Klein oproepje: Foto ingebrand NPO logo?

Pagina: 1
Acties:
  • 654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paltenburg
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04 12:14
Ik klaag wel eens bij de NPO over de felle logootjes, maar vooral ook die grote fel oranje play/pauze knop staat inmiddels bij me ingebrand. Hun reactie is dan altijd dat inbranden altijd tijdelijk is dat permanente beeldretentie volgens de tv-fabrikanten onmogelijk is.

Ik wil even wat meer bewijs verzamelen dat permanente beeldretentie bij OLED tv's echt wel een ding is, dus kan iedereen met een OLED tv en de NPO-Start smart-tv app even een foto posten van hun ingebrande logootje? Een rode of oranje achtergrond werkt het beste.

Bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkGVwK41YIvJ_3A5FMIlfm1r0gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYT3ymgGFDKS5qkRAhcEgs9R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-05 14:07

Sebazzz

3dp

Je zal toch echt met wat meer informatie moeten komen dan "Ik heb een OLED".

Ik heb ook een OLED, maar het is ook relevant welk model, welk paneel erin zit, hoe lang jij je OLED hebt, hoe vaak hij aan staat etc.

Bijvoorbeeld de LG OLED C1 serie zou een stuk minder snel moeten inbranden dan de eerste paar generaties OLED TVs.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik kan je helaas, of juist gelukkig, geen bewijs leveren. Maar toch toon ik graag steun voor je wat je wilt bereiken. Ik heb een LG C9, en daarvoor een LG e920v, nog nooit permanente burn-in gehad maar de NPO logo's geven mij de kriebels.

Het is bizar dat de NPO weigert om iets aan hun logo's te doen. Het minste wat ze kunnen doen is het transparant maken van de logo's, of enkel een paar seconden tonen bij het starten van een programma, maar zelfs dat weigeren ze. Waarom moet er bij een streaming dienst constant een logo in beeld zijn? Het kan mij totaal niet boeien of iets door de VPRO, EO of wat dan ook is gemaakt het wekt enkel irritatie op.

Heeft iemand al eens burn-in schade proberen te verhalen op de NPO? Ik ben wel benieuwd wat dan hun reactie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-05 11:22
Ik had een Déjà vu! Volgens mij heb jij al een heel topic vol met lotgenoten toch? Kijk hier even: Zijn hier mensen met klachten over het ingebrande NPO-logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hier een Philips 55POS9002/12 sinds 2017, diverse ingebrande logo's (NPO, RTL4, Ziggo Live). Vooral zichtbaar bij een rode/oranje achtergrond.

In het begin (1,5 jaar) was het wel al een beetje zichtbaar bij egale achtergronden maar niet storend, onderhand zie ik ze steeds meer bij ook bij minder egaal. Sinds een jaar ook in het midden een grotere minder kleurrijke plek/waas bij egale achtergronden.
Ik wist dat dit speelde bij de eerste modellen maar ik had niet gedacht er zo snel last van te krijgen, bij 'normaal' TV kijken zie je het vrijwel niet maar ik kan niet meer zeggen dat ik mij er niet aan erger.
Voor mijzelf heb ik maar besloten met de TV zo lang te doen als het kan en tegen die tijd komt er denk ik toch wel weer een OLED of 100% vergelijkbaar qua kwaliteit.
Achteraf had ik misschien de helderheid ook wat terug moeten zetten, mogelijk had het dan iets langer geduurd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
dehardstyler schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:31:
Ik had een Déjà vu! Volgens mij heb jij al een heel topic vol met lotgenoten toch? Kijk hier even: Zijn hier mensen met klachten over het ingebrande NPO-logo?
Beetje bizar inderdaad om 1,5jaar later gewoon weer hetzelfde riedeltje te posten.....en al helemaal omdat je daar toen amper hebt deelgenomen.

[ Voor 75% gewijzigd door CirclDigital op 17-04-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:21

FeaR

In GoT we trust

dehardstyler schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:31:
CirclDigital schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:40:
[...]
Beetje bizar inderdaad om 1,5jaar later gewoon weer hetzelfde riedeltje te posten.....en al helemaal omdat je daar toen amper hebt deelgenomen.
Oftewel, dit topic kan op slot.

Opzet van dit topic neigt ook meer naar een opsomtopic wat eigenlijk niets toevoegt.

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 17-04-2023 13:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.