoe ben je geïnformeerd over je recht op retour? Dat gaat namelijk anno 2023 nog steeds erg vaak fout. Veel webshops laten een consument ergens een vakje aanvinken met 'ik ga akkoord met de voorwaarden' of iets dergelijks, maar verzuimen een consument te informeren over het recht op ontbinding. Dat kan bijvoorbeeld een papier zijn dat je in de doos bij aflevering kreeg of een PDF bij een e-mail. Het mag zelfs een document zijn in een afgeschermd deel van de website. Als je maar die informatie achteraf kunt raadplegen zoals de informatie was verschaft vóór je het moederbord en de CPU in gebruik nam en jij ook zeker weet dat die informatie daarna niet is ingepast.

4) Welke tekst (letterlijk) staat er op de bestelknop als je een product bestelt bij deze webshop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WillemdeB
1) Mij is door de webshop geattendeerd op de mogelijkheid het moederbord voor reparatie terug te sturen naar Asrock met daaraan een verwacht kostenplaatje van 50 euro. Hij is dus niet compleet waardeloos geworden.

2) Ik heb de geheugenmodules bij een andere webshop gekocht en dit waren modules die net die week op de markt kwamen en die ik heb geselecteerd op het lage voltage van 1.1 volt. Deze modules werden niet officieel ondersteund. Die heb ik toen teruggestuurd onder wet kopen op afstand en vervangen met modules die expliciet door het moederbord ondersteund werden. De symptomen bleven gelijk en slechts één module werkte. Ik heb geen screenshots gemaakt, het was immers een standaard installatie en het was niet in me opgekomen dat ik op deze manier de klos kon zijn.

3) Toen ik vaststelde dat het moederbord waarschijnlijk het probleem was heb ik de webshop benaderd met de vraag of ik kon wachten met het terugsturen van het moederbord tot ik via hun een nieuwe had besteld aangezien ik geen dagen zonder computer wou zitten. Ze zeiden dat dat geen probleem was, maar dat ze voor eigen administratie nog wel wat tests gingen uitvoeren met het moederbord, maar dat dit geen invloed zou hebben op mijn recht op geldteruggave. Op hun algemene voorwaarden staat dat gebruikersfouten uitgesloten zijn van garantie.

- #### is op geen enkele wijze aansprakelijk voor schade aan producten die is ontstaan door verkeerde behandeling, ondeskundigheid, verkeerde montage, verkeerd gebruik of gebruik buiten de specificaties.
- #### kan slechts aansprakelijk gehouden worden voor schade, die aan haar opzet of grove schuld is toe te rekenen, dan wel ontstaan is door omstandigheden die op grond van dwingendrechtelijke regels voor haar risico komen.

4) Bij de bestelknop staat dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
WillemdeB schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:53:
1) Mij is door de webshop geattendeerd op de mogelijkheid het moederbord voor reparatie terug te sturen naar Asrock met daaraan een verwacht kostenplaatje van 50 euro. Hij is dus niet compleet waardeloos geworden.
Dan moet je dus binnen 14 dagen nadat je herroepingsverklaring is ontvangen sowieso geld terug krijgen, de vraag is dan nog hoeveel. En daar spitst de discussie hierboven zich vooral op toe.
2) Ik heb de geheugenmodules bij een andere webshop gekocht en dit waren modules die net die week op de markt kwamen en die ik heb geselecteerd op het lage voltage van 1.1 volt. Deze modules werden niet officieel ondersteund. Die heb ik toen teruggestuurd onder wet kopen op afstand en vervangen met modules die expliciet door het moederbord ondersteund werden. De symptomen bleven gelijk en slechts één module werkte. Ik heb geen screenshots gemaakt, het was immers een standaard installatie en het was niet in me opgekomen dat ik op deze manier de klos kon zijn.
Maak dan nu alsnog screenshots van de pagina waarop dit moederbord en de cpu worden aangeboden, zodat je tenminste achteraf kunt aantonen wat de verkoper op die pagina heeft toegelicht.
3) Toen ik vaststelde dat het moederbord waarschijnlijk het probleem was heb ik de webshop benaderd met de vraag of ik kon wachten met het terugsturen van het moederbord tot ik via hun een nieuwe had besteld aangezien ik geen dagen zonder computer wou zitten. Ze zeiden dat dat geen probleem was, maar dat ze voor eigen administratie nog wel wat tests gingen uitvoeren met het moederbord, maar dat dit geen invloed zou hebben op mijn recht op geldteruggave. Op hun algemene voorwaarden staat dat gebruikersfouten uitgesloten zijn van garantie.
Ja, maar ik bedoel: hoe ben je geïnformeerd voor je het moederbord en cpu in gebruik nam. Dat bestelproces is relevant. Je gaat naar de webshop, je kiest de juiste pagina, dan klik je ergens op een knop etc. Ergens in dat proces of uiterlijk bij aflevering moet je op een duurzame gegevensdrager (dat is belangrijk) zijn geïnformeerd over je recht op retour en de voorwaarden daarvan.

Alleen maar een verwijzing naar de algemene voorwaarden waarin de mogelijkheid van retour staat beschreven is onvoldoende. Waar het vooral om gaat is of je vooraf of uiterlijk bij aflevering op een duurzame gegevensdrager bent geïnformeerd over een mogelijke schadevergoeding die je moet betalen als het gebruik verder ging dan noodzakelijk was. Ben je daarover niet juist geïnformeerd (en zo klinkt het vooralsnog) dan ben je helemaal geen schadevergoeding verschuldigd. Ongeacht wat er gebeurd is.
4) Bij de bestelknop staat dat ik akkoord ga met de algemene voorwaarden.
Het gaat om de letterlijke tekst op de bestelknop. Ook dit heeft te maken met de verplichtingen van de verkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:21
50 euro voor de reparatie vindt ik een mooi aanbod.
Je bent zelf aan het knutselen geweest en wat er precies fout is gegaan is jouw risico.
Andere stappen gaan je veel kopzorgen opleveren en waarschijnlijk verlies
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee