Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58
Voor een gemiddelde (tussen)woning kan je denken aan een 3.5 kW of 2 x 2.5 kW unit voor de woonkamer, en 2kW tot 2.5 kW units voor de slaapkamers (welke meestal al overbemeten zijn gezien de relatief lage warmtevraag, maar kleiner is er meestal niet).
Nu hebben wij precies dit aan de hand bij mijn ouders. Echter kan er maar 1 binnenunit achterin de woonkamer geplaatst worden op ca 8m van de zithoek.

Wat zou een goede unit zijn om daar voor te kiezen? En graag ook 1 die esthetisch er nog uitziet.
Is het dan handig om hem wat zwaarder uit te voeren? Volgens de formule zouden we voor het totale verbruik op iets van 4,5kW uitkomen maar dat is voor het gehele huis en dat lijkt niet nodig want voorlopig blijft de CV ketel hangen.

Of nu gelijk een zwaardere zodat de CV ketel eruit kan? Dat zou theoretisch moeten kunnen maar dan blijft 1 pijnpunt over en dat is de vloerverwarming in de badkamer en de voorziening voor warmtapwater.

En dan kijk ik even naar de multisplit oplossing. het nadeel zou moeten zijn dat hij minder ver terug kan moduleren. Kijk ik echter hier dan maakt het max vermogen amper uit voor hoever hij terug kan moduleren.
Zit ik er naast of is het verouderde info in de OP.

https://www.daikin.nl/con...r_ECPEN22-041_English.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-04-2023 09:51 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

eigen situatie, eigen topic :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 22:05
Als de binnenunit op 8 meter van de zithoek komt is het het best om de airco de hele dag op constante temperatuur aan te laten staan. Dan wordt de hele kamer vaak nog best egaal warm.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

waarom zet je geen vloermodel binnendelen neer? die zet je op de plek van een radiator dus plek zat in een woonkamer. dan kan je 2 of 3 units kwijt binnen op 1 buitendeel.

maar denk dat een warmtepomp onder de streep beter uit kan pakken.

8 meter is echt veel voor 1 unit. dat kost een berg geld (meer dan een warmtepomp) en je zit alsnog met een gasketel voor je warm water en de rest van je huis die koud is.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen