Lego: drukverlies pneumatische overslagkraan 42144

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirrorgate
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-06 02:34
Mijn kraan verliest alle druk binnen 36 uur. Heb inmiddels van Lego nieuwe onderdelen gekregen (Cylinders, pomp en pneumatische schakelaars). Hoopte dat het probleem daarmee was opgelost. Helaas, verliest nog steeds alle druk. Heeft iemand deze ervaring ook? Zo ja, dan weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben. Zo nee, dan laat ik ook alle slangen en luchtverbindingsstukken vervangen.
Kan niks online vinden over mensen met dezelfde ervaring.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
36 uur en wat drukverlies? Normaal springt er een compressor bij om de druk weer op peil te brengen, Zijn de verwachtingen van een stuk plastic speelgoed niet wat onrealistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:25
bouwfraude schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:07:
36 uur en wat drukverlies? Normaal springt er een compressor bij om de druk weer op peil te brengen, Zijn de verwachtingen van een stuk plastic speelgoed niet wat onrealistisch?
Ik denk ook dat zijn verwachting onrealistisch is.

Maar ik snap dat het niet leuk is als je kraan elke ochtend plat op de grond ligt.

Misschien dat er een plekje is om een borgpen of een ander soort blokkering toe te passen, zodat hij niet kan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met een beetje zeepsop zou je misschien een lekje kunnen opsporen, net als bij een band plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolderkar
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-06-2023
Inhoud van de leiding is heel klein, als het dan een dag onser druk blijft ga je echt geen lek vinsen mwt zeepsop. Als je googled op 42144 en pressure, zie je dat er op het briksforum dit probleem ook terugkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik zeg even Lego in de titel, dan wordt het wat duidelijker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Online zijn er verbeterde cylinders te vinden, datdit gebeurd met de cylinders van Lego is zo raar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-09 09:37

Blokker_1999

Full steam ahead

Vind het persoonlijk ook heel knap dat die dingen vandaag de dag blijkbaar toch enige tijd druk kunnen houden. Toen ik in de jaren 90 een kraanwagen had gebouwd viel alles druk weg in het systeem zodra je de compressor uitschakelde. Zo lek was dat ding.

Het is en blijft speelgoed uiteindeiljk met alles behalve perfecte afdichtingen. Als die 24h onder redelijke druk kan blijven vind ik dat dan ook al impressionant. Zelfs de full size varianten brengt men in rust in een positie dat alles netjes op de grond rust.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou het hier even vragen: Het Grote Lego Topic - Deel 7

Meer dan genoeg liefhebbers en kenners daarzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorgate
Dank voor alle antwoorden. Zeepsop was inderdaad geen optie, stelde Lego zelf ook voor, kan leuk zijn bij grote lekken maar niet bij dit. Heb wel onderwatertesten en druktesten gedaan. Daar kon ik inderdaad vaststellen dat het systeem heel langzaam lucht verliest.
Ik was vooral benieuwd omdat een neef dezelfde kraan heeft en die daar lang onder druk blijft. Ook de displaykraan in de Lego-Store in de Mall of The Netherlands bleef lang onder druk. Meer dan een half jaar.
Ik heb inmiddels besloten kleine terugslagkleppen tussen schakelaar en cylinder te zetten. Wellicht dat dat het verlies wat beperkt, en anders ga ik inderdaad blokkeren. Het grootste verlies zit heb ik gemerkt bij de schakelaars. De kraan staat bij mij ook op display tussen tientallen andere Lego-kranen.
Daar zit ook een hydraulische power kraan (8854) uit 1989 bij. Deze verliest bijna helemaal geen druk. Heeft na 2 jaar nog voldoende druk om de arm hoog te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:36
Mirrorgate schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:00:
Ook de displaykraan in de Lego-Store in de Mall of The Netherlands bleef lang onder druk. Meer dan een half jaar.
Hebben ze daar niet alles met epoxylijm vastgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Archer_VC10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:14:
[...]

in de speelgoedwinkel waar ik vroegah als scholier werkte, waren lego showmodellen met secondenlijm vastgezet. Die gingen na een jaar gewoon de container in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrorgate
Archer_VC10 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:14:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 17:49:
[...]

in de speelgoedwinkel waar ik vroegah als scholier werkte, waren lego showmodellen met secondenlijm vastgezet. Die gingen na een jaar gewoon de container in
Had ik ook verwacht, maar de hydrauliek was normaal functioneel. Was voor mij uit de display gehaald om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik dit ding zie:
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/86/bb0874.png

Tot hoever heb je er je slangetjes dan op zitten? Alleen het dunne deel, of ook over het dikke deel?
Zo zou je al je connecties even na kunnen lopen. Kan zijn dat er iets net niet lekker afdicht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:10

Theo

moederbord

Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 02:14:
Vind het persoonlijk ook heel knap dat die dingen vandaag de dag blijkbaar toch enige tijd druk kunnen houden. Toen ik in de jaren 90 een kraanwagen had gebouwd viel alles druk weg in het systeem zodra je de compressor uitschakelde. Zo lek was dat ding.

Het is en blijft speelgoed uiteindeiljk met alles behalve perfecte afdichtingen. Als die 24h onder redelijke druk kan blijven vind ik dat dan ook al impressionant. Zelfs de full size varianten brengt men in rust in een positie dat alles netjes op de grond rust.
Naar aanleiding van je post heb ik meer van mijn oude modellen eens op druk gezet. Mijn 8459 Shovel staat namelijk al maanden met z'n bak omhoog, dus op druk. Ook de 8868 technic crane staat nu enkel dagen met z'n kraan omhoog, en dus ook op druk. Daarentegen is de (relatief nieuwe) 42053 kraan wat zwakker en zakt deze met een paar uurtjes weer in elkaar.

Mijn conclusie en advies: Wil je dat pneumatische dingen op druk blijven? Gebruik dan het oude spul van 20+ jaren oud. Dat blijft namelijk wél op druk staan! :D

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:29

-tom-562

Oliesjeik

Of stel je verwachtingen bij, of ga even shoppen bij Festo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 11:57
M’n zoontje heeft deze set ook, loopt ook redelijk snel leeg.

Deal with it, het is Lego, dus speelgoed
Pagina: 1